Cud Tuska - Viatollowe zamieszanie na A1, A2 i A4 autostrada bez TIR-ów
01.07.2011 r. – ruszył system Viatoll. Efektem negatywnym tego systemu jest wypchnięcie ekonomiczne aut ciężarowych z autostrad na wąskie, ciasne i zniszczone drogi prowadzące przez miasta i miasteczka wzdłuż autostrady.
marsiuu z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 85
Komentarze (85)
najlepsze
A co do e-myta, to system jest pomyślany trochę jak zasady płacenia za przejazd publiczną komunikacją. Niby dochód ma być z biletów, a tak naprawdę - z koszenia tych, którzy jadą bez biletu.
Tu także państwo ma się dorobić nie na tych jadących po płatnej drodze, tylko na tych, którzy ją omijają jadąc drogą z zakazem wjazdu dla pojazdów pow. 3,5 tony:
http://etransport.pl/wiadomosc,15529,srogie_kary_za_omijanie_e_myta.html
Bo to glupota wprowadzac viatool dla aut powyzej 3,5 tony.. jakos w innych czesciach europy emyto dotyczy aut powyzej 12 ton. Na pozostale pojazdy jest winietka, za 20-30 pare zl mozna przez caly tydzien wszystkimi drogami jezdzic.. a u nas za tyle to z 50km przejedziesz, od bramek do bramek i potem znowu plac..
Jeżeli objazd daje dodatkowe +50km to wychodzi 20 litrów ON i 100zł. Czyli się nie opłaca, co nie zmienia faktu, że opłaty w Polsce to czyste złodziejstwo. (trzeba kalkulować czy objazdem jest bliżej czy dalej i czy się opłaca czy nie).
Chociaż oczywiście opłaty są za wysokie, jako już chyba wszyscy rzekli.
Lepiej szykujcie w waszych osobówkach miejsce na viatolki.
Myślicie że kierowców aut osobowych te opłaty nie ominą?
Za to wyprzedzanie TIR-a
Akurat miałem okazję jechać przed 1 lipca A1 do Trójmiasta i wracać po 1wszym lipca - rzeczywiście było mniej ciężarówek. Tylko, że dzisiaj zrobiłem około 100km w okolicach aglomeracji śląskiej po A4 i ciężarówek było tyle, co zwykle.
Więc te teorie są słabe i tyle.