Prawda o zasięgu aut elektrycznych
O tym, że niska temperatura nie jest optymalna dla pracy akumulatorów wie każdy, kto kiedykolwiek miał styczność z akumulatorem. Telefony komórkowe na mrozie szybciej się rozładowują, akumulatory samochodów spalinowych też. A co dzieje się z samochodami elektrycznymi?
trozek z- #
- #
- #
- #
- 131
- Odpowiedz
Komentarze (131)
najlepsze
Kiedyś na filmie mówił, że jak żelazko ma 2kW to przez godzinę zużyje 2kWH i godzina prasowania kosztuje 2kWH * 1zł/kWH = 2 zł (nie wspominając, że po nagrzaniu się termostat wyłącza żelazko i 2/3 czasu grzałka nie chodzi, przez co jego filmik jest kompletnie z dupy).
Domyślam się, że innych w tematach, na których się nie znam, też potrafi podobnie mijać się z prawdą -
Przy czym to była jego słowna pomyłka, do której się przyznał i przeprosił za błąd
Moim zdaniem:
1) wybiera chwytliwy temat
2) podpiera się badaniami żeby wyglądało "naukowo"
3) teza taka jaka pasuje dla Rożka, albo co gorzej jaką zamawiał zleceniodawca :)
czy dobrze rozumiem tą tabelkę, te przerywane linie wskazują na to że nie przetestowali tych aut tak naprawdę tylko wierzą producentowi?
I ta tabelka pokazuje że najmniejszą stratą charakteryzują się samochody w których szacowano zasięg.
Te w których zweryfikowano pokazują jak wygląda wszystkim znana prawda.
A potem sie okazuje ze pompe ciepla, system podgrzewania baterii i pewnie w przyszlosci pare innych drobiazgow zamontuja. To juz nie bedzie turbina, ktora mi Janusz zregeneruje, tylko zamkniety uklad za wiele tysiecy. A proba zamontowania uzywki zostanie przekazana do centralnej fabryki i samochod straci gwarancje, zasieg i kaza zaplacic jeszcze jakas kare.
Witaj swiecie zbiorkomow, jedyne
@PiotrFr: oczywiscie, tak jak pralka frania!
No moze jeszcze z zaszyfrowanymi unikalnymi numerami seryjnymi komponentow, ktorych wymiana musi zostac zakodowana w glownym komputerze samochodu oraz wszystkich innych wspolpracujacych lub nie VCUs
Ah i taki drobiazg, pierdyliard card sim, wysylajych niezalezne telemetrie. Jka sie to gowno nie polaczy raz na miesiac to beda moc i zasieg dla twojego bezpieczenstwa sie
@Qnik79:
Problem polega na tym, ze samochod to nie rower i wiekszosci ludzi nie stac na to by kupowac kilka o roznym przeznaczeniu.
Stad powolywanie sie na to ze elektrykiem nie trzeba robic dlugich tras bo mozna to robic dieslem czy benzyniakiem brzmi raczej jak racjonalizowanie sobie na sile wad elektryka niz sensowny argument.