Cześć Mirki i Mirabelki
Wszyscy wiemy jak jest w związku z panującą pandemią koronawirusa i sytuacją na świecie. W Polsce zalecana jest kwarantanna, samoizolacja, home office i tak dalej. Nie każdy zawód da się przenieść na home office, nie każdego pracownika da się wynagrodzić za brak pracy - to zrozumiałe. Jak jednak rozumieć fakt, że ta sama firma w państwie A wynagradza ludzi chorych na koronawirusa, będących na kwarantannie, a w innym państwie B ta sama firma ma swoich klientów gdzieś?
Dzisiaj (20 marca) pojawiła się na oficjalnej stronie Bolta informacja dla kierowców na temat koronawirusa, porady co robić, procedury jak zachować się w trakcie przejazdu itp. W ostatnim akapicie można przeczytać, że "w zw. z panującą sytuacją, niektórzy kierowcy mogą mieć gorsze możliwości zarobkowania na naszej aplikacji. Niemniej, jako że kierowcy Bolt są niezależnymi dostawcami usług, nie możemy zaoferować ww. rekompensat."
Czyli krótko - nie jeździsz, nie zarabiasz. Okrutne ale logiczne. Czyżby? Spójrzmy zatem na ten sam artykuł dla Bolta angielskiego w UK.
Angielscy kierowcy Bolta, którzy dotknięci zostaną epidemią i będą siedzieć na 2 tygodniowej kwarantannie otrzymają 200 funtów (blisko tysiąc złotych), które zostaną doliczone do ich balansu. Do tego rekompensata ta jest na tyle elastyczna, że np. podczas kwarantanny 8 dniowej kierowca otrzyma 114 funtów, nie ma kruczków, które by mówiły tylko o pełnych tygodniach, kwarantanna jest liczona dziennie.
Bolt już kilka tygodni temu podzielił klientów swoim happeningiem z okazji Dnia Kobiet. Teraz Bolt dokonuje podziału względem narodowości, polskich kierowców zbywa komentarzem, że kierowcy nie są zatrudnieni bezpośrednio (co jest prawdą, Bolt udostępnia tylko platformę/usługę/aplikację, natomiast kierowcy podpięci są pod partnerów flotowych), jednak w przypadku kierowców z Wielkiej Brytanii (którzy również mają partnerów flotowych) rekompensata z tytułu choroby będzie wypłacana.
Wiadomo, że firma prywatna będzie działać na własnych zasadach i inaczej na każdym rynku, jednak myślę, że ta sytuacja jest zwyczajnie niesprawiedliwa i krzywdząca dla kierowców zatrudnionych w Polsce :/ Pragnę nagłośnić tą sytuację, być może coś się zmieni w tej kwestii. Tymczasem powyższe znalezisko pozostawiam do refleksji. Poniżej linki:
Polski Bolt: https://blog.bolt.eu/pl/korona...
Bolt UK: https://blog.bolt.eu/en-gb/cor...
Komentarze (39)
najlepsze
@Mario7400: Jestem zdumiony. W zasadzie potwierdziłeś to co napisałem, więc nie rozumiem dlaczego się do mnie wytrzeszczasz.
A na pewno będzie się wszystkim żyło lepiej.
Osoby z UoP mają jakąkolwiek stabilność, a pozostała reszta została tak naprawdę z niczym jeżeli ich pseudo-pracodawca zamknął biznes.