Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko229
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
EmTeKa

EmTeKa

Dołączył 10 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2827
  • Znaleziska 1105
  • Mikroblog 1722
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 33

577

Robert Gwiazdowski (Polska Fair Play) w TVP Info: Nie spieszmy się z euro!

Robert Gwiazdowski (Polska Fair Play) w TVP Info: Nie spieszmy się z euro!

Gościem Michała Rachonia w Minęła 20 był dr hab. Robert Gwiazdowski, prawnik i lider ruchu Polska Fair Play.

Tumurochir
z
youtube.com
dodany: 01.03.2019, 11:47:19
  • 137
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
  • #
    gospodarka
  • #
    gwiazdowski
  • #
    polskafairplay
EmTeKa
EmTeKa 01.03.2019, 13:47:23
  • 10
@Manymouse: Został zaproszony w konkretnej sprawie jako ekspert. Dobrze, że nie wcisnął nic na siłę, ale pokazał się w TVP, dzięki czemu więcej osób ma szansę go skojarzyć, tym bardziej że jutro konwencja założycielska jego partii.
konto_zielonki
konto_zielonki
konto_zielonki
01.03.2019, 07:25:05
  • 425
Wykopowy elektryk w akcji

#heheszki #gif #elektrykapradnietyka #elektronika #ciekawostki #elektryka
konto_zielonki - Wykopowy elektryk w akcji

#heheszki #gif #elektrykapradnietyka #e...

źródło: comment_c4ZJ0fsqKBDqTxMtQF3vsft8UZoECTBg.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EmTeKa
EmTeKa 01.03.2019, 11:59:19
  • 9
@Qwertylion: Spójrz na jego zasięg, każdy jego numer jest dokładnie zaplanowany. Gość mimo wszystko wie co robi i co może zrobić. A jego reakcje na ból może odwiodą innych od powtarzania tego w realu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

1100

Przed upadkiem Wenezueli tamtejsi socjaliści robili to samo co teraz PiS

Przed upadkiem Wenezueli tamtejsi socjaliści robili to samo co teraz PiS

Patrząc na zmiany wprowadzane i proponowane przez Prawo i Sprawiedliwość można być przerażonym. Partia, niesłusznie nazywana prawicą, idzie tą samą drogą, co Wenezuela. Południowoamerykański kraj jest na skraju przepaści ze względu na skrajnie socjalistyczną politykę tego i poprzedniego rządu.

LifeSucks
z
nczas.com
dodany: 27.02.2019, 19:58:11
  • 144
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
  • #
    ciekawostki
  • #
    pis
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 11:56:43
  • -2
I jak tu porównywać sytuacje Wenezueli do Polski? Mamy jakiś rozbuchany socjal jak w Grecji może, fachowcy od nas uciekną? Mamy złe rozwinięte rolnictwo?


@Bloodaxis1: Socjal właśnie się zwiększa (nowe obietnice PiS i reszty lewicy), emigracja z Polski ma się coraz lepiej, coraz bardziej skomplikowane rozwiązania podatkowe nie zachęcają przedsiębiorców (ba! Są oni traktowani jak potencjalni złodzieje). Większość rolników przez swoją niegospodarność i uciszanie ich kolejnymi dotacjami nie robią nic
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 12:19:38
  • -3
Socjal taki jak w Polsce obecnie się krytykuje- czyli 500+ funkcjonuje w większości cywilizowanych krajów tego świata i jakoś nikt nikogo od komunistów czy socjalistów nie wyzywa.


@Bloodaxis1: Socjal w wysokości prawie 20% mediany zarobków netto? Przy dwójce dzieci już w wysokości powyżej 1/3 mediany? Wskaż mi cywilizowany kraj gdzie tak jest.

emigracja z Polski- niekoniecznie fachowców z górnej polki, od 15 lat z okładem ma się niezłe, a zaryzykowałbym
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 12:37:15
  • 1
@Bloodaxis1: Januszexy płacą tyle, ile wynegocjuje sobie pracownik. W IT dobrze to widać, tam nie było żadnych pomysłów na wymuszanie zwiększenia zarobków, rynek sam to zrobił. Na budowach ludzie też nie zarabiają najniższych zarobków. Ale są zawody, w których po prostu zarabia się mało, bo mało wymagają od pracownika a pracownicy nie negocjują swojej płacy, bo wiedzą że ich praca nie jest warta większej ilości pieniędzy. To rynek ustala płace,
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 12:50:32
  • -1
@Bloodaxis1: Co więc proponujesz? Zwiększenie płacy minimalnej? W ten sposób zamkniesz drogę młodym wchodzącym na rynek (zawsze znajdzie się ktoś z doświadczeniem który będzie pracować za taką samą kasę). Owszem, mediana w IT i budowlance jest większa, ale przecież program jest skierowany do całego społeczeństwa, więc dlaczego akurat na to zwróciłeś uwagę? Dałem te dwie branże jako przykład naturalnego wzrostu płac.
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 13:11:04
  • -2
No to niestety, niech Januszexy lepiej płaca- to i różnica będzie większa


@Bloodaxis1: Albo zmieniłeś zdanie w trakcie wymiany komentarzy albo Cię nie rozumiem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zgadzam się w pełni z tym co napisałeś w ostatnim komentarzu. Ale chyba odbiegłeś od tematu stosunku wysokości świadczeń do MEDIANY zarobków w Polsce. Mediana nikogo nie dyskryminuje, wręcz przeciwnie. Weź pod uwagę, że ten stosunek będzie WYŻSZY
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 16:37:28
  • -2
@Bloodaxis1: Wysoki socjal wziął się z dobrej koniunktury gospodarczej. Sytuacja na rynku nigdy nie jest stabilna, cały czas się zmienia. PiS wstrzelił się w dobry okres, ale zamiast wykorzystać pieniądze w celu przeprowadzenia odpowiednich reform - rozdaje je.

Sytuacja przypomina trochę sytuację ubogiego człowieka, który zdobył w łatwy sposób kilka dodatkowych tysięcy, ale zamiast wykorzystać je na poprawę swojej sytuacji życiowej zaczął się stołować wraz z rodziną w drogich restauracjach.
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 17:22:03 via Android
  • -2
@Bloodaxis1 tak to nie działa. Dobra sytuacja na rynku potrwa jeszcze może 2-3 lata, co wtedy? Zamiast zainwestować te pieniądze w coś, co przetrwa lata, inwestuje się w program który nie ma przyszłości przy obecnych założeniach. Poza tym ludzie z Polski B również zyskają na tych inwestycjach. Przykładowo, budowa sieci dróg pozwoli na rozwinięcie się przedsiębiorstw w tych rejonach, zmniejszenie bezrobocia i wyjście z miana "Polski B". Należy dawać wędkę, a

645

Program edukacji seksualnej dla dzieci w Gdańsku

Program edukacji seksualnej dla dzieci w Gdańsku

Codzienna dawka czarnego humoru

oremi
z
sadistic.pl
dodany: 27.02.2019, 20:30:20
  • 343
  • #
    polska
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 11:21:51
  • 15
@Lazarus_Mesmer: W powiązanych jest rozwinięcie tego programu. Tam nikt nie będzie przeprowadzał na dzieciach szkoleń z masturbacji. Chodzi bardziej o to, aby uświadomić dzieciom że to, co robią jest normalne - przy czym z pewnością trzeba określić normy gdzie i kiedy. Pomyśl teraz o przyszłości, za kilka lat Twoja starsza córka zacznie interesować się seksem - Ty jej wszystko wytłumaczysz, ona będzie rozumieć, ale znajdzie sobie chłopaka który z rodzicami
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 11:40:40
  • 7
@trololo55: Ja nie. Moje rodzeństwo również. Ale pamiętam jak w podstawówce przy przygotowaniach do komunii jeden chłopiec usilnie szukał czegoś w kieszeni przez dłuższy czas... Pamiętam też aferę jak 13 letnia dziewczyna z okolicy zaciążyła ze swoim rówieśnikiem. I pamiętam też, że co rusz słychać było o aferach pedofilskich (najbardziej zapadła mi w pamięć afera "Polskich Słowików"), w których dorośli ludzie wykorzystywali dzieci które nie były świadome swojej seksualności.

Dalej
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 12:02:19
  • 4
@trololo55: Zadałeś pytanie osobiste ("serio potrzebowałeś żeby ktoś ci to powiedział?") więc odpowiedziałem własnym doświadczeniem. Ciężko mi uwierzyć że Ty nie wyciągniesz z pamięci podobnych.

@Lazarus_Mesmer: Przecież nikt nie zabrania Ci edukować własnych dzieci. Ba! Tak było by najlepiej! Problemem jest ogromna część społeczeństwa która ma gdzieś wychowanie seksualne swoich pociech a za przyłapanie na dotykaniu się będzie karcić. Spróbuj chociaż przeczytać to, co jest w tych wytycznych,
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 12:11:31
  • 4
najważniejsze pytanie w tej dyskusji. W jakim wieku są wasze dzieci?


@trololo55: Co to ma do rzeczy?
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 12:22:11
  • 4
@trololo55: Najpierw bawi Cię używanie argumentów anegdotycznych a teraz uważasz że wiek mojego dziecka jest istotny dla tej dyskusji? Ale ok, niech Ci będzie. 6 lat. Co w związku z tym?
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 12:28:52
  • 4
@trololo55: Jeśli zdecydujesz że chcesz trzymać dziecko do 18 r.ż. w szafie to mam stwierdzić "spoko, to w końcu Twoje"?
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 12:47:04
  • 4
@trololo55: Ok, zły przykład i zbyt ostry: czy jeśli ktoś zechce wpajać swojemu dziecku że ziemia jest płaska to uważasz, że w szkole nie powinno się uczyć o właściwym stanie rzeczy?

Wracając do właściwej wypowiedzi:

mnie nie obchodzi jak ty wychowujesz swoje dziecko, natomiast ty chcesz mi narzucić abym wychowywał moje tak jak się tobie podoba.


@trololo55: Nic nie chcę Ci narzucać. Uważam tylko że odpowiednia powszechna edukacja
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 13:01:28
  • 5
Wiedza powszechna to dla mnie matematyka, geografia itp. Wszelkie treści religijne, światopoglądowe powinny być załatwiane przez rodziców.


@trololo55: Anatomia własnego ciała już nie? Ciekawe ( ͡° ͜ʖ ͡°) Czy w końcu przeczytałeś o co chodzi w tym programie? Czy każde wystąpienie słowa lgbt lub s--s w tekście doprowadza Cię do białej gorączki? Nikt nie będzie uczył Twojego dziecka technik masturbacji i nie będzie namawiał do seksu.
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 14:38:18
  • 2
A masz jakieś dane o tym, ile dziewczynek tak myśli, albo ilu gejów zostało pobitych za to, że trzymali się za ręce?


@Roger_Casement: To są tylko przykłady - nie znam statystyk. Przyznaję szczerze że nie uważam tego za główny problem naszego społeczeństwa - które uważam za wyjątkowo tolerancyjne. Ale tak samo jak ze szczepionkami, tak samo z edukacją seksualną - zadziała wtedy, kiedy będzie powszechna.

Rozumiem, że proponujesz rzetelną
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 16:31:25
  • 0
@Roger_Casement: Dzięki za przytoczenie konkretnych danych, masz rację, nigdy nie zagłębiałem się w ten problem od tej strony. Wziąłbym jednak pod uwagę to, że żyjemy w nieco innym kulturowo kraju niż Szwecja.

To w USA wyborca liberałów dokonał masakry w klubie gejowskim, a nie w tej zacofanej Polsce, gdzie podobno geje są naprawdę prześladowani


@Roger_Casement: Przeczytaj jeszcze raz mój komentarz, uważam że Polska jest tolerancyjnym krajem. Nie zmienia to

1316

Gwiazdowski: my nic nie damy, tylko będziemy mniej zabierać

Gwiazdowski: my nic nie damy, tylko będziemy mniej zabierać

"Nic nie damy, tylko będziemy mniej zabierać - zapowiedział w środę w Bydgoszczy lider nowej inicjatywy Polska Fair Play Robert Gwiazdowski. Wskazał, że trzeba zmienić system podatkowy, który jest nienormalny i niemoralny"

paramedix
z
bankier.pl
dodany: 28.02.2019, 06:59:32
  • 152
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    gwiazdowski
  • #
    podatki
  • #
    ekonomia
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 09:21:48
  • 12
@Khaine: @D3nat: Co do konstytucji to nie zapominajmy że nawet jeśli PFP wygra wybory to i tak nie da rady wprowadzić tych zmian samodzielnie. Na tym właśnie polega demokracja, że każdy rzuca swoje pomysły (nawet skrajne) a na końcu wszystko i tak przechodzi przez wspólne sito i zostaje wymieszane. Czy jest to dobry system? Nie. Czy mamy lepszy? Niestety też nie...
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 09:29:10
  • 11
@LuCzadoreQ: Często na swoich wystąpieniach mówi o konkretnych liczbach w odniesieniu do wynagrodzeń. Jednak reformy które chce wprowadzić są zbyt złożone i rewolucyjne aby dało się określić dokładne zyski/straty w odniesieniu do całego budżetu państwa. Na pewno zaletą jest to, co jest w tytule znaleziska - nie stawia na rozdawnictwo, bo to mija się z celem, w końcu te pieniądze są już u nas (czyt. podatników) - po co mamy
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 09:36:56
  • 6
@Sepia: Gwiazdowski walczy z tym na każdym wystąpieniu - przedstawia konkretne sumy jakie pracownicy mogą otrzymać po wprowadzeniu jego reform. Oczywiście, cholernie ciężko jest się przebić ze zdroworozsądkowym podejściem "nie zabiorę (więc będziecie mieć więcej)", dużo łatwiej trafia "Dam wam (to co wam wcześniej zabiorę)!"
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 09:43:52
  • -1
@PrawdziwyRealista: Skala podatkowa będzie chyba uzależniona od stałych kosztów, więc nie powinno być tak źle. Owszem, wykasuje to część przedsiębiorców którzy trzymali się na powierzchni dzięki wysokim kosztom - ale przecież chyba właśnie to jest obecnie problem ze ściągalnością podatków z molochów. Z drugiej strony otworzy to furtkę przedsiębiorcom nie wykazującym dużych kosztów, bo zamiast płacić 19% minus niewielkie koszty zapłacą mniej niż 15%.

Sam nie uważam że jakikolwiek sposób
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 10:21:24
  • 2
@Sepia: Ale to przecież nie oznacza że mamy się zupełnie poddać. Gwiazdowski nie musi mieć większości, nie musi nawet wygrać. Ważne aby zdążył namieszać w obecnym układzie i pokazał ludziom że da się inaczej. Ja nie mógłbym zagłosować na socjalistów, na Korwina trochę wstyd, a Gwiazdowski ma najbardziej zrównoważony i zdroworozsądkowy program.
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 10:57:01
  • 0
@LuCzadoreQ: Właśnie dałem Ci odpowiedź, że nie da się w tym momencie podać konkretnych kwot ( ͡° ͜ʖ ͡°) W sytuacji gdy polityk obiecuje ile wyda na socjal to jest to policzalne (kwota x ilość beneficjentów + koszty programu), ale w sytuacji gdzie próbujemy zreformować podatki ciężko jest oszacować precyzyjnie konkretną kwotę - rynek może zareagować na wiele sposobów.
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 11:04:50
  • 10
@D3nat: Mam szczerą nadzieję że jednak w końcu przekonasz się do Gwiazdowskiego ( ͡° ͜ʖ ͡°) Pamiętaj że jest to człowiek zdroworozsądkowy, który nie będzie po trupach dążył do celu tak, jak obecni politycy, a zareaguje na zmiany i dostosuje się do nich. Przynajmniej ja odnoszę wrażenie, że taką właśnie postawę reprezentuje. Dla mnie to ogromny plus, najgorsi są ci politycy, którzy twierdzą że są alfą
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 11:07:06
  • -1
Ja się z Tobą zgadzam i też będę na Gwiazdowskiego głosować.


@Sepia: A czy zagłosowałabyś na niego gdyby promował się programami socjalnymi?
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 11:25:32
  • 1
@Sepia: No właśnie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Do tego właśnie piję. Gwiazdowski nie uzyska poparcia beneficjentów programów socjalnych, nawet nie próbuje do nich startować - jego elektorat to osoby pracujące, które wykładają pieniądze na programy socjalne ze swoich kieszeni. Biorąc pod uwagę stosunkowo niski poziom bezrobocia w PL to ma to szansę trafić do sporej części osób. Nie ma sensu skupiać się na bezrobotnych - oni
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 12:13:50
  • -1
@Sepia: Dlatego też Gwiazdowski prawie każde wystąpienie rozpoczyna od przeliczenia przeciętnych zarobków przed i po reformie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wtedy ta właśnie grupa "working poor" dostaje jasną informację o tym ile zyska. Może to nie było zamierzone, ale z pewnością udane zagranie.
EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 12:38:45
  • 0
@D3nat: I tak trzymać - wybierz mądrze ( ͡° ͜ʖ ͡°) Pozdrawiam
samFTW
samFTW
samFTW
28.02.2019, 07:22:49
  • 19
Cześć,

W środę 27.02.2019r. z parkingu rowerowego (przy placu zabaw) pod CH Arkadia w Warszawie między 17:20 a 19:45 jakiś gnój ukradł mi rower. Jeśli ktokolwiek by go przypadkiem gdzieś zauważył, będę bardzo wdzięczny za pomoc i kontakt.
Rower marki Kross, model Evado 5.0 w kolorze czarno-szarym. Na prawo od miejsca montażu nóżki ma zarysowaną ramę. Poniżej dołączam zdjęcia oraz nr ramy. Mam świadomość, że niewiele ten wpis może zmienić, ale może chociaż
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EmTeKa
EmTeKa 28.02.2019, 08:09:14
  • 0
@samFTW: daj jeszcze fotkę całego roweru jeśli masz
  • Odpowiedz
EmTeKa
EmTeKa 27.02.2019, 13:12:34
  • 1
Czy w PES19 #pes19 na #ps4 (chociaż pewnie na #xboxone i #pcmasterrace będzie tak samo ( ͡° ͜ʖ ͡°)) da się grać we dwie osoby po sieci? Mam wersję Lite i tam nie znalazłem takiej opcji, ale słyszałem że jest ona bardzo okrojona.
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EmTeKa
EmTeKa
Autor
27.02.2019, 13:17:27 via Android
  • 1
@Absynt ja właśnie chciałbym grać przeciwko komuś po sieci, nie w jednej drużynie
  • Odpowiedz
EmTeKa
EmTeKa
Autor
27.02.2019, 13:31:14
  • 0
@marianoitaliano: A czy na wersji Lite też się da? Bo może wcale nie będę musiał kupować
  • Odpowiedz
EmTeKa
EmTeKa
Autor
27.02.2019, 13:35:56
  • 0
@marianoitaliano: Ok, dzięki za odpowiedź, jak tylko wrócę do domu to sprawdzę
  • Odpowiedz
EmTeKa
EmTeKa
Autor
27.02.2019, 14:04:09
  • 0
@marianoitaliano: może inaczej: Chcę pograć z bratem po sieci w PES Lite w opcji 1 vs 1. Uda mi się to?
  • Odpowiedz
NTSW
NTSW
27.02.2019, 07:49:58
  • 504
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 199
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EmTeKa
EmTeKa 27.02.2019, 14:02:56
  • 5
@NTSW: Jestem ojcem który zajmował się dzieckiem od pierwszego dnia, więc może niech moim argumentem będzie doświadczenie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Otóż, wszystko zależy od dziecka. Ja z moją córką nie miałem problemów, jak była mała to spała przez większość czasu, jak się obudziła to nie za bardzo płakała, więc było spoko. ALE. Jak tylko pojawiła się gorączka czy ząbkowanie to zaczynał się dramat. I nie
  • Odpowiedz

402

Lewicowiec wycelował broń w człowieka i groził że go zabije.

Lewicowiec wycelował broń w człowieka i groził że go zabije.

Tylko dlatego, że nosi czapke "make america great again", obłęd demokratów i ich wyborców się coraz mocniej pogłębia.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 24.02.2019, 15:01:34
  • 127
  • #
    polityka
  • #
    usa
  • #
    4konserwy
  • #
    trump
EmTeKa
EmTeKa 25.02.2019, 07:51:52
  • 10
@LibertyPrime: Nie trzeba szukać badań - to wynika samo z siebie, ponieważ na wolnym rynku (prawdziwie wolnym) nie trzeba nikogo do niczego zmuszać, wszystko odbywa się na zasadzie dobrowolnej wymiany dóbr z korzyścią dla obu stron. Lewica i socjaliści wyznają zasadę, że istnieje grupa osób którym trzeba pomagać, a aby to robić potrzeba zabrać innym ludziom pieniądze, co z automatu skłóca ludzi i tworzy niesprawiedliwości.
EmTeKa
EmTeKa 25.02.2019, 09:19:50
  • 4
@vitek6: Chyba nie do końca wiesz jak działa wolny rynek. Jeśli konsument nie będzie zadowolony z ceny produktu to kupi go u kogoś, kto zaoferuje lepszą cenę. Producenci nie obniżą z kolei ceny poniżej opłacalności sprzedaży. Tak właśnie następuje kreacja ceny. Wartość produktu wyrażona w cenie jest zawsze wynikową tych dwóch zmiennych. Całą tą równowagę zaburzyć mogą co najwyżej ograniczenia podatkowe (VAT i PIT/CIT) i prawne (ceny minimalne i maksymalne
EmTeKa
EmTeKa 25.02.2019, 09:38:16
  • 0
@vitek6: Niestety dalej będę utrzymywał że mam rację ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wolny rynek, aby był wolny musi być pozbawiony odgórnych ograniczeń. Nie ma w tym momencie kraju, gdzie działałby w pełni wolny rynek. Każda ingerencja w naturalne procesy rynkowe może się właśnie skończyć na wyzysku jednej ze stron. Jeśli chodzi o monopole i zmowy cenowe, to mówimy tutaj o łamaniu prawa, nie o zasadach wolnego
EmTeKa
EmTeKa 25.02.2019, 10:08:31
  • 2
@vitek6: Ja absolutnie nie twierdzę że wolny rynek sprawi że wszyscy będą szczęśliwi. Wprost przeciwnie, wolny rynek sprawia że każdy dąży do uzyskania dla siebie najlepszych warunków. Te warunki nie będą nigdy w pełni satysfakcjonujące, ponieważ konsument chce zawsze towar w jak najniższej cenie, więc patrząc na to w ten sposób aby konsumenci byli w pełni zadowoleni to powinni dostawać produkty za darmo. Zacytuję Ciebie:

Świat nei jest taki prosty
EmTeKa
EmTeKa 25.02.2019, 11:42:54
  • 2
wolny rynek z zasady jest konfliktem


@vitek6: Owszem, jest to konflikt ale taki, który prowadzi do kompromisu na który dobrowolnie zgadzają się obie strony. Jeśli teraz np. rząd opowie się po stronie konsumentów to producenci będą poszkodowani i tylko jedna ze stron będzie usatysfakcjonowana. W drugą stronę również może być podobnie. Jeśli rząd ustali minimalną cenę na dany produkt to konsumenci będą niezadowoleni i cała ich złość będzie skierowana (niesłusznie)
EmTeKa
EmTeKa 25.02.2019, 13:34:41 via Android
  • 1
@vitek6 czyli Twoim zdaniem negocjowanie niższej ceny przez konsumenta jest agresją?
EmTeKa
EmTeKa 25.02.2019, 14:40:19 via Android
  • 0
@vitek6 ok, chyba zrozumiałem o co Ci chodzi. Ale to wcale nie obala mojej teorii o korelacji pomiędzy ustrojem gospodarczym a agresją. Ty stwierdzasz fakt że każdy może być agresywny. I to się zgadza. Ale na ilość takich agresywnych zachowań może wpływać wiele czynników, a niesprawiedliwość niewątpliwie takim czynnikiem jest.
EmTeKa
EmTeKa 25.02.2019, 17:52:46 via Android
  • -1
@vitek6 jeśli dobrze rozumiem, idealnym według Ciebie systemem jest gospodarka centralnie sterowana?
EmTeKa
EmTeKa 26.02.2019, 07:34:26
  • 1
czyli jestem zmuszony pracować za mniej? Bo zakładam, że muszę pracować aby jeść. To jest przymus czy nie?


@vitek6: To nie jest przymus, nikt nie każe Ci pracować dla kogoś, możesz zamieszkać w szałasie i łowić ryby na własny użytek aby przeżyć. Możesz zupełnie odseparować się od społeczeństwa i systemu walutowego. To tylko Twój wybór że zdecydowałeś się grać w tę grę. Robisz to dlatego, że pomimo wszystko chcesz żyć
EmTeKa
EmTeKa 26.02.2019, 08:10:26 via Android
  • 1
@vitek6 tak jak napisałem, sytuacja życiowa nie zmusi Cię, tylko zmotywuje. A co do prowokowania: wymijające i lakoniczne odpowiedzi potrafią irytować :)
EmTeKa
EmTeKa 26.02.2019, 08:26:38
  • 1
@vitek6: Sprowadzasz jednak wszystko do konieczności korzystania ze zdobyczy cywilizacji. Nigdy nie dostaniesz niczego za darmo, jeśli chcesz korzystać z pracy innych musisz dać coś od siebie. Owszem, ciężko jest podjąć decyzję o rezygnacji z leków ratujących życie tylko dlatego, że nie chce się być zmuszanym do pracy.
Kiedy posiadasz dzieci czujesz się zmuszany do opieki nad nimi? Kiedy Twoja matka zachoruje jesteś zmuszony do tego, aby kupić jej leki?
EmTeKa
EmTeKa 26.02.2019, 08:46:54
  • 0
@vitek6: Nikt nie zmusza (nawet obecnie) górników do pracy w kopalni. To ich wybór że wybrali taki sposób zarobku. Przecież właściciele kopalń nie urządzają łapanek i nie wpychają ludzi do kopalni :) Wiem, że zabrzmi to bezdusznie, ale sami wybrali sobie taki los.

A tak w ogóle to zeszliśmy z tematu. Ja tylko mówię, że wolny rynek nie powoduje w magiczny sposób, że ludzie wyzbywają się agresji, zawierają tylko korzystne
EmTeKa
EmTeKa 26.02.2019, 10:30:47
  • 0
życie ludzi zmusza do zawierania transakcji niekoniecznie najlepszych dla nich


@vitek6: no pewnie, przecież wolny rynek dąży do kompromisu a nie wygranej jednej ze stron.

Mówisz o zmuszeniu kogoś do pracy w kopalni, ale to przecież kłóci się z ideą wolnego rynku. Fizycznie nikt nikogo do niczego nie zmusza. Spójrz na Amazona. W ich centrach był jeszcze niedawno problem z zatrudnieniem nowych pracowników, bo nikt nie chciał pracować za ich
EmTeKa
EmTeKa 26.02.2019, 10:42:00
  • 0
@vitek6: Próbuję właśnie zrozumieć co piszesz, ale nie potrafię czytać w myślach. Zamykasz swoje wypowiedzi na stwierdzeniach w stylu "takie jest życie", po czym ja próbuję rozwinąć temat i w odpowiedzi po raz kolejny dostaję ogólne stwierdzenie że "życie tak nie działa". Więc to nie ja nie czytam tego co piszesz, ale to Ty unikasz rozwinięcia swojej myśli.
EmTeKa
EmTeKa 26.02.2019, 10:54:22
  • 0
Podaj mi przykład zmuszania ludzi do pracy wbrew ich woli

Nigdzie nie napisałem, że ktoś kogoś zmusza. Napisałem, że sytuacja życiowa ich zmusza


@vitek6: Jak widzisz sam nie czytasz tego, co piszę. Mi właśnie chodzi o przykład sytuacji życiowej w której ktoś jest zmuszony do pracy wbrew własnej woli.
EmTeKa
EmTeKa 26.02.2019, 11:09:44
  • 0
@vitek6: I teraz możemy na tym przykładzie rozpatrzeć problem: Ojciec trafia na nieprzychylny rynek pracy (zakładamy że nie jest wykwalifikowany). Jeśli nie zarobi dostatecznie dużo pieniędzy, jego rodzina będzie głodować. Jego perspektywy to:
1. praca na kilka etatów po niskich stawkach (to co uważasz że jest "wymuszone" przez życie)
2. próba działania na własną rękę np. remontowanie mieszkań
3. rezygnacja z najmniej dochodowego etatu (lub jego części) i zainwestowanie czasu w szukanie lepszej pracy
EmTeKa
EmTeKa 26.02.2019, 11:30:56
  • 0
@vitek6: Chwila, chwila. Czy Tobie chodzi o wymuszenie pracy samej w sobie? Jeśli tak, to masz rację, na tym polega nie tyle wolny rynek, co życie w społeczeństwie że jeśli nie dasz nic od siebie, to nic nie dostaniesz. W takiej sytuacji ojciec jest ZMUSZONY, ale nie do pracy tylko do poprawienia swojego statusu materialnego (w dowolny dla siebie sposób). Ja cały czas mówię o sytuacji wyboru pracy. Jeśli ww.
EmTeKa
EmTeKa 26.02.2019, 12:19:58 via Android
  • 0
@vitek6 w pełni się z Tobą zgadzam. Na tym jednak polega kompromis, aby znaleźć rozwiązanie które będzie może nie idealne, ale akceptowalne przez obie strony. Dzięki za rozmowę, pozdrawiam! :)

566

Kapitalizm nie kojarzy się dobrze... a powinien!

Kapitalizm nie kojarzy się dobrze... a powinien!

Śmiemy twierdzić, że jeśli jakieś zjawisko można określić jako problematyczne i przedsięwziąć kroki w celu walki z nim to będzie to bieda, nie zaś sam fakt dysproporcji między bogatymi a biednymi.

Tumurochir
z
liberte.pl
dodany: 25.02.2019, 17:04:31
  • 311
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    kapitalizm
EmTeKa
EmTeKa 25.02.2019, 20:36:46 via Android
  • -1
@guest polecam dokładniej zapoznać się ze sprawą standard oil
EmTeKa
EmTeKa 25.02.2019, 09:30:00
  • 19
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Riczard
Riczard
25.02.2019, 10:24:00
  • 1
@EmTeKa: Złoto ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

2919

Gwiazdowski: Kaczyński zrujnuje kraj, byle utrzymać się przy władzy

Gwiazdowski: Kaczyński zrujnuje kraj, byle utrzymać się przy władzy

W Warszawie trwa konwencja Prawa i Sprawiedliwości, podczas której prezentowane są nowe propozycje programowe. Wśród pomysłów znalazło się między innymi rozszerzenie programu „500+” na pierwsze dziecko. Propozycje partii rządzącej już wzbudzają wiele komentarzy.

Tumurochir
z
sejmlog.pl
dodany: 23.02.2019, 15:23:45
  • 345
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
  • #
    gospodarka
  • #
    gwiazdowski
  • #
    polskafairplay
EmTeKa
EmTeKa 24.02.2019, 19:50:20
  • 0
@polska_partia_programistow: Szkoda tylko że zamiast zostawić tę kasę u pracujących w kieszeni to najpierw jest trwoniona przez machinę biurokracji i dopiero wtedy resztki są wypluwane dla części społeczeństwa. No ale gdyby przestali zabierać, to nie było by czego dać.

550

Gwiazdowski: Polska poza UE? Ha, ha! Wywiad o polityce i środowisku wolnościowym

Gwiazdowski: Polska poza UE? Ha, ha! Wywiad o polityce i środowisku wolnościowym

Robert Gwiazdowski - świeżo upieczony polski polityk. Rozmowa o pomysłach na gospodarkę, wejściu do polityki, wyborach do PE i konkurencji w środowisku wolnościowym.

Tumurochir
z
youtube.com
dodany: 22.02.2019, 11:53:58
  • 161
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
  • #
    gospodarka
  • #
    gwiazdowski
  • #
    polskafairplay
EmTeKa
EmTeKa 22.02.2019, 14:09:37
  • 15
w wielu tematach się nie wypowiedział, bądź trywializuje tematy


@adiq94: Bo na tym polega jego program! Sam niejednokrotnie podkreślał że nie chce się wypowiadać w sprawach innych niż gospodarka państwa. I ja to bardzo szanuję, skończmy w końcu bredzić i kłócić się o pierdoły, wystarczająco dużo rzeczy jest już w naszym kraju do naprawienia, żeby sobie teraz głowę zaprzątać problemami które są najmniej istotne.

Abstrahując, wydaje mi się że Gwiazdowski zbierze lwią
EmTeKa
EmTeKa 22.02.2019, 15:24:35 via Android
  • 0
@Kraciacho cóż, przyznaję Ci rację co do firm na stracie, ale to przecież wynika z samej istoty podatku przychodowego, więc nie wiem czy jest Ci potrzebna dodatkowa odpowiedź "z góry". To jest ewidentna wada tego systemu, ale po drugiej stronie mamy podatek dochodowy generujący olbrzymie koszty i dający pole do popisu dla krętaczy zawyżających koszty. Sytuacja idealna to zlikwidowanie opodatkowania pracy, ale na to chyba jeszcze jako Państwo nie jesteśmy gotowi.
EmTeKa
EmTeKa 22.02.2019, 15:31:47 via Android
  • -1
@adiq94 też mi tego brakowało w jego programie, ale ostatnio coraz więcej mówi na ten temat - jeszcze nie na tyle, aby znać kompleksowo jego pogląd, ale to już coś. Wiadomo że nie podziela polityki Korwina dotyczącej UE, jest dużo bardziej zdroworozsądkowy i nie wydaje mi się aby również na tym polu walnał jakąś gafę.

848

Antysemityzm w Europie. W Polsce Żydzi bez lęku.

Antysemityzm w Europie. W Polsce Żydzi bez lęku.

Fala antysemityzmu uderza w zachodnią Europę. "W Polsce jest dziś o wiele bezpieczniej być Żydem niż na Zachodzie." "W Paryżu ciągle muszę na siebie uważać." Od kilku lat Polska stała się jednym z ulubionych kierunków wyjazdów izraelskich turystów. Więc jak to jest z tym "mlekiem matki"?

Takiseprzecietniak
z
rp.pl
dodany: 18.02.2019, 10:05:32
  • 99
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    izrael
  • #
    antysemityzm
EmTeKa
EmTeKa 18.02.2019, 15:06:25 via Android
  • 3
A może właśnie chodzi o to, że w PL antysemityzm właściwie nie występuje? Teraz będą robić wszystko, aby napsuć krwi Polakom, aby później chwalić się antysemickimi incydentatmi? Wystarczy spojrzeć na komentarze na wykopie wśród których nie trudno znaleźć przykłady antysemityzmu. Machina już zaczęła działać. Nie dajcie się sprowokować.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16
  • Strona 10 z 16
  • >

M T K

  • Nie czytaj tego.
  • Warszawa

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 12.02.2019

    Komentator
  • Rocznica
    od 07.10.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 18.07.2017

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 29.05.2017

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking