Dlaczego auta elektryczne zaczęły być popularne tak późno skoro były pierwsze?
Wizja wyścigów samochodowych z przełomu XIX i XX wieku mocno dziwi, jeśli uzmysłowimy sobie, że obok samochodów z silnikami spalinowymi startowały też auta z silnikami... parowymi. A jaki samochód był najszybszy? Jeszcze w XIX w. przekroczono barierę 100 km/h? Dokonał tego... samochód elektryczny.
travelove z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 235
Komentarze (235)
najlepsze
Jakbym się miał kręcić wkoło komina po 30 km dziennie, to nie widzę sensu kupowania auta droższego niż Seicento za 3000 zł.
Ciekawe dlaczego kierowca siedział z tyłu kabiny? (!!!)
Może dlatego, że w karocach jaśnie państwo siadało z tyłu, a z przodu tylko woźnica? A może nie wpadli jeszcze na pomysł, by w kabinie dać dwa rzędy foteli w jednym kierunku? Duża ciekawostka - takie spotkanie dwóch epok, dyliżansu i samochodu :D
1 Bo jeżdżenie nimi drogo kosztuje - dużo drożej niż samochodami z silnikiem spalinowym.
2 Bo ładowanie długo trwa i w trasie ciężko znaleźć miejsce w których można je naładować.
A jak jesteś bardziej dociekliwy możesz zapytać się też o cenę akumulatorów na wymianę.
Auta elektryczne inne niż miejskie dalej nie mają sensu.
Tak, wiem, hurr durr Tesla, ale ona jest w cenie auta premium, a wszystkie auta elektryczne za 100-150 000 PLN mają absolutnie żenujący zasięg autostradowy (w jeździe 130-140 km/h auto elektryczne ma dużo mniejszy
Benzyna daje 12200 Wh/kg, a baterie około 270 Wh/kg więc musisz zabrać dużo więcej baterii co powoduje zwiększenie masy pojazdu co wymaga większej energii do poruszania i tak w kółko.
@corran: Nie byłem świadomy, że różnica jest aż tak duża. To tylko pokazuje, jak mała jest sprawność silnika spalinowego.
Więcej: Ponad 100 km/h w samochodzie elektrycznym (1899)
Ponad 200 km/h w samochodzie parowym (1906)