Widać że kierowca próbował ratować (Koło skręcone na maks w Prawo) Ale ponieważ Lewa strona opadała to na zasadzie dźwigni prawe zostało odciążone i straciło przyczepność.
Druga sprawa - Ciekawe czy barierki z lin (jak się teraz buduje często) dałyby radę zatrzymać tira.
@jdef90: No i od tego jak solidnie będą wykonane barierki. Bo jak będą tak solidne jak asfalt na autostradach to mało dadzą. Te z filmiku widać solidnie zrobione skoro zatrzymały taki spory ciężar.
@MWittmann: nie od tego jak solidnie tylko od "klasy powstrzymania barier" - są różne, takie co powstrzymają zestaw z naczepą i takie co powstrzymają tylko samochód osobowy
Miałem wystrzał przedniej opony na autostradzie u niemca. Na pace 24 tony, przy 90km/h. Uratowały mnie tylko dwie ręce na koerownicy i wolny pas zjazdowy. Co ciekawe to opona byla markowa i miała zaledwie parę tys km.
@kemons: witam! W Niemczech, podobnie jak w Polsce na autostradach i drogach ekspresowych samochody ciężarowe obowiązuje ograniczenie prędkości do 80km/h. Pozdrawiam.
Pod koniec filmiku nie ma już pozostałych uczestników ruchu - wyparowali ( ͡°͜ʖ͡°), a może służby utrzymujące autostradę zamknęły dojazd do wypadku i rozładowały korek, zamiast jak u nas trzymać wszystkich do momentu wygrzebania tira z rowu ( ͡°͜ʖ͡°)ノ⌐■-■
90 km/h łaczna waga 50 t bo z drzewem, uratowały mnie obie rece na kierownicy (gadałem przez telefon ale z słuchawką w uchu) oraz wolny pas awaryjny. A4 293 km w stronę Wrocławia.
@krzysztof-porada: : oby wreszcie się za to zabrano. Obowiązek legalizacji tacho na nowych oponach i przepis, że przekroczenie prędkości może być na jego podstawie karane mandatem za każdy przejechany kilometr w czasie kontroli, jak za jazdę przeładowanym autem. To będą piękne czasy.
Byłem kiedyś świadkiem takiego wypadku, w ciężarówce przede mną pękła opona, przebiła bariery jak by były z papieru, tylko tam było trochę mniej szczęścia, i czołowo zderzyła się z Mitsubishi i jakimś dostawczakiem, o dziwo nikt nie zginął, jak widziałem jak zmiażdżyło osobówkę i jak strażacy walczyli żeby wydobyć to co z nich tam zostało, wtedy każdy kiwał głową i nie wierzył że tam są żywi ludzie, małe dziecko wyszło bez obrażeń,
@Thunderlane: skąd wiesz ile miały? Strzelają nowe, używane, z za niskim ciśnieniem, z za wysokim, po wjechaniu na dziurę, po najechaniu na przedmiot. W takich sytuacjach ZDARZY się, że jebnie jak tutaj. Normalny dzień w pracy.
@dictionaryman: Nie da się odpowiedzieć na to pytanie. Opona pęka, bo pęka + pęka bo uszkodzenia/starość i tak dalej. Ten tir na 100% miał ładne opony na przedniej osi i po prostu mu pękła.
Mi raz pękła wleczona, podczas jazdy na pusto, gdy akurat była opuszczona i oś miała może 1,5 tony obciążenia. Ładny matador.
kiedyś pojechałem wymienic opony na wiosne. zajechała ciężarówka z wybuloną oponą po stronie kierowcy od zewnątrz. Wybulenie wielkości zdrowej pomarańczy. myślicie ze gościu przyjechal wymienic opone? nie, podmienić ją z drugą oponą która była obok (dwie opony na tylnej osi po kazdej stronie były), tak żeby opona była od zewnątrz. nowe opony są tylko nowych cięzarówkach, i jezdzą na nich az wybuchną albo nie przejdą przeglądu.
Na kursach prawa jazdy powinni pokazywać takie filmiki żeby ludzie mieli wyobrażenie jak to wygląda - jaka to masa na kołach. I w sytuacji gdy taki #!$%@? tirem będzie wyprzedzał innego #!$%@? w tirze, a między nimi różnica prędkości będzie wynosić 0,000000000000000000000000001 km/h to aby frustracji nie przelewać na pomysł aby takiego 30-tonowca próbować wyhamować.
Komentarze (134)
najlepsze
Druga sprawa - Ciekawe czy barierki z lin (jak się teraz buduje często) dałyby radę zatrzymać tira.
@MWittmann: nie od tego jak solidnie tylko od "klasy powstrzymania barier" - są różne, takie co powstrzymają zestaw z naczepą i takie co powstrzymają tylko samochód osobowy
Polska język, trduna język
I tak od 10 lat jeżdżą ten sezon.
@Thunderlane: skąd wiesz ile miały? Strzelają nowe, używane, z za niskim ciśnieniem, z za wysokim, po wjechaniu na dziurę, po najechaniu na przedmiot. W takich sytuacjach ZDARZY się, że jebnie jak tutaj. Normalny dzień w pracy.
@abecadlozniebaspadlo:
Mi raz pękła wleczona, podczas jazdy na pusto, gdy akurat była opuszczona i oś miała może 1,5 tony obciążenia. Ładny matador.
Komentarz usunięty przez moderatora