Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko520
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się

Treści powiązane (6)

Manipulacja.

sowiq
z wykop.pl
  • 32

Mapa - prawie całe miasto będzie strefą do 30 km

Sabr
z transport.um.warszawa.pl
  • 27

Komentarze (428)

najlepsze

Senuyo
Senuyo
14.11.2022, 08:24:52
  • 633
Jak nie lubicie Warszawiaków, to wysyłajcie pozytywne opinie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 54
SynMichaua
SynMichaua
14.11.2022, 08:29:46
  • 496
@Senuyo: Albo, że to nawet za dużo.
źródło: comment_1668414585UKtzEbKf0EQNg1ocEJBbIm.jpg
Ed2000
Ed2000
14.11.2022, 08:33:59
  • 265
@Senuyo: Może nawet wprowadźmy ograniczenie do 5km/godz. I każdemu pieszemu który idzie zbyt szybko mandat 1500zl ;)))
sowiq
sowiq
14.11.2022, 09:10:39
  • 152
OP zapomniał dopisać najważniejszej informacji. Dla mnie to zwykła manipulacja.

Tempo 30 to program objęcia strefą uspokojonego ruchu dróg lokalnych. Podstawowa prędkość w stolicy to 50 km/h, ale na drogach osiedlowych, prowadzących do domów, szkół i placów zabaw będzie obowiązywało ograniczenie do 30 km/h.


Zakop.
  • 67
sowiq
sowiq
14.11.2022, 09:38:07
  • 84
To nie lokalne ulice!


@Ed2000: no przecież jest mapa.

https://konsultacje.um.warszawa.pl/sites/konsultacje.um.warszawa.pl/files/zalacznik_1._strefy_ruchu_uspokojonego_1.pdf
źródło: comment_1668418683qRQpWHHK6t15MVDbQXLwgP.jpg
sowiq
sowiq
14.11.2022, 09:44:47
  • 73
I międzynarodowa jest lokalna?


@huggus: masz na myśli tę ulicę? (zdjęcie z Google Street View) No na przelotową to ona nie wygląda.
źródło: comment_1668419086qH3Mi2qvt4mL2ACXXDZQou.jpg
HeniekZPodLasu
HeniekZPodLasu
14.11.2022, 08:59:10
  • 84
Nie będe szukać, bo z telefonu to masochizm, ale zdaje się nie dalej jak miesiąc temu w Belgii tak się ludzie ucieszyli z kolejnegi etapu ograniczeń że ruszyli na ratusz i rozmontowali postawione oznakowanie.

Te zasrance robią wszystko aby na myśl o samochodzie, nawet własnym człowiekowi chciało się rzygać.
  • 10
kuraku
kuraku
14.11.2022, 09:51:52
  • 11
@HeniekZPodLasu: próbowałem poszukać tego, o czym mówisz. Znalazłem protest z początku 2021, gdy wprowadzali tempo 30.
https://www.brusselstimes.com/159428/elke-van-den-brandt-rudi-vervoort-parade-of-drivers-honking-horns-protests-mobility-policy-in-brussels

Niecałe 300 pojazdów, głównie taksówkarze. Mniej spektakularne niż opisałeś.

Ale spoko, strefa działa i tu masz omówienie o niecałym roku.
Według opisów, które znalazłem - prędkość spadła, spadła liczba kolizji, nie wzrosły średnie czasy przejazdu. Magia.
HeniekZPodLasu
HeniekZPodLasu
14.11.2022, 10:43:23
  • 14
próbowałem poszukać tego, o czym mówisz. Znalazłem protest z początku 2021


@kuraku: Tu masz
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/mieszkancom-bardzo-nie-spodobal-sie-pomysl-wladz-bitwa-na-ulicach-wideo/e4lzvtc
gunsiarz
gunsiarz
14.11.2022, 09:11:03
  • 60
Przed samochodem powinien iść facet z czerwoną chorągiewką i ostrzegać ludzi.
źródło: comment_1668417205WkvPreaS7B7HJwSNSDGXjL.jpg
  • 3
espol
espol
14.11.2022, 09:33:19 via iOS
  • 5
@gunsiarz: Jak za starych dobrych czasów
Equalizer
Equalizer
14.11.2022, 15:34:18
  • -1
@Zdupydomordyzaur88: nie podoba Ci się to się wyprowadź ¯\_(ツ)_/¯
VanGogh
VanGogh
14.11.2022, 11:09:40
  • 18
Rowerzyści tymczasem nie powinni w miastach jechać szybciej niż 10 km/ h. Chodzi o bezpieczeństwo samych rowerzystów oraz innych użytkowników dróg.
  • 6
VanGogh
VanGogh
14.11.2022, 11:54:23
  • 25
@rzydoMasonerya: Bieganie w terenie zabudowanym powinno zostać zabronione.
r.....a
konto usunięte 14.11.2022, 11:59:27
  • 12
@VanGogh: dokładnie, można poruszać się tylko dwutaktem
MarianoaItaliano
MarianoaItaliano
14.11.2022, 12:10:20 via Wykop Mobilny (Android)
  • 16
A to w centrum i tak da się jechać szybciej? xD
  • 3
mixererek
mixererek
14.11.2022, 13:19:46
  • 11
@MarianoaItaliano: Bardzo rzadko, a op kłamie i to będzie wprowadzone na bocznych uliczkach na których i tak nie jeździ się 50
MarianoaItaliano
MarianoaItaliano
14.11.2022, 13:23:19
  • 5
@mixererek: Tak właśnie czułem że burza w szklance wody :)
larkinflight
larkinflight
14.11.2022, 10:01:01 via Wykop Mobilny (Android)
  • 14
Powaliło 30km/h? Hulajnogi będą wyprzedzały auta..
  • 12
Talarkowy
Talarkowy
14.11.2022, 11:32:14
  • 1
@CheSlaw: tak, jest mapa które ładnie pokazuje które konkretnie ulice zostaną objęte strefą
browarosss12
browarosss12
14.11.2022, 12:38:41
  • 1
@Rad-X: Niższa prędkość-większa ilość obrotów wału korbowego przy mniejszym przełożeniu na koła-wyższe obroty silnika (trzeba jechać na dwójce lub trójce zamiast na trójce-czwórce, piłując silnik)

Jadąc na rowerku na płaskiej drodze wrzuć sobie przerzutkę "najlższejszą", i zobacz, czy kręcąc kołami jak w młynku do kawy nie zmęczysz się więcej, niż jadąc na mniejszej zębatce, pedałując trochę wolniej i jadąc szybciej. Logika.
kuraku
kuraku
14.11.2022, 08:28:02
  • 14
Proponuję treść wiadomości.

"Szanowni Państwo,
wprowadzenie strefy Tempo 30 na drogach lokalnych to świetny pomysł na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Mam nadzieję, że poza postawieniem znaków miasto planuje wprowadzenie zmian w infrastrukturze i parkowaniu, które pomogą wymuszać przestrzeganie nowych limitów, bo same znaki to za mało. Powielajmy dobre wzorce z innych krajów, ale nie wybiórczo i tylko na papierze.
Z wyrazami szacunku,
Anon"
  • 1
Kiva-Nakkala
Kiva-Nakkala
14.11.2022, 17:26:40
  • 2
@kuraku:

Sazanowni Państwo,
zbudowanie kilku pierścieni obwodnic i rozbudowa sieci metra oraz tramwajowej, to świetny pomysł na usprawnienie ruchu i bezpieczeństwo na drogach. Mamy nadzieję, że poza tymi inwestycjami miasto planuje rozbudowę parkingów wielopoziomowych, które pomogą usprawnić ruch i korzystanie z komunikacji miejskiej, bo same ograniczenia i restrykcje, to droga donikąd. Najpierw budujmy, potem ograniczajmy. Powielajmy dobre wzorce z innych krajów, ALE NIE WYBIÓRCZO .
Silvestre_Cucumeris
Silvestre_Cucumeris
14.11.2022, 12:13:17
  • 13
Manipulacja. Do tego Warszawa ma masę dróg szybkiego ruchu/obwodnic, z takich Bielan do Ursynowa jest 30 km ale z tego 90% jedziesz S8. Na osiedlowych i dojazdowych 30 km/h jest jak najbardziej ok.
  • 9
Bad_Wolf
Bad_Wolf
14.11.2022, 12:14:40
  • 12
@Silvestre_Cucumeris: przejedz z wawra na białołękę
Silvestre_Cucumeris
Silvestre_Cucumeris
14.11.2022, 12:41:55
  • 4
@Bad_Wolf: nie rozumiem. Wpisałem w Google Maps Wawer > Białołęka i pokazało mi dokładnie takie trasy jak podałem. Jak Ty byś jechał? Przecież osiedlówkami to będziesz jechał 2x dłużej nawet bez limitu 30 km/h.
starnak
starnak
14.11.2022, 11:10:20
  • 12
Ale gnębią tych kierowców.
  • 2
Aleksander_Wielki
Aleksander_Wielki
14.11.2022, 12:16:33
  • 6
@starnak: łatwy hajs na kierowcach, bo najłatwiej złamać przepisy przypadkiem lub nie.
Zaorają kierowców do końca, to znajdą sobie nową studnie.

Dodaatkowy aspekt jest taki, że taki stopniowany zamordyzm widać dobrze się sprawdza i oswaja społeczeństwo z coraz wiekszą kontrolą i trzymaniem pod butem
starnak
starnak
14.11.2022, 15:08:55
  • -1
kontrolą i trzymaniem pod butem


@Aleksander_Wielki: Mało tego czytałem coś że Francuzi albo Citroen nie będzie można kupić na własność ich auta tylko jak by wziąć w dzierżawę, oczywiście cena ta sama lecz zasady się zmieniają, może totalna inwigilacja kierowcy przez samochód, to może nastąpić bardzo szybko.
ScypioAfricanus
ScypioAfricanus
14.11.2022, 10:42:09
  • 12
ale się znaków nastawia. Ciekawe kto znajomy ma akurat na zbyciu taką ilość( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 3
Rasteris
Rasteris
14.11.2022, 12:46:17
  • 10
@ScypioAfricanus: paradoksalnie ale znaków moze byc mniej. Tylko na ulicach wyłączonych stawiasz znaki, na wszystkich innych zdejmujesz. A już sporo ulic ma ustawione ograniczenie do 30.
Tzebullaque
Tzebullaque
14.11.2022, 15:40:28
  • 0
znaków nastawia. Ciekawe kto znajomy ma akurat na zbyciu taką ilość( ͡° ͜ʖ ͡°)


@ScypioAfricanus: wlasnie m.in. chodzi o to, zeby ograniczyc ilosc znakow. Wystarczy tablica "strefa 30". Gorzej, ze zanim ameby ogarna zrd to troche minie.
Vampurr
Vampurr
14.11.2022, 13:09:32
  • 11
Nie mieszkam w Warszawie. Napiszę opinię i sugestię, że 20km/h jest lepszym pomysłem.
Niech inni mają gorzej. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1668431367SSC7ecjRJwgk1L9qzbvCWM.jpg
  • 3
Ed2000
Ed2000
14.11.2022, 13:18:16
  • 3
@Vampurr: Napisz 5km na godz. Idź na całość. Pieszym też mandaty się należą za szybkość.
adam1004a
adam1004a
14.11.2022, 14:46:14
  • 1
@Ed2000: też jestem tego zdania że powinni jeździć na wstecznym
Kuklak
Kuklak
14.11.2022, 13:04:50
  • 10
@Ed2000

Konsultacje społeczne szybko przed świętami, żeby nikt nie zajmował się tematem.

Listopad "przed świętami" xD
  • 2
sierpek
sierpek
14.11.2022, 13:06:35
  • 0
@Kuklak: wejdź do pierwszej lepszej galerii handlowej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ed2000
Ed2000
14.11.2022, 13:09:42
  • 4
@Kuklak: przecież w grudniu już nikt nie pracuje w urzędach, bo muszą prezenty pakować i ciasta piec w czasie "zdalnej pracy".
lentilek
lentilek
14.11.2022, 12:45:16
  • 6
Nie chce nic mówić bo będę zaraz wyzywany od pisiorów, ruskich onuc. Ale kto rządzi w Warszawie ? PO. Więc radzę się zastanowić w przyszłych wyborach na kogo głosować. Niestety ludzie nie łączą faktów i dalej myślą że Tusk zbawi Polskę jak wygra. A i żeby nie było, na pis w życiu głosu nie oddałem, a na Trzaskowskiego czyli PO tak. Czekam na odpowiedzi typu aleee to Warszawa to co innego niż
źródło: comment_1668429659KaO2B9TSfDGvTLufZ0yRxZ.jpg
  • 8
Ranger
Ranger
14.11.2022, 12:59:25
  • 6
@lentilek: dzięki, namówiłeś na PO (。◕‿‿◕。) wolę jechać sobie spokojnie 30km/h niż być w ciągłej czujności, czy jakiś #!$%@? mi nie wyjedzie przed maskę, albo nie wjedzie w dupę, jeśli nagle zahamuję
manjan
manjan
14.11.2022, 15:13:41
  • 4
@Ranger: spoko, wtedy wszyscy będą jeździć tylko ulicami wyłączonymi z tempo30, będą gigantyczne korki i smród spalin. bo chyba wiesz, że jak samochód jedzie to spala ok 5 litrów, podczas ruszania żeby się rozpędzić spala ok 30 litrów.
Endrius
Endrius
14.11.2022, 17:10:19 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
Ja bym na miejscu Warszawiaków zaczął jeździć 10 km/h a tych ku*asów w czarnych limuzynach to puszczać ale jedno auto zrobi przejazd, potem powolutku drugie, jak pierwsze manewr zakończy, jak drugie zjedzie to dopiero trzecie zjeżdża itd. tylko służby ratunkowe puszczać szybko i energicznie. Niech smakują własnych pomysłów.
  • 2
Ponurnik
Ponurnik
14.11.2022, 20:09:57
  • 0
@Endrius: #!$%@?, jak emeryt xD
Nawet tak samo złośliwy xD
Endrius
Endrius
15.11.2022, 02:27:22 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Ponurnik:
No ba. Chcieć to móc xD
manjan
manjan
14.11.2022, 15:19:46
  • 5
i myk, niedługo Uber z Centrum na Żoliborz 150zł.
  • 2
Anon_Anonimowicz
Anon_Anonimowicz
14.11.2022, 20:27:15
  • -2
@manjan: Jak cię nie stać, to ze Śródmieścia na Żoliborz masz metro, kilka linii tramwajowych nie mówiąc już o autobusach (też linie nocne) a bilety tańsze, niż w Krakowie, Poznaniu i większości większych miast w kraju.
manjan
manjan
14.11.2022, 21:18:26
  • 0
@Anon_Anonimowicz: ja jeżdżę samochodem. a dużo ludzi po wypadzie do klubu wraca uberem. oni nie będą mieć kasy, a w komunikacji będzie mnóstwo pijanych.
Pinek7
Pinek7
14.11.2022, 13:03:44
  • 5
nie wiem czy to dobrze, czy to źle, ale skoro Warszawiacy takich rządzących wybrali to co mnie to obchodzi?
andbatros
andbatros
14.11.2022, 12:57:22
  • 5
Bez przesady. Z tego co widziałem na mapie to obejmuje to faktycznie jakieś gówniane uliczki o bardzo słabej nawierzchni, wąskie lub gdzie jest dużo aut zaparkowanych i chodzących pieszych po ulicy, albo zwalniacze. Więc i tak często się tam faktycznie jeździ te 30-40 na godzinę. Poza tym i tak to będzie martwy przepis. Przecież nie będzie tam policja stała z fotoradarem. Ograniczenie będzie dosyć umowne. Pewnie chodzi o jakąś standaryzację żeby każda
  • 2
mezon123
mezon123
14.11.2022, 16:27:00
  • 1
@andbatros: Skoro i tak jeździ się tam 30-40km/godz to po co robić przymus?
Umiesz myśleć logicznie?
andbatros
andbatros
14.11.2022, 18:30:19
  • 0
@mezon123: Bo są osoby które traktują znak ograniczenia prędkości jako minimalną prędkość z którą musimy jechać.
Więc jak gdzieś jest ogólne ograniczenie do 50 a i tak nie ma warunków to będą jechać za wszelką cenę 50. W przypadku jakiejś tragedii ludzie kochają zasłaniać się przepisami, że przecież tu dozwolone jest 50 na godzinę więc nie moja wina, że mi dzieciak wlazł pod koła na osiedlowej. Poza tym domyślam się, że
myszyn81
myszyn81
14.11.2022, 12:34:36
  • 5
Istotnym aspektem wyznaczania stref ruchu uspokojonego jest też długość drogi, którą kierowca musi pokonać w takiej strefie, by dotrzeć do drogi wyższej klasy. Ztego warunku może wynikać potrzeba nieuspokajania ruchu na wybranych drogach klasy L. Do wyznaczenia stref ruchu uspokojonego w Warszawie przyjęto założenie, że z wnętrza strefy do najbliższej drogi rozprowadzającej (minimum klasy Z) kierowca ma do pokonania odległość do 800 metrów, co oznacza ok. 1,5 minuty jazdy z prędkością dopuszczalną
mathmed
mathmed
14.11.2022, 12:23:24
  • 5
Pomysł dobry - poprawa bezpieczeństwa i płynności ruchu.
kubas89
kubas89
14.11.2022, 09:34:46
  • 5
Bo wykopki chcą jeździć 80km/h na drodze obok szkoły - szybko ale bezpieczenie.
  • 6
kuraku
kuraku
14.11.2022, 09:55:18
  • -2
@Cogito-sum: jak zdasz na prawo jazdy i zaczniesz jeździć, to się dowiesz, że ograniczenia prędkości nie są szczególnie respektowane.
KaiserBrotchen
KaiserBrotchen
14.11.2022, 19:34:17
  • 0
@kubas89: drodze obok szkoły? Spójrz na mapę, strefą 30 ma być objęty np. odcinek Gilarskiej między PGR Bródno i Kanałem Drewnowskim. Wiesz co tam jest? Nic. W tamtym miejscu nie ma dosłownie niczego. To jest pół kilometra drogi, gdzie nawet piesi specjalnie nie chodzą. Tak samo jest np. z Malborską za szpitalem onkologicznym.
Ograniczenie do 30 na Golędzinowskiej jest w ogóle oderwaniem od rzeczywistości, to jest zapomniana ulica przy której są
źródło: comment_1668453680lGjbhIAjeVYNFKyuvWFAfF.jpg
SmoQ89
SmoQ89
14.11.2022, 15:29:55
  • 4
Kierowcy będą jechali 39km/h i zamiast patrzeć na drogę będę śledzili licznik co zwiększy ilość kolizji.
Jak już wyjadą na drogę normalną to rura żeby nadrobić te kilka sekund...

Okres przejściowy będzie mocno kolizyjny, ale później się wszyscy przyzwyczają i jedyne co wzrośnie to ilość mandatów i połamańców w szpitalach.
  • 2
thund3rb0lt
thund3rb0lt
14.11.2022, 16:24:26
  • 0
@SmoQ89: dokladnie tak bedzie to wygladac. Mam taka teorie, ze ilosc wypadkow zmnieszyla by sie conajmniej o polowe gdyby w autach pozaklejac predkosciomierze i zamiast ciagle na niego zerkac to patrzec na ulice. Ludzie nie uwazaja w ogole jak jada, bo nie maja nawet na to czasu. Non-stop musisz kontrolowac predkosc nie mogac sie ani przez chwile skoncentrowac calkowicie na ruchu.
eminent
eminent
14.11.2022, 21:48:46
  • 1
@SmoQ89: Instytut danych z dupy (-:
Cytryn__
Cytryn__
14.11.2022, 13:28:25
  • 4
Samochody coraz bezpieczniejsze, sprawniejsze, szybsze a limity coraz mniejsze. Tam gdzie polonezem można było jechać 80km/h nowym passatem można 40km/h. Logiczne. Najbezpieczniej nie wychodzić z domu.
Oushi
Oushi
14.11.2022, 13:18:05
  • 4
Czyli się uwsteczniamy. Zamiast coraz szybciej, to coraz wolniej. A może kompletnych baranów mamy za sterami, którzy nie potrafią nawet utrzymać tego co jest?
  • 1
gabaoth
gabaoth
14.11.2022, 13:24:33 via Android
  • -1
@Oushi oni jednym słowem chcą hulajnóg obok samochodów bo przy takim ograniczeniu hulajnogi już mogą legalnie jeździć ulicą. Paranoja.
Ed2000
Ed2000
14.11.2022, 12:59:39
  • 4
Ciekawe czy będą obowiązkowe liczniki prędkości dla rowerzystów?
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (769)
  • Zakopujący (134)

Hity

tygodnia

Jak wam ukradną coś poniżej 500zł i macie monitoring nie zgłaszajcie na policje
3304
Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2978
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Były premier skazany za to, że nie utrzymuje byłej żony, niepracującej od 10 lat
2136
Mamy rekord: wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w 2022 najwyższy od 1997!
2026
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki