Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

2742

Migrant zarobi dwa razy więcej niż Polak. Kontrowersyjny przepis przeszedł...

Od przyszłego roku cudzoziemcy ubiegający się o pozwolenie na pracę i kartę pobytu w Polsce będą musieli zarabiać nie mniej niż 3010 zł miesięcznie, nawet jeśli będą pracowali tylko na część etatu lub na zleceniu. Oznacza to, że Polak zatrudniony na pół etatu za minimalną krajową dostanie...

Markus86
Markus86
z
money.pl
27.11.2021, 17:59:01
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    imigranci
  • #
    finanse
  • #
    ciekawostki
  • #
    swiat
  • 271
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (3)

Czytajcie tekst, a nie sam tytuł!

konto usunięte
z wykop.pl
  • 71

Popyt na ziemię nie maleje. Rośnie zainteresowanie gruntami ornymi

gertrama
z obserwatorgospodarczy.pl
  • -1

Komentarze (271)

najlepsze

krykoz
krykoz
27.11.2021, 18:01:35 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1131
Ale kto będzie za to płacił? Już widzę pracodawcę który będzie wolał obcokrajowca zatrudnić, jak będzie mógł za połowę tego Polaka.
  • 42
mietkomietko
mietkomietko
27.11.2021, 18:06:28 via Android
  • 262
@krykoz Który Polak zatrudni się za połowę¯_(ツ)_/¯ Swoją drogą te 3k brutto to akurat za pół etatu czyli 80h miesięcznie się nadaje
Arteqq
Arteqq
27.11.2021, 18:08:38
  • 89
@krykoz: Chyba 45 letniego emeryta górnika.
Dziś nikt normalny nie chce robić na pół etatu.
K.....h
konto usunięte 27.11.2021, 18:10:57
  • 43
@krykoz: Masz rację. Pensje ustala rynek ale wykopki myślą, że to rząd ustawą im daje i lajkują oburz.
JohnFairPlay
JohnFairPlay
27.11.2021, 19:08:44 via Wykop Mobilny (Android)
  • 268
Wykopki czy wy jesteście takie głupie, czy co?

Chodzi o to, że nie będzie można zatrudnić Ukraińca na pół etatu.
Dziś to powszechna praktyka, że cudzoziemcom (tym nisko płatnym) oferuję się 1/4 umowy, a resztę pod stołem, oni i tak dostają gotówkę w kopercie i nikt tego nie sprawdza. Dzięki temu pracodawca płaci mniejsze podatki, przez co bardziej opłaca mu się zatrudniać imigranta.

To nie oznacza, że Ukrainiec pracujący na pół etatu
źródło: comment_1638036524g8nLVLASb6BJh6e8oQD7Dk.jpg
  • 9
R.....l
konto usunięte 27.11.2021, 19:52:14
  • 50
@JohnFairPlay: Dokładnie jest tak jak piszesz, podepnę twój komentarz w powiązane, bo oni to łykają jak pelikany...

TYTUŁ TO JEST CLICKBAIT!!!!
Cat_Sparrow
Cat_Sparrow
27.11.2021, 20:08:56
  • -4
@JohnFairPlay: nie popieram, ale wcale się nie dziwię jak za Ukraińca trzeba płacić wszystkie zusy i inne g, nawet składkę emerytalna, której nigdy nie dostanie, to kombinują.
hetero_sapiens
hetero_sapiens
27.11.2021, 20:13:21
  • 4
@JohnFairPlay: witamy na Wykopie, proszę się rozgościć, co najmniej jedno dziennie takie sensacyjne znalezisko jest na głównej, no ale po co czytać ze zrozumieniem xd
KrosseQ
KrosseQ
27.11.2021, 18:03:38
  • 267
Polak obywatelem drugiej kategorii we własnym kraju xD
  • 14
JakubWedrowycz
JakubWedrowycz
27.11.2021, 18:08:58
  • 137
@KrosseQ: ¯\_(ツ)_/¯
źródło: comment_16380329346gXRQBVqNMyHTVHvyNGjTQ.jpg
GeWa
GeWa
27.11.2021, 18:20:18
  • 235
@KrosseQ: Przecież to ma za zadanie przesianie nisko wykwalifikowanych robotników zza granicy. Pozwolenie na pracę, a więc legalne utrzymywanie się w kraju dostaną lepiej wykształceni imigranci bo tylko takim pracodawcy zagwarantują odpowiednie zarobki. Żaden przedsiębiorca nie zatrudni dla idei za wyższe pieniądze tylko dlatego, że ktoś jest imigrantem. Taka osoba po prostu nie będzie mogła przyjechać i legalnie pracować bo nie znajdzie odpowiednio płatnej pracy. Skończy się też robienie na jakąś
ej-no-nie-przesadzaj
ej-no-nie-przesadzaj
27.11.2021, 18:30:51
  • 44

Komentarz usunięty przez moderatora

maciusuper
maciusuper
27.11.2021, 18:09:07
  • 161
Czy zamysłem tego przepisu nie jest jednak ograniczenie imigracji pseudozarobkowej -panie, ja tu do pracy przyjechałem na 1/32 etatu, 100zł mam.
  • 9
maybenot33
maybenot33
27.11.2021, 18:23:40
  • 92
@maciusuper: Jest dokładnie tak jak piszesz, ale teraz w Polsce panuje niestety zasada: "ej matki nie lubimy PiSu, ****, hehe". Także nie wytłumaczysz wykopkom.
ej-no-nie-przesadzaj
ej-no-nie-przesadzaj
27.11.2021, 18:32:03
  • -10

Komentarz usunięty przez moderatora

D.....a
konto usunięte 27.11.2021, 18:47:27
  • 1
@ej-no-nie-przesadzaj: taka mentalność pozostała po komunizmie czyli nieufność do państwa. Cokolwiek rząd ustanowi to każdy z nas najpierw myśli - "w czym teraz chcą mi dowalić.?"
worlink
worlink
27.11.2021, 18:39:00
  • 82
Ten przepisz ma ukrócić praktykę zatrudniania na np. na 1/5 etatu a płaceniu reszty pod stołem więc to nie jest zły przepis.
  • 3
Mis_
Mis_
27.11.2021, 18:46:19
  • 29
@worlink: to za bardzo skomplikowane dla wykopowych, 14 letnich wolnorynkowców xd
KtosKtoSamNieWiesz
KtosKtoSamNieWiesz
27.11.2021, 19:36:22
  • -1
@worlink: @Mis_: A mozecie polozyc kawe na lawe, jak to jest w przypadku agencji pracy? W kazdym wiekszym zakladzie spotykam sie z tym i z rozmow z ukraina wynika, ze oni maja swoje "netto", reszte zabiera agencja i podatkow nie placa takich jak na UoP. Z tego co mowili to tak jakby ten przepis nic nie zmienil, tylko tyle, ze malym firmom (nie korzystajacym z agencji) podniosł koszty zatrudnienia.
Mis_
Mis_
27.11.2021, 19:52:57
  • 0
@KtosKtoSamNieWiesz: zależy od konkretnej agencji pracy. Pierwsza opcja to oddelegowanie pracownika przez agencję (A) do konkretnej firmy (B) - więc obowiązującą dla pracownika jest umowa z agencją i z jej tytułu jest wynagradzany (a ile agencja wynegocjuje za głowę ze swoim klientem to już jej sprawa i jej zysk, z tego się one utrzymują) a druga to wzięcie przez pracownika urlopu bezpłatnego w firmie A i podpisanie krótkoterminowej umowy zlecenie/o pracę
Wiesmin
Wiesmin
27.11.2021, 19:41:27
  • 39
Twórca artykułu jest albo debilem, albo świadomie kłamie by nabijać odsłony.
Imigrant nie zarobi dwa razy więcej, tylko jak tyle nie zarobi, to go wyjebią z kraju.
Mówiąc inaczej, jeśli pracodawca chce zatrudnić imigranta, to musi mu płacić co najmniej 3010 zł.
Jeśli tyle nie zapłaci, to imigrant nie dostanie pozwolenia na pracę.
Czyli to prawo nie pomaga imigrantom, tylko pogarsza ich sytuację, bo muszą szukać pracodawcy który zatrudni ich za co
  • 2
PustyCzlowiek
PustyCzlowiek
27.11.2021, 20:56:16
  • 1
Twórca artykułu jest albo debilem, albo świadomie kłamie by nabijać odsłony.


@Wiesmin: jedno i drugie, takie jest dzisiejsze dziennikarstwo
Andr1
Andr1
28.11.2021, 09:35:28
  • 0
@Wiesmin: Warto dodać, że twórcą artykułu jest Katarzyna Bartman. Tutaj jej pozostała twórczość https://www.money.pl/archiwum/autor/katarzyna-bartman,6484590294517377.html
friko9
friko9
27.11.2021, 18:48:35
  • 34
Co za baitowy tytuł - podchodzący pod dezinformację zresztą.
Przecież pisze wyraźnie, że wprowadza się minimum płacowe, by imigranci z Bangladeszu czy innego Nepalu nie dumpingowali cen robocizny. Jednocześnie nie ogranicza imigracji ludzi wysoko wykwalifikowanych których jest zawsze mało.
Przecież to jest jak najbardziej prawidłowe działanie wobec obecnego etapu dekoniunktury/stagnacji który mamy.
  • 1
bolekone
bolekone
27.11.2021, 19:27:54
  • 5
@friko9: chodzi o to żeby dokopać pisowi nawet jak im się nie należy
Afrobiker
Afrobiker
27.11.2021, 18:25:56 via Android
  • 30
Nie będą tyle zarabiać tylko wrócą do domu ¯_(ツ)_/¯

"Ustawa przewiduje, że od przyszłego roku cudzoziemcy ubiegający się o pobyt tymczasowy i pracę w Polsce będą musieli udokumentować, że będą zarabiać nie mniej niż wynosi płaca minimalna, czyli od przyszłego roku będzie to 3010 zł brutto miesięcznie. I to bez względu, w jakim wymiarze czasu pracy będą zatrudnieni oraz bez względu na formę umowy. Przepis dotyczy zarówno umów o pracę, jak i
  • 6
janjanx3
janjanx3
27.11.2021, 18:46:44
  • -14
@Afrobiker:
Nie wrócą, będą dalej pracować na czarno, tyle że za większą kasę.
skitarii
skitarii
27.11.2021, 18:51:58
  • 21
Nie wrócą, będą dalej pracować na czarno, tyle że za większą kasę.


@janjanx3: a kto im wystawi pozwolenie na pobyt? Nie będą mogli pracować na czarno jeśli to prawo wejdzie w życie.
Afrobiker
Afrobiker
27.11.2021, 18:56:10 via Android
  • 13
@janjanx3 no właśnie nie będą bo pracodawca będzie im musiał wystawić papier a tego nie da się zrobić przy zatrudnieniu na czarno ( ͡º ͜ʖ͡º)
ultra
ultra
27.11.2021, 18:33:42
  • 28
Cały wykop.Cały on.
Imigrant na zasiłku - pasożyt.
Imigrant który musi zarobić na siebie- złodziej odbierający pracę.
  • 4
Afrobiker
Afrobiker
27.11.2021, 18:36:24 via Android
  • 18
@ultra o wysokości zarobków decyduje pracodawca a nie pracownik. Op nie potrafi czytać ze zrozumieniem ale to nic bo dziennikarz również ( ͡º ͜ʖ͡º)
Phallusimpudicus
Phallusimpudicus
27.11.2021, 19:01:10
  • 1
@ultra:

Zalew migrantów zarobkowych - pensje stoją w miejscu.

Czy uważasz że migrant który dopiero co przyjechał ma prawo korzystać z socjału który był zdzierany z podatków płaconych przez Polaków?

Pytanie czy Polska to
1. kraj dla Polaków i interesu polskiego czy
2. kraj do eksploatacji w stylu kolonialnym ?
ultra
ultra
27.11.2021, 19:23:43
  • -2
@Phallusimpudicus:
Zalew to chyba solidna przesada ale gdyby tak było to i tak tańsza metoda na zastępowalność pokoleń niż płacenie przez blisko 20 lat ze znikomą w zasadzie zerową)skutecznością co do przyrostu naturalnego.
1)Na ile wiem to imigranci zazwyczaj pracują więcej niż statystyczny polak (a pracuje nas ledwie połowa zdolnych do pracy) więc nie rozumiem nawet pytania o "socjał" jak to nazywasz .

2)Czy sadzisz że na przeszkodzie by stawiać w
krykoz
krykoz
27.11.2021, 18:10:52 via Wykop Mobilny (Android)
  • 21
Tytuł to click bit
  • 1
K.....h
konto usunięte 27.11.2021, 18:35:49
  • 1
@krykoz: Może i click bit ale w kilka minut dostał pół setki lajków, tak jakby obecni na wykopie na niego bardzo czekali.
LukaszZelezny
LukaszZelezny
27.11.2021, 18:43:59
  • 20
Fajny #!$%@? fikoł robicie.

Podobny przepis jest w UK.
Że ileś tam jest minimum (wyższe niż normalne krajowe minimum) aby zatrudnić migranta. Chodzi o zaporowe podejście do najgorzej płatnych stanowisk żeby nie było tak że te zostają obsadzone wyłączenie przez migrantów.

Raczej powinniście się cieszyć ale większość nie rozumie o co w tym przepisie chodzi.
  • 1
Kanusz_Morwin_Jikke
Kanusz_Morwin_Jikke
27.11.2021, 18:46:40
  • 1
@LukaszZelezny: Spokojnie. Większość ludzi to debile.
SzycheU
SzycheU
27.11.2021, 18:41:23
  • 19
Czyli pracodawcy nie będą chcieli zatrudniać obcokrajowców ¯\_(ツ)_/¯ sprytnie to wymyślili
  • 2
Mis_
Mis_
27.11.2021, 18:47:11
  • 7
@SzycheU: czyli pracodawcy mają zatrudniać obcokrajowców "legalnie" a nie na 1/5 etatu do pracy na cały etat z wypłacaną pod stołem kasą
SzycheU
SzycheU
27.11.2021, 18:48:54
  • 2
@Mis_: Największe firmy nie pozwolą sobie na lewe wypłaty. To o czym mówisz tyczy się tylko januszexów.
i.....N
konto usunięte 27.11.2021, 19:28:30
  • 18
Głupi tytuł. Generalnie nikt nie zatrudni obcokrajowca za 3k jeżeli ma Polaka co robi za tyle samo lub mniej.
  • 1
U.....e
konto usunięte 27.11.2021, 21:56:00
  • 2
@isNaN: tytuł idealny dla wykopków, elita internetu w końcu
JestemMalaWrozkaZowlosionaNozka
JestemMalaWrozkaZowlosionaNozka
27.11.2021, 20:49:39 via iOS
  • 17
Wprowadzony przepis ma spowodowac zeby na niskich szczeblach i mniejszym wymiarze pracy nie oplacalo sie zatrudniac obcokrajowcow tylko swoich ale tegie glowy ktore maja zakodowane wylacznie to ze pis zly niedobry i wszystko zle, uznaja ze ludzie beda teraz placic obcym zamiast swoim.

Nienawisc zaslaniajaca logike to ciekawa rzecz.
ZbigniewZ123
ZbigniewZ123
27.11.2021, 18:36:42
  • 14
A nie oznacza przypadkiem tyle aby nie wpuszczac na rynek migrantow ktorzy zabieraliby te najnizej platne, dla niskich kwalifikacji roboty Polakom. Myslisz ze wszyscy w Polsce to sa operatorzy robotow przemyslowych albo programisci. W kazdym europejskim spoleczenstwie jest okolo 10% ludzi z IQ ponizej 85 punktow, oni powinni moc gdzies pracowac, w innym przypadku zostana wypchnieci przez migrantow.
Lilac
Lilac
27.11.2021, 18:36:41 via Android
  • 14
Znam duże firmy produkcyjne gdzie oferują stawkę 2200zl netto i narzekają na brak chętnych do pracy więc ściągają Ukraińców itp. 80% zakładu to cudzoziemcy. Powinien być przepis że jak chcesz zatrudnić cudzoziemca to najniższa stawka w zakładzie to 2x najniższa krajowa czyli 4000zł to by się znaleźli Polacy chętnie a nie stawki mają śmieszne i ściągają Ukraińców
  • 10
Afrobiker
Afrobiker
27.11.2021, 18:39:42 via Android
  • -1
@Lilac mam taką po sąsiedzku. Żeby się nie rozpisywać ujmę to krótko MASAKRA ))└[⚆ᴥ⚆]┘
ultra
ultra
27.11.2021, 18:46:03
  • 2
Powinien być przepis


@Lilac: Tak przepisy to lek na wszystko.
Zapominasz że inwestor budując zakład w Polsce mógł zakładać taki model biznesowy że zatrudni tanią siłę roboczą.
Może być tak że praca za 4k na tyle popsuje biznes że nie byłoby go sensu instalować w Polsce.
W Polsce np. są montownie wielu podzespołów i gdy u nas składa się siedzenia samochodowe to sądzisz że dlatego iż we Francji czy Niemczech nie
skitarii
skitarii
27.11.2021, 18:53:41
  • 3
Znam duże firmy produkcyjne gdzie oferują stawkę 2200zl netto i narzekają na brak chętnych do pracy więc ściągają Ukraińców itp. 80% zakładu to cudzoziemcy. Powinien być przepis że jak chcesz zatrudnić cudzoziemca to najniższa stawka w zakładzie to 2x najniższa krajowa czyli 4000zł to by się znaleźli Polacy chętnie a nie stawki mają śmieszne i ściągają Ukraińców


@Lilac: no właśnie. Wykopki tutaj płaczą, ale sporym problemem jest zaniżanie płac przez obcokrajowców,
piernikwkropki
piernikwkropki
27.11.2021, 18:58:02 via Wykop Mobilny (Android)
  • 13
Tytuł wprowadza w błąd. Migrant tyle nie zarobi, bo nikt go na takich warunkach nie zatrudni.
  • 1
3mortis
3mortis
27.11.2021, 19:13:24
  • 2
@piernikwkropki: dokladnie, jak polak tak pracuje, ze szef woli na jego miejsce ukrainca i dac mu wiecej pieniedzy to problem chyba lezy gdzie indziej...
ej-no-nie-przesadzaj
ej-no-nie-przesadzaj
27.11.2021, 18:42:41
  • 13

Komentarz usunięty przez moderatora

Postronek
Postronek
27.11.2021, 18:48:49
  • -9
a teraz glupki i Janusze z onetu i naszej klasy.


@ej-no-nie-przesadzaj: Trudno. Jakos musimy cie tolerowac. Czosnkowy Cesarzu.
ej-no-nie-przesadzaj
ej-no-nie-przesadzaj
27.11.2021, 18:53:08
  • -1

Komentarz usunięty przez moderatora

Postronek
Postronek
27.11.2021, 19:04:02
  • -4
ty właśnie jesteś jednym z nich


@ej-no-nie-przesadzaj: Czyli kim? Tym ktory sobie swietnie radzi tam gdzie ty nie podolales?

nie rozumiesz podstawowy danych statystycznych, nie wiesz jak działka procenty, nie rozumiesz systemy podatkowego


Polska mowa jezyk trudna. Rozumiem. Dlatego nie musialem i nie musze szukac, tak jak ty, tanszej alternatywy. Bo mnie stac. Ciebie nie.

ale się durnie wyklocasz „na chłopski” rozum i jeszcze myślisz ze jesteś ynteligentem

Nie patrz w
dzikireks
dzikireks
27.11.2021, 20:35:42
  • 11
W sumie sprytne posuniecie - lewactwo ma zamkniete pyski, bo przeciez to dla dobra wzbogacicieli kulturowych, a stworzenie takiego wymogu efektywnie odbierze co drugiemu szanse na prace, bo pracodawca nie jest glupi i bedzie wolal zatrudnic Polaka, wobec ktorego takiego wymogu nie ma. No i skonczy sie praca na czarno na fikcyjne 1/4 etatu i placenie im pod stolem.
stefan8800
stefan8800
27.11.2021, 18:41:13
  • 11
Wait ale w sumie to dobrze, janusze będą zatrudniać tylko polaków xD
etxeberia
etxeberia
27.11.2021, 18:43:08
  • 10

Komentarz usunięty przez moderatora

loczyn
loczyn
28.11.2021, 00:30:07
  • 9
Wykopki to są debile xD

W USA działa to tak samo i tam jest 50k+ rok dla imigranta. Chroni to low-paid-joby przed zalewem imigrantów ze wszystkich stron świata.
Nadia_
Nadia_
27.11.2021, 21:31:14
  • 9
Czytając komentarze nie mogę uwierzyć ze ludzie są tak głupi. Nawet jak wam robią dobrze to krzyczycie ze krzywda wam sie dzieje.
  • 1
H.....e
konto usunięte 27.11.2021, 22:50:28
  • -2
@Nadia_: A UK dobrze zrobiło robiąc brexit i ograniczając Polakom możliwości zarobkowania, czy niedobrze? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jaciebie
Jaciebie
27.11.2021, 21:08:11
  • 9
"Ustawa przewiduje, że od przyszłego roku cudzoziemcy ubiegający się o pobyt tymczasowy i pracę w Polsce będą musieli udokumentować, że będą zarabiać nie mniej niż wynosi płaca minimalna, czyli od przyszłego roku będzie to 3010 zł brutto miesięcznie."

Dziękuję, pozdrawiam.
Sinity
Sinity
27.11.2021, 20:48:02
  • 9
Oznacza to, że Polak zatrudniony na pół etatu za minimalną krajową dostanie w 2022 r. 1505 zł brutto, a cudzoziemiec – dwa razy więcej. Niesprawiedliwe?


O #!$%@?, niezłe odwracanie kota ogonem.

Nie, to nie oznacza że "migrant" będzie zarabiał więcej niż polak, tylko po prostu taki migrant nie będzie wpuszczany. To jest dość merytokratyczne, i w sumie na sensownym poziomie z tym 3K. Do USA to wpuszczają na H1b jak ktoś ma
  • 1
Typos
Typos
27.11.2021, 22:08:57
  • 1
Do USA to wpuszczają na H1b jak ktoś ma z 2-3 średnie krajowe

@Sinity: Tak bajdełejem, to H-1B jest wizą dla zawodów specjalistycznych i oni nie mają problemu z żadnym z kryteriów. Znajdź mi takiego migranta. :)
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (2742)
  • Zakopujący (200)

Hity

tygodnia

Fakty obrazują jak Orlen z Obajtkiem miesiącami okradał Polaków
8602
Kolejne miasta zawiadamiają UOKiK ws. zawyżania cen przez PKN Orlen
5043
Banaś chce interwencji w sprawie Orlenu, jest stanowisko spółki
4628
Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #ciekawostki
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki