Czy Polska potrzebuje Centralnego Portu Komunikacyjnego?
- CPK ma swoje uzasadnienie, jednak wiąże się z pewnymi konsekwencjami. To rozwiązanie otwiera możliwość wykorzystania potencjału pasażerskiego nie tylko Warszawy, lecz także wszystkich największych aglomeracji w Polsce. Szybki dostęp kolei nie tylko do Łodzi, ale także do Krakowa, Śląska, Wrocławia
cogitos z- #
- #
- #
- #
- #
- 338
Komentarze (338)
najlepsze
Komentarz usunięty przez autora
Tak jak kiedyś gazoport, tak teraz cpk jest krytykowanie.
To są grube inwestycje na lata, które są nam potrzebne.
Utuczymy kolejnych obajtków panstwowymui peineidzmi i będzie jak z elektrownia w ostrołęce i lotniskiem w radomiu.
Kto będzie tam latał? Cargo bez infrastruktury nie spojrzy na nasz kraj, nie jesteśmy hubem i nie będziemy bez infrastruktury - autostrady, kolej. Do tego wysokie podatki, po co clić u nas. Lotniska już mamy, jakby miało latać cargo to by to robiło. Nie lata bo nie ma całej niezbędnej otoczki + wysokie podatki
Przecież CPK to nie tylko lotnisko, a przede wszystkim kolej (na to wydamy więcej niż na samo lotnisko).
Nie no, lepiej żebyśmy zamawiali przez Niemcy. Wysokie podatki.... dokładnie, to które? Zresztą, nie istotne. Podatki można zmienić.
Tak na serio to kto widzial fenomen lotniska w Amsterdamie ktore odbiera lud z calego swiata zabarabia na turystach ktorzy rowniez zostaja kilka dni w Nl i leca dalej w Europe.
Jesli ma powstac PCK to musi byc polaczone szybka koleja z najwaznijeszymi miejscami w Polsce. Wtedy to ma sens i profity.
Cala polska rocznie przeladowuje 130k ton cargo droga lotniczą a jeden Frankfurt 2 mln ton
Ponad 90% towarów wysyłanych droga lotniczą do pl jest przeladowywane na koła w niemczech i niemcy nie my dostaja z cła unijnego 20% do swojego budżetu.
Okecie ma fatalny problem juz z zatkaniem przez brak lotow w nocy i brak slotow na operacje lotnicze pomiedzy 16:00 a 18:00-19:00 zalezy od dnia.
Chcac dolozyc
@houk: robi to przede wszystkim Lufthansa Cargo
Wydaje mi sie, ze dosc duzo latam - od 4 do 6 segmentow w tygodniu i przynajmniej dwa razy w miesiacu poza Europe.
Ja mieszkam we Wroclawiu, i prawie zawsze potrzebuje przesiadki - przez Frankfurt, Monachium, Paryz, Amsterdam, Zurych albo Warszawe. Ta