Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko528
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

652

Czego o życiu nauczyło mnie oddanie na OLX za darmo starego laptopa? Można...

"Nie zna życia ten, kto na OLX nie wystawił za darmo laptopa do oddania" – napisałem żartobliwie na swoim instagramowym story. To, co miało być szybkim pozbyciem się starego sprzętu, zmieniło się w małą lekcję życia i zobrazowanie Polski w pigułce. Ile może zmienić jedne stary komputer?...

hopex
hopex
z
natemat.pl
14.02.2022, 07:49:17
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • 327
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (2)

Inpost - daj sprzętowi drugie życie.

buddookan
z inpost.pl
  • 36

JANUSZE BIZNESU Z OLX

wojciech-ogien
z youtube.com
  • 17

Komentarze (327)

najlepsze

Fricooo
Fricooo
14.02.2022, 08:24:19
  • 409
Dlatego wydaje mi się że na OLX ciężko znaleźć osobę, której warto coś oddać za darmo. Większość to cwaniacy, którzy za chwilę to będą próbowali sprzedać
  • 25
beliar_ttl
beliar_ttl
14.02.2022, 09:13:23 via iOS
  • -29
@Fricooo: To nie jest wina OLX a raka zaniedbań w edukacji i wychowaniu większej części społeczeństwa. Ostatnie badania pokazują, że w PL więcej niż 1 dziecko posiadają albo patusy, albo grupa najbogatszych. Tych 1 jest więcej. Zatem od kilku pokoleń przybywa Nam głównie tego narybku. Państwu to na rękę, bo głupim społeczeństwem łatwiej się rządzi. Polityka „dej” ze strony państwa zaś nauczyła patusow roszczeniowości. Teraz zbieramy żniwo.
Fidel1
Fidel1
14.02.2022, 09:18:37 via Android
  • 246
@beliar_ttl

Ostatnie badania pokazują, że w PL więcej niż 1 dziecko posiadają albo patusy, albo grupa najbogatszych.

Pokaż te badania dla Polski.
stivenus
stivenus
14.02.2022, 09:47:28
  • -98
@Fidel1: Wczoraj zdaje się widziałem znalezisko na głównej o tytule mniej więcej takim - w Polsce dzieci najczęściej posiadają najbiedniejsi oraz najbogatsi.
qwerty54321
qwerty54321
14.02.2022, 10:41:55 via Android
  • 309
Chciałem na olx oddać za darmo zabawki. Napisałem, że nie robię rezerwacji i tylko odbiór osobisty, chcesz to przyjedz i bierz. Dostałem tyle propozycji bym to wysłał albo dowiózł, że ostro się #!$%@?... W końcu zacząłem być niegrzeczny i odpisywałem w nieprzyjemny sposób na tego typu propozycje. Finalnie zgłosiła się pani z dzieckiem, która odebrała i dziecko było zadowolone z nowej zabawki. Niestety po tym ile straciłem nerwów i czasu wiem, że
  • 26
Turionek
Turionek
14.02.2022, 12:39:53
  • 169
wysłał albo dowiózł, że ostro się #!$%@?... W końcu zacząłem być niegrzeczny i odpisywałem w nieprzyjemny sposób na tego typu propozycje. Finalnie zgłosiła się pani z dzieckiem, która odebrała i dziecko było zadowolone z nowej zabawki. Niestety po tym ile straciłem nerwów i czasu wiem,


@qwerty54321: to samo, miałem do oddania jakieś klocki lego i inne rzeczy, które walały się po piwnicy. Czego to ja się nie naczytałem... Łzawe historyjki jakby
werfogd
werfogd
14.02.2022, 14:21:33
  • 82
@qwerty54321:
Łączę się w egzystencjalnym bólu, doświadczyłem dokładnie tego samego.
Dlatego albo śmietnik/wystawka, albo za symboliczne 20zł.
JackDaniels
JackDaniels
14.02.2022, 18:24:34 via Wykop Mobilny (Android)
  • 230
@Turionek: bo to jest tak - dla wielu ludzi w tym kraju jak coś oddajesz za darmo to jesteś skończonym frajerem. A skoro to już jest ustalone to sprawdzają tylko dalej jak bardzo - może dowieziesz 30 km? Może coś jeszcze dorzucisz? Może przy okazji leki z recepty wykupisz?
nixodus
nixodus
14.02.2022, 14:48:06
  • 216
Często ludzie którzy potrzebują nie chcą brać za darmo. Kiedyś sprzedałem na OLX boiler elektryczny za 100 PLN. Zawiozłem do babki, patrzę samotna matka z 2 dzieci, lokal socjalny, widać się nie przelewa to mówię, że ma boiler w prezencie. Kobieta się upierała, że ona nie chce za darmo, że ona zapłaci w końcu stanęło na 50 PLN.
  • 7
dr3vil
dr3vil
14.02.2022, 18:22:39
  • 263
@nixodus: To się nazywa godność. Kiedyś ludziom wstyd było być biednym - i słusznie, bo ich to motywowało by z tej biedy wyjść. Nawet bezdomny, jak chce, to może chodzić czysty i umyty. A teraz co? PiS biedę wręcz gloryfikuje i wynosi na piedestał.
Egribikaver
Egribikaver
14.02.2022, 19:30:03
  • 98
@nixodus: Kiedyś miałem podobną sytuację i patrzę że pierogi lepi.
"A to da Pani trochę tych pierogów."
Dała mi tyle że później sobie myślałem, że może rodzina miała za mało tego dnia...
tellet
tellet
15.02.2022, 00:53:38
  • 24
PiS biedę wręcz gloryfikuje i wynosi na piedestał.


@dr3vil: i każda partia, która nie chce rządzić niecałą 1 kadencję. Niestety ale ciemna biedota potrafi rozpieprzyć ostatnie krzesło w domu i zrobić z niego pochodnię czy pale do nabicia tych, którzy tej biedocie będą chcieli zabrać ten pieprzony socjal.
Kernydz
Kernydz
14.02.2022, 10:13:54
  • 184
#!$%@? zamiast tego wysrywu to mógł wrzucić skriny to by było śmiesznie chociaż.
  • 13
paw1470
paw1470
14.02.2022, 10:28:20 via Android
  • -13
@Kernydz idź do jakiegoś sklepu z tanimi szmatami. Kup kilka śmieci i wystaw za darmo. Nie wiem jakie są ceny teraz ale kiedyś matka płaciła po 1 zł. Albo nawet wyciągnij coś babskiego z szafy. Może ktoś z rodziny coś ci odda. Wrzuć za darmo i obserwuj. To musi być coś żeby madki się zainteresowały a normalne osoby nie. Musisz trafić w odpowiedni target.
Kernydz
Kernydz
14.02.2022, 11:23:19
  • 37
@paw1470: no spoko tylko mi się nie chce XD
4pietrowydrapaczchmur
4pietrowydrapaczchmur
14.02.2022, 20:01:33
  • 17
@Kernydz: raczej nie mógłby bo to zapewne historyjka wymyślona.
Ale "inspirowana prawdziwymi wydarzeniami"
IvanBarazniew
IvanBarazniew
14.02.2022, 10:52:49
  • 124
Z innej perspektywy, dość zaskakujące, że w dobie 500+, tak trudno zapewnić dziecku nawet bardzo podstawowy laptop do zajęć.

A co to ma do rzeczy? Tu nie pieniądze są problemem tylko podejście. Ci co chcą to załatwią dzieciakowi sprzęt, bo do pomocy zawsze się gdzieś chętny znajdzie. Sam już parę starych kompów oddałem po znajomych czy rodzinie. A jak ktoś nie chce to choćby i 1000zł dostawał co miesiąc i tak wyda
  • 16
kalkulator_i_dlugopis
kalkulator_i_dlugopis
14.02.2022, 16:39:36 via Android
  • 78
@IvanBarazniew Do tego kłamanie że komornik zabiera 500+ to już jest całkowicie przegięcie. Dla tych którzy nie wiedzą komornik nie ma prawa zabrać środków z zasiłków przelewanych z MOPS (w tym z 500+)
q0084
q0084
14.02.2022, 19:20:36
  • 3
@kalkulator_i_dlugopis: środków tak, ale nic nie chroni rzeczy kupionych za 500+
sardelowate
sardelowate
14.02.2022, 20:11:32
  • 23
@q0084: Nie do końca. Komornik nie może zabrać rzeczy potrzebnych do życia, pracy, nauki, itp.
Jarek_P
Jarek_P
14.02.2022, 15:26:47
  • 116
No to dla równowagi historia w drugą stronę: mam dwójkę dzieci w wieku szkolnym, na początku pandemii obaj w podstawówce, już w trakcie nauki zdalnej musiałem podjechać do szkoły podpisać jakiś dokument. W sekretariacie jak raz przechodziła pani dyrektor, rozpoznała mnie i zatrzymała się pogadać, co słychać, jak sobie dzieci na nauce z domu radzą i tak dalej, grzecznościowa rozmówka, gdy nagle padło pytanie:
- a właśnie, pan ma dwójkę dzieci, nie
  • 6
miken1200
miken1200
14.02.2022, 16:27:09
  • -61
@Jarek_P: a może po prostu nie mają miejsca, by postawić komputer stacjonarny (zakładam, że takie są w pracowni informatycznej) w domu?
Floyt
Floyt
14.02.2022, 19:38:39
  • -34
pentium i5


@Jarek_P: Nie ma takiego procesora ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ostatni_lantianin
ostatni_lantianin
14.02.2022, 21:51:32
  • 34
@miken1200: serio człowieku? jeszcze rozumiem że jak dają CRT to może nie być miejsca na biurku ale na sam PC? Przecież to zajmuje tyle miejsca co większa torba z zakupami. Kurde w rodzinie miałem akcje że po 6 osób mieszkało w jednym pokoju i jakoś  potrafili miejsce wygospodarować.
kalkulator_i_dlugopis
kalkulator_i_dlugopis
14.02.2022, 16:25:26 via Android
  • 81
Chciałem oddać za darmo zestaw złożony z dwóch fajnych sof. Od zapytań nie mogłem się opędzić. 90% osób chciało bym sofy jeszcze dodatkowo sam zawiózł pod wskazany adres. Jedna pani to te brakujące 10% chciała żebym zawiózł i jeszcze jej wniósł meble na 2 piętro. Chciała bardzo te sofy dostać, bo mi mówiła że nie ma pieniędzy, ale ja sam nie chciałem dodatkowo dokładać do interesu.
W końcu przyjechała rodzina busem i
  • 5
Kundlozol3000
Kundlozol3000
14.02.2022, 17:20:15 via Android
  • 76
@kalkulator_i_dlugopis Czy ludzkość to nie jest zabawne ZOO? Widzą altruistę i tok rozumowania jest następujący: skoro już tyle daje (np. rzecz o wartości kilkaset złotych), to co mu szkodzi "dorzucić" jeszcze transport z wniesieniem wyceniane na kilkanaście/kilkadziesiąt złotych?

Ha ha ha, #!$%@? ziemska mał#!$%@?, ale pocieszna.
F.....u
konto usunięte 14.02.2022, 18:34:51
  • 3
@kalkulator_i_dlugopis: Dlatego ja oddaje za darmo tylko to czego nie da się łatwo sprzedać. Większość piszących to cwaniacy którzy szukają łatwego zarobku.
Wystawisz za symboliczną stówkę i tak się ktoś znajdzie.
Wiskoler_double
Wiskoler_double
15.02.2022, 07:07:42 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Wystawisz za symboliczną stówkę i tak się ktoś znajdzie.

@Fafu: Nie do końca, mam wystawiony komputer stacjonarny z Celeronem 2.5 GHz za symboliczne 50 zł. I tak wisi już od dwóch miesięcy. Demonem szybkości nie jest, ale na podstawowy sprzęt do łączności nadaje się znakomicie. Raz było tylko pytanie czy ma monitor, po negatywnej odpowiedzi nawet "dziękuję" nie dostałem.
Lucass3d
Lucass3d
14.02.2022, 23:23:36
  • 66
Niedawno oddałem za darmo odkurzacz, sprawny używany. Ledwo wystawiłem na olx posypały się smsy i telefony. Powiedziałem, że oddam temu kto jest w stanie odebrać osobiście jeszcze dzisiaj bo nie chciało mi się czekać (było koło 17:00). Kilka osób marudziło że chcą ale żeby odłożyć do jutra, kilka nalegało żeby wysłać, kilka wypytywało o pierdoły jakbym chciał za niego parę stów, ale zadzwonił chłopak że przyjedzie bo potrzebuje ledwo się przeprowadził na
  • 3
Mamut
Mamut
15.02.2022, 00:53:52
  • 5
@Lucass3d: Ja mam nową uszczelkę miski olejowej do Seata. Wszystkie parametry wypisałem i do jakiego silnika. Za darmo. Nikt nie wziął przez pół roku. Machnąłem ręką. Niby to nowe kosztuje 20 zł, ale szkoda wyrzucać.
RandomowyMirek
RandomowyMirek
15.02.2022, 09:28:01
  • 12
@Lucass3d: Ja mam nową uszczelkę miski olejowej do Seata. Wszystkie parametry wypisałem i do jakiego silnika. Za darmo. Nikt nie wziął przez pół roku. Machnąłem ręką. Niby to nowe kosztuje 20 zł, ale szkoda wyrzucać.


@Mamut:
To teraz postaw się w sytuacji potencjalnego odbierającego - wyobraź sobie, psuje ci się auto, i chcesz je możliwie szybko naprawić. Koszt uszczelki w tym wszystkim jest pomijalnie niski, bo większość kosztów to koszty
Mamut
Mamut
15.02.2022, 13:34:12 via Android
  • 1
@RandomowyMirek No ta moja jest w oryginalnym opakowaniu i nierozfoliowana. Akurat o to się nie martwię.
pszekotcur
pszekotcur
14.02.2022, 09:15:37
  • 47
W moim przypadku próba kupna laptopa przez olx, prócz zakupu zakończyła się poznaniem bota, którym cwaniactwo czesze ten portal ze wszystkich okazji. Za para złota można kupić program, który szuka takich ogłoszeń i odpytuje serwer z zadanym interwałem, a jak się coś pojawi, informacja w kilka sekund trafia do właściciela. dlatego większość okazji znika w kilka minut.
  • 4
qwerty54321
qwerty54321
14.02.2022, 10:43:24 via Android
  • 27
@pszekotcur jak coś szukam to unikam ogłoszeń oddam za darmo. Nie biorę udziału w wyścigu szczurów.
pszekotcur
pszekotcur
14.02.2022, 16:38:24
  • 3
@qwerty54321: tak, przez cwaniaków i te ich boty to strata czasu, ale okazje nawet za parę stów też znikają bardzo szybko. szukałem czegoś dla młodego i mocno się zdziwiłem, że w kraju w którym za darmo można w mordę dostać, ludzie oddają całkiem przyzwoity sprzęt. przy okazji kilka takich darmowych ofert wpadło mi w oko i wykonałem kilka telefonów, ale albo nikt nie nie odbierał, albo w parę minut po wystawieniu
Trelik
Trelik
15.02.2022, 07:17:53
  • 2
@qwerty54321: jak szukam gruzu to tylko są oferty za darmo :)
RandomizeUsr0
RandomizeUsr0
14.02.2022, 13:45:58
  • 41
Kto handlował na OLX ten się w cyrku nie śmieje. Albo takie tępaki jak gość opisuje, albo ruscy/ukraińscy oszuści. Normalnych ludzi mniej niż połowa.
  • 4
Jarek_P
Jarek_P
14.02.2022, 16:36:12
  • 14
albo ruscy/ukraińscy oszuści. Normalnych ludzi mniej niż połowa.


@RandomizeUsr0: oj nie przesadzaj, nie jest aż tak źle. Ukraińskich oszustów nietrudno odsiać, działają tak schematycznie, że aż dziw, że ktoś się na to nadal nabiera, a pomijając tych oszustów, kupujący (ci prawdziwi) z Ukrainy to chyba moja ulubiona grupa wśród moich klientów. Mili, grzeczni, nie targują się o każdą złotówkę, nie oglądają z marsową miną kupowanego przedmiotu pod światło, doszukując się na
Floyt
Floyt
14.02.2022, 19:39:30
  • -4
Normalnych ludzi mniej niż połowa.


@RandomizeUsr0: Ja bym raczej powiedział że w ogóle. Nikt normalny na OLX nie kupuje, gdy może to samo kupić na allegro mając pewność że pieniądze nie przepadną.
Krupier
Krupier
14.02.2022, 20:20:41
  • 9
Kto handlował na OLX ten się w cyrku nie śmieje. Albo takie tępaki jak gość opisuje, albo ruscy/ukraińscy oszuści. Normalnych ludzi mniej niż połowa.


@RandomizeUsr0: ja właśnie od jakiegoś czasu wyprzedaję graty i o dziwo zero problemów, pełna kulturka, czasem lekkie negocjacje i tyle. Raz mi jakiś typek dziwne pytania zadawał to tylko odpisałem, że przykro mi, ale kompletnie nie rozumiem o co mu chodzi, coś tam jeszcze popisał, ale zignorowałem.
kleopatrixx
kleopatrixx
14.02.2022, 12:49:40
  • 37
Leżał w szafce przez ostatnie dwa lata, przypomniało mi się o nim przy okazji porządków. Włączyłem, działa. Szybki format, instalacja systemu od nowa i śmiga.


To nie jest dobry pomysł tak oddawać/sprzedawać laptopa jak miało się coś ważnego na dysku.
  • 17
Karthaginem_esse_delendam
Karthaginem_esse_delendam
14.02.2022, 14:43:32
  • -1
@kleopatrixx: Niszczarka plików?
Floyt
Floyt
14.02.2022, 19:40:53
  • 48
To nie jest dobry pomysł tak oddawać/sprzedawać laptopa jak miało się coś ważnego na dysku.


@kleopatrixx: Ten przynajmniej zrobił formata. Ile to ja widziałem dysków, telefonów i kart pamięci w drugim obiegu ze zdjęciami rodziny, albo i tymi pikantniejszymi...
Krupier
Krupier
14.02.2022, 20:14:42
  • 11
To nie jest dobry pomysł tak oddawać/sprzedawać laptopa jak miało się coś ważnego na dysku.


@kleopatrixx: https://eraser.heidi.ie/

Sam właśnie formatuję dysk bo będę gonił starego lapka, a bez dysku to jednak mniejsze szanse, że pójdzie.
onionspirit
onionspirit
14.02.2022, 18:08:48
  • 32
Dużo lepiej jest wystawić coś tanio (ale nieprzesadnie), wtedy odpadają roszczeniowcy i często sprzęt trafia do w miarę rozsądnych ludzi, którzy faktycznie tego potrzebują.
Bardak
Bardak
14.02.2022, 13:23:46
  • 31
Kurde, OLX to kpina jeśli chodzi o próbę pozbycia się czegoś, zwłaszcza elektroniki. Jedno wielkie zbiegowisko negocjatorów, żebraków i entuzjastów wymiany na coś innego.
W ogóle teraz porażka sprzedać coś gdziekolwiek. Allegro leży i kwiczy, poszło w bycie drugim Amazonem. Teraz wystawiając telefon (choćby ostatnio S21) przez cały czas trwania aukcji mam mniej wyświetleń niż z 10 lat wstecz trzepałem jeszcze tego samego dnia co wystawiłem. Plus kilkanaście pytań o cenę. A
  • 2
Radkovich
Radkovich
14.02.2022, 19:58:02
  • 22
@Bardak: na olx nikt nie czyta opisów Ciągle ktoś pyta o to co jest napisane w opisie i #!$%@? kultowe "jaka cena ostateczna".
Bardak
Bardak
14.02.2022, 20:18:16
  • 7
@Radkovich: Szczerze, na allegro to samo. Piszesz, że sprzęt nowy, nieużywany a co drugi w jakim jest stanie sprzęt. Albo gra, piszesz nawet w tytule aukcji, że dubbing PL. Pierwsze podstawowe pytanie, czy gra po polsku
Zwykly_Czlowiek
Zwykly_Czlowiek
14.02.2022, 21:04:06
  • 30
Nic za darmo. Zrobiłem jakiś czas temu porządki i wystawiłem na olx kilka starych laptopów (typu i3 pierwszych generacji, 3-4 GB RAM, WIN10) za 150-200 zł (czyli dużo poniżej rynku) i ilość wiadomości DEJ była ogromna, nie chce wiedzieć co by było gdybym wystawił za darmo).
Rozumiem że są różne sytuacje bo u mnie za dzieciaka się nie przelewało ale co to za rodzic który nie potrafi zapewnić dziecku podstawowego narzędzia w
  • 1
ostatni_lantianin
ostatni_lantianin
14.02.2022, 21:47:27
  • 20
@Zwykly_Czlowiek: Dokładnie, jeszcze emerytów to rozumiem bo niektórym się naprawdę przelewa ale jak ktoś ma 500+ i nie stać go na odłożenie dosłownie kilku stów - to niech #!$%@? się nim kurator zainteresuje bo nie wiem jak nie-patus może nie być w stanie odłożyć na dzieci (no pomijając "wypadki życiowe" typu pożąr).
Sam pamiętam jak za gówniaka się #!$%@?ło kilka lat żeby zarobić na kompa, a teraz #!$%@? dej, tym bardziej
Karbostyryl
Karbostyryl
15.02.2022, 02:05:50
  • 23
Już wiem co zrobić z numerami telefonów z ogłoszeń zaśmiecających mi skrzynkę na listy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1644887144SpFDC4Rmerw6exKj1QJgHC.jpg
xyza_xyza
xyza_xyza
15.02.2022, 00:54:22
  • 23
Na olx sprzedaję tylko dlatego, że szkoda mi środowiska. Ale ile czasem trzeba nerwów stracić na tych co nie przyjeżdżają na umówioną wizytę albo nawet nie odbierają to głowa mała.
Ostatnio sprzedałem coś przez wysyłki olx. Typ napisał, że paczka dotarła i wszystko spoko. To, co kupił postanowił odsprzedać z tego samego konta, a mi na olx zablokował hajs, bo on chce zwrócić, bo mu się nie podoba to, co kupił -
lord_xenu
lord_xenu
14.02.2022, 17:34:16
  • 23
Jeżeli czas i zdrowie psychiczne są dla ciebie ważne- nigdy nie oddawaj rzeczy/nie wykonuj usług za darmo obcym ludziom. To nie tylko u nas ale praktycznie na całym świecie prawdziwa zasada. Są wzmianki sprzed 1000 lat że się chłop oburzył bo mu władca ziemski za mało drzewa przywiózł Sam z siebie, za darmo. Nic w tym wszystkim odkrywczego, żadne ważne badanie społeczne. Teraz to można badać wpływ smartfonów, social media itd. żeby
obieq
obieq
15.02.2022, 07:06:54
  • 22
Kilka zasad OLX.
1. Nie podajemy telefonu w ogłoszeniach (boty zbierające numer, naciągacze z whatsupa i spamujacy debile)
2. Nie rezerwujemy.
3. Kto pierwszy ten lepszy (nie ma że jutro będę na 100%) - ewentualnie chcoiaz 10zl zaliczki na blik czy coś.
4. nie odpisujemy na pytania "cena ostateczna" (ewentualnie info o tym ja samym początku ogłoszenia) uwierzcie mi to wasz oszczędzony czas z rozmowy nic nie wynika, jeśli ktoś nie proponuje
  • 4
Amadeszueusz
Amadeszueusz
15.02.2022, 08:07:33
  • 5
4. nie odpisujemy na pytania "cena ostateczna" (ewentualnie info o tym ja samym początku ogłoszenia) uwierzcie mi to wasz oszczędzony czas z rozmowy nic nie wynika, jeśli ktoś nie proponuje sensownej ceny to na 99% Janusz który chce 30% taniej.


@obieq: Ja bym ten punkt przepisał na "Wystaw drożej niż chcesz sprzedać". Ludzie na olx za punkt honoru stawiają sobie, żeby zbić coś z ceny i w 90% pada pytanie o
TheDzions
TheDzions
15.02.2022, 08:53:52
  • 0
@obieq: pkt. 4, wpisujesz na samym początku że cena ostateczna nie do negocjacji
obieq
obieq
15.02.2022, 08:54:54
  • 0
@Amadeszueusz: to juz zalezy od Twojego podejscia i jak szybko chcesz sprzedac. Jak ktos wpadnie odebrac to zazwyczaj zejde 10-50zl, a jak ktos na dzien dobry proponuje 30% mniej bez niczego to szkoda gadki
LeftShift
LeftShift
14.02.2022, 19:49:45 via Android
  • 21
Uświadomcie mnie, nauczcie mnie życia, bo ja tego fenomenu zwanego Olx nie rozumiem. Na Allegro (teraz: Lokalnie) wystawiam rzecz, oferuję przesyłkę, zapominam o sprawie, aż przyjdzie mail, że się sprzedało.
Tymczasem na Olx, odkąd da się przesyłać, muszę najpierw zauważyć, że ktoś coś kupił z przesyłką, potem to potwierdzić (po co? Sama ustawiłam możliwość przesyłki, chyba nie tylko dla jaj?), i dopiero wysłać.
W międzyczasie jeszcze odpowiadać na pytania, czy nadal aktualne
  • 18
Krupier
Krupier
14.02.2022, 20:26:52
  • 16
Uświadomcie mnie, nauczcie mnie życia, bo ja tego fenomenu zwanego Olx nie rozumiem. Na Allegro (teraz: Lokalnie) wystawiam rzecz, oferuję przesyłkę, zapominam o sprawie, aż przyjdzie mail, że się sprzedało.


Tak samo jest na Olx, a za sprzedaż nie płacisz żadnej prowizji.

Tymczasem na Olx, odkąd da się przesyłać, muszę najpierw zauważyć, że ktoś coś kupił z przesyłką, potem to potwierdzić (po co? Sama ustawiłam możliwość przesyłki, chyba nie tylko dla jaj?),
medevacs
medevacs
15.02.2022, 00:56:50
  • 2
Allegro (teraz: Lokalnie) (...) W międzyczasie jeszcze odpowiadać na pytania, czy nadal aktualne (


@LeftShift: w międzyczasie... zobaczysz za rok, dwa, trzy... Te aukcje z allegrolokalnie się indeksują w google w trakcie trwania i są po tym samym linku potem dostępne cholera wie jak długo. Gdy wystawiasz teraz jakiś unikalny przedmiot, sprzedasz czy tam zdejmiesz aukcje to za np. 3 lata będą do Ciebie ludzie w sprawie tej aukcji pisać bo
FightMaker
FightMaker
15.02.2022, 01:36:30
  • 2
@LeftShift: Ja jak niedawno napisałem do gościa z włączoną przesyłką zaraz po tym jak kupiłem wystawiony przez niego przedmiot, że proszę o dobre zapakowanie, to mi odpisał, że jak to niby kupiłem i w ogóle na jakie konto wpłaciłem, skoro on nic nie podawał i nie ma jeszcze kasy na swoim koncie xD
Koniec-końców nie udało mi się z nim dogadać bo nie rozumiał na czym to polega i mi OLX
GzS
GzS
14.02.2022, 18:53:45
  • 20
Dlatego nigdy nie wystawia się za darmo, tylko np. za złotówkę. Stara i znana zasada odsiewająca większość dziwnych przypadków. Jest psychologiczna różnica między "za darmo", a "za złotówkę" i ominiesz sępów, którzy filtrują po "za darmo".
cabis
cabis
14.02.2022, 12:53:34 via Android
  • 20
Ja się nauczyłem że nie oddaje się za darmo. Nawet jak chciałem sprzedać za grosze bo myślałem że odstraszy takich ludzi to owszem mniej spamu ale następnym razem #!$%@? po prostu do kosza. Szkoda życia i czasu.
farmer7
farmer7
15.02.2022, 08:26:27
  • 19
Też oddaję rzeczy przez OLX i powiem Wam jedno, ludzie nie szanują tych którzy chcą coś odstąpić za darmo.
Babka zadzwoniła, widać że biedna i w potrzebie, tak brzmiała przez telefon. Mówię jej, że będzie musiała zrobić przelew na pokrycie kosztów wysyłki albo chociaż połowę teraz a drugą po odebraniu paczki. Ona nie ma konta internetowego, musiałaby iść do banku, robić przelew a to daleko w mieście itp. To się zlitowałem i
  • 2
m4jq
m4jq
15.02.2022, 08:30:49
  • 12
@farmer7: mam podobne doświadczenia. tak więc nic za pobraniem.
Ponurnik
Ponurnik
15.02.2022, 13:43:09
  • 0
@farmer7: Ja tam mam jesCze zwyczaj przy takim odbiorze osobistym, dac jakiegos 4paka, co by tak calkiem za free nie bylo ;d
JanImperator
JanImperator
14.02.2022, 21:36:06 via Wykop Mobilny (Android)
  • 19
Przerobiłem temat. Po tej lekcji jak mam coś do oddania to pakuję do reklamówki i stawiam bezpiecznie koło śmietnika.
azbeston
azbeston
14.02.2022, 22:01:58
  • 18
Chcieliśmy kiedyś przekazać za darmo 2 komplety pościeli dziecięcej. Zainteresowanie mega, ale schemat ten sam. Ludzie umawiali się na odbiór. A później nikt się nie zjawiał. Nawet nikt nie wysłał wiadomości, sorki nie przyjdę bo się rozmyśliłem, a my jak naiwniacy siedzieliśmy w domu i czekaliśmy. Ludziom wydaje się, że jak coś jest za darmo to nie trzeba dawać znać. W końcu zrobiliśmy piękne zdjęcia i ktoś się pojawił.
  • 3
PosiadaczKonta
PosiadaczKonta
14.02.2022, 22:24:31 via iOS
  • 4
@azbeston: No ja wersalkę chciałem oddać „za zabranie jej” zainteresowanie było ale jakbym przywiózł.
Opryskus69
Opryskus69
15.02.2022, 01:37:51
  • 3
@azbeston: Nawet jak mają płacić to nie przychodzą. To jest plaga tego serwisu. Po co w ogóle dzwonić i się umawiać, a potem nie przychodzić? Nie kumam.
TomaszA2
TomaszA2
15.02.2022, 10:20:00
  • 0
@azbeston: Może to te sławne boty były?
Kangur100
Kangur100
15.02.2022, 01:30:07 via iOS
  • 17
Najgorsze jest „proszę zarezerwować, będę [pada termin]”. W 90% sytuacji zainteresowany nie dociera. Dlatego nie rezerwuje - kto pierwszy ten lepszy. Druga grupa - weźmie za darmo, a ja znajduje rzecz za zakrętem. Nie podeszło, nie spodobało sie, albo wykręci żelastwo (zawiasy, sprężyny) a truchło wywali pod siebie. Dlatego opłata pare złotych skutecznie hamuje śmieciarzy. Trzecia grupa - pyta, pyta, ogłada, prosi o zdjecia, itd. Moze i dobrze, bo śmietnika nie bedzie
  • 2
maur
maur
15.02.2022, 09:42:27
  • 0
czas warty wiecej niż… samodzielne wywiezienie na śmietnik lub lamusownie


@Kangur100: dlatego ubolewam, że nie ma miejsca, gdzie można by po prostu pojechać, oddać pare rzeczy i nie zajmować się tym. Z tego powodu pewnie wiele trafia na śmietnik, bo ludziom szkoda czasu/użerania się z innymi. :(
Kangur100
Kangur100
15.02.2022, 10:31:03 via iOS
  • 1
@maur: Zgadza się - mozna zawieźć na lamusownie, ale nie mozna stamtąd wywieźć „cenniejszych” okazów. Samochód jest wazony przed wjazdem i po. Teoretycznie mozna ze sobą zabrać balast (np stare opony, worek zaprawy) i załadować z powrotem elektronikę. Ale sa kamery i jest to niezgodne z regulaminem.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (652)
  • Zakopujący (136)

Hity

tygodnia

Żądamy przywrócenia poprzedniego wyglądu strony wykop.pl
12757
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Nowy wykop jest fatalny! Dajcie możliwość wybrania starej szaty graficznej.
4457
Trwa potężna przecena gazu na rynkach - już 60 euro (282 zł) za MWh
3750
Wincy Orlenu.. wincy!!
3744
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl