Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko193
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Legioner1974
Profil zweryfikowany

Legioner1974

Dołączył 9 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 201
  • Znaleziska 184
  • Mikroblog 17
  • Obserwujący 23
  • Obserwowane 0

1480

Wykop walczy z ISIS! Fundacja Orla Straż - pomoc dla chrześcijan i jazydów!

Wykop walczy z ISIS! Fundacja Orla Straż - pomoc dla chrześcijan i jazydów!

Pomóżmy walczyć z ISIS! Zgodnie z sugestią z mirko wrzucam linka do strony fundacji Orla Straż założonej przez byłego żołnierza Wojska Polskiego, który pomaga przede wszystkim rodzinom milicji chrześcijańskich i jazydzkich w Syrii i Iraku zaangażowanych w walkę z Daesz.

mirekmirkowski
z
orlastraz.org
dodany: 29.07.2016, 10:03:26
  • 144
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    syria
  • #
    isis
  • #
    wykopefekt
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 14:28:32
  • 31
@MrBigB: Proponuję porozmawiać z założycielem :) Odpowiem na każde pytanie. Pozdrawiam wszystkich. Teraz jeszcze tylko muszę się nauczyć czym jest "Wykop" i jak działa.
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 15:18:20
  • 29
@WyczesanyCzesiek: Proszę o wyjaśnienie AMA ? Proszę pamiętać, że rozmawia Pan z emerytem pamiętającym mirca :) Nie nigdy nie byłem w Legii. W wieku 17 lat skakałem w sekcji spadochronowej aeroklubu gdańskiego. Wtedy od ojca chrzestnego z Francji otrzymałem używany mundur pułku spadochronowego Legii Cudzoziemskiej. Ponieważ cały czas w nim chodziłem koledzy z sekcji zaczęli na mnie mówić "Legia" co potem ewoluowało w Legionera. 1974 to rok urodzenia gdy "Legioner
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 15:26:29
  • 13
@AKAPony: Pyta Pan te na fundację ? Mogę Panu wyjaśnić co do grosza. Oczywiście jeśli to Pana interesuje. Pozdrawiam.
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 15:28:15
  • 10
@Dinth: Nie tak do końca. Jednostki chrześcijańskie są złożone z uchodźców, którzy mają dzieci i żony a sprzęt kupują za resztki pieniędzy. My wspieramy finansowo ich dzieci i żony. A to ich odciąża.
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 15:35:12
  • 15
@WyczesanyCzesiek: Ok z emerytem to był żart a za biurkiem to raczej nie siedziałem (tym bardziej w cieple) vide zdjęcie. Jeśli interesuje Pana suma to oczywiście mogę napisać tylko w temacie fundacji to chyba nie jest najistotniejsze. Mogę pisać per "ty" dla mnie to nie ma znaczenia a wyrażenia po 22 latach w mundurze znam dosadniejsze. Pierwszy raz w życiu jestem na wykopie i się uczę więc proszę o wyrozumiałość.
Legioner1974 - @WyczesanyCzesiek: Ok z emerytem to był żart a za biurkiem to raczej n...

źródło: comment_feNg32IVehsTctJ60iRRNd9fynT22n8G.jpg

Pobierz
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 15:38:40
  • 32
@Tom_Ja: Pomagamy Jazydom, którzy nie są chrześcijanami, chrześcijanom a w sierpniu będę zbierał na sieroty po żołnierzach muzułmańskich, którzy zginęli broniąc wraz z chrześcijanami ich domów. Wyznanie jest dla mnie drugorzędne - nie lubię terrorystów.
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 15:41:20
  • 26
@bartpl: Tak zapytać :) Ja mogę Panu wkleić wyciągi bankowe fundacji. Z zebranych dotychczas 24 tys wydałem na fundacje (ulotki i wizytówki oraz bilet autobusowy do Berlina) mniej niż kilkaset złotych. Bilety samolotowe na oba wyjazdy kupiłem z własnych środków. Pozdrawiam.
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 15:42:32
  • 11
@wediro: Będę w sierpniu zbierał na rodziny poległych żołnierzy muzułmańskich (zginęli pomagając w walce chrześcijanom) o czym piszę wyżej. Pozdrawiam.
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 15:44:12
  • 11
@qwertyu: Ja nie specjalnie mam coś do ukrycia :) No chyba, że pytania będą bardzo osobiste to wtedy się ograniczę. Rodzina jest najważniejsza.
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 15:52:17
  • 18
@wediro: To wzruszające. Czyli jak ktoś podrzyna dziecku gardło a Pan może go zastrzelić to jak rozumiem należy pozwolić mu na morderstwo a potem ukarać dożywociem ? Proszę Pana bandyci z ISIS po zdobyciu wsi Jazydzkiej zimą wkopali po szyje pięciolatka w śnieg. Zamarzł i popękały mu gałki oczne. Dla zabawy. Ma Pan jakieś rozwiązanie tego problemu bez przemocy ? Pana pacyfizm tu zabija ludzi tam.
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 16:08:09
  • 6
@wediro: Tam nie ma takich możliwości. Ale rozumiem Twój punkt widzenia.
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 16:20:42
  • 19
@CoSieMaNieUdac: Proszę napisać co Pan chce wiedzieć - odpowiem na wszystkie pytania dotyczące fundacji - pozdrawiam
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 17:22:01
  • 29
@Astar_Seran: Nie chciałbym Pana rozczarować ale my pomagamy bezpośrednio w Iraku i w żaden sposób nie popieramy przyjmowania imigrantów. Pozdrawiam. Co do wyłudzania pieniędzy to bardzo poważny zarzut może go Pan uargumentować ?
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 17:25:49
  • 17
@starface: Fanty nie za bardzo mają sens. Dowóz tam jest kosztowny i ekonomicznie nieuzasadniony. Nagłe przywiezienie do miejscowości kontenerów z ubraniami czy innymi rzeczami zabije handel prowadzony na granicy opłacalności przez jazydów. Tam prawie wszystko jest tylko nie wszystkich na to stać ... W chwili obecnej podstawą dla nas jest pomoc ludziom uwolnionym z rąk ISIS. (Namioty, żywność wsparcie finansowe). Pozdrawiam - na zdjęciu miejscowy sklep.
Legioner1974 - @starface: Fanty nie za bardzo mają sens. Dowóz tam jest kosztowny i e...

źródło: comment_VbOAcAMENuyq2k4mLQSmVlw7Gn1JhPpS.jpg

Pobierz
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 17:47:27
  • 29
@Astar_Seran: Wie Pan co ale to nie ja wkleiłem. Ponieważ jednak ludzie zaczęli do mnie pisać na FB bym się tu zarejestrował to to zrobiłem. Może mnie Pan nazwać żebrakiem mnie to nie boli bo robię to dla innych. Ale na "wyłudzanie" nie zasłużyłem i byłbym wdzięczny gdyby Pan to przemyślał. Bo to sugeruje, że ja się na tym wzbogacam a sytuacja jest odwrotna. Pozdrawiam.
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 18:03:22
  • 21
@Astar_Seran: Odwiedzamy żołnierzy chrześcijańskich na linii frontu a potem z ich dowódcą i przedstawicielką miejscowej organizacji charytatywnej jeździmy po ich domach z pomocą. Szansa na oszustwo jest raczej niewielka. Jedna z rodzin na zdjęciu - dwójka dzieci trzecie w drodze mieszkają 15 km od miejsca gdzie walczy ich ojciec.
Legioner1974 - @Astar_Seran: Odwiedzamy żołnierzy chrześcijańskich na linii frontu a ...

źródło: comment_CNlEa86Cc1GkhFXoOS5YHuzVrDB1Ktof.jpg

Pobierz
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 18:08:22
  • 12
@dizzzy: Bardzo dziękuję. Wróciłem pod koniec czerwca. Siedzenie Tam mija się z celem bo generuje koszty. Kiedy pojadę zależy od zebranych funduszy. (jeżeli ktoś zaoferuje duże wsparcie to plecak jest spakowany przy biurku) Trzeba jechać z konkretną pomocą a nie fundować sobie wakacje na koszt innych. Ostatnim razem byliśmy na tydzień z czego 6 pełnych dób na miejscu spaliśmy po 3-7 h non stop w ruchu i zasuwając z pomocą.
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 18:30:36
  • 14
@Astar_Seran: Nie ma za co przepraszam, że się uniosłem.
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 18:36:52
  • 9
@tomjar: Ma Pan prawo uważać ją za co chce. Jest Pan wolnym człowiekiem w wolnym kraju. Jedyne co mogę to zaprosić Ciebie do domu i pokazać dokumenty, zdjęcia itp. Ewentualnie jak masz wolne 2 tys. to zapraszam na kolejny wyjazd do Iraku (prawdopodobnie połowa września). Ja sam tam pojechałem w lutym bo nie wierzyłem mediom więc trudno bym się na kogoś obrażał. Aczkolwiek uwaga o tym, że pieniądze nie trafiają
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 18:53:24
  • 29
@tomjar: Ma Pan prawo uważać ją za co chce. Jest Pan wolnym człowiekiem w wolnym kraju. Jedyne co mogę to zaprosić Ciebie do domu i pokazać dokumenty, zdjęcia itp. Ewentualnie jak masz wolne 2 tys. to zapraszam na kolejny wyjazd do Iraku (prawdopodobnie połowa września). Ja sam tam pojechałem w lutym bo nie wierzyłem mediom więc trudno bym się na kogoś obrażał. Aczkolwiek uwaga o tym, że pieniądze nie trafiają
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 18:57:17
  • 19
@CoSieMaNieUdac: "Chwilowa akcja" zaczęła się dla mnie w październiku zeszłego roku więc niedługo będę miał rocznicę. W czerwcu w imieniu trzech fundacji (Estera, Pomocy Dzieciom w Żywcu i mojej) przekazałem w Iraku równowartość ponad 50 tys. złotych. Na wszystko mam dokumenty i rozliczenia. Tak samo mogę udostępnić wyciągi konta fundacji (po zamazaniu danych darczyńców bo mogą sobie nie życzyć). Pozdrawiam - proszę napisać o wątpliwościach - z chęcią odpowiem.
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 19:19:48
  • 25
@tomjar: Super :) Nie namęczę się. Siedziba - dom koszty 0. Zatrudnionych zero ja nie pobieram pensji - koszty 0. Zlecenia ? (nie za bardzo rozumiem) jeśli chodzi o produkcje materiałów informacyjnych to w jednej firmie na wszystko są faktury. Łączne koszty fundacji od momentu powstania to 630 zł. (w tym materiały reklamowe, bilet autobusowy polskim busem Berlin-Gdańsk i 2 bilety na metro w Berlinie). Otrzymane 24 tys w tym
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 19:36:31
  • 30
@tomjar: Wklejam wszystkie operacje wychodzące z konta fundacji (te dewizowe to zamiana na dolary przewiezione lub przesłane w całości do Iraku (dokumenty do wglądu) . Chroma to druki informacyjne, 122 zł bilet a ostatnie 207 to plecak kupiony celem zaprojektowania plecaka ratowniczego i wyposażenia go by zawieźć tam ludziom. Pozdrawiam i czekam na komentarz. Moje doświadczenie takich rozmów jest takie - sam nic nie robię więc oskarżę innych to będę
Legioner1974 - @tomjar: Wklejam wszystkie operacje wychodzące z konta fundacji (te de...

źródło: comment_SdCMsy47HhpF4SYTkCNZTmb8QmRKDoO6.jpg

Pobierz
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 20:30:21
  • 9
@iwannagethigh: Zobaczymy to się nie da zaplanować na 2 miesiące wcześnie co do dnia. Zależy czy będzie jechać ekipa filmowców z Polski, którzy chcą o Jazydach film dokumentalny zrobić.
Legioner1974
Legioner1974 29.07.2016, 20:32:36
  • 31
@mirekmirkowski: To nie Tylko o Niego chodzi. Chodzi o zasady. Przejrzystość musi być. Ale dziękuję za słowa wsparcia.
Legioner1974
Legioner1974 30.07.2016, 07:21:13
  • 11
@wakiter: Tak, w czasie ostatniego wyjazdu było ze mną dwoje kamerzystów. Robią z tego krótkie info o pomocy i dłuższy reportaż. Właśnie jutro jeden z nich przyjeżdża do mnie dogrywać ostatnie komentarze. Staram się o tym myśleć bo bez informacji nie ma pomocy. Bardzo dziękuję za wsparcie i pozdrawiam.
Legioner1974
Legioner1974 30.07.2016, 10:33:26
  • 5
@MisYogi: Bóg da to dojdzie. Tylko muszę mieć z czym jechać. Sam pan rozumie. Ostatnio zawieźliśmy 50 tys do rodzin żołnierzy z 3 jednostek i Jazydów, którzy są w dramatycznej sytuacji. To i dużo i ... mało. Zbiorę znowu pieniądze to zawieziemy pomoc.
Legioner1974
Legioner1974 30.07.2016, 20:51:26
  • 6
@ermik: Dziękuję za rady są bardzo rozsądne już tłumacze co robię.
1. Skupiłem się na FB ale jestem w trakcie robienia tego co Pan powiedział mam nadzieję że w czasie najbliższych dni uda mi się najważniejsze rzeczy przerzucić na stronę. Wszystko robię sam stąd może nieco kuleje (dziś mi tu jedna osoba nawtykała za wygląd strony ...)
2. Jak wyżej przełożę. Dziś rozmawiałem z Jazydami i przygotowują imienna listę wszystkich
Legioner1974
Legioner1974 30.07.2016, 21:04:12
  • 7
@phfthphthf: Myślałem o zbiórce wśród polonii w USA ale nie mam żadnych kontaktów. Ale pomysł dobry.
Legioner1974
Legioner1974 30.07.2016, 21:19:28
  • 14
@chwed: Nie ma czegoś takiego jak skromny przelew. każda złotówka się liczy - bardzo dziękuję.
Legioner1974
Legioner1974 31.07.2016, 06:05:27
  • 6
@ermik: Przepraszam nie odpowiedziałem na pytanie o emeryturę. Tak mógłbym. Stąd mogę spokojnie prowadzić fundację. Sam jestem niezależny finansowo więc unikam potrzeby "dorabiania się" na fundacji. Co nie przeszkadza ludziom i tak mi tego zarzucać. Ale do tego trzeba się po prostu przyzwyczaić. Ja mogę tylko dbać o maksymalną przejrzystość, no i mogę każdego zaprosić do "siedziby" fundacji na spotkanie z "prezesem" żeby zobaczył jak wyglądają realia.
Legioner1974
Legioner1974 31.07.2016, 08:18:48
  • 8
@Francisco_dAnconia: Dziękuję za słowa otuchy :) W lutym maksymalna wiza turystyczna wynosiła 15 dni w chwili obecnej prawo się zmieniło i jest to 30 dni. Moje wyjazdy to 1-2 tygodnie. Być może ten wrześniowy będzie dłuższy. Ja nikomu nie mogę zabronić wyjazdu i ostatnio były ze mną dwie dziennikarki i jeden pracownik współpracującej fundacji charytatywnej. Pewnie można tylko należy sobie zadać pytanie po co się jedzie. Tam ludzie są w
Legioner1974
Legioner1974 03.08.2016, 21:43:20
  • 5
@gnus: 2 lata musimy działać jako fundacja i wtedy dopiero można się ubiegać. Ale czas szybko mija!
Legioner1974
Legioner1974 04.08.2016, 11:51:27
  • 2
@mobilisinmobile: Proszę powiedzieć, że to żart ...
Legioner1974
Legioner1974 04.08.2016, 11:53:05
  • 4
@balatka: Oczywiście tylko, że ja się właśnie w przyspieszonym trybie uczę funkcjonowania fundacji. Jeśli ludziom spodoba się to co robię i będą wspierać fundację to będę musiał pomyśleć o współpracy bo sam najzwyczajniej w świecie nie dam rady.
Legioner1974
Legioner1974 04.08.2016, 14:16:41
  • 5
@balatka: Pierwszy raz w życiu po usłyszeniu, że będę śledzony ucieszyłem się :)
Legioner1974
Legioner1974 05.08.2016, 06:18:31
  • 3
@wojtas1978: To nie jest ośmieszanie pomocy państwowej. Oni mają nieporównywalne środki. Ja tylko staram się o zachowanie maksymalnej sprawności fundacji i dotarcie do tych "najbardziej" potrzebujących. Tylko, że to słowo jest obecnie tak zużyte, że straciło swoje pierwotne znaczenie. Dla Państwa liczy się zysk polityczny a ja nie muszę wygrywać wyborów. Serdecznie pozdrawiam.
Legioner1974
Legioner1974 02.11.2016, 09:35:10
  • 2
@wojtas1978: Bardzo Panu dziękuję. W sobotę rano do domu wróciłem. Zrobiliśmy sporo dobrych rzeczy. Serdecznie pozdrawiam.
Legioner1974
Legioner1974 02.11.2016, 09:35:56
  • 0
@mobilisinmobile: Medale to na wojnach żołnierzom niech dają.
Legioner1974
Legioner1974 02.11.2016, 09:36:46
  • 0
@Dawrus: Każdy pomaga :)
Legioner1974
Legioner1974 02.11.2016, 09:37:49
  • 0
@Mowca_Umarlych: Nie załapałem dowcipu chodzi o logo ? :)
Legioner1974
Legioner1974 02.11.2016, 09:39:37
  • 0
@Baleburg: Ja tym co pomagają chrześcijanom i innym mniejszościom narażając swoje życie pomagam.
Legioner1974
Legioner1974 02.11.2016, 09:40:41
  • 1
@bialOczarny: O co chodzi z tym taktykiem bo jest kilka takich wpisów ?
Legioner1974
Legioner1974 02.11.2016, 09:41:45
  • 1
@Sikalafon: Dowiozłem z tego ok 18 zł wróciłem w sobotę - dziękuję .
Szadafaka
Szadafaka
Szadafaka
22.10.2016, 13:24:20
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Legioner1974
Legioner1974 02.11.2016, 09:28:37
  • 2
@szczebrzeszyn09: Tym co umierają
  • Odpowiedz

403

Fundacja Orla Straż wyruszyła dzisiaj z pomocą dla chrześcijan w Iraku

Bartosz Rutkowski([$~86b9448def576b82a280739e23362c7e~$]) i fundacja Orla Straż wyruszyła z pomocą w rejon Mosulu, w strefę bezpośrednich działań bojowych. Po AMA część wykopowiczów wsparła inicjatywę niesienia pomocy ofiarom terrorystów islamskich i dołożyła swoją cegiełkę do tego szczytnego przedsięwzięcia.

Maneharno
z
gosc.pl
dodany: 21.10.2016, 12:53:09
  • 43
  • #
    swiat
  • #
    syria
  • #
    orlastraz
  • #
    isis
Legioner1974
Legioner1974 02.11.2016, 09:17:51
  • 0
@CrtZ: Witam Pana serdecznie wróciłem do domu w sobotę rano. Między innymi przekazaliśmy sprzęt medyczny żołnierzom Peszmergi, którzy są na froncie z chrześcijanami. A 17 rodzinom ich kolegów którzy polegli 3 maja broniąc chrześcijańskiej wsi Teleskuf zawieźliśmy wsparcie finansowe. Pomagamy wszystkim oprócz terrorystów.
Legioner1974
Legioner1974 02.11.2016, 09:18:24
  • 1
@Golabsadysta: Wrócili :) Alleluja i do przodu.
Legioner1974
Legioner1974 02.11.2016, 09:19:26
  • 0
@TatusBogus: Wiemy proszę wierzyć. I dotarliśmy do tych co chcieliśmy.
Legioner1974
Legioner1974 02.11.2016, 09:27:32
  • 1
@marcin_net: Nazwanie nas "młodymi suczkami" sporo mówi o Pana preferencjach :) Ale my wszyscy żonaci, dzieciaci i szczęśliwi. Pozdrawiam.
Legioner1974 - @marcin_net: Nazwanie nas "młodymi suczkami" sporo mówi o Pana prefere...

źródło: comment_xHvUVLrZGSiVVlgRi6TSHzbsoszova6J.jpg

Pobierz
TenebrosuS
TenebrosuS
12.08.2016, 00:23:35
  • 6
Dwekh Nawsha ma już 2 lata. Wszystkiego najlepszego (。◕‿‿◕。)

#irak #syria #wykopnawojnie cc @Legioner1974
TenebrosuS - Dwekh Nawsha ma już 2 lata. Wszystkiego najlepszego (。◕‿‿◕。)


#irak ...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Legioner1974
Legioner1974 13.08.2016, 14:55:16
  • 1
Jest się z czego cieszyć właśnie przygotowujemy pomoc dla ich rodzin a jak się uda to pomoc medyczną dla całej jednostki (wyposażenie).
  • Odpowiedz
wojtas1978
wojtas1978
10.08.2016, 23:50:22
  • 2
@Legioner1974: Najlepsze AMA jakie czytałem. Szczere i wyważone w tonie. Tak to powinno wyglądać. Informacji ogrom. Daje do myślenia.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Legioner1974
Legioner1974 11.08.2016, 07:30:17
  • 1
Bardzo dziękuję. Przekazywanie informacji to moja najważniejsza rola. Pozdrawiam
  • Odpowiedz

1549

AMA - założyciel Fundacji Orla Straż

Pokaż treści 18+

AMA - założyciel Fundacji Orla Straż

Jestem założycielem fundacji Orla Straż zajmującej się udzielaniem pomocy ofiarom terroryzmu islamskiego na Bliskim Wschodzie. Między innymi wspieramy rodziny żołnierzy chrześcijańskich a także Jazydów wykupionych z rąk terrorystów. Przez 22 lata byłem żołnierzem - nurkiem. Zapraszam Państwa do...

Legioner1974
z
wykop.pl
dodany: 04.08.2016, 14:58:42
  • 317
  • #
    wykop
  • #
    ama
  • #
    syria
  • #
    irak
  • #
    orlastraz
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:15:13
  • 136
@starface:
1. Byłem tylko tam gdzie są jazydzi i chrześcijanie. Nie ma żadnej wrogości i nie było. Wsie chrześcijańskie są często pomiędzy jazydzkimi i odwrotnie. Ostatnio odwiedziłem jazydów, którym chrześcijanie za darmo użyczają wodę aby mogli żyć.
2. Tak zdecydowanie tak.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:15:52
  • 129
@Gruszka1992: Witam
1. Nikt się do mnie nie zwracał z żadnymi pytaniami
2. Moim zdaniem tak. Tylko trzeba po prostu chcieć.
3. Nie zwracałem się o pomoc do UE. W miarę możliwości wolałbym przekazywać pomoc w imieniu ludzi a nie rządów czy tworów takich jak UE. Ale zobaczymy jak będzie. Co do fundacji Estera to poznałem Panią Miriam i jej pracownice. Między innymi opowiadały mi o sposobach w jaki udzielały
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:18:09
  • 75
@bialoruskie_standardy:
1. Nie mam zdania nadającego się do publicznej dyskusji. Przygotowuje się do wyjazdu do Syrii. Jak wrócę to z chęcią odpowiem na to pytanie.
2. Nie zastanawiałem się nad członkostwem w fundacji. Ze względu na ograniczanie kosztów staram się robić wszystko sam. Choć staje się dla mnie jasnym, że wkrótce będzie to niemożliwe.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:19:59
  • 210
@WuDwaKa: kmdr ppor. Szef szkolenia Ośrodka Szkolenia Nurków i Płetwonurków WP. Konkretnie byłem nurkiem od momentu ukończenia szkoły oficerskiej. Głównie w Ośrodku choć również dowodziłem pionem ratowniczo - nurkowym na ORP- Piast.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:21:30
  • 85
@2PacShakur: Generalnie w chwili obecnej jest to całkowity brak zaufania. Po tym co się wydarzyło w 2014 trudno się dziwić. Rząd Kurdyjski oficjalnie stara się to odbudować ale moim zdaniem to bardzo trudne.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:27:13
  • 111
@skyluker: Proszę sobie wyobrazić centra handlowe takie jak w Warszawie a 8 km dalej dzieciaki śpiące zimą w namiotach pod kocami. Tak jest w okolicach Dahouk. Towaru nie brak tylko Jazydów na te rzeczy po prostu nie stać. Stracili dobytek a ostatnie pieniądze wydrenowano z nich wykupem porwanych. Co do rodziny - żona i dzieci mnie rozumieją. Młodszy (9 lat) tylko marudzi, że jestem teraz czasem rzadziej w domu niż
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:28:47
  • 127
@RuskiAgent1917: Znaleźć ludzi, którzy się tym zainteresują i są gotowi wysłuchać głosu ludzi mieszkających TAM. A nie wersji tych którzy przyjechali TUTAJ. A to dwie różne historie.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:31:28
  • 177
Generalnie większość z nich jest rozgoryczona. Uważają, że Europa pomaga tym, którzy mieli pieniądze i do niej dotarli a nie ludziom bardziej potrzebującym na miejscu. Dochodzi do tego nie odróżnianie przez nas katów od ofiar. Siedziałem w namiocie z Jazydem i on mi powiedział, że widział w telewizji człowieka który mu spalił dom jako uchodźcę w Niemczech. A jemu nikt nie pomaga i żebym mu wytłumaczył dlaczego. I co ja miałem powiedzieć
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:34:04
  • 151
@Przemeczek18cm: W jakim sensie ? Pomagam ofiarom terrorystów islamskich. Ale mam tez zamiar pomóc sierotom po muzułmańskich żołnierzach Peszmergi, którzy zginęli walcząc ramię w ramię z chrześcijanami. Pyta Pan dlaczego ? Bo odróżniam katów od ofiar.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:34:17
  • 95
Generalnie większość z nich jest rozgoryczona. Uważają, że Europa pomaga tym, którzy mieli pieniądze i do niej dotarli a nie ludziom bardziej potrzebującym na miejscu. Dochodzi do tego nie odróżnianie przez nas katów od ofiar. Siedziałem w namiocie z Jazydem i on mi powiedział, że widział w telewizji człowieka który mu spalił dom jako uchodźcę w Niemczech. A jemu nikt nie pomaga i żebym mu wytłumaczył dlaczego. I co ja miałem powiedzieć
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:38:24
  • 119
@hardkorowymoksu: Obiecałem sobie, że nie będę wypowiadał się krytycznie o wojsku po odejściu z niego. Czas na dyskusje był gdy nosiłem mundur. Ja zostałem "majorem" czyli komandorem podporucznikiem pomimo, że jak mawiał mój kolega byłem "kaleką wojskowym" czyli nie miałem pleców. Znam dużo ludzi, którzy są bardzo dobrymi fachowcami i pracują w wojsku. Do pewnego momentu na pewno tak. A od pewnego momentu rodzą się problemy nie dotyczące tylko wojska.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:39:03
  • 26
@2PacShakur: Staram się na ile to możliwe szczególnie w rejonach gdzie mam teraz znajomych.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:42:19
  • 111
@grubson234567: To jest lista muzułmańskich żołnierzy którzy polegli 3 maja w miejscowości (chrześcijańskiej) Teleskuf na północ od Mosulu. Uważam, że odpowiedzieli na Pana pytanie. I honorem dla mnie będzie dotarcie do ich dzieci z pomocą finansową w sytuacji gdy od kilku miesięcy jednostki te nie dostają żołdu w związku z kryzysem.
Legioner1974 - @grubson234567: To jest lista muzułmańskich żołnierzy którzy polegli 3...

źródło: comment_hADTfTpOsEE6ROP72h7Zbajd9ADhsSpq.jpg

Pobierz
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:47:50
  • 266
@paypalowiec:
1. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem obecnej polityki (zachodniej a nie krajowej). Proszę zauważyć, że po ostatnich zamachach nawet w mediach coraz częściej mówi się o "emigrantach" a nie o "uchodźcach". Przyjmijmy TYMCZASOWO Jazydów i chrześcijan. Jeśli chodzi o muzułmanów to nie można odmawiać pomocy ale trzeba ich dokładnie sprawdzać. Wzorem może tu być USA które wpuszcza do siebie po 2 latach sprawdzenia POZA terenem USA.
2. Nie może być "innego
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:52:52
  • 126
@ilduce999: Ja wiem, że to jest nośne ale to nie za bardzo ma sens. Proszę zwrócić uwagę, że tam są TYSIĄCE osób błagających o b--ń i wyposażenie do walki z ISIS. Pomordowano im bliskich, zgwałcono córki i żony. Oni mają pierwszeństwo do walki. A my (szeroko rozumiany Zachód) powinniśmy im pomóc ale nikt tego nie zrobi. Dlatego pomóżmy chociaż ich rodzinom aby oni mogli służyć i chronić. Rozczaruję Pana ludzie
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:56:28
  • 109
@bialoruskie_standardy:
1. 7 października 2015 przeczytałem informację o ukrzyżowaniu chrześcijańskiego chłopca będącego w wieku mojego syna i to był wystarczający impuls.
2. Mogę Panu powiedzieć, że chciałem wyjechać już w grudniu będąc już w okresie wypowiedzenia ale nie wyjechałem. 3. 30 tys z czego 4600 w ostatni weekend dzięki temu, że ktoś na Wykopie umieścił informację o nas. Za co jestem bardzo wdzięczny.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:58:04
  • 26
@owsikalfred: Niestety do Syrii dopiero jadę. Mój wyjazd jest uzależniony od zebranej pomocy. Jak uda mi się zorganizować pomoc jaką zaplanowałem w Iraku to ruszam do Syrii. Nie ma sensu jechać bez środków na pomoc. Ryzyko musi być skalkulowane na ile to możliwe.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 15:58:54
  • 34
@Legioner1974: Co do pomocy humanitarnej przez kraje arabskie to być może jest ale ja akurat takiej nie widziałem. Nigdzie.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:00:32
  • 47
@GeraltRedhammer: Był ze mną teraz w Iraku kamerzysta z Fundacji Pomocy Dzieciom w Żywcu i robią film dokumentalny. Współpracujemy w ramach akcji: Pomoc Ofiarom Terrorystów Islamskich. Bez tych ludzi ostatni wyjazd nie miałby miejsca. Pozdrawiam.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:06:01
  • 108
@skyluker: Bardzo różne. Małe dzieci "przy okazji" innego wykupu to może być nawet 1 500 - 2000 USD. Dziewczynki będące niewolnicami to 12-15 000 USD. Nie ma reguł. Rodziny "hurtem" (wiem jak to brzmi ale takie są realia) są tańsze. Dlaczego chcą zostać ? Bo kochają swój kraj, chcą w nim mieszkać i nie widzą powodu by ulec terrorystom. Nas wypacza słuchanie tylko narracji tych, którzy przybyli do Europy. Od
Legioner1974 - @skyluker: Bardzo różne. Małe dzieci "przy okazji" innego wykupu to mo...

źródło: comment_BWc7zO4k9OsGarHDR8otzlScyV6l0fQn.jpg

Pobierz
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:07:38
  • 41
Raczej to drugie - jeśli dobrze zrozumiałem Pana zawoalowaną myśl.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:09:59
  • 100
@starface: Chrześcijanie to chrześcijanie. Czułem się wśród nich normalnie i nie mam jakiś wyjątkowych przykładów różnic. No może poza tym, że oni nie boją się powiedzieć, że ze złem trzeba walczyć. A my na samą myśl o obronie mdlejemy. Masz przykład SDM 2 600 000 tys ludzi ze 160 krajów o różnych kulturach i wszyscy razem bez problemu.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:14:34
  • 41
@pociag: Tylko z wpłat na konto. Pierwszą złotówkę wpłacił w dniu otworzenia mój kolega z wpisem "na dobry początek". A potem stopniowo poprzez FB, znajomych itd. Przełomem był drugi wywiad na WP w dwa dni wpłynęło 11 tys. z tym, że 5 od jednego ofiarodawcy.

Trudno mi powiedzieć ile "zarabia" fundacja konto działa od 3 miesięcy. W czasie pierwszych 2 zebraliśmy 8 tys zł i w całości zawiozłem je jako
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:18:43
  • 41
@FantaZy: Obawiam się, że duża część mediów kreuje rzeczywistość zamiast ją relacjonować. Na pewno trzeba korzystać z kilku źródeł i to nie tylko polskojęzycznych oraz weryfikować informacje. Co do nieścisłości to ma Pan przykład Kurdów. Żyją w 4 państwach i wiele mediów nawet nie odróżnia z kim walczą Turcy a z kim są w sojuszu. A dla tych ludzi to sprawa życia lub śmierci ...
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:22:32
  • 53
@TenebrosuS: Ci co się załapali do obozów tak. Ci, którzy żyją poza nie istnieją. Na zdjęciu dzieciaki (między innymi) z 10 osobowej rodziny (8 dzieci) w której ojciec za 2 miesiące dorywczej pracy dostał 50 tys dinarów irackich (160 zł) przy porównywalnych cenach żywności.
Legioner1974 - @TenebrosuS: Ci co się załapali do obozów tak. Ci, którzy żyją poza ni...

źródło: comment_bJF21rMLPKn6aiVW1ucM7k4A3tHPvdxZ.jpg

Pobierz
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:27:56
  • 64
@RobotKuchenny9000: O polityce pisałem wyżej bardzo przepraszam ale skieruję Ciebie do tamtej odpowiedzi bo nie nadążam z pisaniem. Generalnie jestem przeciwnikiem wyrywania z korzeniami jednej z kolebek naszej cywilizacji w ucieczce przed terrorem. Sytuacje są bardzo różne. Ja spotkałem głównie ludzi, którzy chcą zostać ale są tez tacy, którzy zrozpaczeni brakiem perspektyw (głównie dla dzieci) chcą wyjechać. Tam przed emigrantami ostrzegali mnie muzułmanie, jazydzi i chrześcijanie. Oni nie są w
Legioner1974 - @RobotKuchenny9000: O polityce pisałem wyżej bardzo przepraszam ale sk...

źródło: comment_ikPIIFwY0Mhi8kCZEaVh70zSoucUUnnL.jpg

Pobierz
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:29:22
  • 14
@piot-rabi: W takiej formie dostałem to oficjalnie od nich i pytałem czy tak tego używać ale wyedytuje.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:39:36
  • 32
@JakisGlupiKon: Przeciętnego muzułmanina Kurda czyli (Indoeuropejczyka) nie będą interesować. Dla członka ISIS nie są ludźmi tak po prostu. Tak samo jak wszystkie religie których wyznawcy nie są ludami księgi. Generalnie wierzący chrześcijanin ma wielokrotnie większe szanse przeżycia niż ateista.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:41:26
  • 22
@czempion9: Odpowiem Panu za jakiś czas bo teraz jestem nieobiektywny. Tak mi się złożyło, że posiadane wykształcenie i wojskowe i cywilne daje mi w pewien sposób bonus do mojej działalności. Ale to trudne pytanie a ja nie chcę odpowiadać zdawkowo. jedno jest pewne - bez chęci cała reszta nie ma znaczenia.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:43:05
  • 52
@inozytol: Bardzo dziękuję ale to tylko świadczy o Tym, że mnie Pan nie zna :) Ale może się to zmienić jak będzie Pan mijał Trójmiasto to telefon jest na stronie fundacji.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:45:51
  • 46
@QBA__: Proszę Pana (moim zdaniem) przekaz medialny jest prawie całkowicie upolityczniony. Proszę sobie przypomnieć "rok 1984" Orwella. Zmiana znaczenia słów to podstawa do zwycięstwa w wojnie propagandowej. Dlatego trzeba bardzo uważać i analizować informacje, które do nas docierają. to tak jak z "bojownikami", "terrorystami", "partyzantami" itp. Sytuacja potrafi się zmienić z dnia na dzień.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:46:15
  • 18
@ZeDeR: Żeby Pan wiedział ile razy ja to słyszałem :) Pozdrawiam
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:47:34
  • 23
@micsly: Proszę się nie gniewać ale odpowiedź jest powyżej a ja nie nadążam. Generalnie: na określony czas, nie wszystkich i po dokładnym sprawdzeniu nie na terenie naszego kraju.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:51:59
  • 64
@QBA__: Oficjalnie współpracujemy w ramach tej samej akcji: Pomoc Ofiarom Terrorystów Islamskich. Miałem okazję poznać Panią Shaded osobiście i nie mam negatywnych uwag. Wierzy w swoje poglądy i chodź są w kilku punktach inne niż moje to potrafimy rozmawiać. Proszę zwrócić uwagę, że w radzie mojej fundacji zasiada prof. Selim Chazbijewicz, który publicznie oględnie mówiąc "różnił się w poglądach z Panią Miriam. Co nie znaczy, że dla dobra chrześcijan i
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:52:36
  • 16
@JakisGlupiKon: Jestem przekonany, że już odpowiedziałem na to pytanie jeśli nie to wrócę.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:53:37
  • 31
@tomasz-maciejczuk: Przykro mi Panie Tomaszu ale znam ja tylko z relacji Jazydów i według nich jest coraz gorzej. Kurdyjska służba bezpieczeństwa "dla mojego dobra" nie pozwoliła mi tam pojechać.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:54:12
  • 7
@Nie_chcem_ale_muszem: Doceniam poczucie humoru :) obejrzę jak będę miał czas.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:57:11
  • 17
@Brydzo: Pytanie jest bardzo ogólne i odpowiedź będzie wyglądał zupełnie inaczej w zależności od grupy o jaką Pan pyta. Generalnie muzułmanie: kryzys ale starają się żyć normalnie, chrześcijanie źle i jazydzi - bardzo źle. Brakuje stabilizacji i nadziei (to zawiera odpowiedź na ostatnie pytanie).
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:57:45
  • 17
@FantaZy: https://www.facebook.com/orlastraz/
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 16:58:50
  • 26
@SuchyNurek: Była teraz z nami Pani dziennikarka proszę się na priv odezwać. Pozdrawiam.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:05:41
  • 38
@PranieMuzgu: I jak tu Panu zgrabnie odpowiedzieć na takie szerokie pytania ...
1. Z tych krajów nie znam
2. Tak ale jazydzi mają niesamowicie rozwinięte relacje rodzinne więc mają opiekę.
3. W chwili obecnej w Iraku ok bo razem kontra ISIS.
4. Gorzej bo w Kurdystanie chrześcijanie tracą swój stan posiadania na rzecz muzułmanów co powoduje zgorzknienie relacji.
5. Do Izraela zwykle niechętny podziw chodź na przykład jazydzi są nastawieni bardzo pozytywnie. Zdają sobie sprawę
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:06:13
  • 51
@isztwan77: Alleluja i do przodu!
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:08:13
  • 38
@Astroc: Te podejrzenia są tam powszechnie podzielane przez ludzi wszelkich możliwych wyznań. Osobiście uważam, że konflikt pozwala potęgom regionalnym i światowym na projekcje siły w tym regionie i na prawdziwej stabilizacji mało komu zależy. Cierpi ludność cywilna ale to mało kogo wzrusza. Taki jest po prostu świat geopolityki.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:09:35
  • 122
@Marcinowy: Jak zostałem zaproszony to zostanę :) Ja się w przyspieszonym tempie uczę mediów społecznościowych. Pierwszego smartfona kupiłem w styczniu bo potrzebowałem do wyjazdu do Iraku a teraz juz swobodnie budzik ustawiam :)
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:10:29
  • 48
@Vuze: Bardzo dziękuję. Wykopowicze wpłacili w zeszły weekend ok 4600 zł na fundację za co jestem ogromnie wdzięczny. Oczywiście napiszę.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:12:09
  • 21
@OttoVonAnus: Zapraszam tutaj: http://www.orlastraz.org/pomoz/ i pozdrawiam.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:14:04
  • 39
@xniorvox:
1. Dziekuję
2. Nie spotkałem się z czymś takim w żadnej relacji i to pomimo wielu rozmów z muzułmanami. Wiem, że u nas próbuje się wypromować tezę, że wszystkie religie są takie same ale to nie jest prawda.
pozdrawiam
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:15:18
  • 23
@patrzpan: Być może takie sytuacje mają miejsce ale ja się z nimi nie spotkałem. Moim zdaniem większość przybyszów w ogóle nie jest uchodźcami. Mówią o tym sami muzułmanie z Iraku.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:15:34
  • 22
@k900: http://www.orlastraz.org/pomoz/ Dziękuję!
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:16:21
  • 63
@kopalina: Jestem praktykującym katolikiem. Na wiele lat odszedłem od Boga ale nawróciłem się przygotowując starszego syna do pierwszej komunii.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:20:27
  • 30
@Meph1k: Tu wcale nie chodzi o "duże" sumy. Jak Pan ustawi stały przelew 5 zł i będą naśladowcy to ja jestem wstanie zaplanować pomoc w dłuższym okresie czasu. Po angielsku. Tam byłyby potrzebne co najmniej 4 języki (nowoaramejski, jazydzki, kurdyjski i arabski a niektóre z nich mają kilka dialektów). Dlatego poddałem się i został mi angielski co u chrześcijan jest mniejszym problemem a u jazydów większym. Pierwsza rozmowę odbyłem przy
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:20:55
  • 23
@Wladyslaw_Jagiello: Jak się tylko nauczę to będę ! Pozdrawiam
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:26:24
  • 25
@nvmm: Z podziwem to proszę się wstrzymać nie wiesz kim jestem i jak wygląda :)
1. Akceptuje chociaż ze względów zdrowotnych mieliśmy ogromne problemy pomiędzy moimi wyjazdami ale w chwili obecnej jest dobrze. Mniejszy syn marudzi, że czasem jestem rzadziej w domu niż jak służyłem na okręcie.
2. Pierwszy wyjazd absolutnie sam, kolejny z kolegą z drugiej fundacji i dziennikarkami.
3. Nigdy nie byłem a byłoby mi teraz łatwiej. Nurkowie
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:36:09
  • 63
@Maneharno:
1. Chciałem by nazwa miała w sobie orła (kocham Polskę i chciałem móc się odwołać do mojego kraju w symbolice logo) i dobrze brzmiała w języku angielskim. A, że przy okazji jest podobna do systemu gier RPG w jaki gram to już dodatek :)
2. Nie mam żyjących autorytetów. Moim autorytetem w latach młodzieńczych był gen. Stanisław Sosabowski człowiek uczciwy, który skończył pracując jako magazynier. Teraz może dodałbym do
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:39:57
  • 13
Czytanie - to mi towarzyszy całe życie. Strzelanie (sport oczywiście) Gry strategiczne planszowe i komputerowe (w tym figurkowe wraz z synami). Inne gry planszowe i nie tylko. Od 1,5 roku gry RPG raz w tygodniu ze znajomymi. Czasem inne gry komputerowe niestety ... proszę sprawdzić nick w BF 2 BF 2 BC BF 3 WOT itd .. na szczęście w sporej mierze się z tego uzależnienia uwolniłem. Trzeba uważać.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:42:53
  • 37
@dynamitri: AMA to aż tak ? :) Wie Pan co wyjadłem jakieś resztki z lodówki bo nie lubię jak się jedzenie marnuje i zjadłem część żonie korzystając z jej wyjścia do łazienki. Ale są chyba istotniejsze tematy.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:44:17
  • 20
@jrs2: Bardzo dziękuję (nie wiem jak odpisywać bo ja zwykle "panuje" a tu mnie pierwszego dnia strasznie za to w dość niewybredny sposób obsztorcowano.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:45:10
  • 22
@regedit7: Czytanie - to mi towarzyszy całe życie. Strzelanie (sport oczywiście) Gry strategiczne planszowe i komputerowe (w tym figurkowe wraz z synami). Inne gry planszowe i nie tylko. Od 1,5 roku gry RPG raz w tygodniu ze znajomymi. Czasem inne gry komputerowe niestety ... proszę sprawdzić nick w BF 2 BF 2 BC BF 3 WOT itd .. na szczęście w sporej mierze się z tego uzależnienia uwolniłem. Trzeba uważać.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:53:00
  • 30
@greenlud: Rozumiem żart. Ceny alkoholu w małym sklepie u jazydów tańsze niż w Polsce ale generalnie jest porównywalnie. W stolicy Erbilu dostanie Pan wszystko w dzielnicy chrześcijańskiej Ankawa. Trudno nie trafić na rondzie jest duża figura Matki Boskiej o taka
Legioner1974 - @greenlud: Rozumiem żart. Ceny alkoholu w małym sklepie u jazydów tańs...

źródło: comment_veAVhei27kcTGDh8vxn74zj4GQ2IbMXz.jpg

Pobierz
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:57:28
  • 21
@phfthphthf: Ma Pani całkowitą rację tylko ja bardzo się staram uważać na ludzi. Boje się, że ktoś może zburzyć coś co ja z mozołem buduję. Cała idea fundacji (w moim rozumieniu) opiera się na zaufaniu. Spotkałem się już z Panią, która ma potrzebne umiejętności ale umówiliśmy się na koniec sierpnia. Coraz bardziej mi brakuje kogoś do pomocy. Zobaczymy jak będę widział, że to wszystko idzie w dobrym kierunku to zobaczymy.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 17:59:40
  • 28
@Iavolenus: Żadne nie wpłynęły. Myśli Pan, że jest szansa na pozyskanie takich środków ? Wpłacają sami Polacy zwykle sumy około 50 zł czasem mniej czasem więcej. Dla mnie liczy się dosłownie każdy grosz. Żaden kapitał w Polsce mnie nie wsparł a Pan mówi o międzynarodowym ...
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:04:28
  • 6
@starface: Ja jestem za.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:07:05
  • 53
@Sappheiros: Po prostu z jakiegoś powodu główny przekaz medialny jest budowany na opowieściach "uchodźców", którzy przybyli do Europy. Ja uważam, że warto wysłuchać ludzi, którzy są tam nadal na miejscu. Te dwa przekazy się z wielu miejscach ze sobą nie pokrywają bo Ci, którzy tu dotarli mówią to co nasze media chcą usłyszeć. A to budzi wypaczony obraz rzeczywistości.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:11:52
  • 28
@Lord_Gerwazy: Ja zdecydowanie po tym co zobaczyłem popieram pomoc tam na miejscu. To jest ułamek kosztów wydawanych tutaj i to ZATRZYMUJE emigracje a wspieranie tylko tych, którzy tu dotarli (pomijam mieszanie katów i ofiar) ZACHĘCA do emigracji. Tak wygląda 100 dolarów - moje ostatnie z lutego przekazane przez jazydzkiego taksówkarza z lotniska: 1 buty, dwa ubrania i jedzenie które normalnie otrzymują w KWARTAŁ!
Legioner1974 - @Lord_Gerwazy: Ja zdecydowanie po tym co zobaczyłem popieram pomoc tam...

źródło: comment_F9wqqcPgyKHPeyPnFByfiukMsgezVyNA.jpg

Pobierz
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:17:00
  • 58
@lewozmywak: Proszę Pana ja absolutnie nie narzucam Panu mojego punktu widzenia świata. Założył Pan, że sam prywatnie nie pomagam od lat ludziom w Polsce co nie jest prawdą. Tylko o prywatnej działalności charytatywnej nie mam zamiaru opowiadać. Jak powiedział Ronald Reagan: Nie możemy pomóc każdemu ale każdy może pomóc komuś.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:20:52
  • 27
@MustafaKaraban: Przykro mi ale wypowiada Pan opinię nie znając wszystkich faktów. Porwania miały miejsce w momencie ataku ISIS na Sindżar (2014 rok wczoraj była 2 rocznica) i w chwili obecnej nie ma takich aktów bo jest linia frontu. Co więcej Rząd Regionalny Kurdystanu de facto zalegalizował wykup i rodzinie, która jest w stanie udokumentować jego koszty zwykle zwraca się pieniądze (stworzono specjalne biuro). Ja mam dwójkę dzieciaków i nie wyobrażam
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:25:29
  • 18
@failed: Oczywiście może mieć Pan racje. Tak jak media filmują tych, których im kazano a nie zauważają tych, których nie kazano.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:26:53
  • 11
@danielsontheweb: Bardzo dziękuję. Co do tłumaczenia to próbowałem tylko tam Pan jest traktowany jako przedstawiciel całej Europy i nie jest łatwo.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:27:28
  • 17
@dracov6664: Bo jeszcze nie udało mi się - ale się postaram.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:28:50
  • 26
@2PacShakur: Dlaczego "chrześcijańska bojówka" ? Oni sami używają określenia "jednostka" i oficjalnie podlegają pod ministerstwo Peszmergi. Ale tak.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:29:06
  • 8
@ilduce999: Oby!
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:33:08
  • 12
@Srala-Bartek: Jak pisałem głowa rodziny, którą teraz odwiedziliśmy za 2 miesiące dorywczej pracy otrzymała 160zł ! Za 100 dolarów które przekazałem tam z lotniska w lutym kupiono 3 rzeczy 3 dzieciakom i jedzenie które w ramach pomocy otrzymują przez kwartał. Proszę spojrzeć na zdjęcie (wklejam drugi raz)
Legioner1974 - @Srala-Bartek: Jak pisałem głowa rodziny, którą teraz odwiedziliśmy za...

źródło: comment_KKBf16sB4FwlBjYkzlS6pzV4ElG1I8O9.jpg

Pobierz
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:35:20
  • 17
@MustafaKaraban: Jazydzi w chwili obecnej pewnie w większości. Było ich w niewoli ok 13 tys pozostało ok 3,2 tys. Trudno mi to oceniać. Proszę zauważyć, że ocenia się dochód DZIENNY ISIS w 2014 na 3 mln dolarów a obecnie na 1 mln dolarów z samej ropy. Te pieniądze za dzieciaki nie mają znaczenia taka prawda.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:41:15
  • 15
@mistrz_tekkena:
Nie bo jestem szefem fundacji charytatywnej. Na początku transportem "zbiorowym" (samochód wypełniony wyznawcami proroka) w chwili obecnej ludzie do których trafiam z pomocą organizują mój transport z miejsca na miejsce. Nie za bardzo a stosunek miejscowych do nich jest coraz bardziej niechętny. Nie spotkałem żadnego terrorysty. Jak teraz byliśmy (z dziennikarzami z Polski) z żołnierzami na posterunku w Teleskuf to następnego dnia nad ranem kilku się tam poddało ale
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:44:06
  • 64
@tomek001: Mógłbym wybrnąć pisząc o wysokości dodatku nurkowego ale wiem, że nie o to Pan pytał. Moja ostatnia pensja wraz z maksymalnym dodatkiem za bycie nurkiem i osobnym dodatkiem za bycie nurkiem głębokim itd. wynosiła po ostatniej podwyżce 6300 zł.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:46:15
  • 4
@Srala-Bartek: Bardzo dużo za 50 dolarów może Pan przeżyć (tylko jedzenie najtańsze - ryż, mąka, olej) z kilku osobową rodziną.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:54:24
  • 90
@tomek001: Przecież ja nie kradłem :) I tak jestem mile zaskoczony, że pytanie o pieniądze padło po 4 godzinach AMA prawie. Myślałem, że będzie pierwsze a potem fala hejtu i pozamiatane. Obiecałem sobie nie czytać innych AMA przed tym i mówić prawdę. To samo myśl, mów i rób to się unika połowy problemów. Albo tu "kupicie" to co robię razem z opakowaniem (ja) albo nie.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 18:57:39
  • 16
@Iryseq: Powoli raczej gruby niż wielki :) Dziękuję za wsparcie i proszę uważać na ogień! Jak się przerzuci na firanki to może być po Tobie (tak interpretuję ten fragment o spaleniu).
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:08:26
  • 43
@Roess: Nie uważam wcale, że lepiej jest się angażować za granicami naszego kraju. W Polsce są fantastyczni ludzie pomagający innym. Ja po prostu jestem ojcem i absolutnie nie mogę zaakceptować, że jakiś s...........n torturuje i zabija dzieci nazywając się "bojownikiem". To jest terrorysta a jak wskazują amerykańskie badania naukowe "martwi terroryści terroryzują mniej". Stwierdziłem, że trzeba ludziom pomóc i obdzwoniłem kilka fundacji myśląc o woluntariacie. Ale nikt nie realizował pomocy
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:11:18
  • 22
@Taksa: Bardzo dziękuję byłem zestresowany jak królik. Ale dwie moje ulubione piosenki to "Prosto" Kultu i "Pancerny Muł" Klausa Mitffocha. I to nie jest bez powodu.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:19:13
  • 15
@AndrusZgc: Historia jest istotna ale dla ludzi, którzy są w tak dramatycznej sytuacji liczy się teraźniejszość. Jeśli Państwo Polskie przekaże chrześcijańskiej jednostce wojskowej 20 używanych hełmów i kamizelek przeciw odłamkowych to będzie tam pamiętane przez lata. O to mnie prosił dowódca jednej z jednostek, który wysyła 19 letnich chłopaków po miesięcznym przeszkoleniu na front. I tego ja mu nie zawiozę. A tego najbardziej potrzebują bo ISIS jest świetnie wyposażone.
Pytanie
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:21:37
  • 51
@mistrz_tekkena: dobre :) Mi sąsiad powiedział w czasie biegu w lesie, że nie rozumie jak ja szczęśliwie żyję z żoną i dzieciakami za te "psie pieniądze" prawie się wywróciłem. Sąsiad jest pracownikiem na stanowisku dyrektorskim w jednym z dużych zagranicznych banków w Polsce :)
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:29:32
  • 14
@PoProstuMichal: Nie ma za co. Dziękuję za wyrazy wsparcia czasem to ważniejsze niż pieniądze.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:30:57
  • 26
@Mordeusz:
1. Wiedzą że im uratowały tyłek i ratują nadal. Atak 3 maja załamał się po użyciu amerykańskiego lotnictwa.
2. Oczywiście, że tak.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:31:26
  • 6
@pociag: Dziękuję !
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:32:42
  • 6
@ZeDeR: Łagodnie mówiąc sam nie jestem urodziwy więc nie śmieje się z innych :)
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:34:09
  • 15
@tomasz-maciejczuk: Z tej co Pan napisał. Chciałem zobaczyć bohaterów i ich sojuszników a pozwolono tylko bohaterów. A ja się uparłem.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:36:11
  • 22
@PranieMuzgu: Proszę Pana Oni nie tylko tak uważają Oni nawet to otwarcie mówią. Dla osoby o poglądach zbliżonych do ISIS jest Pan niewierny. Wszystko co Pan ma należy do nich Pan to tylko przechowuje. Reporter BBC ich o ile dobrze pamiętam nagrał można to znaleźć w internecie.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:36:39
  • 13
@Wladyslaw_Jagiello: Dziękuje!
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:37:27
  • 9
@skyluker: Jestem gotów dzielić się w ten sposób obowiązkami bo moje zasoby powoli się wyczerpywały.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:38:21
  • 7
@xniorvox: Angielski tam sa 4 języki podstawowe + dialekty (kurdyjski, nowoaramejski, arabski i jazydzki). Tłumacze to klucz.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:38:38
  • 4
@starface: tak - ci z którymi miałem kontakt
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:39:23
  • 4
@greenlud: Proszę bardzo.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:41:06
  • 13
@Iavolenus: Chyba mnie Pan źle ocenił. Nie sądzę by żołnierz chrześcijański z resztkami uzbrojenia broniący dostępu do sierocińca dl dzieci chrześcijańskich w Alkusz realizował politykę Izraela. Ale szanuję Pana zdanie.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:44:37
  • 6
@MustafaKaraban: Tak zabiliby ich na miejscu w tym dzieciaki. Dziesiątki zdjęć mam na dysku filmy też. Ale wklejać publicznie nie mam zamiaru. Czyli gdyby wszyscy naraz zostali wykupieni to dostaliby 2 tygodniowy urobek z czasów gdy kontrolowali więcej pół naftowych ? Zna Pan chociaż JEDEN materiał ze strony ISIS w którym mówią że brak im broni czy amunicji ? A pieniądze trafiają do pojedynczych terrorystów ISIS próbuje zapobiegać wykupom.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:45:37
  • 12
@mistrz_tekkena: Środki obrotu specjalnego. Sam dla siebie w Polsce hełmu Pan nie kupi a kamizelkę z trudnością.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:47:13
  • 19
@Bethesda_sucks: Po tych 5 godzinach jestem tak zmęczony, że mam nadzieję, że Pan pisze szczerze bo ironii bym nie rozpoznał :) Z wykształcenia technik ale teraz na stare lata staram się zostać humanistą.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 19:56:49
  • 3
@oldwizzy:
Witam obszerne pytanie.
1. Wojna jeśli chodzi o Kurdystan jest wokół Mosulu i w Sindżarze który jest poza granicami administracyjnymi dawnego Kurdystanu Irackiego.
2. W Iraku jest w odwrocie. Ale mają nową taktykę: mniej ziemi więcej krwi. Stąd wzmożone zamachy.
3. "Irak" to głównie szyici w chwili obecnej. Kurdowie to sunnici.
4. Rosną problemy odnośnie przyszłego
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 20:07:36
  • 19
@Bethesda_sucks: Ja jestem po szkole oficerskiej więc uczelnia techniczna. Ale obok przedmiotów takich jak "podstawy konstrukcji maszyn, elektrotechnika, fizyka itp. Miałem na przykład skoki spadochronowe, strzelanie a nawet ... jazdę konną. Ale absolutnie tego nie żałuję. Technikum niestety nie kończyłem kończyłem ogólniak z rozszerzonym angielskim bo rodzicom się marzył syn prawnik.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 20:14:05
  • 7
@MustafaKaraban: Najgorzej, że mnie tez przerasta- pozdrawiam!
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 20:17:19
  • 7
@Tosca303: Tak. Byłem w okresie jazydzkich świąt. Dużo wojska (Peszmerga ale złożona z jazydów). Za świątynia u góry ostrożnie ze spacerem bo są nierozminowane pola minowe.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 20:19:08
  • 9
@chigcht: Tak na linii frontu obok siebie jest Peszmerga i chrześcijanie. Aczkolwiek nie wszystko jest tak proste jak na pierwszy rzut oka wygląda.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 20:34:51
  • 6
@chigcht: W jakim sensie ? W sklepie odzieżowym w stolicy czy w supermarkecie nie zobaczy Pan różnic. Skręci Pan ulice dalej a tam obóz i w środku one:
Legioner1974 - @chigcht: W jakim sensie ? W sklepie odzieżowym w stolicy czy w superm...

źródło: comment_aitpGX596JhfakASxRJEPDSKupBYVsgU.jpg

Pobierz
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 20:36:34
  • 7
@krakers12: Niestety nie. Nie znam bliżej tej organizacji. Wiem jednak, że lekarze tam są bezcenni szczególnie do opieki nad najsłabszymi. Nie będę tu wklejał Wam zdjęć chorych dzieci bo to nie o to chodzi. Kto chce zobaczy na FB komu pomagamy ale tak wyglądają realia.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 20:37:10
  • 6
@voli: Jak już pisałem : Alleluja i do przodu :)
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 20:46:19
  • 18
@mirekmirkowski: Życie kulturalne jazydów. Pytanie tych co mieli szczęście i mieszkają w obozach czy tych co mieli pecha i mieszkają w namiotach pozszywanych z worków po ryżu ? Kina nie wchodzą w grę dla jazydów a chrześcijańskiego tez nie widziałem. Chrześcijanie książki tak jazydzi siedzą i rozmawiają. I z chęcią porozmawiają z każdym kto mija ich aby się dowiedzieć czy cokolwiek się zmienia na świecie. Czy jest jakaś szansa dla
Legioner1974 - @mirekmirkowski: Życie kulturalne jazydów. Pytanie tych co mieli szczę...

źródło: comment_fkoeIQc4nk9g0a4vIrSsW6kG5XzeO8y2.jpg

Pobierz
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 20:49:38
  • 8
@kris666123: Ja jestem gotów pojechać w różne miejsca i opowiadać co widziałem. O innych nie wypowiadam. Moja ciocia ma od lat fundację i stara się zebrać pieniądze na budowę domu dla chorych dzieciaków. Ludzie robią wspaniałe rzeczy i to dobrze. Ja zawsze mówię, że Polacy to fajny naród.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 20:51:36
  • 13
@xniorvox: To ja dziękuję. Ja nie bardzo wierzę w przypadki więc ... inshallah :) Z tym idolem to ja wiem, że jest moda na pokemony ale bez przesady :) Jedno co mogę obiecać, że to co wpłaciliście trafi tam.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 20:54:02
  • 3
@loger: TSA ? Dziękuję bardzo. Marszu wilków w samochodzie z dziećmi słuchałem w tym tygodniu.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 21:00:04
  • 17
@chigcht: Już się ktoś dziś pytał. Chrześcijanie to chrześcijanie tu nie ma dużych różnic. Jazydzi to zupełnie inna bajka. Społeczeństwo kastowe z wielożeństwem (dowiedziałem się, że jestem okrutny wobec kobiet bo mam jedną żonę) i religia pozbawiona elementu ewangelizacji. Zupełnie inne wszystko ale świetni ludzie. Oprócz tego, że czekają na wojnę nuklearna jako na cos pozytywnego zgodnie ze swoimi przepowiedniami.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 21:01:19
  • 7
@loger: Boże co za zaćma ja muła dziś rano słuchałem ... 6 godzin minęło i lekko się składam przepraszam :) Nie wiem czemu ale skojarzyło mi się z: jak zwycięski czołg, On podbił cały świat, Wygrasz razem z nim, spełni twoje sny- czyli TSA.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 21:08:07
  • 28
SZANOWNI PAŃSTWO PROSZĘ PISAĆ PYTANIA BĘDĘ ODPOWIADAŁ DOPÓKI BĘDĄ SIĘ POJAWIAĆ. POZWÓLCIE JEDNAK ŻE DOKOŃCZĘ RANO BO 6 h AMA to nie przelewki. ŻYCZĘ WSZYSTKIM DOBREJ NOCY
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Legioner1974
Legioner1974
Autor
04.08.2016, 21:10:23
  • 3
@loger: Dlatego siedzę :) Wrzucałem wszystko na FB teraz się będę starał do strony internetowej fundacji dodać. Dziękuję i do "usłyszenia" :)
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 05:38:10
  • 5
@epll: To prawda - zależy mi.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 05:41:38
  • 11
@no_body: Bardzo Panu dziękuję. Ja jestem religijny ale wśród kolegów mam również ateistów. Swoją drogą otrzymałem niedawno list od osoby która napisała: nie wierzę w Boga ale będę się za Pana modlić na wypadek gdyby istniał. Dało mi to do myślenia. To co robię jest moim zdaniem łatwe do obrony z pozycji zdrowego rozsądku bez angażowania religii. Pozdrawiam.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 05:45:11
  • 12
@nightgrover: Ja już spotkałem się z wypowiedziami typu: oni tam są sami sobie winni takie mają wschodnie charaktery. Przyznam szczerze, że krew mnie zalała. Ale to jest wyparcie problemu. Boimy się zidentyfikować katów więc wrzucamy ich do jednego worka z ofiarami. Dzięki temu mamy "argument" aby nie pomagać nikomu.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 05:48:07
  • 15
@twardy_ryz Dlatego ja jestem za pomocą tam na miejscu i stabilizacją a nie pomocą tutaj. Jedno emigrację hamuje a drugie napędza. To jest czysta hipokryzja bo wcale nie przyjmujemy najbardziej potrzebujących z regionów objętych działaniami zbrojnymi. WERYFIKACJA powinna być podstawą do udzielenia pomocy.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 05:52:42
  • 9
@FantaZy: Pierwsza podróż : Gdańsk - Warszawa autobusem. Potem autokar do Lwowa. Następnie tanimi liniami do Istambułu. Potem kolejne tanie linie do Irbilu. Tam w nocy szukanie samochodu jadącego do Dahuk. Podróż trwała ponad 2 doby. Mogła krócej ale ciąłem koszty. Kurdowie w chwili obecnej starają się mieć normalne stabilne i funkcjonujące państwo. Na lotnisku w Irbilu dostaje Pan wizę na 30 dni. (Zmienili przezpisy jeszcze w lutym było 15
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 05:55:37
  • 12
@wojtas1978: Bardzo dziękuję. Jak już pisałem byłem zestresowany jak mi pójdzie. W lutym przed wylotem odmówiłem wywiadu dla TV bo miał być "o mnie" a teraz piszę ludziom jakie mam hobby. Ale nauczyłem się, że po prostu podstawą prowadzenia fundacji jest zaufanie. Albo ludzie uwierzą albo nie. A żeby uwierzyć muszą poznać. Ze wszystkimi na przysłowiowe p--o nie jestem wstanie pójść więc siedzę i piszę :) Pozdrawiam.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 07:24:04
  • 3
@mirekmirkowski: Nie ma takiej opcji żebym sobie dał spokój. Ogromnie się cieszę, że ktoś jest zainteresowany tematem. Każde pytanie jakie się pojawi otrzyma odpowiedź. Nawet te powiedzmy "niestandardowe". Siedzę przy komputerze i zasuwam przy fundacji więc to żaden problem. Jedyne co to muszę się wywiązać z obietnic danych dziecku.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 07:32:17
  • 2
@krzysztof114: komórka na stronie fundacji albo tu na priv albo na FB. Ja zawsze odpowiadam poza godzinami snu :)
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 08:09:38
  • 8
@Schastye: Jak już zaznaczałem chwilowo raczej idę w kierunku gruby a nie wielki :) Co do książek to od 12 roku interesuje się historią wojskowości. Bardzo lubię fantastykę naukową i nie tylko. Ale polecę Panu poważne książki. Proponuję poszukać książek Józefa Mackiewicza i zaznajomić się z jego twórczością. Orwell i rok 1984 według mnie jest obowiązkowy by zrozumieć ... teraźniejszość. Curzio Malaparte i jego "Skóra" , Eric Kuehnelt-Leddihn i "Ślepy
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 08:41:42
  • 11
@Bethesda_sucks: Strona fundacji jest zabezpieczona co do FB i to trudno mi się wypowiadać już sprawdzam konto ale główne księgowanie jest chyba koło południa. Ja też się boję ale dotychczas pieniądze docierały bez problemu. Edycja! Wpłynęło do Państwa łącznie 4700 zł !!! (Od wczoraj i 4600 poprzednio) A ja właśnie przygotowuje akcje przewiezienia tam chłopakom wsparcia medycznego. Mam zielone światło ze strony polskiej teraz potwierdzam w Iraku jak tylko wszystko
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 09:56:04
  • 2
@akg_: I jedno i drugie a dodatkowo sprzedają co się da z tego co ukradli. Od zabytków po ludzi. W ostatniej lub przedostatniej "Polsce Zbrojnej" był o tym fachowy artykuł.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 10:07:05
  • 2
@akg_: To się nazywa maksymalne wsparcie! Bardzo Panu dziękuję.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 10:44:24
  • 6
@Zarrakash: Bardzo dziękuję, rozumiem o co Panu chodzi. W chwili obecnej w Polsce jest ponad 8 tys. fundacji. Większość robi na pewno dobrą robotę ale wystarczy kilka nagłośnionych przypadków i ludzie tracą wiarę.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 14:30:40
  • 5
@innych: Nie znam. Przez rok ze względu na syna uprawiałem Kendo. Pozdrawiam.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 15:53:28
  • 2
@hahacz: Ten u góry czy ten co mnie w pierwszym poście na wykopie ochrzanił ? :) żartuje oczywiście. Dziękuję za wytłumaczenie i pozdrawiam.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 15:57:54
  • 2
@hahacz: Bo po angielsku to Eagle Watch (może być jako jedno lub dwa słowa) i łatwo się wtedy kojarzy z orłem i biało-czerwonym logo naszej fundacji. A logo jak skomentował mój kolega z byłej pracy: bardzo ładne pasuje i do fundacji i na czołgu też by ładnie wyglądało:)
Legioner1974
Legioner1974
Autor
05.08.2016, 23:52:37
  • 2
@Pokretny: Czasem mnie łamie w kościach ale generalnie jestem dość zażywny :) - pozdrawiam
Legioner1974
Legioner1974
Autor
06.08.2016, 00:02:12
  • 3
@FantaZy: Koszt mojej pierwszej podróży w obie strony wraz z biletami autobusowymi i autokarowymi wyniósł 1840 zł.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
06.08.2016, 15:38:58
  • 4
@hahacz: Dziękuję wykonał Pan niezłą pracę archiwistyczną
Legioner1974
Legioner1974
Autor
06.08.2016, 21:43:16
  • 3
@Czarizard: Tam w miarę normalnie działa służba zdrowia tylko ludzi na nią nie stać. Po prostu. Mówiąc dokładnie nie stać określone grupy. Przykro ale w tej chwili nie mam pomysłu. Proszę pomyśleć o kontakcie z organizacją " Kościół w potrzebie" o ile dobrze pamiętam. Oni Tam pomagają przy obozach dla uchodźców może coś doradzą. Pozdrawiam.
Legioner1974
Legioner1974
Autor
09.08.2016, 07:09:49
  • 3
@kopalina: Dziękuję za informację. Nie nie współpracuję z nimi ale na pewno sprawdzę!
Legioner1974
Legioner1974 05.08.2016, 23:58:25
  • 4
@starface: Świetna robota dziękuję. Ja z autopsji mam parę innych obserwacji ale chodzi o szczegóły (liczba kast, ilość aniołów, liczba i moment odmawiania dziennych modlitw, liczba rzezi, itd.) Ale to szczegóły - jeszcze raz dziękuję.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Legioner1974
Legioner1974
Autor
06.08.2016, 00:00:28
  • 1
@Mazgens: Dziękuję.
  • Odpowiedz
Legioner1974
Legioner1974
Autor
06.08.2016, 15:37:49
  • 1
Mówiono mi o 4 kastach. "Aniołów" miało być 6 do każdego należy "królestwo" jednego z dni tygodnia za wyjątkiem środy która zawiera w sobie pozostałe 6. Religijny Jazyd odmawia 5 modlitw a minimum 3 (przed wschodem, w południe i po zachodzie słońca) Rzezi o ile pamiętam było 75 (może 73). Ważne jest zaznaczenie, że Anioł-Paw (te anioły to nasze uproszczenie oni tłumaczą to jako emanacje światłości reprezentującej Boga) utożsamiany jest przez muzułmanów
  • Odpowiedz
herakliusz_atencjusz
herakliusz_atencjusz
05.08.2016, 07:04:15
  • 2
w tym miejscu chciałem podziękować @Legioner1974 za bardzo dobre AMA, co za powiew jakości w porównaniu do Pawlikowskiej...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Legioner1974
Legioner1974 05.08.2016, 07:06:54
  • 2
Dziękuję :) Ja specjalnie nie czytałem innych. Nie mam zamiaru nikogo udawać.
  • Odpowiedz
mistrz_tekkena
mistrz_tekkena
04.08.2016, 20:03:34
  • 13
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Legioner1974
Legioner1974 04.08.2016, 20:09:40
  • 4
@mistrz_tekkena: Ustawa. Można kupić kamizelkę ale tylko o odpowiednich parametrach i 1 sztukę do użytku własnego. O hełm trzeba pisać zgodę do MSZ o ile pamiętam. Masakra. Tu nie ma żadnej logiki.
  • Odpowiedz
Legioner1974
Legioner1974 05.08.2016, 06:20:33
  • 1
@BrzydkiBurak: Teoretycznie ma Pan racje. I jednostkowo może się to Panu udać ominąć. Ale legalnie nie zakupi Pan hełmów i nie zawiezie ich jako pomoc. Kupowałem w zeszłym miesiącu kamizelki dla siebie i reszty ekipy i dowiadywałem się tez o hełmy.
  • Odpowiedz
Legioner1974
Legioner1974 05.08.2016, 06:34:52
  • 3
Mogłem kupić tylko kamizelki III bo lecieliśmy przez Niemcy a tam IV są nielegalne. Firma o ile pamiętam JMD Daniel Technologie. Coś podobnego. Ty mówisz co kto ma w domu a ja o tym co można przewieźć do kraju objętego embargiem ze względu na strefę działań wojennych. Tez strzelam :)
  • Odpowiedz
zwier
zwier
04.08.2016, 20:19:37
  • 1
@Legioner1974: Jak wyglądają inne formy pomocy poza wysyłaniem pieniędzy na fundacje?
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Legioner1974
Legioner1974 04.08.2016, 20:22:27
  • 1
Informacja jest dla nas kluczowa. Bez tego nie ma nic. Ja jestem gotów jeździć i opowiadać o tych ludziach wszędzie w miarę możliwości. Innych form chwilowo nie widzę. Muszę znaleźć kogoś do pomocy bo sam padnę ale to wymaga chwili pomyślunku.
  • Odpowiedz
bartek422
bartek422
04.08.2016, 18:10:16
  • 2
@Legioner1974: Ustawiłem 20pln w stalych zleceniach...powodzonka:) na dzień dzisiejszy więcej nie mam :( wiem że to grosze...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Legioner1974
Legioner1974 04.08.2016, 18:22:08
  • 3
To nie są żadne grosze to jest 15% miesięcznego kosztu wyżywienia rodziny. Bardzo Panu dziękuję!
  • Odpowiedz
Legioner1974
Legioner1974 04.08.2016, 16:35:58
  • 3
@a__s:http://www.wykop.pl/link/3300941/ama-zalozyciel-fundacji-orla-straz/#comment-38480805
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Legioner1974
Legioner1974 04.08.2016, 15:11:56
  • 4
@Gruszka1992: Witam
1. Nikt się do mnie nie zwracał z żadnymi pytaniami
2. Moim zdaniem tak. Tylko trzeba po prostu chcieć.
3. Nie zwracałem się o pomoc do UE. W miarę możliwości wolałbym przekazywać pomoc w imieniu ludzi a nie rządów czy tworów takich jak UE. Ale zobaczymy jak będzie. Co do fundacji Estera to poznałem Panią Miriam i jej pracownice. Między innymi opowiadały mi o sposobach w jaki udzielały
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Legioner1974
Legioner1974 04.08.2016, 14:39:24
  • 6
@mirekmirkowski: Chciałbym podziękować za wrzucenie informacji o fundacji na Wykop. Jestem niezmiernie wdzięczny. W weekend wpłynęło wsparcie ponad 4600 zł. Gdyby przejeżdżał Pan w okolicach Trójmiasta to zapraszam - telefon na stronie fundacji.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mirekmirkowski
mirekmirkowski
04.08.2016, 20:05:02
  • 0
Miałem po AMA pytać o to ile wpłynęlo. Cieszę się że mogłem poza prywatnym małym datkiem, dodatkowo pomóc i rozreklamować trochę fundację. Byłem w Trójmieście dwa razy i może jeszcze kiedyś się zdarzy mi trzeci, wtedy będę pamiętał o tym zaproszeniu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
bartpl
bartpl
03.08.2016, 08:14:13
  • 1
@Legioner1974: Myślę, że znalezisko podsumowujące akcję promocyjną z wykopu zyskało by dużo na popularności.
Zestawienie wpłat, statystyki odwiedzin, może ktoś się kontaktował?
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Legioner1974
Legioner1974 03.08.2016, 21:42:17
  • 0
A powie mi Pan jak i gdzie to zrobić? Bo ja bardzo chętnie. Ludzie z Wykopu wpłacili ok 4600 zł na fundację i jestem ogromnie wdzięczny!
  • Odpowiedz

Bartosz Rutkowski

  • Założyciel Fundacji "Orla Straż" Pomagającej Jazydom i rodzinom żołnierzy chrześcijańskich na Bliskim Wschodzie.
  • http://www.orlastraz.org
  • fundacja@orlastraz.org
  • Facebook

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 05.08.2016

    Komentator
  • Złotousty
    od 31.08.2016

    Złotousty
  • Rocznica
    od 29.07.2022

    Rocznica
  • Ekspert
    od 04.08.2016

    Ekspert

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia