To i tak dobrze, że dziadek wyhamował. Większość idiotów jak leci na czołówkę, to wolałaby umrzeć, niż w hamulec wcisnąć i się zhańbić, więc pchają się na styk środkiem jezdni.
@Ligniperdus: Ale przystępując do egzaminu masz znać całość PoRD, również w części dotyczącej jazdy na autostradach.
Można i należy odbierać uprawnienia za rażące świadome łamanie przepisów.
Natomiast nie można karać za błędy typu zła ocena sytuacji czy słaby refleks, zwłaszcza w sytuacjach których nie było na szkoleniu. Jeśli już to należy ukarać szkolącego / egzaminującego. Zresztą karanie za błędy nie poprawia poziomu bezpieczeństwa - to jest fakt znany od dawna w
@Ligniperdus: Wtedy jest wypadek i tragedia, ale ukaranie kierowcy nikomu życia i zdrowia nie zwróci, ale dodatkowo za to tylko pogarsza sytuację na przyszłość. Bo jeśli będą grozić mu za to poważne konsekwencje (zakładam, że nie naruszył świadomie i drastycznie przepisów) to wtedy sprawca ucieknie z miejsca zdarzenia i będzie mataczyc / za wszelką cenę będzie próbował uniknąć kary. A tymczasem może się okazać, że głównym winowajcą jest np brak sygnalizacji
Zamiast zwolnić i się schować to się zatrzymuje - o ile ten trup nie padł w trakcie wyprzedzania to zabranie kierowcy prawa jazdy to obowiązek po tym nagraniu.
Polski kult wyprzedzania. Ludzie po prostu muszą wyprzedzać. Nie ważne czy jest miejsce na wyprzedzanie, nie ważne czy jest czym, trzeba wyprzedzić. Jeśli ktoś będzie jechał 1 km/h szybciej to i tak cię wyprzedzi i zaryzykuje często życiem robiąc to na zakręcie, żeby jechać ten 1 km/h szybciej.
Ja jeździłem kiedyś paździerzem z 75KM pod maską i najpierw robiłem sobie odstep od samochodu z przodu, potem redukcja i gaz w podłogę, trochę się rozpędziłem na swoim pasie i dzięki temu przed rozpoczęciem manewru miałem wyższa prędkość od wyprzedzanego auta. I jakoś problemów nigdy nie miałem.
robiłem sobie odstep od samochodu z przodu, potem redukcja i gaz w podłogę, trochę się rozpędziłem na swoim pasie
@Turtle1380: ale tak powinno wygladac wyprzedzanie a nie siedzenie 10 cm na dupie, co chwile wyjezdzanie na lewy zeby zoabczyc co jest dalej a nastepnie wypad na lewy pas i but i wyprzedzanie przez 30 sekund zamiast 3.
Komentarze (206)
najlepsze
@Mamut: wszystkie VAG-i mają normę zużycia oleju 1l/1000 km, więc wszystko w porządku.
Komentarz usunięty przez moderatora
Można i należy odbierać uprawnienia za rażące świadome łamanie przepisów.
Natomiast nie można karać za błędy typu zła ocena sytuacji czy słaby refleks, zwłaszcza w sytuacjach których nie było na szkoleniu. Jeśli już to należy ukarać szkolącego / egzaminującego. Zresztą karanie za błędy nie poprawia poziomu bezpieczeństwa - to jest fakt znany od dawna w
@Turtle1380: ale tak powinno wygladac wyprzedzanie a nie siedzenie 10 cm na dupie, co chwile wyjezdzanie na lewy zeby zoabczyc co jest dalej a nastepnie wypad na lewy pas i but i wyprzedzanie przez 30 sekund zamiast 3.