@mnlf: dosyć popularne jest ostatnio na YT robienie głowicy z plexi, bo pozwala zobaczyć wnętrze podczas pracy. Autor w filmiku wspomina, że lepsze byłoby żeliwo, stal, aluminium itp. Natomiast samo to, że takie rozwiązanie działa przez jakiś stosunkowo długi czas, już jest dosyć ciekawe ( ͡~ ͜ʖ͡°)
Może ktoś z Mirków poratuje odpowiedzią, bo od dawna mnie to nurtuje. U siebie w samochodzie jak włączę klimę (climatronic, Honda 2004 rok) to czuję spadek mocy. Natomiast gdy jechałem autem nowszej konstrukcji (Fiat Tipo 2018 rok) to nie było tego efektu. Wynika to z tego, że w starszych konstrukcjach kompresor klimatyzacji jest napędzany z rozrządu silnika, a w nowszych konstrukcjach kompresor posiada swój własny silnik? Zawsze mnie zastanawiało :)
@sajmonm: Nie, układy klimatyzacji przeszły niezłą ewolucję przez lata. W efekcie klimatyzacja nadal jest napędzana od silnika (tak samo jak alternator), ale mniejszy i efektywniejszy układ wymaga mniejszych sił do jej prawidłowego funkcjonowania. Doszło do tego, że ja nie widzę praktycznie różnicy w jeździe z klimatyzacją, a bez niej i to nie tylko jeśli chodzi o moc, ale i o spalanie. W samochodzie, który miałem jako pierwszy (produkowany jeszcze w ubiegłym
@eloar: Ta wysyłka trochę odstrasza. ~ 3.5tys zł ,a silnik ~2.2tys. zł to jakbym swoją Ibiza pojechał po ten silnik co pali średnio 5.5l /100 km to wystarczyłoby na ~ ,13000km . Ciężko byłoby tu zaoszczędzić ¯\_(ツ)_/¯
Komentarze (113)
najlepsze
Sprawdź czym napędzany jest st44
Daje jej max pół godziny zanim się przepali i rozleci.
@mnlf: Szybciej, po paru minutach świeca się nagrzewa na tyle że wypływa z tego polimetakrylanu metylu razem z gwintem.
Tylko cena nieco wyższa