Pojazdy elektryczne powodują dwukrotnie większe szkody na drogach
Nowe dane pokazują, że uszkodzenia na drogach spowodowane przez samochody elektryczne są dwukrotnie większe niż w przypadku pojazdów benzynowych. Nawierzchnie dróg asfaltowych nie są w stanie udźwignąć dodatkowego ciężaru. [en]
cerambyx z- #
- #
- #
- #
- #
- 72
- Odpowiedz
Komentarze (72)
najlepsze
P---------e o szopenie od producenta betonu, żeby w-----ć asfalciarzy, bo niby elektryki więcej szkodzą nawierzchni asfaltowej niż betonowej. Końcówka artykułu to już jest czysta reklama produktu w wykonaniu Britpave.
Drogi mają nawierzchnie szutrową, brukowaną albo betonową.
Przy produkcji betonu drogowego stosuje się różne dodatki poprawiające elastyczność i wodoszczelność tego betonu, jednym z takich dodatków jest asfalt. Zawartość asfaltu w betonie nie przekracza 5%.
Dodatki do betonu są po to aby drogę wzmocnić a nie po to aby ją osłabić (beton bez dodatku asfaltu szybciej popęka niż taki do którego dodano
Półprawda, która jest g---o prawdą.
Projektując nośność nawierzchni jezdni nie bierze się nawet pod uwagę aut osobowych.
Uwzględnia się jedynie prognozowane natężenie ruchu pojazdów ciężarowych i autobusów. Także nawet jakby masa elektrycznego wynosiła średnio tonę więcej, niż benzynowego, to dla projektanta nawierzchni g---o to zmienia.
Powodował byś gdybys nie wystąpił o pozwolenie na przejazd 😁
@Pawel993: a kto reklamuje tiry jako ekologiczne i "zeroemisyjne"?
P---------e, przecież ograniczenia na drogach są ze względu na tonaż a nie rodzaj pojazdu. Jak elektryk waży więcej niż 3,5T a takie jest ograniczenie to tam nie wjedzie.
Jak jeden 3,5T pojazd może być cięższy od drugiego 3,5T pojazdu?
@galonim: nie tonaż, a nacisk osi. Po za tym chodzi i efekt skali.
Wytrzymałość drogi zależy głównie od grubości i rodzaju podbudowy a nie od samej nawierzchni - głębsze korytowanie/większe
Wzrost masy samochodu o 25% powoduje 2 razy większe zużycie się drogi.
Niektóre wzory podnoszą nacisk na oś do 4 potęgi, także nawet najcięższy możliwie samochód osobowy niszczy nawierzchnię w pomijalny sposób do ciężarówki.
Nawet biorąc wyliczenia z tej notatki wychodzi, że jeśli zrost masy samochodu o 25%
Kolejny raz na główną trafia artykuł po samym trendowym tytule i kompletnych bzdurach z reklamą w treści
J---ć jasny, świecący w oczy beton!