Realistycznie wyglądająca symulacja płynów w butelce wódki w Half-Life: Alyx
Tak naprawdę to programiści w sprytny sposób wykorzystują shader do tego aby uzyskać złudzenie ruchu wody.
WuDwaKa z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 111
Tak naprawdę to programiści w sprytny sposób wykorzystują shader do tego aby uzyskać złudzenie ruchu wody.
WuDwaKa z
Komentarze (111)
najlepsze
Od razu poczułem niepokój - a nuż wypadnie i będzie nieszczęście...
Komentarz usunięty przez moderatora
No właśnie słabo.
Zimna wódka nie zachowuje się jak na filmiku, jest gęsta i delikatnie muska ścianki szkła, a kiedy leje się ją do kieliszka to tak jakby łabędź płynął subtelnie przez szyjkę, lądując w kieliszku jak baletnica.
Shader to "program" pisany na procesor karty graficznej. Na czym polega "sprytne wykorzystanei shadera" do symulacji butelki wódki, a niesprytne do innych zastosowań?
@andrzejpetr: Niesprytny shader to np zwykły lakier, drewniany blat, szkło itd.
Nie ma co ukrywać, że użycie tu shaderu a nie symulacji jest pewnym trikiem.
@werfogd: @Bilut: @emjot86:
Chyba podobna technika. Jest kod shadera i skrypt unity.
https://twitter.com/i/status/986374665399685121
Ale to z HL wygląda na o wiele bardziej dopracowane.