@kwasny: moim zdaniem ekran dotykowy nie nadaje się do tego typu gier. Sam pierwszy raz w życiu przeszedłem GTA: San Andreas na telefonie z połączonym padem z XOne. Robiłem do tej gry kilka podejść od premiery i zawsze nudziła mnie pod koniec na tyle, że usuwałem z dysku. Rok temu ją skończyłem i mimo dość małego ekranu 6,7" grało się bardzo przyjemnie. Palcem byłby to masochizm, ale co kto lubi
@kwasny: pamiętam jak byłem ostro zdziwiony, że Max Payne 3 ma się odbywać po brazylijskich krajobrazach. A tu taki szok. Fabuła, grywalność, muzyka, dialogi, sam Max - sztosik i wisienka na torciku. Creme de la creme jest ta trzecia część.
Ładny zbieg okoliczności, bo akurat dziś rano mi się przypomniało jakoś o Max Paynie, a tu się okazuje teraz, że 20 rocznica dziś. Ehh ten Jung i jego "nieświadomość zbiorowa" (ʘ‿ʘ)
@deton24: W większości angielska wikipedia. Tylko, że informacje rozrzucone po wielu stronach.
Info o Final Reality na Assembly i easter egg jest w samym benchmarku. Podziękowania dla Janne Alanenpää znalazłem na https://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,51715/. Jest też gdzieś tam podstrona z creditsami do Alana Wake'a. To mnie mocno zaintrygowało, ale nie znalazłem nic więcej na ten temat;(
Akurat w tym roku postanowiłem sobie odświeżyć ten tytuł (po jakichś 15 latach kiedy ograłem go za gówniarza). No sztos po prostu, zwłaszcza w temacie muzyki, fabuły, klimatu. Nawet grafika i mechanika nie zestarzały się jakoś szczególnie, chociaż boli lekko liniowość i prostota zagadek. TA GRA + śnieżny, zimowy, piątkowy wieczór + zgaszone światło + słuchawki + grzane wino w kubku obok = totalny combo breaker, chyba tylko Mafia i Mafia 2
Ja nigdy nie zapomnę końcowej sceny i to co wydarzyło się później…Kiedy zawaliła się ta wierza na szczycie budynku niszcząc helikopter i gra się skończyła poszedłem oglądać telewizje i dowiedziałem się iż zawaliło się World Trade Center…. To jedyna gra której datę zakończenia zapamiętam do końca życia
Nie zapomnę jak przechodziłem 1 ke z matrix kung fu modem i na schodach właczyła sie obrotowa kamera z góry przy wykanczaniu kijem do tej pory szukam szczeki na podłodze , walka kijem i bieganie po scianach to najmiodniesze doświadczenie growe młodych lat
Do teraz ta gra kojarzy mi się z zaśnieżonym Wildą lub Łazarzem w Poznaniu :D jakoś tak za dzieciaka zapamiętałem że teraz jak widzę śnieg to przynajmniej raz przeleci mi myśl o Maxie
Pamietam artykuł chyba w CD Action jak narzekali ze gra wymaga procesora.. 400MHz i ze mało kto może sobie pozwolić. Sam chyba miałem jakiegoś intela 150 czy 166MHz wtedy.
Max Payne 3 się wcale mocno nie zestarzała. Nadal można przyjemnie dla oka pograć. Według mnie to mocno niedoceniony tytuł. Taki klasyk z wysokim poziomem trudności i bez tego przekomplikowania, które nam serwują obecne tytuły. Miodzio.
@stanson: Akurat trójka, dla wybrednych z jakimś Reshade/SweetFX, graficznie nie zestarzała się nic a nic. To nadal wiodący silnik Rage od R* który najwięcej wspólnego ma wizualnie z popularnym GTA V. Nie wiem tylko jak tekstury w 4K dają radę. Ale to w Reshade można wyostrzyć albo CAS na AMD włączyć.
1, 2 i pierwsza Mafia to mój coroczny must have. To jest niesamowite, że nowe gry mnie nudzą i są klepane jedna podobna do drugiej, że nawet części nie kończę, a taki Max jak wjeżdża to się oderwać nie można.
Jedna z tych gier w ktore balem sie grac, balem sie co mnie czeka za kejnymi drzwiami, schodami, podworkiem ... Ale jednoczesnie ciagnela mnie do siebie (ʘ‿ʘ)
Nie grałem w nią jak wyszła, byłem dzieciakiem wtedy. Odpaliłem dopiero kilka lat temu i byłem szczerze zaskoczony jak dobrze ta gra się zestarzała. Grało się po prostu miodnie. Dowodzi do dla mnie ostatecznie, że najważniejszy jest gameplay. Dzięki niemu gra nigdy się nie zestarzeje.
@Kroledyp: choć Mafię 1 uważam za jeden z growych cudów i kocham niesamowicie, to jednak przez całkowicie drewniany gameplay dzisiejszym graczom bym tego nie polecał. Co innego Max Payne, 20 letnia gra, która klimatem, fabułą i gameplayem wciąga dupą większość współczesnych gier.
Komentarze (233)
najlepsze
A nie sory. To dwójka xd
Tez wtedy płakałem ( ͡° ʖ̯ ͡°)
1 i 2 mnie tak nie wciągnęła.
-whack the sucka!
Info o Final Reality na Assembly i easter egg jest w samym benchmarku. Podziękowania dla Janne Alanenpää znalazłem na https://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,51715/. Jest też gdzieś tam podstrona z creditsami do Alana Wake'a. To mnie mocno zaintrygowało, ale nie znalazłem nic więcej na ten temat;(
W jedynce np. francuski mi się też w miarę podobał.
Nie wiem tylko jak tekstury w 4K dają radę.
Ale to w Reshade można wyostrzyć albo CAS na AMD włączyć.
@Krs90: Akceleratory to starsza sprawa. Max potrzebował karty z Direct3D i to mógł być właśnie problem w starszych komputerach, nawet tych lepszych.