@dj_mysz: Kluczowa jest baza.Niektórzy producenci w tamtym czasie zalecali półsyntetyk,inni olej w pełni syntetyczny i na to trzeba uważać,gdyż półsyntetyk wbrew nazwie jest olejem w 70% mineralnym i jak zalejesz silnik,który chodził na półsyntetycznym w pełni syntetycznym olejem to może dojść do wypłukania osadów (nagaru),utraty kompresji i rozszczelnienia.Kluczowe informacje zamieściłem na początku by nie zostały pominięte.Teraz odpowiadając na zapytanie wyjaśniam - liczba/cyfra z literą "W" oznacza to co pokazano w
jak zalejesz silnik,który chodził na półsyntetycznym w pełni syntetycznym olejem to może dojść do wypłukania osadów (nagaru),utraty kompresji i rozszczelnienia
Idąc dalej tym tropem to do starych silników wypadałoby lać mieszankę towotu i parafiny :P Do uszczelniania silnika służą uszczelki, nie olej. Ja zawsze nowo kupiony samochód zalewam pełnym syntetykiem, zwracając uwagę na zgodność lepkości w 100C. dodatkowo przed wymianą robię płukankę. Zazwyczaj po tej operacji silnik odżywa i przestaje pracować jak
Odbiegając trochę od tematu - co robicie że zużytym olejem, jeśli wymieniacie go sobie sami? Wcześniej oddawałem znajomemu mechanikowi, a teraz już nie mam takiej możliwości. Są jakieś punktu odbioru takich płynów?
@tony728: pytałem na Orlenie. Nie zbierają i nie wiedzą kto zbiera. A mam trochę oleju i zużytej benzyny ekstrakcyjnej. Myślałem, że może są jakieś miejsca do zbiórki, bo wylewanie tego syfu gdzie bądź to zwykłe sk...syństwo. z drugiej strony nie wymagam od nikogo, żeby mi ułatwiał życie tylko z tego powodu, że jeżdżę autem. I mam impas
u mnie wg instrukcji zalecany jest 5w30, ale dozwolony w klimacie gorącym są też inne oleje, zgodnie z tabelą z instrukcji powyżej 15 stopni powinien być zalany 10W30, 10W40, 10W50, 15W40 lub 15W50, a nawet 20W20, 20W40, 20W50 w przypadku gdy temperatura na zewnątrz nie jest niższa niż -10 stopni.
Jaki więc najlepiej lać olej, generalnie pełna paleta olejów do wyboru?
A ile razy w ostatnich lata w PL było -22 stopnie?! Jeżeli nawet było to 2-3 dni - nic więcej! I do tego w Zakopcu! Mniemam, że zdecydowana większość Polaków i tak używa olejów 5W40, 10W40 i 15W40 i to popularnych marek (Lotos, Castrol, itp.), które zalegają na półkach w każdej stacji paliw.
Komentarze (302)
najlepsze
@lskx to co mam innego wlać do Stilo 2001 rok? Jak tam producent zaleca właśnie 10W40
Idąc dalej tym tropem to do starych silników wypadałoby lać mieszankę towotu i parafiny :P Do uszczelniania silnika służą uszczelki, nie olej. Ja zawsze nowo kupiony samochód zalewam pełnym syntetykiem, zwracając uwagę na zgodność lepkości w 100C. dodatkowo przed wymianą robię płukankę. Zazwyczaj po tej operacji silnik odżywa i przestaje pracować jak
@KrzaczeQ: Jakie są te temperatury w naszych warunkach? (-‸ლ)
@Mechisto: Kolega mający Almerę 1.8 przyjmował każde ilości. Niestety wyremontował silnik ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Jaki więc najlepiej lać olej, generalnie pełna paleta olejów do wyboru?
Mniemam, że zdecydowana większość Polaków i tak używa olejów 5W40, 10W40 i 15W40 i to popularnych marek (Lotos, Castrol, itp.), które zalegają na półkach w każdej stacji paliw.