@IvanBarazniew: ja na nim jezdze prawie co dziennie i nie ma szans zeby sie #!$%@? jal jedziesz zgodnie z przepisami i masz sprawne opony i amortyzarory
@Federal: to jest droga śródmiejska, a nie autostrada. Jest prowadzona w środku miast na śląsku. Zakręty, liczne zjazdy i przez to rózne ograniczenia są norma w tych warunkach. To nie jest autostrada zbudowana na pustym polu.
Cytując artykuł : "Łuk nie jest najlepiej zaprojektowany – pokonując go, konieczna jest korekta kierownicą. W pewnym momencie można odnieść wrażenie, że zacieśnia się. Niektórzy reagują gwałtownie, co prowadzi do poślizgu." .
Naprawdę inżynierowi co to projektował powinni dać order. Ciekawe jak się typ czuje oglądając kolejne wypadku.
Patrz pan, tysiące kierowców jeździ tam codziennie i jakoś nic im się nie dzieje!
@Krynioslaw: Co to za argument? Przez inne łuki i inne odcinki trasy jeżdżą miliony kierowców i nic im się nie dzieje. Bo są zaprojektowane prawidłowo, z marginesem bezpieczeństwa, którego tutaj zabrakło.
Myślałby kto, że jeśli nie ma pieniędzy na przebudowę tego cholernego odcinka, to przynajmniej fotoradar z jakimś migającym oznaczeniem powinni postawić, żeby zmusić wszystkich do zdjęcia
@xniorvox: A skad wiesz ze sie nie dzieje? W tym miejscu jest kamera stad te wypadki sa takie medialne i odbijaja sie szerokim echem. Sa znaki, tablice o niebezpiecznym miejscu, ograniczenie do 80 km/h. Prawda jest taka ze sporo ludzi tam #!$%@? 100 jak nie lepiej. Szeroka, trzy pasmowa jezdnia, brak kolizyjnych skrzyzowan to cisna.
4 zdarzenia w ciagu 7 dni - to znaczy ze 4 idiotow nie patrzylo na znaki.
Czekajcie - gddkia widzi, że tam jest pełno wypadków, droga non stop zablokowana i nic z tym nie robią? Żadnego przeprojektowania, żadnego fotoradaru? Najwięksi mistrzowie tego zakrętu to Ci ci projektowali, ci co zbudowali i ci co zrobili odbiór tego gówna...
@ostry_cien_mgly Jest ograniczenie prędkości? Jest. Codziennie przejeżdża tamtędy tysiące samochodów, a rozbija się jeden. Czyja to wina, że kierowca tego jednego jest debilem?
@ostry_cien_mgly @arekb81 mało że tam jest ograniczenie to jeszcze olbrzymia tablica czarnego punktu i świecące strzałki na barierkach. Nie wiem co jeszcze trzeba postawić żeby ludzie nie ładowali tam 130 bo są trzy pasy.
Nigdy nie rozumiałem fenomenu tak wysokiej liczby wypadków na tym zakręcie, zwłaszcza w kierunku na Gliwice. Prawdziwy zakręt mistrzów jest bodajże na S52 w Bielsku - tam nawet wyłączono na pewnym fragmencie ekspresówkę i wprowadzono ograniczenie do 60 km/h bo ten zakręt jest dopiero źle wyprofilowany.
wprowadzono ograniczenie do 60 km/h bo ten zakręt jest dopiero źle wyprofilowany.
@BigGuy: jest dobrze wyprofilowany (patrz niżej) bo to jest łącznica, prawdziwy przebieg drogi jest na wprost (drogi nie ma, ale na google maps widać niezabudowaną rezerwę pod drogę a prace są na etapie projektu i przetargu)
tam ma być skrzyżowanie 2 dróg ekspresowych w kształcie litery T (dwupoziomowe)
nachylenie poziome drogi zależy od promienia łuku i prędkości projektowej, prędkość
@BigGuy: Problem jest taki że ludzie jak widzą równą drogę z dwoma pasami to dostają małpiego rozumu i traktują ją jak autostradę. Nieważne że biegnie przez środek miasta i ma czasami co kawałek przejścia dla pieszych. Są dwa pasy to trzeba #!$%@?ć 140 i wyprzedzać. A takie drogi zakręty miewają o wiele ostrzejsze niż na autostradach bo mogą, dlatego właśnie nie są autostradami, a wielu kierowców tak je właśnie traktuje, na
@Czytelnik30: Każdy kto kazałby przebudować ten zakręt poszedłby siedzieć. Dlaczego? Bo to droga krajowa. Droga krajowa o wielu pasach: ograniczenie 100km/h na prawie całej długości. Wystarczy zrobić tam testy i spokojnie okaże się, że jadąc 100-ką nic ci się stać nie może przy takich warunkach. Jaki jest zatem powód przebudowy? Ano nie ma. Nikt zatem się nie zdecyduje.
Jeszcze ta mała cysterna powinien się w nich wdupic. Barany same. Awaryjki i jak coś to za wypadkiem nie przed. Bierzesz ubierasz kamizelkę stawiasz trójkąt a później udzielasz pomocy.
Najpierw ty a później reszta debili co spowodowało wypadek. No chyba że twoje życie nic nie jest warte a w piwnicy nikt na ciebie nie czeka.
Pytanie mi się nasuwa takie, czy tam są zachowane normy na tym łuku? Bo już kolejny raz czytam, że kierowcy, kierowcami, ale łuk jest "nie jest najlepiej zaprojektowany". Bo jeżeli nie ma tam zachowanych norm, to może czas go przebudować, hm? A jeżeli są, cóż, peszek, trzeba bardziej uważać ¯\_(ツ)_/¯
Bo jeżeli nie ma tam zachowanych norm, to może czas go przebudować, hm?
@Bad_Sector: Oczywiście, możemy wydać miliony złotych na przebudowę, ponieważ jeden z drugim Januszem nie umieją zwolnić do 80! Powiedz mi ile zyskują kierowcy przekraczający prędkość na tym odcinku? Sekundę, pół? Problem jest to fakt, ale tylko osób, które przekraczają tam prędkość. Więc jaki sens ma przebudowanie tego fragmentu?
Oczywiście, możemy wydać miliony złotych na przebudowę, ponieważ jeden z drugim Januszem nie umieją zwolnić do 80!
@Bijelodugme: Ale mi chodzi o coś zupełnie innego, nie umniejszam winy kierowców, chodzi mi o to, że JEŻELI ten fragment drogi jest zbudowany źle (niezgodnie z normami), to ktoś powinien ponieść za to odpowiedzialność. Nie jest sztuką #!$%@?ć fragment drogi i postawić znak z ograniczeniem prędkości, chodzi o to, że na to idą ciężkie
Mnie co innego interesuje. Pierwszy zatrzymał się biały samochód, a drugi był czerwony który nie zatrzymał się tylko zwolnil i pojechał dalej. To jest zgodne z przepisami? Nie powinien zatrzymać się?
@Kazek_Wichura: to że ktoś się zatrzymał nie znaczy, że udziela pomocy @ko_rben Ale z drugiej strony, wg polskiego prawa udzieleniem pomocy jest wezwanie służb (zadzwonienie na 112), więc zatrzymanie się nie jest obowiązkiem...
Komentarze (307)
najlepsze
Naprawdę inżynierowi co to projektował powinni dać order. Ciekawe jak się typ czuje oglądając kolejne wypadku.
ps. co innego, że kierowcy idioci ;)
@Krynioslaw: Co to za argument? Przez inne łuki i inne odcinki trasy jeżdżą miliony kierowców i nic im się nie dzieje. Bo są zaprojektowane prawidłowo, z marginesem bezpieczeństwa, którego tutaj zabrakło.
Myślałby kto, że jeśli nie ma pieniędzy na przebudowę tego cholernego odcinka, to przynajmniej fotoradar z jakimś migającym oznaczeniem powinni postawić, żeby zmusić wszystkich do zdjęcia
Sa znaki, tablice o niebezpiecznym miejscu, ograniczenie do 80 km/h.
Prawda jest taka ze sporo ludzi tam #!$%@? 100 jak nie lepiej. Szeroka, trzy pasmowa jezdnia, brak kolizyjnych skrzyzowan to cisna.
4 zdarzenia w ciagu 7 dni - to znaczy ze 4 idiotow nie patrzylo na znaki.
płacą od każdego słowa?
Oby więcej takich tak samo jak drzew przy drogach. Niech się debile sami eliminują.
Codziennie przejeżdża tamtędy tysiące samochodów, a rozbija się jeden.
Czyja to wina, że kierowca tego jednego jest debilem?
@arekb81 mało że tam jest ograniczenie to jeszcze olbrzymia tablica czarnego punktu i świecące strzałki na barierkach. Nie wiem co jeszcze trzeba postawić żeby ludzie nie ładowali tam 130 bo są trzy pasy.
@BigGuy: jest dobrze wyprofilowany (patrz niżej) bo to jest łącznica, prawdziwy przebieg drogi jest na wprost (drogi nie ma, ale na google maps widać niezabudowaną rezerwę pod drogę a prace są na etapie projektu i przetargu)
tam ma być skrzyżowanie 2 dróg ekspresowych w kształcie litery T (dwupoziomowe)
nachylenie poziome drogi zależy od promienia łuku i prędkości projektowej, prędkość
Jaki jest zatem powód przebudowy? Ano nie ma. Nikt zatem się nie zdecyduje.
Najpierw ty a później reszta debili co spowodowało wypadek. No chyba że twoje życie nic nie jest warte a w piwnicy nikt na ciebie nie czeka.
@Bad_Sector:
Oczywiście, możemy wydać miliony złotych na przebudowę, ponieważ jeden z drugim Januszem nie umieją zwolnić do 80! Powiedz mi ile zyskują kierowcy przekraczający prędkość na tym odcinku? Sekundę, pół?
Problem jest to fakt, ale tylko osób, które przekraczają tam prędkość. Więc jaki sens ma przebudowanie tego fragmentu?
@Bijelodugme: Ale mi chodzi o coś zupełnie innego, nie umniejszam winy kierowców, chodzi mi o to, że JEŻELI ten fragment drogi jest zbudowany źle (niezgodnie z normami), to ktoś powinien ponieść za to odpowiedzialność. Nie jest sztuką #!$%@?ć fragment drogi i postawić znak z ograniczeniem prędkości, chodzi o to, że na to idą ciężkie
@ko_rben Ale z drugiej strony, wg polskiego prawa udzieleniem pomocy jest wezwanie służb (zadzwonienie na 112), więc zatrzymanie się nie jest obowiązkiem...
Serio
Zwolnij
To nie żart
W tym roku
250 wypadków w tym miejscu
Elo