- Lisaros
- Vladimir_Kotkov
- NoNameeDD
- konto usunięte
- wielooczek
- +1 innych
Jakiś czas temu zacytowałem opinię Darth Roxora na temat Tormenta. Niedawno ukończył grać w betę i możecie poznać trochę pełniejszy obraz (tym razem pisał po angielsku): http://www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/torment-tides-of-numenera-now-in-beta-for-all-backers-coming-february-28.102141/page-142#post-4911424
#gry #rpg #crpg #torment #pcmasterrace
#gry #rpg #crpg #torment #pcmasterrace
- konto usunięte
- soderf4991
- Lisaros
- konto usunięte
- JohnMarkII
- +2 innych
- 2
@Bethesda_sucks: Przyczepie się tylko do argumentu "mało rozgrywki" i "za dużo dialogów" - to spadkobierca Planescape: Torment, jak ktoś słusznie tam zauważył - Sigil, Ul, Dzielnice Niższe i Urzędnicze to były ciągłe rozmowy, dialogi, poznawanie historii postaci i świata. Na tym polegał Torment, to nie był cRPG w stylu dobrego w swoim gatunku Icewind Dale, a w dużej części wręcz gra przygodowa.
Co do reszty, mam zupełnie inne spostrzeżenia na temat
Co do reszty, mam zupełnie inne spostrzeżenia na temat
- 1
@Bethesda_sucks: Szczerze mówiąc, dzisiaj nie nastawiałbym się optymistycznie do żadnej gry ;) Tak zdrowiej.
Mimo wszystko tu mam przeczucie, że otrzymam chociażby namiastkę oryginału (więc o dużo nie proszę) i beta pokazała mi, że tak właśnie może być. Wiem też przynajmniej, że nie będzie to dla mnie rozczarowanie pokroju PoE (to się da wyczytać z tych 10+ godzin).
Mimo wszystko tu mam przeczucie, że otrzymam chociażby namiastkę oryginału (więc o dużo nie proszę) i beta pokazała mi, że tak właśnie może być. Wiem też przynajmniej, że nie będzie to dla mnie rozczarowanie pokroju PoE (to się da wyczytać z tych 10+ godzin).
- 1
Mireczki doradźcie proszę. Próbuje wymyślić jak zrobić system rezerwacji miejsc żeby był ładny, wygodny i żebym się nie narobił. Problemem dla mnie jest stworzenie klikalnej mapy miejsc - nie mam na nią pomysłu. Podoba mi jak to rozwiązali na seats.io. Pytanie w czym zrobić coś podobnego, jakieś pomysły? Może jakiś wygodny edytor html5 canvas? Samą obsługę rezerwacji napiszę sam.
#kiciochpyta #programowanie #html #css #js
#kiciochpyta #programowanie #html #css #js
- 3
@limsko: Może to lekka przesada w stosunku do Twojego przykładu, ale:
http://tympanus.net/codrops/2016/01/12/cinema-seat-preview-experiment/
Możesz pobrać demo + źródło, nie działa w IE. Zawsze jakaś inspiracja, chociaż nie przeginałbym z efektami ;)
http://tympanus.net/codrops/2016/01/12/cinema-seat-preview-experiment/
Możesz pobrać demo + źródło, nie działa w IE. Zawsze jakaś inspiracja, chociaż nie przeginałbym z efektami ;)
Opinia eksperta erpegów na temat Tormenta:
Powiedziałbym, że po 6 godzinach, które na razie mam na zegarze, jest dosyć źle.
- Gra jest ewidentnie robiona w taki sposób, żeby debile się nie pogubiły.
- System Numenery jest niebywale gówniany i nawet wprowadzone do niego zmiany na potrzeby gry specjalnie go nie ulepszają.
- Nie da się przyśpieszyć animacyj w walce, co jest BAD BAD BAD BAD BAD.
- Interfejs mnie czasem wpienia,
- 1
Bardzo często mam wrażenie, że gdyby Planescape: Torment się nie ukazał i miał mieć premierę dopiero za jakiś czas, na Codexie również okrzyknięto by go crapem. Original Sin z tego co pamiętam również długo hejtowali, gdy znajdował się w fazie beta/early access, by potem go chwalić i okrzyknąć najlepszym cRPGiem 2014 roku.
@wielooczek: Otóż to, dodatkowo wskazany przez @Bethesda_sucks recenzent kojarzy mi się głównie za sprawą merytoryki typu "jakby to dopieprzyć".
Piekło zamarzło! Arx Fatalis przeceniony na #gog! :D
Podobno świetny #crpg. Kiedyś o nim nie słyszałem, dowiedziałem się niedawno. Mówią, że czym Fallout dla Wastelands, tym Arx Fatalis jest dla Ultima Underworld. Cokolwiek to znaczy ;) gra wygląda na coś w rodzaju zagubionej, zapomnianej perły.
To był chyba jakiś eksperyment sklepu, trzymali tę grę z dala od promocji przez parę lat. Ale w końcu jest - można ją dostać za
Podobno świetny #crpg. Kiedyś o nim nie słyszałem, dowiedziałem się niedawno. Mówią, że czym Fallout dla Wastelands, tym Arx Fatalis jest dla Ultima Underworld. Cokolwiek to znaczy ;) gra wygląda na coś w rodzaju zagubionej, zapomnianej perły.
To był chyba jakiś eksperyment sklepu, trzymali tę grę z dala od promocji przez parę lat. Ale w końcu jest - można ją dostać za
- konto usunięte
- RealAKP
- Lisaros
- Darnath
- LaX
- +7 innych
- 3
@kurp: Boje się, że gra się trochę postarzała, ale naprawdę warto, ten klimat i świat. Uhh. Widzę, że ostro bierzesz się za gry, pierwsze Torment, później Vampire. Zazdroszczę :)
To nie jest tytuł fabularnie pokroju Planescape: Torment, ani nie ma regrywalności Vampire, ale sam świat miał spory potencjał. Jaka szkoda, że nigdy nie kontynuowano tego pomysłu (słońce "zmarło", a cywilizacje przeniosły się do podziemi). Jeśli masz klaustrofobie, nie polecam, jeśli uwielbiasz
To nie jest tytuł fabularnie pokroju Planescape: Torment, ani nie ma regrywalności Vampire, ale sam świat miał spory potencjał. Jaka szkoda, że nigdy nie kontynuowano tego pomysłu (słońce "zmarło", a cywilizacje przeniosły się do podziemi). Jeśli masz klaustrofobie, nie polecam, jeśli uwielbiasz
Popis wysokiego poziomu #cdaction / Retro / redaktora #psxextreme. Pamiętajcie pecetowcy, następca #baldursgate wyszedł tylko na konsolę (co sugeruje poniższy cytat), a druga część i dodatek do niej na PC (nazywane wraz z jedynką trylogią dzieci Bhaala) to tylko iluzja, fatamorgana ( ͡º ͜ʖ͡º)
Po co konsolowcy biorą się za jakiekolwiek publikacje o grach w ogóle, skoro nie posiadają o nich pojęcia? Autor zapewne nie wiedział
Po co konsolowcy biorą się za jakiekolwiek publikacje o grach w ogóle, skoro nie posiadają o nich pojęcia? Autor zapewne nie wiedział
- 4
@wielooczek: W tej branży to całkiem normalne; dziennikarze zajmujący się grami komputerowymi to z reguły młode osoby; starsze po prostu po pewnym czasie są wyczerpane tematem gier, i nie bawi ich już to tak jak kiedyś. A pisać poważnie o współczesnych grach AAA naprawdę ciężko, bo większość operuje na identycznych schematach.
Więc młodzi zawsze kiedy piszą o takich starociach (nawet jak to perełka i klasyka), posiłkują się wikipedią; a że nie
Więc młodzi zawsze kiedy piszą o takich starociach (nawet jak to perełka i klasyka), posiłkują się wikipedią; a że nie
Pamiętam jak w sklepach można było kupić #baldursgate pudełkowe razem z taką klimatyczną mapą.
Wtedy byłem za mały by ogarnąć grę.
Co jakiś czas robię podejście do BG i próbuje w to zagrać. Niestety za każdym razem na początku gry dostaję ostry #!$%@?.
Naprawdę nie ogarniam mechaniki tej gry ...
Dwa Hobgobliny potrafią zabić mi całą drużynę w pierwszych 40 minutach gry.
Nigdy nie dotarłem dalej niż jakieś 20 minut po przyłączeniu
Wtedy byłem za mały by ogarnąć grę.
Co jakiś czas robię podejście do BG i próbuje w to zagrać. Niestety za każdym razem na początku gry dostaję ostry #!$%@?.
Naprawdę nie ogarniam mechaniki tej gry ...
Dwa Hobgobliny potrafią zabić mi całą drużynę w pierwszych 40 minutach gry.
Nigdy nie dotarłem dalej niż jakieś 20 minut po przyłączeniu
- 2
@paramedic44: Starsze cRPGi (Fallout, Wrota Baldura, Icewind Dale) były zawsze trudne do rozgryzienia na początku. Ta pierwsza faza gry, w której uczysz się mechaniki i dostaniesz mocno od przeciwników, jest całkiem naturalna (i może mało kto to teraz przyznaje, ale na początku chyba wszyscy mieliśmy problemy i potrafiliśmy dostać od byle goblina).
Poszukaj sobie jakiegoś przystępnego poradnika tworzenia postaci i ukończenia kilku pierwszych planszy, a jak złapiesz mechanikę, reszta będzie już
Poszukaj sobie jakiegoś przystępnego poradnika tworzenia postaci i ukończenia kilku pierwszych planszy, a jak złapiesz mechanikę, reszta będzie już
★★★★★★★★☆☆
Wypada chyba odszczekać - przynajmniej częściowo - to, co pisałem wcześniej o #planescapetorment. Pisałem akurat w najgorszym momencie - wymęczony już trochę łażeniem po Sigil, ze sporym bagażem informacji o świecie a jednocześnie bez porządnej nitki fabularnej w garści. Dosłownie chwilę po tym wpisie akcja nabrała tempa i właściwie nie odpuszczała już do końca, bardzo ciekawego zresztą.
Nawiasem, ciekawostka, z Ignusem się przeprosiłem ( ͡° ͜ʖ
Wypada chyba odszczekać - przynajmniej częściowo - to, co pisałem wcześniej o #planescapetorment. Pisałem akurat w najgorszym momencie - wymęczony już trochę łażeniem po Sigil, ze sporym bagażem informacji o świecie a jednocześnie bez porządnej nitki fabularnej w garści. Dosłownie chwilę po tym wpisie akcja nabrała tempa i właściwie nie odpuszczała już do końca, bardzo ciekawego zresztą.
Nawiasem, ciekawostka, z Ignusem się przeprosiłem ( ͡° ͜ʖ
- 1
@kurp: Nawiasem, możesz sprawdzić co cie ominęło, a co wyciągnąłeś z gry, np tutaj:
No i gratulacje. Tak z reguły jest, że przez ten klimat bardzo ciężko na początku się przebić. Jeśli zatęsknisz za sferami, poszukaj sobie "Stron Bólu" Troya Denninga, albo wejdź na Sferopedię (największa wikipedia poświęcona systemowi Planescape).
No i gratulacje. Tak z reguły jest, że przez ten klimat bardzo ciężko na początku się przebić. Jeśli zatęsknisz za sferami, poszukaj sobie "Stron Bólu" Troya Denninga, albo wejdź na Sferopedię (największa wikipedia poświęcona systemowi Planescape).
- 2
@kurp: Całkiem możliwe, ale tylko magiem masz niektóre konwersacje, np.: z ignusem, dakkonem, ravelą i jeszcze wiele innych.
@sejsmita: Tak dodam jeszcze tylko, że łotrzyk też miał unikalne konwersacje, m.in w Ulu, na Placu Szmaciarzy; do tego nowe możliwości dialogowe z Anną, i jeśli bierzemy pod uwagę wysoki atrybut zręczności, to można dodać kilka ciekawych sposobów na "szybsze" rozwiązanie jednego, czy drugiego konfliktu.
Tylko faktycznie, nie ma to porównania do,
- 2
@sejsmita: Dokładnie; i naprawdę przechodząc grę tylko jeden raz, możemy minąć mnóstwo szalenie interesującej treści. Pamiętam, że np podczas swojej pierwszej wyprawy nie poznałem Zachariasza, nie wiedziałem nic o Kręgu Zerthimona, kompletnie minąłem Labirynt Modrona i nie zobaczyłem Milczącego Króla.
A wszystkie te rzeczy były tak cholernie rozbudowane i interesujące, zwłaszcza to ostatnie, które w ramach ciekawostki dla pozostałych:
A wszystkie te rzeczy były tak cholernie rozbudowane i interesujące, zwłaszcza to ostatnie, które w ramach ciekawostki dla pozostałych:
- 455
W najnowszym CD-Action pojawiła się króciutka recenzja Fallout 1.5 Resurrection. Gra dostała ocenę 6/10 (6 za gameplay, 3 grafikę i 5 audio). Generalnie okazała się za trudna dla recenzenta, który narzekał że nie jest w stanie zabijać wszystkiego i wszystkich już od pierwszych minut, a jedynym rozwiązaniem były albo ucieczka albo savescumming. Nie ma co się dziwić, że Fallouty Bethesdy wyglądają jak wyglądają i nawet upośledzony przejdzie grę.
#rpg #crpg #fallout #
#rpg #crpg #fallout #
- konto usunięte
- HerbataOwocowa
- konto usunięte
- JazzJackrabbit
- TheSjz3
- +450 innych
- 2
@Lisaros: Tak pomijając cały wątek, wydaje mi się, że cena nigdy nie powinna być brana pod uwagę przy ocenie gier, filmów lub muzyki. Można ją zaliczyć do wad, albo porównać z tańszymi produktami, ale dlaczego ma rzutować na ostateczny kształt oceny?
Jak w przyszłości gra trafi na wyprzedaż, to czy punktacja recenzji się z tego powodu zmieni?
To pomijając cały wątek, czasopism od dawna nie czytam, modyfikacji nie widziałem, podobnie NMS
Jak w przyszłości gra trafi na wyprzedaż, to czy punktacja recenzji się z tego powodu zmieni?
To pomijając cały wątek, czasopism od dawna nie czytam, modyfikacji nie widziałem, podobnie NMS
- 1
@Loloman: Samochód to całkowicie inna kategoria, masz przed oczami coś fizycznego, co możesz sobie spokojnie porównać parametrami z konkurencją. Muzyka nie ma formy (chyba, że w postaci fizycznej płyty) i nie możesz jej określić w podobny sposób.
Samochód się zestarzeje, zardzewieje, zepsuje i straci wartość. Gra się nie zmieni, muzyka się nie zmieni, film się nie zmieni. Pod tym względem to po prostu ponadczasowy utwór (jasne, ciężej będzie go odpalić i
Samochód się zestarzeje, zardzewieje, zepsuje i straci wartość. Gra się nie zmieni, muzyka się nie zmieni, film się nie zmieni. Pod tym względem to po prostu ponadczasowy utwór (jasne, ciężej będzie go odpalić i
- 1
Jakby się uprzeć można każdą grę oceniać TYLKO i wyłącznie w kontekście ceny. Ile daje dobrej zabawy w danej kwocie, można to spokojnie przeliczyć na zarobki itd. Sposobów są tysiące.
@Loloman: Raczej się nie zgodzimy. Jak pisałem wyżej, można zaliczyć cenę do wad i wytknąć to w recenzji, ale w kontekście punktowej oceny (1-10) oceniamy sam utwór - dźwięk, grywalność, fabulę, klimat. Cena jest w tym aspekcie trywialna i nie ma
- 0
Cena nie może być wadą, skoro nie wpływa negatywnie na ocenę, więc przeczysz sam sobie.
@Loloman: Teraz już trochę nieładnie bredzisz i coś mi niezrozumiałego zarzucasz, więc skończę dialog. Raczej w dalszym ciągu mnie nie zrozumiałeś i masz na to inne spojrzenie - co jest normalne, różnice w spojrzeniu na różne tematy są naturalne. Ale przynajmniej jednak nie wrzucaj w cudze usta słów, których nie potrafisz poprawnie zinterpretować.
Tłumacząc, oceniasz produkt,
- 0
Uważam wręcz ze cena jest ważniejsza niż jakość.
@Loloman: A Ty dalej swoje ;) Ok, uważaj sobie, masz prawo.
Zrozum jednak, że w recenzji możesz poruszać znacznie więcej rzeczy niż tylko stan produktu. Możesz wytknąć deweloperowi wady związane z przesunięciem premiery, z wysoką jak na nasze warunki ceną, z brakiem wersji konsolowej. Ale DLA MNIE nie ma to żadnego związku z ostatecznym kształtem produktu. Tyle, aż tyle.
Inna kwestia, że moim
- 1
Cześć #webdev
Pytanie do front-endowców, czy korzystacie z jakiś skutecznych narzędzi do emulowania zachowania różnych urządzeń i przeglądarek? Co Waszym zdaniem w tej kategorii sprawdza się najlepiej?
Sam miewam wciąż spore problemy z różnymi anomaliami na iPad'ach i iPhone'ach, czasami na IE;
- próbowałem już sprawdzać je przez emulację konsolową Chrome'a, przez Blisk, przez różne strony, które w teorii przedstawiają podgląd na tych urządzeniach (mobilephoneemulator), ale zbyt często problem jest tylko na
Pytanie do front-endowców, czy korzystacie z jakiś skutecznych narzędzi do emulowania zachowania różnych urządzeń i przeglądarek? Co Waszym zdaniem w tej kategorii sprawdza się najlepiej?
Sam miewam wciąż spore problemy z różnymi anomaliami na iPad'ach i iPhone'ach, czasami na IE;
- próbowałem już sprawdzać je przez emulację konsolową Chrome'a, przez Blisk, przez różne strony, które w teorii przedstawiają podgląd na tych urządzeniach (mobilephoneemulator), ale zbyt często problem jest tylko na
D
- Sigil
- darnath@gmail.com
http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-01-09-we-set-out-to-make-this-trilogy-we-cant-leave-the-story-unfinished
a dziś, zupełnie niespodziewanie ruszył ich kolejny Kickstarter, który pomoże sfinansować Banner Sagę 3:
https://www.kickstarter.com/projects/stoic/banner-saga-3/
Może i uda im się zebrać kasę, ale za dobrze to nie przędzą.
#gry #rpg #crpg #pcmasterrace #bethesdasucks
@Lisaros: Dwójka rzeczywiście miała cliffhanger, który zostawiał gracza z pytaniami, co nie zmienia faktu, że ciężko było się od niej oderwać i każda godzina spędzona przy niej była tego warta.
Jeśli wierzyć artykułowi... porównałem sobie to z danymi steamspy i rzeczywiście.
Banner Saga sprzedało ponad 500k (+ finanse z kickstartera);
Banner Saga 2 zaledwie 70k.
Spadek ponad 400k graczy jest nie do nadrobienia. Więc Kickstarter ulży im tylko w cierpieniach, ale nie widzę, żeby trójkę nagle kupiło kolejne pół miliona graczy. Zwłaszcza, że media nie zaangażują się w równym stopniu co przy jedynce (która była