Pojazdy elektryczne powodują dwukrotnie większe szkody na drogach
Nowe dane pokazują, że uszkodzenia na drogach spowodowane przez samochody elektryczne są dwukrotnie większe niż w przypadku pojazdów benzynowych. Nawierzchnie dróg asfaltowych nie są w stanie udźwignąć dodatkowego ciężaru. [en]
cerambyx z- #
- #
- #
- #
- #
- 72
Komentarze (72)
najlepsze
#!$%@? o szopenie od producenta betonu, żeby #!$%@?ć asfalciarzy, bo niby elektryki więcej szkodzą nawierzchni asfaltowej niż betonowej. Końcówka artykułu to już jest czysta reklama produktu w wykonaniu Britpave.
Drogi mają nawierzchnie szutrową, brukowaną albo betonową.
Przy produkcji betonu drogowego stosuje się różne dodatki poprawiające elastyczność i wodoszczelność tego betonu, jednym z takich dodatków jest asfalt. Zawartość asfaltu w betonie nie przekracza 5%.
Dodatki do betonu są po to aby drogę
Półprawda, która jest gówno prawdą.
Projektując nośność nawierzchni jezdni nie bierze się nawet pod uwagę aut osobowych.
Uwzględnia się jedynie prognozowane natężenie ruchu pojazdów ciężarowych i autobusów. Także nawet jakby masa elektrycznego wynosiła średnio tonę więcej, niż benzynowego, to dla projektanta nawierzchni gówno to zmienia.
Powodował byś gdybys nie wystąpił o pozwolenie na przejazd 😁
@Pawel993: a kto reklamuje tiry jako ekologiczne i "zeroemisyjne"?
#!$%@?, przecież ograniczenia na drogach są ze względu na tonaż a nie rodzaj pojazdu. Jak elektryk waży więcej niż 3,5T a takie jest ograniczenie to tam nie wjedzie.
Jak jeden 3,5T pojazd może być cięższy od drugiego 3,5T pojazdu?
@galonim: nie tonaż, a nacisk osi. Po za tym chodzi i efekt skali.
Wytrzymałość drogi zależy głównie od grubości i rodzaju podbudowy a nie od samej nawierzchni - głębsze korytowanie/większe nasypy,
Wzrost masy samochodu o 25% powoduje 2 razy większe zużycie się drogi.
Niektóre wzory podnoszą nacisk na oś do 4 potęgi, także nawet najcięższy możliwie samochód osobowy niszczy nawierzchnię w pomijalny sposób do ciężarówki.
Nawet biorąc wyliczenia z tej notatki wychodzi, że jeśli zrost masy samochodu o 25% powoduje
Kolejny raz na główną trafia artykuł po samym trendowym tytule i kompletnych bzdurach z reklamą w treści
#!$%@?ć jasny, świecący w oczy beton!