Widziałem ten filmik na insta, w komentarzach gościu pisze, że tak się przerzuca fury z Chin przez Kazachstan (pewnie do Rosji). Porzuca się je na drodze a później laweta mrówka zabiera dalej. Na poparcie tej tezy stanowi fakt, że na filmie żadne z tych aut nie ma tablic rejestracyjnych. Jeśli chodzi o niskie temperatury to chyba więcej takich filmów byłoby z Norwegii, gdzie sprzedają się tylko elektrowozy.
To, że elektryki się nie nadają na mróz nie jest problemem, tylko to, że głupia Unia zdecydowała, że od 35 roku będą to jedyne samochody dostępne w sprzedaży. Albo za 10 lat zimy będą bardzo ciepłe, albo wszyscy będziemy podczas mrozów siedzieć w niedogrzanych mieszkaniach, bo pompa ciepła na mrozie też nie za bardzo daje radę.
A paradoksalnie mocne ocieplenie klimatu może spowodować, że ogrzewający Europę Golfsztrom zaniknie i będziemy mieli wyjątkowo
@igipro przede wszystkim, pompa ciepła sprawdzi się w dobrze, albo bardzo dobrze izolowanych domach, z rekuperacją, porządnymi oknami itd. Pchanie ich wszędzie to zwykłe naciągactwo.
Jestem w Finlandii, za kołem podbiegunowym. 8 razy zamawiałem taksówkę, 6 razy przyjechała Tesla, raz Mercedes eqe. Durni ci Finowie że nie czytają wykopy żeby się dowiedzieć że elektryki się na mróz nie nadają.
@wujcio_dobra_rada: a kto korumpuje politykow? Europejscy producenci, ktorzy nie chca elektrykow i glosno o tym placza? Czy chinscy producenci, przeciw ktorym Eu i kraje osobno chca wprowadzac antypodatki?
@ahoq: tak jak w większości znalezisk. Np. O górnikach i dopłatach ;) przecież to bydło w większości czyta tylko nagłówki a pozniej szczeka i pluje jadem w komentarzach
bo 4x droższy vw ma inne baterie, nadajace sie do jazdy w glebokich mrozach
@jurek-gagarin: jeżeli przy produkcji aut mają takie same podejście jak wszędzie indziej, to tak, w 4x droższymn VW masz inne baterie, które lepiej zniosą mrozy :D Zobacz sobie test ogniw litowo-jonowych chińskich marek i renomowanych producentów po wyjęciu z zamrażarki ( ͡°͜ʖ͡°)
Ok, to wyjaśniając po 35 będą auta spalinowe i ogrzewanie domu gazem i plastikowe torby w sklepie i wszystko to co mamy teraz. ALE. Będzie na to wszystko duży podatek dodatkowy. I tyle. Nie chodzi o ekologię tylko aby wyciągnąć więcej pieniędzy od nas. ( ͡°͜ʖ͡°)ノ⌐■-■ dziękuję za udział w moim Ted talk.
Mam elektryka, przejechałem nim już 10k km i to dla.mnie bedzie pierwsza zima. Jak będzie -18 stopni to mogę wam napisać czy działa. Jeżeli chcecie opinii o jeździe takim autem dajcie znać.
@trchl: jak masz garaż to nie ma problemu z elektrykiem, bo bateria startuje z komfortowych 3-4 stopni po nocy. Poza tym możesz sobie zaplanować start rano i podłączyć do gniazdka.
Ci co tu piszą o Norwegii zapominają ze oni podgrzewacze bloków i gniazdka wszędzie mają już od lat.
Dzięki niskiej gęstości zaludnienia o miejsce na garaż nie ma problemu, więc rano masz auto nagrzane i gotowe do jazdy. Problem będziesz miał
Tutaj problemem jest brak świadomości kierowców jak zachowuje się bateria w takich warunkach i szybko znikająca moc i poziom naładowania baterii. Jak pokazuje, że możesz przejechać jeszcze 150km a po 10km pokazuje już 120, to nie ma co zrzucać winy ja kierowców, a raczej na producenta.
@kureci_paratko: Tutaj to nawet nie wiadomo w czym jest problem, bo jest to jakiś gówno filmik bez kontekstu. Może przebił oponę, a może nie miał łańcuchów i ślizgał się na lodzie. Nie ma się czym przejmować o czegokolwiek tłumaczyć.
Będąc na autostradzie nagle z 200km robi się 80 i co masz zrobić? Jedynie redukcja prędkości i modlitwa.
@Aaa12345: a potem dzieją się cuda jak w sobotę na S8. Już ciemno, jadę sobie grzecznie 90-100 prawym pasem, trzymam spory odstęp od aut z przodu, lewym śmigają mistrzowie 140-180. Ogólnie nuda, nic się nie dzieje. I nagle zamieszanie, hamowanie, ucieczki na awaryjny i pas rozdzielający, ogólnie dzieje się dużo i szybko. A
Komentarze (280)
najlepsze
Porzuca się je na drodze a później laweta mrówka zabiera dalej.
Na poparcie tej tezy stanowi fakt, że na filmie żadne z tych aut nie ma tablic rejestracyjnych.
Jeśli chodzi o niskie temperatury to chyba więcej takich filmów byłoby z Norwegii, gdzie sprzedają się tylko elektrowozy.
Dokładnie, jakoś w Norwegii tego nie widać.
A paradoksalnie mocne ocieplenie klimatu może spowodować, że ogrzewający Europę Golfsztrom zaniknie i będziemy mieli wyjątkowo
@North_Pole: Do pompy zawsze montuje się źródło szczytowe więc jak będzie -18 to będziesz grzał ordynarną grzałką kilka kW zamiast pompy.
Na ten moment zakop, bo brakuje pełnego kontekstu.
@jurek-gagarin: jeżeli przy produkcji aut mają takie same podejście jak wszędzie indziej, to tak, w 4x droższymn VW masz inne baterie, które lepiej zniosą mrozy :D
Zobacz sobie test ogniw litowo-jonowych chińskich marek i renomowanych producentów po wyjęciu z zamrażarki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Podpisałeś się wiedzą xD
¯\(ツ)/¯
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Li_Auto_L7
Ci co tu piszą o Norwegii zapominają ze oni podgrzewacze bloków i gniazdka wszędzie mają już od lat.
Dzięki niskiej gęstości zaludnienia o miejsce na garaż nie ma problemu, więc rano masz auto nagrzane i gotowe do jazdy. Problem będziesz miał
Tak samo latem do chłodnego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Aaa12345: a potem dzieją się cuda jak w sobotę na S8. Już ciemno, jadę sobie grzecznie 90-100 prawym pasem, trzymam spory odstęp od aut z przodu, lewym śmigają mistrzowie 140-180. Ogólnie nuda, nic się nie dzieje.
I nagle zamieszanie, hamowanie, ucieczki na awaryjny i pas rozdzielający, ogólnie dzieje się dużo i szybko. A