Pisałem już o tym na mirko, ale tutaj myślę że warto też wspomnieć co może Was czekać gdy kupujecie w Media Markt.
SKRÓT: MediaMarkt zrobił promocję, kasę przyjął, zamówienie anulował. Na kilka godzin zrzucił produkt ze strony, powysyłał info, że zamówienie anulowane po czym dodał produkt ponownie, ale w normalnej cenie. Z powodu anulowania zamówienia wyczytać można, że nie mają towaru... towar jednak jest i to w dużej ilości w wielu miejscach Polski.
Cała historia: na stronie mediamarkt.pl była promocja na sprzęt foto. Nie można tu mówić o błędzie cenowym, bo reklama tego była nawet na stronie głównej strony. Udało mi się dorwać:
- CANON EOS 6D Mark II Body za 3600 (https://mediamarkt.pl/foto-i-kamery/lustrzanka-cyfrowa-canon-eos-6d-mark-ii-body)
- Obiektyw CANON EF 50mm f/1.8 STM za 389 zł (https://mediamarkt.pl/foto-i-kamery/obiektyw-canon-ef-50mm-f-1-8-stm)
- torbę w promocji
- termometr za 1 zł (w promocji do zamówień powyżej 1000 zł).
Całość opłaciłem od razu (dowód:
Z małym poślizgiem wpadła informacja o tym, że mają przedmioty, ale różnych lokalizacjach:
Potem jeszcze mail, że kompletują moje zamówienie a chwilę później to:
Oczywiście napisałem do nich maila z pytaniem dlaczego anulowane.
Czyli w skrócie: produkty są jedynie prezentowane na stronie, dopiero potem sprawdzają czy mają produkt na stanie i czy dojdzie do zawarcia umowy sprzedaży.
Czyli skoro anulowali to nie mieli na stanie... w chwili wysłania pierwszej wiadomości na kilka godzin zdjęli aparat i obiektyw ze strony, po chwili jednak wisiał już jako dostępny (ale w normalnej cenie):
Obiektyw to samo - w promocyjnej cenie nie mają, ale w normalnej już tak.
Dzwoniłem także do trzech sklepów - towar był dostępny od ręki. Jedna z mirabelek (JATYLKOZAPYTAC - dzięki!) podesłała mi nawet fotkę ze sklepu stacjonarkego w Katowice 3 Stawy:
Napisałem o tym MM - że na stronie mediamarkt.pl można zobaczyć że towar jest dostępny w bardzo dużej ilości sklepów w dużej ilości, podesłałem nawet screeny. Zapalił się płomyczek nadziei bo "sprawa została przekazana do dalszej weryfikacji oraz realizacji przez odpowiedni dział."
Dzisiaj jednak dostałem info, że zamówienie anulowane, bo tak... a kasa zwrócona.
Czuję niesmak. Nigdy w sumie nie miałem problemów z Media Marktem a tu taka januszerka. Jestem jednak zbyt wkurzony na nich i zirytowany całą sprawą, że za radą jednego z mirków spróbuje sprawę rozwiązać poprzez UOKiK.
Komentarze (266)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Ot mieli XXX sztuk sprzętu w za 4k, sprzedali i teraz mają już tylko ten sam ale za 5k.
Zachowanie kiepskie ale ani UOKiK ani wykopki tu raczej nie pomogą - mieli prawo tak zrobić
Dziwnie wygląda przyjmowanie zapłaty i dopiero potem potwierdzanie zamówienia, nie ta kolejność. Sklep nie powinien przyjmować płatności jeśli jeszcze nie wie, czy potwierdzi zamówienie. I często tak właśnie jest, ale jak widać nie w MM.
Komentarz usunięty przez moderatora
Jeżeli uzasadnią to mogą. Ciekawe co na to UOKiK.
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-wykroczen-16788218/art-135
Uzasadnienie odmowy obsłużenia klienta może też mieć inne podstawy. Otóż sprzedawca może odmówić sprzedania danego egzemplarza towaru w sytuacji, gdy wcześniej z innym klientem umówił się, że tę rzecz dla niego zarezerwuje („odłoży”). Uzasadnieniem dla odmowy w takim przypadku będzie zawarcie z inną osobą przedwstępnej umowy sprzedaży danej rzeczy. Takie „odłożenie” nie będzie również karalnym ukryciem towaru, gdyż dana rzecz utraci, na mocy zawarcia
https://www.dziennikprawny.pl/pl/a/opony-ze-sklepu-internetowego-co-robic-jak-w-magazynie-nie-ma-juz-towaru-w-zamowionej-przeze-mnie-cenieenie
https://konsumenci.org/aktualnosci,czy-sklep-internetowy-ma-prawo-anulowac-zamowienie-powolujac-sie-na-blad,419
https://di.com.pl/e-sklep-anuluje-zamowienie-konsument-zada-realizacji-co-na-to-prawnik-53870
Walcz, różnica ceny jest moim zdaniem tego warta.
Nie ma tytułów maili, więc nie wiemy czy zamówienie było potwierdzone. Z tego drugiego screena błędnie wywnioskowałem że było.