Prawda o zasięgu aut elektrycznych
O tym, że niska temperatura nie jest optymalna dla pracy akumulatorów wie każdy, kto kiedykolwiek miał styczność z akumulatorem. Telefony komórkowe na mrozie szybciej się rozładowują, akumulatory samochodów spalinowych też. A co dzieje się z samochodami elektrycznymi?
trozek z- #
- #
- #
- #
- 131
Komentarze (131)
najlepsze
Tak samo tu politycy wymyślili, że samochody elektryczne jeszcze w powijakach, a za kilka lat poradzą sobie z każdym problemem o wszyscy będą jezdzili nimi.
https://www.youtube.com/watch?v=xfld2gUmjNg&ab_channel=Nauka.ToLubi%C4%99
"Przy mniejszych konstrukcjach zasięg wynosi góra 100-150 kilometrów i spada drastycznie w zimie, gdy trzeba włączyć na przykład ogrzewanie, bądź latem, wtedy, kiedy trzeba włączyć klimatyzację.".
https://rangecalculator.skoda-auto.com/210/en-gb?actioncode=GYONYON%2FGYPAYPA&drivingEnvironment=Highway&drivingStyle=Eco&mbv=5ACJJ2&occupancy=DriverOnly&salesgroup=64595&season=SpringWinter&temperature=21
Ale miniatura wprowadza w błąd!
@TrzyQn: Ciekawy na kilka sposobów. Elektryki mają mniej dostępnej energii więc trzeba ją oszczędzać żeby zasięg był duży. Nareszcie producenci zaczęli to dostrzegać i wprowadzają rozwiązania które oszczędzają energię - stosują pompy ciepła, lepiej izolują kabinę (podwójne szyby), dokręcają sprawność urządzeń elektronicznych, etc...
Mi się podoba podejście z optymalizacją zamiast używania brutalnej siły i