Wodór w samochodach nie taki ekologiczny/ekonomiczny?
Fragm. od 10:16 min: Wodór do przechowywania w samochodzie wymaga zbiornika w temp.-253'C. Gdy nie jeździmy samochodem temp. rośnie. Po 17h, aby utrzymać prawidłowe ciśnienie zbiornika wodór jest wypuszczany do atmosfery. Po 10-12 dniach zbiornik jest opróżniony. Nie można samochodu trzymać w garażu
av18 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 41
- Odpowiedz
Komentarze (41)
najlepsze
@av18: ale wiesz, że to jest film o jednym konkretnym samochodzie, tzn. BMW Hydrogen 7, który takie durne rozwiązanie posiadał, ale był wyłącznie projektem pilotażowym i w zasadzie niczym więcej, niż prototypem?
@kedziorw1: tak, w Polsce nadal jest mało stacji tankowania wodoru.
W Niemczech jest ich 92. W miejscu, gdzie mieszkam, już teraz szybciej, wygodniej (I prawdopodobnie taniej) jest zatankować wodór niż naładować baterie. Czyli da się.
aktualna technologia która chyba odrobinę się zmieniła od czasów tej beemki.
@kwanty: poczekaj aż się dowiesz, ile chorych woltów mają aktualnie elektryki ᶘᵒᴥᵒᶅ
@megawatt: Tak jak pisze @bidziej to dotyczy jakiegoś specyficznego przypadku i @av18 dorabia do tego jakiś absurdalny opis. Jest od lat dostępna normalnie Toyota Mirai, w Niemczech jest bardzo gęsta siatka stacji, w UK są popularne te Toyoty też. Normą jest że ktoś jedzie na lotnisko i zostawia na 3 tygodnie i nic sie nie dzieje, zero ubytku. Tak samo parkowanie w garażach. Przecież praktycznie każdy
@bidzej: kurs materiałoznawstwa na polibudzie kilka lat temu miałem, są jakieś nowe materiały których gazowy wodór nie ma gdzieś?