Tak zmieniły się polskie drogi przez ostatnie 20 lat. Aż trudno uwierzyć
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podsumowała 20 lat swoich działań. W tym czasie przybyło niemal 3750 km dróg szybkiego ruchu, a do 2025 roku liczba ta wzrośnie o kolejne 1200 km. Przyjrzyjmy się bliżej historii rozwoju autostrad i dróg ekspresowych w Polsce.
bluejournalist z- #
- #
- #
- #
- #
- 222
Komentarze (222)
najlepsze
W każdym razie PO nikt tego nie odbierze - zautostradowali Polskę :).
Komentarz usunięty przez moderatora
Nieustający remont PŁATNEGO odcinka A4 Kraków-Katowice
Witamy w chlewie...
@GoLemXVI: Kłamiesz. Każda inwestycja dofinansowania z unijnych funduszy nie może być projektem komercyjnym. Jeżeli jakieś drogi są w kraju obłożone opłatą to jest ona związana wyłącznie z kosztami eksploatacyjnymi. Druga kwestia, wskażesz mi autostradę lub ekspresówkę wybudowaną w 100% przez Polskę?
Bez unii by się nie udało, to fakt
Najlepsze czasy przejazdu na linii Szczecin - Poznań - Warszawa to żeśmy mieli w 2009 roku a potem zaczęły się niekończące się remonty które realizowane są jedynie aby wyciągnąć kasę z UE. Podnoszą prędkość z 140-160km/h na 140-160km/h i przy okazji likwidowane są rozjazdy zmniejszające całkowitą pojemność linii.
Mam też nadzieję, że prawo w zakresie budowy linii kolejowych zostanie zreformowane na wzór tego dotyczącego budowy dróg.
Jedyny problem to wg mnie fakt, że budową i utrzymaniem linii w Polsce zajmuje się spółka (publiczna, ale jednak), a nie dedykowana agencja na wzór GDDKiA. Dlaczego? bp agencja w przeciwieństwie do spółki działającej w oparciu o KSH, może
- pierwsze 300 km jechać drogą krajową, gdzie z tego 50 km jest już w standardzie S, tj. zrobione są dwie obwodnice,
- jechać S i A, gdzie z kolei wydam 92 zł "na bramkach", i to w jedną stronę.