Aktywne Wpisy
MrMas +101
Zakazać trzymania psów powyżej 5 kg w blokach mieszkalnych i myślę że większość problemów z psiarzami i sfrustrowanymi psami się rozwiąże
A taki mały szczur to poleci jak się go kopnie więc problemu nie ma
Tak btw to uważam że trzymanie dużego psa w kawalerce to znęcanie się w pewnym stopniu
#psiarze
A taki mały szczur to poleci jak się go kopnie więc problemu nie ma
Tak btw to uważam że trzymanie dużego psa w kawalerce to znęcanie się w pewnym stopniu
#psiarze
4mmc-enjoyer +5
Przytoczę wam pewną sytuację, a wy powiedzcie co o tym sądzicie.
Mój kolega jest w związku 5 lat, ma roczne dziecko. Wspólnie z kobitą wpadli na pomysł, że wszystkie pieniężne prezenty, które będzie dostawać ich dziecko wsadzać do odpowiedniej koperty. Dodatkowo jak im coś zostało z wypłaty to też tam wrzucali. No i mój kolega zawsze tam dokłada a nigdy jeszcze nie wyjął tych pieniędzy, jak trzeba było coś dla dziecka kupić
Mój kolega jest w związku 5 lat, ma roczne dziecko. Wspólnie z kobitą wpadli na pomysł, że wszystkie pieniężne prezenty, które będzie dostawać ich dziecko wsadzać do odpowiedniej koperty. Dodatkowo jak im coś zostało z wypłaty to też tam wrzucali. No i mój kolega zawsze tam dokłada a nigdy jeszcze nie wyjął tych pieniędzy, jak trzeba było coś dla dziecka kupić
Chciałbym spróbować swoich sił w "gamedevie", tj. zrobić prosty ale grywalny projekt po to, żeby przekonać się, na czym polega cały proces tworzenia gier . Wyzwaniem jest zrobienie pixelartowej platformówki w stylu metroidvania.
Ponieważ często przy wysokim progu wejścia zniechęcam się do działania, chciałbym spróbować od możliwie prostego, ale też sensownego narzędzia, w którym nie trzeba poświęcić 3 miesięcy na to, żeby napisać pierwszą linijkę kodu.
Mam trochę doświadczenia z JS, projektowaniem graficznym itp, więc spodziewam się, że skumam podstawy w miarę sprawnie.
Patrzyłem na Unity3D oraz GameMaker Studio - i wybrałem tę drugą opcję jako startową.
PYTANIA DO PRAKTYKÓW:
* Czy jest sensowne inwestowanie ok. 3 miesięcy (i w razie złapania bakcyla i rozwoju projektu - kolejnych kilka)?
* Czy wiedza i praktyka, zdobyte przy takim projekcie, są "przenaszalne" później np. na Unity albo inne silniki wykorzystywane powszechnie w gamedevie? W sensie - koncept tworzenia gier jest uniwersalny a tam po prostu pozostanie zmiana interfejsu, języka programowania i ogarnięcie bibliotek?
* Czy może lepiej sobie darować GMS i od razu zacząć od Unity? (intuicja mówi mi, że Unity dla takiego projektu będzie armatą na muchę).
#gamedev
do Pythona jest mi bliżej niż do C# więc pewnie GDScript spokojnie by się sprawdził.
Intuicja mi podpowiada, że Godot może mieć dobrą społeczność i z uwagi na obsługę C#, może być lepszym startem jeżeli planuje się przesiadkę na Unity.
Aktualnie jestem w trakcie przerabiania tutoriala do GameMaker (Playlista, póki co idzie jak po maśle i całość wydaje się w miarę intuicyjna więc pewnie dokończę, choć jeszcze
W Unity spodziewam się, że 60% kroków jest podobna, tylko narzędzie wydaje się być większe i mniej przystępne
w tym tutorialu znajdziesz zdecydowaną większość rzeczy potrzebnych do stworzenia metroidvanii 2d w Unity.
Póki co, kończę kilkugodzinny tutorial z robieniem platformera i po kilku h już sporo rozumiem i przewiduję, co prowadzący zrobi albo gdzie będzie mieszał w kodzie, ale samodzielnie jeszcze nie zawsze trafiam z rozwiązaniem.
Po skończeniu coś w stylu Mario będzie można próbować zrobić.
Na razie skupiam się na poznaniu procesu
Sprawdziłem roadmapę Gamę Makera i ostatni kwartalny update był całkiem duży i z ciekawymi funkcjami więc ufam, że będą rozwijać systematycznie projekt.
Dzięki, akurat jest -20% :)