Polska kolej wstaje z kolan. "Zrywamy dobre tory i dajemy nowe, bo Unia płaci"
![Polska kolej wstaje z kolan. "Zrywamy dobre tory i dajemy nowe, bo Unia płaci"](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_1635169248BoETmZHd1gSIOLQqUOfrkB,w300h194.jpg)
Budujemy po byku i wymieniamy wszystko jak leci. Zrywamy dobre 20-letnie szyny i podkłady, dajemy nowe chociaż po tamtych pociągi mogłyby jeździć kolejne 20 lat. Wszystko po to, żeby wydać jak najwięcej pieniędzy i przeciąć wstęgę. W żadnym bogatym kraju z dobrą koleją nie przepala się tak pieniędzy
![olrajt](https://wykop.pl/cdn/c3397992/olrajt_T275zfg660,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 129
- Odpowiedz
Komentarze (129)
najlepsze
źródło: comment_1635172695Cp9swI1r9uWy9LpJy4NMrb.jpg
Pobierz@user_no1: no spoko ale problem ciągnie się przez ostatnie kilkadziesiąt lat, PiS nie za wiele ma z tym wspólnego https://www.empik.com/ostre-ciecie-jak-niszczono-polska-kolej-trammer-karol,p1227409502,ksiazka-p polecam ale ostrzegam że to strasznie smutna książka.
Mamy idealne warunki geograficzne żeby postawić na transport kolejowy no ale niestety podejmowane są wyłącznie złe decyzje.
Sporo zniszczyła sama UE bo rozdając na prawo i lewo hajs na ogromne inwestycje a ani grosza na bieżące utrzymanie generuje niesamowite patologie
Jak w budżetówce. Instytucje muszą przepalić budżet aby nie było pretekstu do jego późniejszego ograniczania.
Dlatego jest ta głupota z betonowaniem rynków.
To musi yebnąć i wrócimy do normalności gdzie wydatki są racjonalnie planowane.
Czytaj: lata 90. Pamiętam je i sobie chwalę bo pracowitym krzywda się wtedy nie działa.
Komentarz usunięty przez moderatora
Zawsze mnie zadziwia, że mimo wszystko rząd chce ładować ciągle kasę w usprawnianie dojazdu do Warszawy, a takie trasy jak na przykład Kraków-Lublin, Wrocław-Gdańsk - na nie nie ma żadnego
Robi się ciepło na sercu jak człowiek widzi te wszystkie miliardy #!$%@? w błoto :]
@Kargaroth: i muszą wykorzystać przyznane dotacje.
A oprócz tego...
Trwałość podkładów drewnianych na bardziej wymagających liniach to 18 lat (dla sosnowych). Oprócz tego linia kolejowa może być po prostu modernizowana, żeby mogły po niej szybciej jeździć pociągi. A sam stan sporej części linii był katastrofalny.
Nie mówię, że PKP będzie jakoś wybitnie racjonalnie gospodarowało pieniędzmi, ale na moje oko próba zrobienia
źródło: comment_1635178244eMPOMERxI3B6BaRsrevePu.jpg
PobierzJeśli to są środki z funduszy celowych, to trzeba je wydać na kolej i już. A czy można je wydawać lepiej? Pewnie tak, ale z drugiej strony jeszcze gorzej byłoby je zmarnować i nie wydać.
W 1999 pociąg przejeżdżał ją w 2h 10 min
Wyremontowano
Zrobiło się 2h 20 min
Minęło może z 10 lat od remontu xD i remontują znowu, by skrócić czas do 1h 50 min, przez te remonty od 3 lat jeździ się za to 4 godziny, prace miały zakończyć się w tym roku, ale chyba przedłużą się o kolejne 2 lata, bo końca nie widać ( ͡° ͜ʖ ͡
Tymczasem jadę pociągiem IC Włókniarz, opóźnionym o prawie 2 godziny, więc wyjdzie 5 godzin ze Szczecina, co jest jakimś absurdem (ʘ‿ʘ)
Dobrze, że tym razem, nie jadę z samego Szczecina