Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

986

Propaganda NBP zdemaskowana. NBP kłamie odnośnie inflacji i nie tylko.

To co można przeczytać w publikacji NBP zdaniem autora filmu jeży włos na głowie.

olobolokoloholo
olobolokoloholo
z
youtube.com
26.11.2021, 23:06:06
  • #
    polska
  • #
    inflacja
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • 78
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (4)

Zaufali do końca...

hahacz
z youtube.com
  • 7

Ukryte sekrety pieniądza cz. 1.

hahacz
z wykop.pl
  • 1

Komentarze (78)

najlepsze

zlotopotoczanin
zlotopotoczanin
26.11.2021, 23:43:55
  • 353
Ludzie z rządu kłamią? Nowe, nie znałem.
  • 8
hahacz
hahacz
26.11.2021, 23:56:45
  • 71
@zlotopotoczanin: Są tacy co ufają do końca, niczym szczury ;) :
m2n32
m2n32
27.11.2021, 06:45:05
  • -138

Komentarz usunięty przez moderatora

Mis_
Mis_
27.11.2021, 07:46:33 via Android
  • 43
@zlotopotoczanin najważniejsze, że w sprawie sytuacji na granicy wykopki im wierzą bezgranicznie i wspierają( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Drake87
Drake87
27.11.2021, 06:24:43 via Android
  • 126
( ͡º ͜ʖ͡º)
źródło: comment_1637990683NYuFWS8EUN5HkvPvvO7iB4.jpg
  • 1
Ferocio
Ferocio
27.11.2021, 06:46:51 via iOS
  • 124
@Drake87: Znalazlem zblizenie na ta studzienke kanalizacyjna.
źródło: comment_1637992011s1YBN7JwnVI2ovu97Y8bWa.jpg
darck
darck
27.11.2021, 06:52:32
  • 46
Słabe wideo bo kłóci się dla samej kłótni.

Np. tak inflacja spowodowana jest dodrukiem pieniądza, który pośrednio powoduje wzrost popytu na towary. Słowo klucz pośrednio, tzn wcale dodruk nie musi powodować inflacji, choćby dlatego że inflacja liczona jest od koszyka który przeciętny Kowalski kupuje, a inwestorzy często kupują rzeczy nie mające z tym koszykiem dużo do czynienia (np Bitcoin)

Dalej przecież wydrukowano dużo pieniądza po kryzysie 2009 a, aż do 2021 inflacja
  • 14
Trevize
Trevize
27.11.2021, 07:10:26 via Android
  • -7
@darck dokładnie. Wideo jest bardziej kłamliwie niż artykuł NBP. Zakop.
Terko
Terko
27.11.2021, 07:10:51
  • -7
@darck: celny komentarz
mathijas
mathijas
27.11.2021, 08:03:02
  • 13
Do tego inflacja jest też spowodowana szokiem podażowym przez pandemię bo towarów na da się normalnie transportować przez Covid. I co z efektem wstrzymania zakupów w 2020 i odłożeniem i kumulacją na 2021? A autor filmu po prostu mówi że inflacja nie ma nic wspólnego z pandemią.


@darck: Dwa akapity wyżej piszesz, że dodruk pieniądza pośrednio powoduje wzrost popytu na towary (zgadzam się), a teraz, że brak zakupów (brak popytu) również
sancho
sancho
27.11.2021, 08:12:14
  • 39
Jeżeli tak szybki wzrost inflacji nie jest zdecydowanie hamowany przez odpowiednią politykę fiskalną (niestety bolesną), to w pewnym momencie z inflacji robi się hiperinflacja.
Populistyczna polityka pisu (bo NBP nie jest teraz niezależny) spowoduje, że za niedługi czas będziemy mieli powtórkę z lat 80-tych.
Pis znalazł się między młotem a kowadłem. Z jednej strony światowe trendy inflacyjne a z drugiej ich elektorat, który musi być codziennie karmiony odpowiednio rozrzucanym grosiwem podkreślonym prymitywną
  • 5
TheDzions
TheDzions
27.11.2021, 09:32:18
  • -4
@sancho: generalnie, każda waluta wcześniej czy później upadnie (w przypadku złotego zostanie pewnie kiedyś zdewaluowana) cykl dla walut z emergings market to 27 lat, które wypada tak :D na następny rok xD dla walut rezerwowych 100lat, tak że dolar teoretycznie powinien mieć jeszcze z 15 lat przed sobą xD
sancho
sancho
27.11.2021, 10:04:19
  • 9
@TheDzions: Tylko co z tego. Powiedz to komuś kto się urodził w latach 60-tych i zaczął pracować w 80-tych i pójdzie na emeryturę za parę lat.
Polska miała dobrą koniunkturę od początku XXI wieku, ale wystarczyło 6 lat rządów populistów i nieudaczników, żeby to wszystko zmarnować i rozkraść a resztę rozdać nierobom za głosy.
Hirmaniusz
Hirmaniusz
27.11.2021, 11:25:05
  • 1
@TheDzions: Napisz proszę co za cykl. Wg. jakiego autora. Chciałbym doczytać sobie.
niko444
niko444
27.11.2021, 06:29:47 via iOS
  • 21
trybunal stanu
  • 1
mdesign
mdesign
27.11.2021, 07:30:26
  • -2
@niko444: dokładnie, za ten piniądz #!$%@? od razu czapa, po co trybunał? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#grammarnazi
manstain
manstain
27.11.2021, 06:32:23 via iOS
  • 18
Ziobro zaskoczenia.
eldarel
eldarel
27.11.2021, 12:03:21
  • 9
W Polsce mamy obecnie jeszcze jeden czynnik stymulujący inflację. Mam na myśli inflację podatkową. PiS co chwilę wymyśla nowe podatki, podwyżki podatków i dziwne "opłaty" które następnie producenci wliczają w ceny swoich produktów.
źródło: comment_16380113571cebVOq8RCIir75LOFEguE.jpg
hughmm
hughmm
27.11.2021, 08:28:38
  • 9
Inflację w dużej mierze napędzają także oczekiwania inflacyjne. Czy ktoś normalny spodziewa się tego, że prezes jakiegokolwiek banku centralnego wyjdzie i powie, że np. za miesiąc inflacja będzie dużo większa? Albo że jego waluta jest słaba? Albo że gospodarka jest na skraju upadku? Przecież to nie ma żadnego sensu. Jeśli by tak powiedział to równie dobrze od razu może zrezygnować, bo to wywoła dodatkową panikę. Rok temu Glapiński ciągle powtarzał, że wysokiej
  • 2
przekret512
przekret512
27.11.2021, 09:25:55
  • 2
@hughmm: tylko że glapie już nikt nie ufa, więc jest jak jest.
WaveCreator
WaveCreator
27.11.2021, 11:36:24
  • -2
@przekret512: "Rzeczpospolita" ufa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1638009372Y0CfN4QTuf8xkU4sla6K5d.jpg
yorimo
yorimo
27.11.2021, 13:43:51
  • 7
Oni powinni w pierdlu siedzieć, a nie rządzić. Kompletni idioci.
przekret512
przekret512
27.11.2021, 09:23:00
  • 5
muszę zrobić swoje wideło o inflacji bo widzę że się wszyscy gówno znajo ;-) NBP to wiadome propaganda i szerzenie nieprawdy, ale gościu tez tutaj kilka błędów popełnia.

Już pierwszy tekst "inflacja to wzrost poziomu cen w gospodarce" uznaje za nieprawdę, po czym sam przyznaje, że dziś zjawisko inflacji jest dokładnie tak definiowane xD.
leehy
leehy
27.11.2021, 11:23:17
  • 3
"Inflacja nie jest skutkiem pandemii tylko dodruku pieniadza". Skoro byly jakies tarcze pomocowe dla przedsiebiorcow, ktorych biznesy byly pozamykane w wyniku pandemii, to nikt z prywatnej kieszeni przeciez tego nie wylozyl dla nich.
  • 1
lemek3
lemek3
27.11.2021, 11:39:47
  • 1
@leehy: Ogólnie sam filmik przekłamuje... Sam dodruk pieniądze nie jest odpowiedzialny za inflacje, a przynajmniej nie w bezpośredni sposób... Jakby to, jeżeli wydrukowanego pieniądza nie wrzucimy do obiegu, tylko ułożymy sobie na kupce i będziemy patrzeć, to co najwyżej podniesiemy ceny papieru i tuszu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wiadomym było, że podczas lockdownu, gdzie popyt został drastycznie przyblokowany, potrzebna była stymulacja gospodarki. Wiadomym również było, że gdy
emasele
emasele
27.11.2021, 11:09:35 via iOS
  • 2
Pisowcy kłamią we wszystkim? No kto by się spodziewał.
MichelDeProteina
MichelDeProteina
27.11.2021, 21:19:48 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Od kiedy to deflacja jest naturalnym i dobrym zjawiskiem w gospodarce? Bo właśnie jest na odwrót, za wzrostem gospodarczym musi iść inflacja na choćby minimalnym poziomie, wynikająca choćby z rosnącego wraz z bogaceniem się popytu. Deflacja jest zjawiskiem szkodliwym.
  • 2
Raf_Alinski
Raf_Alinski
27.11.2021, 22:07:58
  • 0
@MichelDeProteina

za wzrostem gospodarczym musi iść inflacja na choćby minimalnym poziomie


Nie musi i fakt, że II RP w 1924 r. wprowadziła system monetarny oparty na złocie tego dowodzi. Ekonomiści w Polsce w latach 20. na pewno zdawali sobie sprawę, że w USA ceny nie wzrosły przez cały XIX wiek.
źródło: comment_16380473672Fju29mopRIWeYNVd2TqL4.jpg
Pragmat
Pragmat
01.12.2021, 20:28:01
  • 0
@Raf_Alinski: Ciekawe, wygląda na to, że emisja pieniądza fiat przez sam rząd nie wpływał na poziom inflacji.
Gorzej radzi sobie z tym niezależny od rządu i de facto prywatny FED.
airflame
airflame
29.11.2021, 10:52:21
  • 0
Więcej ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
źródło: comment_1638179535ZT3x6JkKrtQYewOnVUc6nf.jpg
Nixxx2000
Nixxx2000
27.11.2021, 09:29:02
  • 0
te śmiecie blokują na twitterze użytkowników z negatywnymi opiniami
hahacz
hahacz
27.11.2021, 21:57:42
  • -1
Ukryte sekrety pieniądza cz. 1:
https://www.wykop.pl/link/6385783/ukryte-sekrety-pieniadza-cz-1-prawdziwym-bogactwem-jest-twoj-czas-i-wolnosc/
LECH_TACZKA
LECH_TACZKA
27.11.2021, 08:17:56
  • -7
EUROSTAT TO DOPIERO KLAMIE! przykład: wg GUS w sierpniu inflacja w Polsce była na poziomie 5,5% wg metodologi Eurostatu 5%. :) Do sprawdzenia przez dwa kliknięcia w google :) EUROSTAT zaniża, zatem Europa tak naprawdę ma dużo gorsze wyniki niż nam się pokazuje. Poziomy bezrobocia też podają śmiesznie niskie. Rozumiem że jest to stała metodologia która ma na celu porównanie okresu do okresu ale o realnych poziomach też powinna coś mówić.
  • 11
przekret512
przekret512
27.11.2021, 09:26:41
  • 3
@LECH_TACZKA: eurostat używa HICP, a gus CPI do mierzenia inflacji. Dwa różne koszyki dóbr, dwa różne odczyty w pewnym marginesie błędu. Tak trudno paniać?
maggotbrain15
maggotbrain15
27.11.2021, 12:24:56
  • 0
@LECH_TACZKA: @przekret512: obydwa wskaźniki wykorzystują dokładnie te samy zmiany cen, notowane przez nasz GUS. Tak jak kolega napisał różni się to tylko strukturą koszyka, odrobinę inny udział żywności, mocno różniący się udział wydatków na usługi finansowe (w tym opłaty bankowe). Wiadomo, że im wyższe poziomy HICP/CPI tym różnice mogą być nieco większe, ale pokazuje to z pewnością to samo
LECH_TACZKA
LECH_TACZKA
27.11.2021, 20:29:09
  • -1
@maggotbrain15: @przekret512: Wiem o co wam chodzi, co nie zmienia faktu, że ma się to faktu że prawdopodobnie zaniża to rzeczywista inflację. Problem jest metodologii i w koszyku mam wątpliwości czy odpowiada on rzeczywistości gospodarstw domowych. Rozumiem że stosują inna metodologię i że jest stała, trzymają się jej żeby mieć porównanie. Ale mam wątpliwości czy rzeczywiście inflacja jest na tak niskim poziomie. Czy nie czas na "remont" koszyka?
BezKrakaNiePograszMakaroniarzu
BezKrakaNiePograszMakaroniarzu
27.11.2021, 06:13:03
  • -11
SPISKOWNIK EKONOMICZNY XDDDD
Oomonatopeja
Oomonatopeja
27.11.2021, 00:05:03
  • -22
salun24 xD
D.....a
konto usunięte 27.11.2021, 06:30:55 via Android
  • -26
Spisek ujawnił youtubowy videoblog "spiskownik ekonomiczny", mający 11 subskrybentów. Bardzo poważne znalezisko.
  • 9
majwsik
majwsik
27.11.2021, 07:00:06 via iOS
  • 13
@Destylatornia: Czy Ty właśnie przyznałeś, że idziesz za tłumem? Ilość subskrybentów to jest wyznacznik zajebistości treści?
elgrecqo
elgrecqo
27.11.2021, 07:12:47 via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@Destylatornia: to więcej niż ogląda puszcza tiwi Sakiewicza za miliony czy Szczujnia World bez koncesji
D.....a
konto usunięte 27.11.2021, 07:37:32 via Android
  • -22
@majwsik Tak, jest to wyznacznik opiniotwórczości. Zwłaszcza gdy osób doceniających treść jest 11. Jedenastu subskrybentów to mogę sobie zwerbować wśród sąsiadów.
Punktak_
Punktak_
27.11.2021, 02:23:47
  • -47
Niedawno ekonomiści/analitycy/statystycy (wtedy od Kijowskiego z KOD) próbowali naginać czasoprzestrzeń, żeby udowodnić przekręt przy ostatnich wyborach prezydenckich.

Temat był głośniejszy dzięki "statystycznym świrom" z FB.

Jestem ciekawy, jak wiele osób to pamięta i bierze pod uwagę? ;-)
  • 3
elgrecqo
elgrecqo
27.11.2021, 07:13:47 via Wykop Mobilny (Android)
  • 14
@Punktak_: takowy przekręt miał miejsce, co jest ukazane jasno i wyciekło w mailach "Dworczyka"
Punktak_
Punktak_
27.11.2021, 07:30:27
  • -3
@elgrecqo (?)
elgrecqo
elgrecqo
27.11.2021, 07:41:29
  • 34
@Punktak_:
Ludzie którzy występują w mailach potwierdzają że takowe są autentyczne bo sami je napisali.
W mailach któryś tam stwierdza że Duda przegrał minimalnie.
DPSy i sfałszowane głosy (100% na Dudę). Nagranie w których jest potwierdzenie że siostry oddawały głosy a nie pensjonariusze.
2 mld PLN na propagandę i kampanię w #!$%@?.
Zaginięcie głosów z Wysp i zagranicy oraz ich nie uwzględnianie w wyniku.
Wyrok Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, na temat
  • Wykopujący (986)
  • Zakopujący (40)

Hity

tygodnia

Fakty obrazują jak Orlen z Obajtkiem miesiącami okradał Polaków
8602
Kolejne miasta zawiadamiają UOKiK ws. zawyżania cen przez PKN Orlen
5043
Banaś chce interwencji w sprawie Orlenu, jest stanowisko spółki
4628
Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #ciekawostki
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki