Amsterdam likwiduje 20% miejsc parkingowych
Uwolnione miejsca parkingowe zostaną przekształcone w „bardziej wartościową przestrzeń miejską”, czyli zostaną tam posadzone drzewa, staną parkingi rowerowe lub zostaną poszerzone chodniki.
DanielPlainview z- #
- #
- #
- #
- #
- 554
Komentarze (554)
najlepsze
Za parking zapłaciłem 2x więcej niż za wejściówki do obu muzeów.
Dostosowują miasto do istniejącego sposobu wykorzystania go przez ludzi. Zwykła racjonalna gospodarka przestrzenią.
W takim Poznaniu odwrotnie. Przymusza się ludzi do stosowania takich a nie innych środków komunikacji. Po dojściu do władzy Jaśkowiaka, przebudowali ulice w centrum tak, że ścieżki rowerowe rozrosły się w jednym momencie w takim stopniu, który nie był poparty rzeczywistymi
Ja dojeżdżałem komunikacją 35 minut do pracy. Przesiadłem się na rower i efekt podobny - 40 minut. Tylko z dużo lepszym samopoczuciem, że człowiek się poruszał i bez wkurzenia w korku. polecam
Przy czym taka decyzja zmniejszy jeszcze bardziej liczbe normalnych mieszkancow w centrum.
I do razu żeby nie było: wcale nie dlatego że mnie nie stać.
A napisz jeszcze ze dwa razy "Polskich". Jeszcze ktoś będzie miał wątpliwości. No i "#!$%@?" - tak dwa razy gęściej w zdaniach.
Idź na rower, spożytkuj lepiej tę energię.
@fullmonty: żeby na takich parkomatach był zarobek, to stawki musiałyby być wolnorynkowe - czyli 9-15 zł/godzinę. Obecnie są sztucznie ograniczone ustawą.
@pawlowski-gawel: no chyba nie. u mnie na osiedlu jest deficyt miejsc parkingowych, bo za czasów PRLu ich nie zaprojektowano i nie ma gdzie teraz zrobić. Wybudowano nowe bloki z dużymi parkingami podziemnymi. nie ma chętnych na kupno ani wśród mieszkańców tych bloków, ani wśród mieszkańców osiedla.
za to parkują wszędzie po trawnikach, jeden zastawiając drugiego