@PDCCH: paliwo vs prąd to jeszcze się zgodzę ale winiety, praca kierowcy, amortyzacja zestawu? Masz jakieś rzetelne porównanie takich dwóch rodzajów transportu?
@wykopsowa: ALE MNIE TO W-----A JAK WYCHODZE NA PARKING PRZED BLOKIEM W DRODZE DO ROBOTY A JAKIŚ P--------Y MASZYNISTA C--J SWOIM EN57 MI PASSATA ZASTAWI BO ON K---A NIE MA GDZIE INDZIEJ TEGO SWOJEGO KIBLA POSTAWIĆ I MUSI NA ZŁOŚĆ MI ROBIĆ BO SIĘ DOROBIŁEM A ON K---A MASZYNISTĄ JEST KIEDY JA NA BUDOWIE MAM 25 ZŁ ZA GODZINE/H
No tak od dawna sie przez Alpy jezdzi. A oplaca sie glownie dla tego ze oplaty za przejazd na kołach przez Brennero sa bardzo wysokie + zakazy i ograniczenia rozmaite. Bez sztuczmego administracyjnego "zdrożenia" jazdy na kołach to sie po prostu nie oplaca ( ͡°͜ʖ͡°)
@Ineedrest: Wypok to wypok .Myślenie tu to wysiłek. Co jest taniego w wożeniu tira którego czas kosztuje , kierowcy który nie jest darmowym niewolnikiem na platformie która nie jest za darmo koleją która jest tańsza tylko na długich dystansach gdy wozi masówkę ?
Ja się od zawsze zastanawiam, że skoro wisła płynie praktycznie przez calą Polskę, czemu nie wrócić do transportu barkami i np za Krakowem w okolicy Tyńca zrobić ostatni portu przeładunku kontenerów.
Widziałem u naszych zachodnich sąsiadów, że na małą barkę potrafią załadować 20 pełno wymiarowych kontenerów. Oznaczało by to, że przez całą Polskę musi jechać 20 tirów mniej, w skali roku to są olbrzymie liczby.
@tomasz-aleksander-baraniak: > wisła to zła rzeka do transportu barkami itp. tak samo Odra, ale tylko po polskiej stronie. Musimy zaakceptować, że jesteśmy prymitywami zacofanymi i tyle.
Pamiętam jak kiedyś na peronach w Zakopanem, w pociągu do Gdańska, były normalnie doczepione 3-4 piętrowe wagony na samochody. Ciekawe, że już tego nie ma. Pewnie za drogo wychodziło.
@Piaseczyniak: No właśnie trafiłem na artykuł z 2013, że mieli wtedy uruchamiać taką usługę na trasie Poprad-Praga. Fajna sprawa w sumie. Kto wie czy jeszcze nie wrócą takie czasy i u nas - patrząc po zapędach, jak chodzi o opłaty za drogi S i inne. No i te wspaniałe, coraz bardziej przystępne ceny paliw ( ͡º͜ʖ͡º)
Komentarze (231)
najlepsze
( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
@Ineedrest: Wypok to wypok .Myślenie tu to wysiłek.
Co jest taniego w wożeniu tira którego czas kosztuje , kierowcy który nie jest darmowym niewolnikiem na platformie która nie jest za darmo koleją która jest tańsza tylko na długich dystansach gdy wozi masówkę ?
Widziałem u naszych zachodnich sąsiadów, że na małą barkę potrafią załadować 20 pełno wymiarowych kontenerów. Oznaczało by to, że przez całą Polskę musi jechać 20 tirów mniej, w skali roku to są olbrzymie liczby.
@tomasz-aleksander-baraniak:
tak samo Odra, ale tylko po polskiej stronie. Musimy zaakceptować, że jesteśmy prymitywami zacofanymi i tyle.
Niestety zainteresowanie ze względu na cenę było nikłe, część wagonów poszła na żyletki a część sprzedana do naszych południowych sąsiadów.
I tutaj ciekawostka.
Mimo że Słowacja jest małym powierzchniowo krajem można tam skorzystać
A znalazłem takie coś o sieci takich połączeń w Europie zachodniej:
https://www.polrail.com/autokuszetka-europa
No i tutaj ten