Jak wygląda rejestracja samochodu we Francji? Zwrócił mi na to uwagę kolega @jalop , bo dla mnie to takie "normalne" ale faktycznie dziala to dużo lepiej niż w Polsce. Przede wszystkim odbywa się 100% przez internet. Wydział komunikacji to jedna z ofiar ograniczania administracji (bardzo dobrze) i nie ma możliwości załatwienia tego w urzędzie. Oczywiście można skorzystać z pośredników, jak warsztaty czy komisy ale jeśli akurat nie kupujemy tam samochodu to będzie dodatkowo płatne. Po złożeniu wniosku w ciągu 2-3 dni otrzymujemy zwykłym listem "twardy" dowód na wskazany przez nas adres. Z dowodem rejestracyjnym udajemy się do dowolnego punktu dorabiania kluczy i tam wyrabiamu na miejscu tablice. Wybieramy czy aluminiowe czy plexi, wyróżniki regionalne (można dowolnie). Można ich sobie zrobić ile się chce, więc nie ma problemu z bagażnikami czy przyczepkami jak to było swego czasu w Polsce (może nadal jest, nie wiem).
W Irlandii też jest spoko procedura. Tablice są przypisane do auta na stałe i do auta masz tzw logbook czyli certyfikat rejestracji, w którym jest osobna zakładka na sprzedaż samochodu. Jak kupujesz auto to wpisujesz tam swoje dane, książeczkę wysyłasz do urzędu po czym na Twój adres przychodzi nowa w której już jesteś przepisany jako właściciel. I tyle. Bez umów, bez wymiany tablic, bez latania po urzędach, generalnie- bez #!$%@?
Jak jezdzic na niskoprofilowych oponach w nocy kiedy pada deszcz po polskich drogach? Po prostu trzeba się przeżegnać i liczyć na to ze tam jest kałuża a nie dziura o głębokości 30cm? #motoryzacja
@SpalaczBenzyny Tak jako ciekawostkę rzucę że w technikum samochodowym w jednym z podręczników w rozdziale o oponach stało jak byk że opona poniżej profilu 55 czy tam 50 to opona niskoprofilowa ( ͡º͜ʖ͡º) Także tu nie do końca chodzi o to że każdy sam sobie ocenia jaki profil jest niski. No ale to wszystko teoria, w praktyce to mam opony 195/55 i dla mnie to
@Vahn Nie i mam nadzieję że nie wprowadzą bo ja i pewnie wielu innych którzy sobie grzebią coś grubszego w autach będzie w srogiej dupie XD Bo jednak pojechać na przegląd autem które jest rozrzucone po całym garażu to lekko kłopotliwa sprawa ¯_(ツ)_/¯
Siemka, poleca ktoś może jakieś fajne zapachy do auta? Ktoś kiedyś wrzucał takie trwałe, co dają aromat 3-4 miesiące i kosztowały koło 40 zł. Chyba, że polecacie coś innego. ( ͡°͜ʖ͡°) #perfumy i #motoryzacja
@Paayor @24GHzWireless Ja mogę polecić fresso. Sam długo się trzymałem california scents ale raz dostałem od kogoś fresso i jak dla mnie są bardzo w porządku. Sama zawieszka trzyma około miesiąca a później poprawiam sobie perfumem po zawieszce i samym samochodzie. Rituals nie miałem więc nie wiem jak z trwałością ale paru znajomych miało i zapachy mają ładne.
Hej, jaki macie dobry patent żeby ładnie pachniało w samochodzie? Zwykła choinka wunderbaum zmieniana co tydzień, jakieś zapachy przyczepiane do nawiewów, czy może cos innego?
@kryzysWbabilonie Przede wszystkim to auto wysprzątać, porządnie odkurzyć i wyprać, zrobić ozonowanie i później jakiś zapaszek typu Fresso- zawieszka plus psikacz
#samochody #motoryzacja Tak patrze po opiniach i ocenach na autocentrum to wychodzi, że taka mazda 6 jest w #!$%@? lepsza od skody Octavia. Jak to jest możliwe?
@Chris_Karczynski Ogólnie japońskie samochody mają problemy z blachą, nie wiem, słaba jakość, kiepskie zapezpieczenie, hgw, w każdym razie czy to toyota, czy nissan czy mazda to gnije, chociaż mazda w tym przoduje bo nawet najnowsze modele już miewają parchy ¯_(ツ)_/¯
Troszkę mi się w życiu sufit na łeb zawalił i podjąłem decyzję o wyjeździe do Irlandii. Na stałe. Tam na miejscu potrzebuje samochód na dojazdy do pracy. Wiem jakie są koszty ubezpieczenia i podatku + zakup auta. Mam tutaj auto, myślałem aby go zapakować po dach i pojechać nim do Francji a później prom do Irlandii. Problemem jest jazda po Irlandii autem na
@wypokowytrol Nie potwierdziłem tego nigdzie ale z tego co mi mówią znajomi to na PL blachach, turystycznie, do 3 miesięcy nie robią problemów. Później też raczej nikt tego nie ściga dopóki auta używasz na prawdę sporadycznie, ale jak będą cię widzieć regularnie to kontrolę masz murowaną. Głównie rozchodzi się o to że bujasz się autem i nie płacisz taxu ¯_(ツ)_/¯ A przerejestrować na blachy IE możesz chyba po pół roku stałego
Zbliża się przęglą mojego Passeratti więc postanowiłem zmienić hamulce + tarcze. Niestety nie mogę zdjąć przedniego lewego koła. Psikałem Wd40, poluzowałem śruby tak że palcem mogłem je odkręcić i hamowałem, skręcałem. Waliłem młotkiem po feldze (stalówka) co jeszcze mogę zrobić xD? Do piątku mi żaden warsztat tego nie ogarnie a wtedy przegląd się konczy xD #samochody #motoryzacja #pytanie #kiciochpyta
Jakie są aktualnie najdłużej trzymające zapachy do auta? Testowałem california scents, ale niestety poza cherry nie trzymają się jakoś szczególnie dużo (wiele zależy od zapachu. Cherry naprawdę daje radę, ale reszta bardzo mocno bladła po ~tygodniu mimo otwartej puchy na full).
Jakiś mirek kiedyś też polecił Foen. Same perfumy w sobie są fenomenalne (śliczne zapachy), przez ~godzinę po psiknięciu jest super niestety później zapach znika wykładniczo i można zapomnieć o nim na
U mnie w okresie 912 ostatnich dni [bo tylko z takiego okresu mam zapiski] dziesięć najdłuższych dziennych przebiegów wygląda następująco [ w kilometrach]:
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #obd czy takie tanie obd typu elm 327 pokaże mi który czujnik abs jest do wymiany? Czy tylko wyswietli się błąd czujnika ale bez szczegółów?
Czy ten interfejs ELM327 Bluetooth za około 60 zł da radę połączyć się z połówka 9N3 czy musze ogarniać inny interfejs? Pasuje mi głównie pokasowac błędy np. Poduszki.
Znacie jakiegoś pracownika fizycznego, który ma auto miejskie ? Jakiegoś citroena C2/yaris/mała Hondę ? Bo ja #!$%@? nie, zawsze maja jakieś stare #!$%@? passaty b5, volvo czy inne rozpadające się mercedesy. Podejdźcie kiedyś pod jakiś zakład pracy i ogarnijcie co stoi na parkingach, same długie #!$%@? kobyły, za to dla kontrastu podejdzie pod biuro w Polsce b/c - same auta miejskie. Cena turaj nie gra roli bo zadbanego citroena c2 kupicie za
@Mlodyobiat Tak jak wyżej, jak ktoś pracuje fizycznie to często gęsto takie auto robi też za samochód roboczy więc jakieś kombi czy van nie jest niczym dziwnym. Za to piździki typu Yaris, C2 czy jakieś Lupo to w mojej skromnej opinii są abominacje xD Może zmieniłbym zdanie gdybym na co dzień poruszał się po dużym mieście ale dla mnie te auta po prostu nie są ani trochę komfortowe dla jednej osoby
Wyjechałem do Irlandii z założeniem że przecież mówią tu po angielsku więc nie może być tak źle. Błąd. Muszę się maksymalnie skupić żeby zrozumieć ten ich bełkot, chyba długo tu nie pobędę xD
@niedasieukryc Bardzo bym ci chciał odpowiedzieć ale nie potrafię, mam tu trochę znajomych więc przyjechałem można powiedzieć "na gotowe" bo znajomy znajomego wynajmuje dom, zwolnił mu się pokój więc od strzała się władowałem na to miejsce.
No i nie mieszkam w Dublinie więc też sytuacja może wyglądać inaczej.
#motoryzacja #samochody Mirki czy tzw "przegonienie" samochodu raz na jakiś czas ma sens? W sensie jeżdżę większość po mieście. Wiadomo: korki, ograniczenia prędkości, eko drajwing itd. I istnieje teoria, że czasem warto przypałować (oczywiście nie do odciny tylko kręcić wyżej).
@salvador5000 Daje i bardzo prosto można do tego dojść. Im więcej dajesz w palnik tym większa temperatura spalin, wypalasz nagar z zaworów i z układu wydechowego. Przy emeryckiej jeździe zwiększasz prawdopodobieństwo zatkania kata albo dpfa. Do tego jeśli masz turbo ze zmienną geometrią to jeżdżąc w niskim zakresie obrotów geometria się nie rusza, po czasie tam też zbiera się nagar i turbo jest zablokowane w jednej pozycji i potem trzeba to
@dzar Procedura wypalania dpfu na postoju to też trochę więcej niż zwiększenie obrotów. Komputer ustawia wyższe obroty i większą dawkę paliwa właśnie po to żeby wypalić nagar z dpfu, temperatura spalin wynosi wtedy jeśli dobrze pamiętam między 600 a 700 stopni. Jeździłem chwilę z autem z zamontowanym czujnikiem EGT i przy delikatnym dawaniu w palnik ciężko było przekroczyć 300 stopni, przy normalnej jeździe ok. 150 stopni, więc różnice widać gołym okiem
@PiotrFr Źle się wyraziłem bo mówiąc o "delikatnym dawaniu w palnik" miałem na myśli serio delikatne. Jak wsiadałem do auta to jedyne zalecenie było byle nie przekroczyć 1000 stopni ¯_(ツ)/¯ W każdym razie na myśli mam tę różnicę, że przy wypalaniu DPFu temperatury rzędu 600- 700 stopni osiągane są na postoju, kiedy silnik pracuje bez dodatkowego obciążenia w postaci całego układu napędowego.
Przede wszystkim odbywa się 100% przez internet. Wydział komunikacji to jedna z ofiar ograniczania administracji (bardzo dobrze) i nie ma możliwości załatwienia tego w urzędzie.
Oczywiście można skorzystać z pośredników, jak warsztaty czy komisy ale jeśli akurat nie kupujemy tam samochodu to będzie dodatkowo płatne.
Po złożeniu wniosku w ciągu 2-3 dni otrzymujemy zwykłym listem "twardy" dowód na wskazany przez nas adres.
Z dowodem rejestracyjnym udajemy się do dowolnego punktu dorabiania kluczy i tam wyrabiamu na miejscu tablice. Wybieramy czy aluminiowe czy plexi, wyróżniki regionalne (można dowolnie). Można ich sobie zrobić ile się chce, więc nie ma problemu z bagażnikami czy przyczepkami jak to było swego czasu w Polsce (może nadal jest, nie wiem).
W Irlandii też jest spoko procedura. Tablice są przypisane do auta na stałe i do auta masz tzw logbook czyli certyfikat rejestracji, w którym jest osobna zakładka na sprzedaż samochodu.
Jak kupujesz auto to wpisujesz tam swoje dane, książeczkę wysyłasz do urzędu po czym na Twój adres przychodzi nowa w której już jesteś przepisany jako właściciel. I tyle. Bez umów, bez wymiany tablic, bez latania po urzędach, generalnie- bez #!$%@?