Na S7 pod Ostródą dwa busy przewoziły tyle, ile powinno 14 takich dostawczaków!
ITD zatrzymała dwa przeładowane Iveco Daily. Jeden bus ważył 9500 kg a drugi 6100 kg - na krajówce po staremu, zwłaszcza w czasach zarazy.
Bielson44 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 86
- Odpowiedz
Komentarze (86)
najlepsze
@Eurt22 Nooo.... chyba nie.
@Bielson44: Zależy od opcji i konfiguracji. Jeździłem Ducato z dubel kabiną i 4 metrową paką, tam było tylko niecałe 1100 kg ładowności. W zasadzi samochód do wożenia styropianu, czasem wiozłem pół palety
@Karbostyryl: Te samochody nie są przeładowane, bo konstrukcyjne są dostosowane do wożenia takich ładunków. Onie nie są dostosowane papierowo. Bo jakiś idiota wymyślił, że powyżej 3,5 tony trzeba mieć prawo jazdy na ciężarówkę, tachograf i inne bzdety. W takim USA np. na zwykłym prawie jazdy można jeździć pojazdami do DMC prawie 8 t. 3.5 tony to idiotyczne ograniczenie. Stąd masa kombinatorów.
Tylko, że te Iveco akurat to są całkiem konkretne ciężarówki,które fabrycznie są przystosowane do takich obciążeń.
Tutaj chodzi "tylko" o to, że można je zarejestrować z DMC=3.5t, co pozwala uniknąć rejestracji czasu pracy i winiet.
Problemem tutaj nie jest stwarzanie zagrożenia, ale oszustwo na dokumentach i opłatach.