Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko419
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

477

Jak się jeździ turbinowym Chryslerem.

Auto z obrotomierzem wyskalowanym do 30000 obrotów.

Ksebki
Ksebki
z
youtube.com
dodany: 18.07.2020, 19:18:48
  • #
    motoryzacja
  • 92
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (3)

Prawilny krajzler

ProfesorChleb
z youtu.be
  • 11

Dłuższy materiał Jay'a Leno

kawiarnianypl
z youtu.be
  • 11

Komentarze (92)

najlepsze

A.....o
konto usunięte 18.07.2020, 22:10:01 via Android
  • 126
Czy tylko ja czekałem przez ponad 7 minut aż w końcu depną tę turbinę na prostej drodze?
  • 3
sometimes_yolo
sometimes_yolo
18.07.2020, 23:22:01
  • 72
@AnsuzSowilo: też się zawiodlem, przewijałem po 30 sekund aż ktoś depnie i pokaże jak ten odrzutowiec leci ale #!$%@?, zakop za stratę czasu, #!$%@? content, nie polecam
anonim1133
anonim1133
19.07.2020, 06:15:47
  • 9
@AnsuzSowilo: trzeba doczytać gdzieś o osiągach, bo filmik jest tak ciekawy jakby odkurzacz nagrali
G.....r
konto usunięte 18.07.2020, 19:32:26 via Wykop Mobilny (Android)
  • 115
Obrotomierz ma czerwone pole dopiero od 60k RPM
POlskiBoy
POlskiBoy
18.07.2020, 19:33:49
  • 89
normalnie. obroty silnika nie przekładają sie na osiągi - jakby tak było fajnie to by takie cuda były wkładane na porządku dzienny,
  • 28
niejaki_grzegorz
niejaki_grzegorz
18.07.2020, 20:36:07
  • 251
@POlskiBoy: Tyle obrotów, to stawiam, że trochę szybciej się zużywa.


@Tolstoj-kot: Silnik turbinowy ma lepsze osiągi, przy tej samej masie osiąga znacznie większą moc (dlatego też stosuje się je w samolotach). Ma też większą sprawność. Turbiny mają znacznie większą żywotność niż silnik tłokowy. Turbina jest na jednym wale na łożyskach i to jest jedyny element ruchomy (poza osprzętem). Tutaj problemem jest raczej koszt produkcji. Wymagane są egzotyczne stopy które wytrzymują
qweasdzxc
qweasdzxc
18.07.2020, 20:49:20
  • 92
@Tolstoj-kot: @spec_od_wszystkiego:

Taki nietypowy silnik zawierał pięć razy mniej części, niż w przypadku klasycznego rozwiązania. Nie potrzebował gaźnika czy zaworów, a używał tylko jednej świecy zapłonowej. Turbina wykorzystywała temperaturę spalin do ogrzania powietrza, trafiającego do silnika, dzięki czemu nie było potrzebne stosowanie chłodnicy. Podobnie nie występowała potrzeba smarowania olejem. Te wszystkie zalety oznaczały, że samochód napędzany turbiną wymagał mniej prac naprawczych i konserwacyjnych. Jednak jego najsłynniejszą zaletą był fakt, że
p.....o
konto usunięte 18.07.2020, 20:33:27
  • 75
#!$%@? tam z turbiną, jaka stylistyka piękna.
  • 2
Tolstoj-kot
Tolstoj-kot
18.07.2020, 21:25:39
  • 3
@push3k-pro: Esteta! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Aaandrzej
Aaandrzej
19.07.2020, 04:39:36
  • 3
@push3k-pro: Fury z tamtych lat potrafiły być nieźle wypasione. I to z zewnątrz i w środku.
dramatdramatyczny
dramatdramatyczny
18.07.2020, 22:43:02
  • 60
w sumie to gowno pokazali.
jechali samochodem jak zwykly 70letni dzad bez wigoru i polotu.
  • 1
k.....a
konto usunięte 19.07.2020, 11:21:38
  • -1
@dramatdramatyczny: to auto ma około 100hp, więc demonem prędkości nie jest
S.....S
konto usunięte 18.07.2020, 22:52:26
  • 35
Slaby film imo, Jay Leno zrobil lepszy, polecam ten kanal, swietny gosc:
orkako
orkako
18.07.2020, 22:47:06
  • 34
Tak wygląda silnik:
Pobierz
źródło: comment_1595112425UevwO7OfVWQN2012ZypcHL.jpg
  • 3
werfogd
werfogd
19.07.2020, 19:22:49
  • 1
@orkako:
Czekaj, czekaj, to te dwie rury wystające z bagażnika z widoczną lekką pomarańczową poświatą to tylko dla picu?
Pobierz
źródło: comment_1595186564yrVkRTmfV0idsSJSuQXL54.jpg
orkako
orkako
19.07.2020, 19:26:18
  • 1
@werfogd: Nie wiem, ale to całkiem możliwe. Takie gazy są gorące, wiec lepiej nie wyrzucać je z tyłu gdzie ktoś może stać i to jeszcze ze zwężonych dysz, które powodowałby większy odrzut. Natomiast takie szerokie skierowane w asfalt faktycznie byłby sensowne.
lkwlkw
lkwlkw
18.07.2020, 22:03:35
  • 27
Problemem w turbinie jest jej znaczna bezwładność. Silnik teoretycznie ma dużą moc, jednak reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest bardzo powolna. I w drugą stronę. Przy odpuszczeniu pedału gazu, nie możemy gwałtownie obniżyć prędkości turbiny, groziło by to urwaniem wału. Podobna sytuacja występuje w samolotach akrobacyjnych. Te samoloty wyposażone są w silnik tłokowy, właśnie ze względu na możliwość gwałtownego wzrostu i spadku mocy w zależności od potrzeb. Turbina ma zalety tylko jeśli
  • 2
J.....r
konto usunięte 18.07.2020, 22:23:17
  • 15
Te samoloty wyposażone są w silnik tłokowy, właśnie ze względu na możliwość gwałtownego wzrostu i spadku mocy w zależności od potrzeb


@lkwlkw: To wcale nie jest powodem, samoloty akrobacyjne są tak lekkie że im w zupełności wystarcza zwykły silnik tłokowy.
tomaszk-poz
tomaszk-poz
19.07.2020, 12:11:28
  • 2
@lkwlkw: właśnie ze względu na możliwość gwałtownego wzrostu i spadku mocy w zależności od potrzeb. przecież mają regulacje kąta śmigła
Boobees
Boobees
18.07.2020, 21:50:38
  • 25
jakbys przegazowal stojac w korku to gosc za toba pewno polowe plastikow mialby roztopionych xD
  • 2
k.....a
konto usunięte 19.07.2020, 11:22:43
  • 5
@Boobees: nie, to mit. Gazy wylotowe nie są nawet ciepłe.
nemesis238
nemesis238
19.07.2020, 11:31:03 via Android
  • 0
@Boobees Bzdura. Gazy z turbiny są chłodniejsze niż spaliny z normalnego tłokowego silnika.
outsidre
outsidre
18.07.2020, 23:08:09
  • 21
Dziś można by zastosować do takiego napędu przekładnię elektryczną jak w hybrydzie albo lokomotywie co rozwiązałoby wiele problemów z bezwładnością turbiny.
  • 3
Mamut
Mamut
18.07.2020, 23:21:04
  • 21
@outsidre: Silnik w tym wozie był chyba siódmą generacją. W budowie była ósma, ale zamietli temat. Gdyby jednak go pociągnięto, mielibyśmy dziś samochody turbinowe z silnikiem elektrycznym, które spalałaby nawet tani alkohol.
k.....a
konto usunięte 19.07.2020, 11:28:08
  • 4
@Mamut: generalnie wydajność tego silnika robi wrażenie: sprawność na poziomie 80-90%. Tradycyjny silnik benzynowy to zaledwie 30%. W dodatku jeździ na wszystkim, co się da wlać i spalić. Od nafty po tequilę.
Mete
Mete
19.07.2020, 03:24:54
  • 15
yy no i jaki jest tego sens? myślałem że gość się telepotruje do obcej galaktyki po wciśnieciu gazu, a ten jeździ jak babcia do kościoła... wtf?
60scnds
60scnds
18.07.2020, 23:22:35
  • 14
Równie dobrze zamiast tego filmu mogła być fotka autka, tyle nagranie wnosi do tematu. 7 minut nudy.
Pepe_Boomer
Pepe_Boomer
18.07.2020, 20:16:17 via Android
  • 14
Szału nie ma 130 koni ale duży moment 576nm ( ͡º ͜ʖ͡º)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chrysler_Turbine_Car
  • 3
zuppan
zuppan
19.07.2020, 07:05:17 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@PierreDolain: moze ma nie liniowy moment ?
PierreDolain
PierreDolain
19.07.2020, 18:11:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@zuppan: Nawet jak moment jest przy 10000 rpm to dalej daje 500kW. Ilość minusów obrazuje analfabetyzm techniczny wypoka.
w.....r
konto usunięte 18.07.2020, 19:34:46 via Wykop Mobilny (Android)
  • 10
Ale cudo
Bunch
Bunch
18.07.2020, 23:56:04
  • 8
Tego się nie da oglądać. Cały fajny, unikatowy materiał zepsuty bo ktoś kto to zgrywał nie był w stanie usunąć przeplotu...
  • 2
artkar
artkar
19.07.2020, 02:23:14
  • 0
@Bunch: przeplot jest usuniety tylko, ze metoda blendingu.
Bunch
Bunch
19.07.2020, 02:47:52
  • 0
@artkar: wątpię
cierpkiezale
cierpkiezale
18.07.2020, 22:47:11
  • 8
Kiedyś to była motoryzacja, dziś to nie ma motoryzacji.
mbn-pl
mbn-pl
19.07.2020, 04:12:09
  • 7
Śmierć w Wenecji... zakop.
skullc64
skullc64
19.07.2020, 07:00:26
  • 6
Wskaźnik FUEL na centralnym miejscu przed kierowcą nie jest umieszczony przypadkowo
  • 6
k.....a
konto usunięte 19.07.2020, 17:27:14
  • 3
@Mamut: właściwie to wtedy już miał, na autostradzie przy tamtejszych ograniczeniach 70mph (110kmh) bez problemu schodził poniżej 5l. W mieście potrafił spalić podobne wartości jak ówczesne muscle cars, ale wciąż to było bardzo nowoczesne, ekonomiczne i innowacyjne auto. Podobno największym problemem były koszty budowy wynikające z koniecznej wysokiej precyzji wykonania napędu i stosowania egzotycznych materiałów, które musiały przecież wytrzymać ekstremalnie wysokie temperatury. To właściwie zabiło cały pomysł budowania samochodów napędzanych turbiną.
k.....a
konto usunięte 19.07.2020, 17:33:47
  • 3
@Mamut: spaliny niczego nie topiły, bo nie były nawet ciepłe. Układ był tak skonstruowany, że odbierał niemal całe ciepło z gazów wylotowych i używał je ponownie do napędzania. Inna sprawa, że zmiany norm spalin rzeczywiście również mogły nie pomagać w przetrwaniu projektu.
kRz222
kRz222
18.07.2020, 22:56:15
  • 6
Kiedyś motoryzacyjne molochy zatrudniały tabuny inżynierów tylko po to żeby klepali patenty jak oszalali. Nie miało znaczenia czy coś się przyda teraz na produkcję i sprzedaż. Kiedyś ktoś użyje naszego patentu i bum kasa z nieba
1.....y
konto usunięte 18.07.2020, 20:24:31
  • 6
Ach, gdyby na autostradzie jakieś Audi albo BMW siadło mu na ogonie. Nie zdążyłoby mrugnąć długimi (。◕‿‿◕。)
  • 3
Messix
Messix
19.07.2020, 06:51:46
  • 11
@123_Pafnucy: nom, 130 koni w turbinie vs 300 w bmw, gdzie wystarczy kopnac w pedal i startuje od razu. Rzeczwiscie, nie zdazyl by mrugnac bo zanim by sie rozkrecila ta turbina to juz by bmw czy audi bylo daleko z przodu( ͡º ͜ʖ͡º)
1.....y
konto usunięte 19.07.2020, 13:22:19
  • -1
@Messix: Chodzi raczej o to, że z takiego BMW na ogonie zostałaby płynna dymiąca papka.
mamut2000
mamut2000
18.07.2020, 23:23:57
  • 4
Paradoksalnie w tamtych czasach nylo to calkiem sensowne. Szkoda, ze nie weszlo do produkcji. Byly tez "odrzutowe" motocykle. Dzisiaj nie ma juz miejsca na takie fantazje. Normy, ograniczenia, przepisy...
  • 4
mamut2000
mamut2000
19.07.2020, 16:19:30
  • 1
@tomaszk-poz:
1. Silniki turbinowe charakteryzuja sie mala czuloscia na jakosc paliwa. Dzialaja na najgorszym syfie. Dlatego miedzy innymi sa stosowane np. w czolgach, bo rozwiazuje problem dostawy paliwa w trudnych warunkach.
2. Jesli chodzi o wirujace elementy, to nie wiem czy jestes swiadom, ale w normalnych silnikach rowniez sa wirujace elementy, a turbina z tego Chryslera nie jest wielkosci silnika odrzutowego w samolotach pasazerskich, jest zupelnie malutka w porownaniu.
3. Zuzycie
mamut2000
mamut2000
19.07.2020, 19:10:37
  • 1
@tomaszk-poz:

dlatego paliwo lotnicze musi spełnić normy i przy tankowaniu pobiera się próbki :-)

Probki pobiera sie aby paliwo pasowalo do specyfikacji silnika, a nie zeby bylo wyspokiej jakosci. Paliwo lotnicze jest duzo nizsza gestosc energetyczna niz olej napedowy, ciezko jest nawet je zapalic zapalka. W samolotach istoyna role odgrywa bezpieczenstwo, dlatego wszystko ma byc zgodne ze specyfikacja, bo kilka milimetrow roznicy w grubosci przewodu moze stac sie rzyczyna tragedii, co
Vincenzo
Vincenzo
19.07.2020, 07:27:17 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@qweasdzxc: @orkako: duże statki są napędzane turbinami gazowymi. Działa to właśnie na zasadzie hybrydy, tj. turbina gazowa generuje prąd, który jest wykorzystywany m.in. do napędu.
Są też próby wykorzystania tego rozwiązania w samolocie (na razie tylko jako demonstrator): https://www.rolls-royce.com/media/press-releases/2019/06-11-19-rr-announces-new-hybrid-electric-flight-demonstrator-to-be-built-with-brandenburg-partners.aspx
dylon
dylon
18.07.2020, 22:53:05
  • 3
jak to wyglada w na zewnatrz i w srodku. lepiej niz dzisiejsze auta.
Assailant
Assailant
19.07.2020, 06:54:44 via Android
  • 2
Takie coś powinni wkładać do elektryków jako range extender. Szkoda że z Jaguara C-X75 nic nie wyszło.
Jakby to się przyjęło i zrobili by odpowiednik Jaguara XE lub XF z takim zestawem napędowym do 300k PLN to od razu leciałbym do salonu.
Pobierz
źródło: comment_15951416840A4tMWwOfrsyf1N6EnQVkr.jpg
prosty_banan
prosty_banan
19.07.2020, 02:58:37
  • 1
Nie wiem czemu ale pierwsze co mi przyszło na myśl to fallout
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (477)
  • Zakopujący (29)

Hity

tygodnia

Wystąpił o dopłatę unijną za swoją ziemię. Okazało się, że pobiera już ją wójt
3694
TOM HANKS bojkotuje książki zmodyfikowane by usunąć zwroty uznawane za obraźliwe
3155
Nie żyje 8-letni Kamilek. Podano przyczynę śmierci
3136
Kijów: Obrona przeciwlotnicza zniszczyła pocisk tuż przed trafieniem w budynek
2450
W 2024 wprowadzony zostanie limit płatności gotówką
1700
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #samochody
  • #ciekawostki
  • #mechanikasamochodowa
  • #motocykle
  • #technologia
  • #heheszki
  • #polska
  • #pytanie
  • #auta
  • #wypadek

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl