Nowe fakty ws. zatonięcia promu "Jan Heweliusz"
Były członek załogi rzuca nowe światło na zatonięcie tej jednostki. Robi to niesamowicie rzeczowo na łamach popularnego podcastu o katastrofach morskich. Polecam wysłuchać całe, ale jak ktoś chce bez wstępu to zaczyna się od 13:40.

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 39
- Odpowiedz
Komentarze (39)
najlepsze
I doskonale rozpoznał przyczynę losowych przechyłów okrętu, raportował o tym do armatora, pisał listy do komisji śledczych (już po zatonięciu) i wszyscy go zlali?
Jakie to
Ubezpieczenia morskie polegają na tym, że trzeba udowodnić błąd załogi, żeby dostać odszkodowanie. No to wszystkie wypadki morskie są spowodowane błędami załogi. Armator nigdy nic nie wiedział, nic nie mógł zrobić ITD.
A dla armatora taki statek to jak dla ciebie taczka. Czasem bardziej się opłaci utopić statek i dostać odszkodowanie niż go eksploatować. A ludzie ... są zastępowalni.
1-2 lata temu ominął mnie rejs w huraganie Hans, byłem tak skupiony na jeździe w tym huraganie że przegapiłem info o zmianie portu z którego odpłynie prom - później to nawet się cieszyłem że
@krzysztof48: Nie jestem truckerem ale chętnie pojeździłbym tak kiedys :D Byłem w Szwecji absolutnie wszędzie na przestrzeni mojego życia, bardzo mocno niedoceniona, zawsze mówiłem że prawdziwa Szwecja zaczyna się tak ze 100km na północ od Sztokholmu - koniec rolnictwa, same lasy, zaczyna się prawdziwa dzicz, olbrzymie dystanse :)
Serce mi pęka co oni
źródło: Stenungsund-landslide-cowi-2
Pobierzhttps://40ton.net/31-lat-temu-na-nabrzezu-w-swinoujsciu-ostatni-wieczor-przed-transportowa-katastrofa/