Na długo, za niewielkie pieniądze. Chińczycy weszli do ważnego polskiego portu
W Porcie Gdynia od 20 lat obecni są Chińczycy. Mają w użytkowaniu wieczystym 20 ha i 550 m nabrzeża. Dzierżawa obowiązuje do 2089 r. Chińska firma Hutchison Ports Poland S.a.r.l. płaci rocznie ok. 300 tys. zł, co jest ułamkiem kwoty, jaką uiszczają inni operatorzy (jest to nawet 30 mln zł).
Szewczenko z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 66
- Odpowiedz
Komentarze (66)
najlepsze
A nie, wróć...
@dasfinaleresultat: No to jak byś napisał w komentarzu - "karasie jedzą guwno" lub coś o "żymianach". Szach mat.
Każdy niech odpowiada za swoje błędy sam. Nie potrzebujemy portali "opiekuńczych".
XD
Chińczycy z nieużytku postoczniowego zrobili dobrze prosperujący terminal kontenerowy który daje zatrudnienie i generuje wpływy do budżetu z podatków.
Terminal nie ma żadnego strategicznego znaczenia tak naprawdę, to co on ma do zaoferowania w kwestii przeładunków spokojnie ogarną inne terminale.
Że właścicielem jest chińczyk? Jest to gigantyczne konsorcjum z wieloma terminalami na całym świecie i tu przede wszystkim zakłada się zysk a wielcy znawcy logistyki myślą
Zdaje się, że już teraz, żeby bardzo duże jednostki mogły wejść do portu, to muszą korzystać z "uprzejmości" Chińczyków, bo inaczej się nie da wejść.
Czyli nie chodzi o ruch towarowy, tylko o strategiczne położenie chińskiego terminala.
https://businessinsider.com.pl/biznes/chinczycy-w-polskim-porcie-zablokowali-rozladunek-amerykanskiego-sprzetu-rosna-obawy/0ydyd6y
Zeby podebrać zlecenia zachodowi stawka dzierżawy musi byc niska, bo podatki sa takie same.
@marek-golebiewski: widzę że już wszystko wiesz bez czytania artykułu, ani nawet opisu znaleziska, spoko, można i tak.