Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

328

Eutanazja dla pacjentów z demencją. Holenderska federacja lekarzy wydała rekomen

Holenderska federacja lekarzy (KNMG) wydała nowe rekomendacje dotyczące eutanazji osób z demencją, w oparciu o wyrok Sądu Najwyższego. Zgodnie z wyrokiem, ,medycy będą mogli podjąć decyzję o przeprowadzeniu eutanazji w przypadku osób w zaawansowanej demencji, które złożyły pisemny wniosek...

Szu_
Szu_
z
rmf24.pl
02.12.2021, 22:25:46
  • #
    europa
  • #
    holandia
  • #
    eutanazja
  • #
    depresja
  • #
    wydarzenia
  • #
    prawo
  • 144
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

Eutanazja Michele Causse

suqmadiq2ama
z vimeo.com
  • 13

Komentarze (144)

najlepsze

W.....d
konto usunięte 02.12.2021, 22:47:38
  • 316
Bardzo dobra decyzja. Jak ktoś miał w rodzinie osobę z zaawansowaną demencji to przyzna mi rację. Wolał bym umrzeć niż być tak uciążliwy dla własnej rodziny, nieświadomym niczego co się dzieje wokół mnie
  • 52
suqmadiq2ama
suqmadiq2ama
02.12.2021, 23:09:17 via iOS
  • -39
@Wssid: Jak wyglądała eutanazja Michele Causse
Indoctrine
Indoctrine
03.12.2021, 07:15:15
  • -108
@Wssid: Sęk w tym, że już niebawem będzie tak, że Twoja decyzja nie będzie miała znaczenia. Lekarze/rodzina podejmą ją za Ciebie.
tomeks85
tomeks85
03.12.2021, 07:59:01
  • -97
@Wssid: dzis ludzie z demencja a jutro ktos kto jest niewygodny i przypadkiem ma demencje
PDCCH
PDCCH
03.12.2021, 10:20:17
  • 57
Ogólnie prawo do zdecydowania o zakończeniu własnego życia powinno być podstawowym prawem człowieka.
  • 3
Marian_Koniuszko
Marian_Koniuszko
03.12.2021, 10:23:48 via Android
  • -35
@PDCCH a nie jest? W każdej chwili możesz podjąć decyzję żeby się powieści.
Nutramigen
Nutramigen
03.12.2021, 10:27:37
  • 33
@Marian_Koniuszko: tylko nie tak to powinno wyglądać
PDCCH
PDCCH
03.12.2021, 10:31:14
  • 32
możesz podjąć decyzję żeby się powieści.


@Marian_Koniuszko: Obawiam się ze w chwili kiedy bym podejmował taka decyzje mógłbym nie być w stanie wykonac tego fizycznie. Do tego właśnie słuzy eutanazja.
n.....d
konto usunięte 02.12.2021, 23:36:21
  • 55
A co z pacjentami z demencją bezobjawową? Na przykład ktoś powie że partia jest gupia? I mu zdiagnozują demencję bezobjawową.
  • 12
VeleiN
VeleiN
03.12.2021, 08:22:59
  • 30
@nabzd: czysto teoretycznie dalej im bdzie brakowao jego pisemnego owiadczenia
paveua
paveua
03.12.2021, 08:50:55
  • 36
@nabzd: był taki kraj gdzie taką demencję poddawano kuracji w sieci sanatoriów rozmieszczonych w lasach Syberii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Plutonium
Plutonium
03.12.2021, 09:13:04 via iOS
  • -1
@nabzd: Uuu kolego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BotRekrutacyjny
BotRekrutacyjny
03.12.2021, 11:25:23
  • 44
Prawo do godnej śmierci powinno być podstawowym prawem człowieka.
  • 9
Rhodium
Rhodium
03.12.2021, 11:40:19
  • -4
@BotRekrutacyjny: o ile ktoś nie będzie uporczywie do tego namawiać.
Prawdę mówiąc to dziś każdy może samodzielnie popełnić samobójstwo i odejść godnie. Forma do wyboru - można wybrać formę gwałtowną i wymagającą swojego rodzaju odwagi jak np. skok z dużej wysokości, powieszenie, wysadzenie się w powietrze przy użyciu gazu, porażenie prądem. A można i łagodniej jak nażreć się leków i zasnąć albo użyć tlenku węgla.
Ja wybrałbym tlenek węgla bo w
M.....i
konto usunięte 03.12.2021, 11:43:59
  • 16
A można i łagodniej jak nażreć się leków i zasnąć albo użyć tlenku węgla.


@Rhodium: bzdury gadasz, kazda z tych rzeczy jest niegodna i ryzykuje warzywem
godne to jak specjalisci podadzą środek i pilnują żeby doszło do smierci
BotRekrutacyjny
BotRekrutacyjny
03.12.2021, 11:49:13
  • 2
@Rhodium: jest tak jak pisze @Rhodium. Po co bliskim takie widoki jak powieszony czy roztrzaskany członek rodziny? I nie zawsze jesteś w stanie fizycznie odebrać sobie życie.
BarkaMleczna
BarkaMleczna
03.12.2021, 08:39:42
  • 33
Uważam, że zmuszanie do życia ludzi, którzy tego mocno nie chcą, jest niehumanitarne. Nikt się na świat nie prosił, więc powinien mieć prawo z niego wyjść. Tak samo jak nie popieram #!$%@? ludzi na policję za myśli samobójcze, zamykana ludzi w szpitalach po próbach, itd.
Nawet pies może być uśpiony, gdy bardzo cierpi, człowieka można kompletnie upodlić w imię jakiejś pseudo godności.
  • 2
southlander
southlander
03.12.2021, 11:40:45
  • 14
Tak samo jak nie popieram podp@@?##$ania ludzi na policję za myśli samobójcze, zamykana ludzi w szpitalach po próbach, itd.


@BarkaMleczna: Tylko że próba samobójcza zwykle jest wynikiem zaburzenia psychicznego albo jakiejś przejściowej choroby typu depresja. Wtedy wydaje Ci się że decydujesz o sobie, a to decyduje za Ciebie mózg któremu popsuła się biochemia.
rafi002
rafi002
03.12.2021, 11:58:08
  • -18
@southlander: świetnie opisałeś całe środowisko lgbt XD
Distrust
Distrust
03.12.2021, 11:42:14
  • 23
- Dlaczego chcesz eutanazji?
- Nie pamiętam


A tak serio - pomysł dobry, tylko musi być sensownie wdrożony.
lukasus
lukasus
03.12.2021, 14:22:23
  • 20
Miałem w rodzinie osobę chorą na demencję i powiem tak że eutanazja byłaby dla niej najlepszym rozwiązaniem. Z osoby która kochałem i szanowałem zamieniła się w ciężar nie do zniesienia której nie raz życzyłem śmierci obdarta z szacunku przez chorobę. Na szczęście niedługo to trwało ze 3 lata ciężka z 5 z początkami i pamiętam że dziwnie się czułem bo na pogrzebie czułem ulgę a nie smutek. Gdybym się dowiedział kiedyś że
  • 1
Vielokont
Vielokont
03.12.2021, 17:12:06
  • 1
Gdybym się dowiedział kiedyś że mam alzheimera czy demencje starczą bez zastanowienia zrobiłbym magika i nie wiem czy chciałoby mi się bawić w eutanazje


@lukasus: Polecam w tym temacie film "Still Alice", jeśli jeszcze nie oglądałeś.
missolza
missolza
02.12.2021, 23:19:55
  • 15
Eutanazja - jedna z tych rzeczy (dziedzin) gdzie potrzeba jest wykazać się prawdziwie profesjonalną opieką (wielu specjalistów.. z dużą wrażliwością), nad zrozumieniem pacjenta - aby nie był to tzw. "błąd medyczny" ( ͡° ʖ̯ ͡°) RiP [*]
  • 1
zdrpkamil
zdrpkamil
03.12.2021, 11:42:37
  • -3

Komentarz usunięty przez moderatora

Chris_Karczynski
Chris_Karczynski
03.12.2021, 05:21:42
  • 13
Eutanazja powinna być legalna od 18 roku życia. Obecnie ludzie pozbawiają się życia w brutalny sposób np. skaczą z wyższych pięter w galeriach, rzucają się pod pociagi itd.
W cywilizowanych państwach każdy powinien mieć możliwość godnego odejścia, bez bólu i ryzyka.
Ale też nie powinna być finansowana z budżetu państwa.
  • 12
BarkaMleczna
BarkaMleczna
03.12.2021, 08:37:13
  • 27
Eutanazja powinna być legalna od 18 roku życia.


@Chris_Karczynski: od 25. Dopiero wtedy ludzki mózg kończy dojrzewać, rozwija się w pelni kora mózgowa i człowiek dopiero zaczyna rozumieć, czego chce, a czego nie.
zdunek89
zdunek89
03.12.2021, 10:08:54
  • -9
Eutanazja powinna być legalna od 18 roku życia


@Chris_Karczynski: proponuję jeszcze aborcję do 18-tego roku życia i będzie ekstra. Tak bardzo postępowo i w ogóle zajebiście!!!

shinigami26
shinigami26
03.12.2021, 10:28:34
  • -14
człowiek dopiero zaczyna rozumieć, czego chce, a czego nie


@BarkaMleczna:
źródło: comment_16385237136Ej5S0mXniO0p7jytt9MN8.jpg
ray7
ray7
03.12.2021, 11:46:36
  • 6
neuropa:
- prawo do aborcji na życzenie, moje ciało mój wybór !!!
- prawo do eutanazji - każdy ma prawo do godnej śmierci !!!

neuropa w innym wątku
- obowiązkowe szczepienia na Covid a jak nie to do więzienia albo niech zdycha z głodu !!!
  • 2
Krejziismylife
Krejziismylife
03.12.2021, 12:59:18
  • -3
@ray7: 4konserwy
Chronimy życie!
No chyba, że jest lewakiem
P.....V
konto usunięte 03.12.2021, 13:17:17
  • -1
@ray7: Postawił se chłop chochoła i jeszcze go plusują XD wykop to ściek
M.....i
konto usunięte 03.12.2021, 11:44:52
  • 6
Bardzo dobrze, tu też tak powinno być. Murem za eutanazją na życzenie.
bungaBunga
bungaBunga
03.12.2021, 16:11:48
  • 5
I słusznie, każdy powinien mieć prawo do godnej śmierci.
  • 2
duga
duga
03.12.2021, 23:23:35
  • -1
@bungaBunga: no może, ale ta cała "eutanazja" to jakiś żart. Podstawą eutanazji jest to że jest dobrowolna i świadoma decyzja. Jak może być świadoma decyzja w przypadku takich osób? Raczej nie może...

Co do metody eutanazji to nie wiem czemu wymyślają te bzdurne "kapsuły" itd. Cyjanek jeszcze nigdy nie zawiódł (poza przypadkami na palcu u ręki):
bungaBunga
bungaBunga
04.12.2021, 00:11:27
  • -1
@duga: Z tego co rozumiem, to chodziło o osobę, która przed tym jak zapadła na demencję zadeklarowała, że w takim wypadku chce dokonać eutanazji - czyli składała deklarację jeszcze będąc w pełni możliwości umysłowych.
Nie jestem ekspertem i opieram się na jednostkowym przykładzie z mojej rodziny, ale mam wrażenie, że w zaawansowanym stadium tej choroby człowiek już nie jest w stanie myśleć logicznie i podejmować decyzji - dlatego moim zdaniem powinniśmy
fantasticKalafior
fantasticKalafior
03.12.2021, 18:47:20 via Android
  • 0
Bardzo bym chciał mieć możliwość eutanazji w ostatnim momencie jako takiej świadomości jeżeli miałbym mieć ciężka demencję. Zdaje sobie sprawę że jak mój mózg zamieni się w gąbkę to mnie już i tak dawno nie będzie.
szikagobyk
szikagobyk
03.12.2021, 13:26:03
  • 0
Btw kiedyś czytałem,że w nl mają produkować pigułkę pozwalającą szybko zejść z tego świata,ktoś coś kojarzy?
  • 1
Oleslaw20
Oleslaw20
03.12.2021, 14:54:47
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

RandomNetUser
RandomNetUser
03.12.2021, 11:48:44
  • 0
Młodzież jedzie autobusem. Jeden z nich mówi: "Kurła, kiedy odkryją tabletkę uśmiercającą starców".
Na to jakaś starsza kobieta się odwraca i mówi: "Nie bój się, jeszcze w Twoim życiu ją wynajdą".
Zoyav
Zoyav
02.12.2021, 23:58:42
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

jcob1001
jcob1001
03.12.2021, 14:33:45 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
Życzę by nikt nie zapomniał że podpisał taki wniosek
Bemol0
Bemol0
03.12.2021, 12:12:10
  • -2
maisterwihaister
maisterwihaister
03.12.2021, 14:16:35 via Wykop Mobilny (Android)
  • -3
Młodzież w Azji.
red_right_hand
red_right_hand
03.12.2021, 12:57:52 via iOS
  • -3
Od teraz w Holandii:
-tak myślałem na pani demencję …
I cyk recepta na eutanazje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
zjadlbymbanana
zjadlbymbanana
03.12.2021, 12:20:27
  • -3
KNMG stwierdza także w swoim stanowisku, że zastosowanie premedykacji, np. środka nasennego, może być zastosowane tuż przed eutanazją, jeżeli istnieją obawy, że pacjent może być agresywny podczas zabiegu, ponieważ "nie rozumie, co się dzieje".

Moim zdaniem decyzja o samobójstwie jest na tyle poważna że osoba która się na to decyduje powinna być tego świadoma do samego końca. To nie powinno być coś co zależy od jakiegoś podpisu złożonego X lat w przeszłości.
  • 2
agnieszka-baum
agnieszka-baum
03.12.2021, 15:29:09
  • 8
@zjadlbymbanana: Pacjent z demencja broni sie tez jak sie go karmi, albo przebiera pieluche.
zjadlbymbanana
zjadlbymbanana
03.12.2021, 15:35:05
  • -4
@agnieszka-baum: Spoko, ale karmienie czy przebieranie zwykle nie kończy się śmiercią.
O.....n
konto usunięte 03.12.2021, 10:24:24
  • -7
Holandia to jeden z najnormalniejszych krajów Europy. Niestety Polaków nie lubią, bo pojechała tam cała polska patologia i najgorsze bydło, co u nas w kraju żyło od fuchy do fuchy lub wyłudzało alimenty od państwa.
maciundo
maciundo
03.12.2021, 14:20:46
  • -8
Troche jak w przypadku aborcji. Główne motywy o jej legalizacji to kobieta została zgwałcona, chore dziecko itp racjonalne powody... Lecz praktyka jest wiadomo - ciąża z niewłaściwym facetem lub/oraz w niewłaściwym czasie etc.

Z eutanazją jest ryzyko że kulturowo to będzie szło dalej i dalej.

Tzw """postęp""" nigdy się nie zatrzymuje. LGBT wałczyło o prawa gejów i lesbijek a teraz mamy genderowe kwestie, zmiany płci w podstawówce itp. Do tego kwestia adopcji
  • 1
Zepelin9
Zepelin9
03.12.2021, 14:21:16
  • 6
@maciundo: Stosujesz argument równi pochyłej będący błędem poznawczym ( https://pl.wikipedia.org/wiki/Argument_r%C3%B3wni_pochy%C5%82ej ). Co to będzie, jak można aborcję do któregoś tam tygodnia.

...tymczasem na świecie.

Polacy przepracowują tematy, które świat już przerobił w trakcie ostatnich 150 lat. Trochę to smutne xD Ten temat praktycznie nie istnieje w przestrzeni publicznej większości krajów, bo dostęp do aborcji to coś oczywistego jak dostęp do internisty.
źródło: comment_1638537713RShwmBVADLSLkolyrjUnUs.jpg
IcekZacharczuk
IcekZacharczuk
03.12.2021, 14:31:26
  • -9
Banda tchórzy.
Jak Bobkowski pisał w swoich szkicach piórkiem - Europa jest spalona.
Kto by pomyślał że Europejczycy wyrosną z ochrony życia przed śmiercią w komorze obozowej, do dobrowolnego pchania się do tej komory.
Nic nas nie uratuje, z Europy trzeba #!$%@?ć w podskokach a tych co chcą się zabić zostawić tu na dokonanie żywota. (╯︵╰,)
cyprianos
cyprianos
03.12.2021, 10:33:51
  • -14
;) Ale po co do tego medyk, nie mozna po prostu srodku sprzedac w aptece i pacjent sam moglby zażyć bez wniosku. Wykitowac mozna od masy srodkow mniej lub bardziej bezbolesnie do wyboru do koloru

Ciagle to powtarzam, ze najpierw dowolna aborcja/eutanazja, potem aborcja w 9 miesiacu bez powodu, eutanazja chorych, potem aborcja 2-3 letnich dzieci i eutanazja starych, a potem eutanazja kogo sie chce :)

Szczepionka nic was nie nauczyla, gratuluje
  • 3
pan_welniak
pan_welniak
03.12.2021, 11:23:05
  • 0
@cyprianos: Argumentacja przy użyciu równi pochyłej podlega krytyce. W przypadku wersji logicznej problem polega na wspomnianych trudnościach z ostrością definicji. Używane pojęcia są nieostre. W przypadku wersji empirycznej problem polega na niemożności dowiedzenia istnienia istotnych zależności przyczynowo-skutkowych

Często miesza się również obie postacie argumentu równi. Zalicza się jakieś zjawisko do zakresu pojęciowego jakiegoś pojęcia, a następnie przewiduje się skutki zaistnienia zdarzeń zaliczanych do tego pojęcia. W rezultacie dochodzi do przejaskrawiania i
Fenrirr
Fenrirr
03.12.2021, 13:36:27
  • 2
Wykitowac mozna od masy srodkow mniej lub bardziej bezbolesnie do wyboru do koloru


@cyprianos: albo #!$%@?ć sobie wątrobę i kilka innych narządów, i wcale nie zejść, świetna alternatywa.
cyprianos
cyprianos
11.12.2021, 19:04:18
  • -1
@Fenrirr: nie ,ja to widze tak, sa w temacie dwie grupy ludzi - którzy chcą normalnie żyć i byc wolni i raz lepiej a raz gorzej ale dają radę, oraz #!$%@? - którzy nie radzą sobie z niczym i nawet żeby się zabić( co można zrobiić na milion sposobów) potrzebują do tego specjalnego prawa i pomocy kogoś innego(najlepiej na koszt tego co nie chce się zabić, bo to ich PRAWO. I
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (328)
  • Zakopujący (3)

Hity

tygodnia

Fakty obrazują jak Orlen z Obajtkiem miesiącami okradał Polaków
8602
Kolejne miasta zawiadamiają UOKiK ws. zawyżania cen przez PKN Orlen
5043
Banaś chce interwencji w sprawie Orlenu, jest stanowisko spółki
4628
Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #swiat
  • #rosja
  • #polityka
  • #ukraina
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #polska
  • #ciekawostki
  • #niemcy
  • #zainteresowania

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki