No fajnie tylko, że wszyscy pomysłodawcy i agitatorzy takich pomysłów powinni od razu wypadać z polityki na zbity ryj, a nie na zasadzie "ojej, jeszcze nie udało się" i karawana lobby jedzie dalej...
@dodany: Do tego powinni zaczac ponosic konsekwencje majatkowe, a w szczegolnie drastycznych przypadkach kary wiezienia do kary smierci wlacznie. To by sprawilo ze spoleczenstwo pozbyloby sie czesci szalonych ideologow, a ci co by pozostali nabrali by ostroznosci.
@kar-tofel: ogolnie masz racje bo elektryki to droga do nikąd przy obecnej technologii ale zobacz gdzie bylibysmy teraz gdyby twoje przepisy byly wprowadzone przed wymysleniem żarówki Edisona albo silnika spalinowego zasilanego ropą. W koncu i jedno i drugie przyczynilo sie do zanieczyszczenia planety.
Jeżeli elektryki będą w 2035 tak dobre że zasięg będzie co najmniej 1000km, bedą się ładować w 5 minut do pełna i nie będą same się zapalać, to nie trzeba żadnych idiotycznych ustaw, spalinowe pójdą na margines
Jeżeli elektryki będą w 2035 tak dobre że zasięg będzie co najmniej 1000km, bedą się ładować w 5 minut do pełna i nie będą same się zapalać, to nie trzeba żadnych idiotycznych ustaw, spalinowe pójdą na margines
@Ujemuje: I będą lekkie i tanie. Hummer EV (wiem, że to skrajny przykład, ale..) waży ponad 4 tony! Wyobrażasz sobie coś takiego wpadającego powiedzmy w dom na zakręcie, bo ktoś przecenił swoje możliwości?
Albo w jakieś auto miejskie? Trup będzie ścielił się gęsto - te auta są po prostu za ciężkie.
@Cyjanek_i_Szczescie: Są jeszcze takie auta jak "auta miejskie"? Pytam nieco ironicznie, ale chcę tutaj wykazać absurd w jaki rozwija się motoryzacja pompując coraz większe i cięższe auta. Gdzie się podziały w ofertach salonów takie małe zwinne, lekkie auta idealne do miasta? Zastąpione przez SUVy. I poza skomleniem kupujących że mają prawo wozić
@zatyczkos: Niech sobie spalinówki przegrywają, ale w sposób naturalny. Czyli jak ktoś CHCE elektryka to proszę bardzo, jak ktoś CHCE hybrydę czy PHEVa to proszę bardzo, ale jak ktoś chce zwykłą spalinówkę to też powinna być taka możliwość.
Trzeba raz na zawsze pogonić tych ekoterrorystów z PE, mocno drażni mnie to, że żyjemy w Europie, która tak naprawdę ma niewielki wpływ globalnie na emisję CO2, a przejście na samochody elektryczne zmieni to tylko o jakiś niewielki procent.
@dj_sasek w sumie może nawet pogorszyć biorąc pod uwagę że po byle kolizji tych samochód nie opłaca się naprawiać, większe prawdopodobieństwo, samozapłonów, utylizacja baterii itp
@dj_sasek ale musisz też myśleć o zaletach tych zmian. jako Europa będziemy pionierami nowych technologii, i to my będziemy mieli patenty i know-how do produkcji ekologicznej technologii.
Nie będę się odnosił do samego filmu ze znaleziska, ale widziałem kilka filmów tego człowieka i ogólnie facet bredzi, ale robi to w ładny graficznie i fonetycznie sposób xD, tak poważnie to nagrywał bzdety o jakimś magicznym silniku i "spisku" korpo gdzie wyśmieli go w komentarzach, czy o elektrykach które nigdy nie będą ekologiczne, co też jest bzdurą nawet przy zasilaniu prądem z węgla, po prostu wypowiada się na tematy o których
Nie będę się odnosił do samego filmu ze znaleziska, ale widziałem kilka filmów tego człowieka i ogólnie facet bredzi, ale robi to w ładny graficznie i fonetycznie sposób
@fat-cartman: @panczekolady @DanielAquarius Dokładnie tak to wygląda. Ja lubię oglądać jego filmy bo są zrobione z pasją ale gościu jest skupiony na swojej tezie i nie widzi niczego innego wokół. Wydaje się, że jest fanem motoryzacji opartej o silniki spalinowe ale... mówi nieprawdę o elektrykach, powielając mity i kłamstwa pompowane przez lobby petrochemiczne w Internet. Jednym z nich jest podkreślanie konieczności stosowania metali rzadkich w akumulatorach. Prawda jest taka, że w żadnym akumulatorze nie używa się "metali rzadkich" - lit nie jest metalem rzadkim.
Jak już się robi film o wadach elektryków pod względem materiałowym to trzeba się do tego przygotować i mówić o kobalcie/niklu który jest stosowany w wysoko-wydajnych akumulatorach (w popularnych LiFePO4 nie są stosowane). Można mówić o magnesach w silnikach elektrycznych które zawierają metale
Czy UE jest poważna? Najpierw czołowe kraje lobbują za zakazem, w międzyczasie obrywa się fabryce silników należącej do Stellantis w Polsce. A teraz nagle ci sami Niemcy którzy to forsowali są za cofnięciem tego zakazu.
Problem leży gdzie indziej i są nim Chińczycy którzy tylko czekają aby przejąć rynek EV w europie. Przejście na EV tak, ale nie oddanie gospodarki chinom. Przed tym pewnie obsrali się decydenci, może USA im wyjaśniło co
No i dobrze. bedzie jeszcze ze 20 lat na rozwoj, nie wiadomo co ciekawego po drodze wymysla. O ile silnik elektryczny sam w sobie jest fajny, to baterie sa takie sobie.
Setki tom transuranowców zatopionych dziesiątkach tysięcy ton uranu, to jest potencjał zdolny zabić życie na Ziemi. Życie owadów, pajęczaków, ryb trwałoby sobie, ale każdy dłużej żyjący kręgowiec byłby przeznaczony do umierania (i czasem rozmnażania) w cierpieniu.
Komentarze (160)
najlepsze
W koncu i jedno i drugie przyczynilo sie do zanieczyszczenia planety.
@Ujemuje: I będą lekkie i tanie. Hummer EV (wiem, że to skrajny przykład, ale..) waży ponad 4 tony! Wyobrażasz sobie coś takiego wpadającego powiedzmy w dom na zakręcie, bo ktoś przecenił swoje możliwości?
@Cyjanek_i_Szczescie: Są jeszcze takie auta jak "auta miejskie"? Pytam nieco ironicznie, ale chcę tutaj wykazać absurd w jaki rozwija się motoryzacja pompując coraz większe i cięższe auta. Gdzie się podziały w ofertach salonów takie małe zwinne, lekkie auta idealne do miasta? Zastąpione przez SUVy. I poza skomleniem kupujących że mają prawo wozić
albo zasłona dymna i klepnęli jakieś ostre g---o o którym nie wiemy
@fat-cartman: Chodzi o ten film?
@fat-cartman: @panczekolady @DanielAquarius Dokładnie tak to wygląda. Ja lubię oglądać jego filmy bo są zrobione z pasją ale gościu jest skupiony na swojej tezie i nie widzi niczego innego wokół. Wydaje się, że jest fanem motoryzacji opartej o silniki spalinowe ale... mówi nieprawdę o elektrykach, powielając mity i kłamstwa pompowane przez lobby petrochemiczne w Internet. Jednym z nich jest podkreślanie konieczności stosowania metali rzadkich w akumulatorach. Prawda jest taka, że w żadnym akumulatorze nie używa się "metali rzadkich" - lit nie jest metalem rzadkim.
Jak już się robi film o wadach elektryków pod względem materiałowym to trzeba się do tego przygotować i mówić o kobalcie/niklu który jest stosowany w wysoko-wydajnych akumulatorach (w popularnych LiFePO4 nie są stosowane). Można mówić o magnesach w silnikach elektrycznych które zawierają metale
Problem leży gdzie indziej i są nim Chińczycy którzy tylko czekają aby przejąć rynek EV w europie. Przejście na EV tak, ale nie oddanie gospodarki chinom. Przed tym pewnie obsrali się decydenci, może USA im wyjaśniło co
Kwestię uzależnienia od rosyjskiej energetyki europejskim durniom rozwiązały USA i wojna na Ukrainie. To nie jest problem w tym momencie.
@tos-1_buratino: rozwiązały USA wojną na Ukrainie
Mały błąd się wkradł, poza tym 100% racji
@duzy240: no ale jak to, propagujesz nurt wolnościowy? to się nie uda, politycy lepiej wiedzą co jest lepsze dla społeczństwa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
O ile silnik elektryczny sam w sobie jest fajny, to baterie sa takie sobie.
@DarrDarek: Bardzo ciekawe. Poproszę o źródło.