Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko225
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
F-13

F-13

Dołączył 10 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 58
  • Znaleziska 34
  • Mikroblog 24
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1
  • Dodane (3)
  • Komentowane (14)
  • Plusowane (7)
kether
kether
kether
23.11.2020, 12:47:28
  • 1
Mam ostatnio trochę więcej czasu bo nie muszę go poświęcać pracy zawodowej ;)

Chciałbym spróbować swoich sił w "gamedevie", tj. zrobić prosty ale grywalny projekt po to, żeby przekonać się, na czym polega cały proces tworzenia gier . Wyzwaniem jest zrobienie pixelartowej platformówki w stylu metroidvania.

Ponieważ często przy wysokim progu wejścia zniechęcam się do działania, chciałbym spróbować od możliwie prostego, ale też sensownego narzędzia, w którym nie trzeba poświęcić 3 miesięcy na to,
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

F-13
F-13 25.11.2020, 07:18:31
  • 1
@kether: https://www.youtube.com/watch?v=86Bgt--Ww7w&list=PLiyfvmtjWC_Up8XNvM3OSqgbJoMQgHkVz&index=2

w tym tutorialu znajdziesz zdecydowaną większość rzeczy potrzebnych do stworzenia metroidvanii 2d w Unity.
  • Odpowiedz
F-13
F-13 25.11.2020, 13:55:55
  • 1
Możliwe że niektóre pojedyncze rzeczy przedawniły się, afair będą komentarze jak to wygląda aktualnie (a jak nie to sprawdzać takie przypadki https://docs.unity3d.com). Gdybyś utknął - pomogę.
  • Odpowiedz
v.....l
v.....l
konto usunięte 28.08.2020, 08:14:30
  • 107
Tak się kochani robi #gamedev w Polsce.

5-10% dla developera uzależnione od ocen brzmi jak nieśmieszny żart. Nie wspominając już o "testowaniu zainteresowania", co jest niezgodne z umową Steam. Przykre, bo tak działają wszystkie WIĘKSZE (pozdrawiam Playway) gamedevowe spółki #gielda w PL - najpierw strona na Steam i trailer, później szukanie studia, które za marne pieniądze zrobi grę. Mam wielką nadzieję, że Steam w tym zakresie się ogarnie
v.....l - Tak się kochani robi #gamedev w Polsce.

5-10% dla developera uzależnione...

źródło: comment_1598602467AZGbMw2O0ZOQvQUuEcv06g.jpg

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

F-13
F-13 01.09.2020, 09:30:01
  • 0
@vg24_pl: Na steamie dziennie ląduje mnóstwo shovelware'u, myślę że spokojnie można rzucić liczbę kilkunastu dziennie. Preprodukcje PlayWay'a i jego "dzieci" to maks 1% tej puli, nie rozumiem w czym problem że się tam pojawiają nawet jeśli wiekszość tych preprodukcji nigdy nie zaostanie ukonczona
  • Odpowiedz
Finsky
Finsky
15.01.2020, 14:43:23
  • 3
Mam pytanie do mirków wydających gierki mobilne lub pracujących w firmach związanych z mobilnym gamedevem - chciałbym się wkręcić w temat, ale jestem zupełnie zielony pod względem tego w co się gra na telefonach. Praktycznie zaczynając od początku - rynki, gatunki, ceny - praktycznie nic o tym nie wiem. Grałem trochę w kilka gachy, ale to nie jest rynek zachodni za bardzo, więc odpada. Co powinienem przeczytać, jakich ludzi powinienem follować na
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

F-13
F-13 16.01.2020, 18:42:07
  • 1
@Finsky: z niewymionych wyżej:
toucharcade
pocket gamer biz
+ warto obserwować AppStore
YT:
kanały PocketGamerbiz, GameDaily Connect sporo stuffu z konferencji, pamietaj ze każda firma przedstawia się w jak najlepszym swietle i warto mieć to
  • Odpowiedz
applicattura
applicattura
14.01.2020, 12:08:05
  • 27
Panowie przez te kilka dni od wpisu poprawiłem sporo rzeczy związanych z Idle Boxing (android). Dzięki za wyłapanie błędów, bokser nie wypada już za ring :D Pomyślałem, żeby dodać znalezisko na głównej, jeżeli spodobała Wam się gra to proszę o wykop

https://www.wykop.pl/link/5293691/gra-mobilna-idle-boxing-android-zrobiona-przeze-mnie/

#gamedev i #unity3d
applicattura - Panowie przez te kilka dni od wpisu poprawiłem sporo rzeczy związanych...
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

F-13
F-13 14.01.2020, 16:12:25
  • 0
@applicattura: Fajne, wizualnie ma realne szanse wyróżnić się na appstore + tematyka dosyć oryginalna , nie kojarze zbyt wiele gier bokserskich tam, w zasadzie tylko Wrassling który co jakis czas jest w kolekcjach zapadl mi w pamiec.

- imo zadawanie ciosów trochę zbyt szybkie, sprawdziłbym odrobine wolniejszą walkę - ABtest prawde Ci powie.
- elementy UI po prawej stronie (mnożniki) zasłaniają mi akcje jeśli ta przenosi się pod prawą bandę (ekran 2340
  • Odpowiedz
Madras
Madras
01.01.2019, 16:26:20
  • 7
Hej Mirki, bylibyście zainteresowani codziennymi wpisami z ostatnich miesięcy developmentu gry? Jestem indie devem od 10 lat, i właśnie dopinamy w trzyosobowym zespole naszą ostatnią produkcję Fury Unleashed. Pewnie potrwa to jeszcze parę miesięcy, bo planujemy ją wydać jednocześnie na trzy konsole (Switch, PS4, Xbox One) w momencie wyjścia z Early Accessu, w którym jesteśmy od prawie dwóch lat.

Pracujemy w Unity, a sama gra jest platformer shooterem 2D z proceduralną generacja, którego
Madras - Hej Mirki, bylibyście zainteresowani codziennymi wpisami z ostatnich miesięc...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

F-13
F-13 02.01.2019, 19:04:39
  • 0
wpisami z ostatnich miesięcy developmentu gry? Jestem indie devem od 10 lat, i właśnie dopinamy w trzyosobowym zespole naszą ostatni


@Madras: Pamiętam jeszcze jak gra nazywała się Badass Hero. Chętnie bym poczytał ciekawostki z produkcji. Trudno było dostać devkit switcha?
  • Odpowiedz
jasiek13
jasiek13
23.12.2018, 12:49:48
  • 42
Hej Mirki i Mirabelki! Już jest!!!
Na święta zostań Elonę! ;)

Po roku prac i sukcesie na iOS nasz mały puzzle game *Mars Power Industries* o zasilaniu kolonii na marsie wreszcie dotarł na Androida!

*Android:* Mars
jasiek13 - Hej Mirki i Mirabelki! Już jest!!! 
Na święta zostań Elonę! ;)

Po roku...

źródło: comment_Jhg1oy9wLmANu0QhB5Xd27rX6rquPMZ6.gif

Pobierz
  • 54
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

F-13
F-13 23.12.2018, 17:03:31
  • 1
@jasiek13: > , dzięki, sam noszę się z zamiarem wydania jakiegoś mikrusa premium na iOS za przysłowiowego dolka, dobrze że komuś się udało.
EL9YXAELFX6M zużyty, wszystkie poniżej niego na iOS również wykorzystane
  • Odpowiedz
Igoras
Igoras
Igoras
10.02.2017, 19:00:03
  • 4
Valve zamienia Greenlight na Steam Direct.

http://steamcommunity.com/games/593110/announcements/detail/558846854614253751
#gamedev #steam #gry
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

F-13
F-13 10.02.2017, 20:30:10
  • 1
@Igoras: Ta decyzja dotknie małe ambitne projekty wysokiego ryzyka, dobrze by było gdyby "wpisowe" było jakoś skalowalne do ostatecznej ceny gierki, to jednak mało prawdopodobne. Steam juz pokazał że nie będzie ulg dla mniejszych tytułów wprowadzając taki sam dla wszystkich 2h czas na refundacje. Coś jednak valve musiało zrobić w obronie przed morzem crapu (słynne 40% gier na steama które miało premiere w 2016). Robienie gier (szczególnie małych ) ryzykownym
  • Odpowiedz
wiedzmin112
wiedzmin112
28.01.2017, 22:09:33
  • 1
a co mirki z #gamedev sądzą o wydawaniu gry samemu, poza Steamem?
robi się tam straszny syf, no i ucinają 30% ze sprzedaży...
gdyby tak samemu ogarnąć dystrybucję i sprzedaż - byłoby warto?

#programowanie
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

F-13
F-13 29.01.2017, 12:12:50
  • 1
@wiedzmin112: Byłem albo oglądałem jakieś wystąpienie Toma Grochowiaka z Moa Cube który pokazywały wykresy jak spadała mu sprzedaż bezpośrednia ze swojej własnej strony wraz z rosnącą dominacją steama. Zawsze możesz wrzucić tu i tu z tym że steam chyba zabrania sprzedaży w innych serwisach taniej niż u nich (jak się to ma do rzeczywistości - nie wiem - ale wydaje mi się że nie jeden raz widziałem coś taniej niż
  • Odpowiedz
F-13
F-13 12.01.2017, 20:22:35
  • 1
#gamedev Takie pytanie do osób które wydały grę na steamie lub zwyczajnie orientują się w sytuacji:
Aby wydać grę na platformie Valve należy przejść przez steam greenlight, gra dostaje zielone światło i po jakimś czasie wychodzi. Ale jak obecnie wygląda publikowanie drugiej gry na steamie ? Spotkałem się z kilkoma wariantami (dotyczącymi raczej małych wydawców, indyków):

- greenlight obowiązuje przy każdej kolejnej grze.

- kolejna gra musi przejść przez greenlight jeśli jest
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

F-13
F-13
Autor
16.01.2017, 08:36:12
  • 0
@draculeq: Byłem po prostu ciekawy jak to dokładnie wygląda bo z jednej strony sensowna gra niemal z automatu powinna przejść GL (bo jest to korzyść dla wszystkich trzech stron, steama, deva no i graczy). Z drugiej czasem spotykam się z wpisami sugerującymi że mimo wszystko z GL nie wszystko idzie tak gładko. np fragment wpisu na kickstarterze the Way od Play Way : " (and Steam key if we get
  • Odpowiedz
a.....k
a.....k
konto usunięte 05.01.2017, 12:45:45
  • 2
Mirki z gamedev, jak robicie grafikę do swojej gry to opieracie ją o jakąś paletę? Bo np. ja kompletnie nie mam do tego głowy... Oglądam czasem filmiki z pixel artu, żeby nauczyć się jakichś technik i często właśnie na początku robią sobie palety kolorów z których będą korzystać.

Postanowiłem, ze zrobię inaczej, poszukam jakiejś palety w internecie znalazłem to
. Postanowiłem skorzystać i narysować coś z tego, ale nie wyszło ( ͡° ʖ̯ ͡
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

F-13
F-13 05.01.2017, 16:04:56
  • 0
M.in. o doborze kolorów do palety: https://channel9.msdn.com/Series/Szkoa-Twrcw-Gier/22--Spotkanie-z-dnia-23012016-4-Jak-zrobi-adn-gr-bez-grafika
  • Odpowiedz
Zjarany
Zjarany
31.12.2016, 21:57:31
  • 2
Znacie jakieś fora, strony na których można podzielić się swoimi grami, a właściwie je zareklamować? Agencje reklamowe też wchodzą w grę. Piszę bo szykuje się sylwester, nooo i ten, no piszę, ale w c# ;p
Szczęśliwego nowego mirki!
#gamedev
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

F-13
F-13 02.01.2017, 09:27:00
  • 0
@Zjarany: np. https://itch.io , dołączam się do prośby o inne.
  • Odpowiedz
z.....a
z.....a
konto usunięte 13.11.2016, 12:20:50
  • 2
Mirki, jakbym zrobił klona hearthstone to by mnie blizzard dojechał? Jak to jest z takimi rzeczami jak skopiowanie mechaniki gry? Tak z ciekawości pytam #programowanie #gamedev
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

F-13
F-13 13.11.2016, 14:42:40
  • 2
@zygmunt_III_waszka: Warto mieć na uwadze że niektóre elementy gameplay'u mogą być chronione patentem. W zeszłym roku wygasł patent Namco na minigierki w trakcie loadingów ( http://kotaku.com/the-patent-on-loading-screen-mini-games-is-about-to-exp-1744705351 ) a np. Techalnd opatentował wspinanie się na budynki w Dying Light ( https://www.google.ch/patents/US9238175 ).
  • Odpowiedz
Croudflup
Croudflup
16.04.2016, 19:29:48
  • 17
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

F-13
F-13 19.04.2016, 10:43:38
  • 0
AMA z Karaibów zostało usunięte, nie zdążyłem przeczytać, jest jakaś opcja żeby obejrzeć ostatnią wersję przed skasowaniem?
  • Odpowiedz
  • Warszawa

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 16.09.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking