Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko209
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
To Znalezisko jest w archiwum

316

Strach przed wolnością

Panuje powszechne przekonanie, że przedsiębiorca płaci za mało. A ile powinien płacić? Więcej. Zawsze więcej. Czy znacie przypadek żeby ktoś podziękował kapitaliście za przyjęcie ludzi do pracy? Ja nie znam.

kamey
kamey
z
debata.olsztyn.pl
dodany: 25.10.2010, 18:35:49
  • #
    wolność
  • #
    liberalizm
  • 85
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Komentarze (85)

najlepsze

chanelzeg
chanelzeg
25.10.2010, 22:09:28
  • 60
Eh, gość myśli identycznie jak ja. Nie wydaje mi sie jednak by "gen niewolnictwa" był dziedziczny. Ja jestem skrajnym liberałem, podczas gdy moi rodzice sa typowymi poboznymi socjalistami. Pamietam jak jeszcze 3 lata temu odradzali mi zakładanie firmy - bo to niepewność, ojciec nawet chcial mi załatwić ciepłą panstwowa posadke. Nawet jak już zarabiałem kilka krajowych srednich na miesiac to dalej były teksty "dziś masz pieniądze, ale jutro sie zmieni koniunktura i
  • 10
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

grzegorz-brzeczyszczykiewicz
grzegorz-brzeczyszczykiewicz
26.10.2010, 06:41:24
  • 27
@chanelzeg:

100% racji. Często spotykam się z takim podejściem. Pokutuje mit że państwowa posada jest najlepsza, bo pewna. Coś i może w tym jest. Taki urzędnik puki się nie wychyla, siedzi cicho i liczy te swoje cyferki lub produkuj nikomu niepotrzebne pisma ma w gruncie rzeczy zapewnione zatrudnienie. Inna sprawa, że większość z nich w prywatnej firmie popracowała by maks 2 tygodnie. Albo by się sami zwolnili (bo coś od
delo86
delo86
26.10.2010, 09:17:35
  • 5
@chanelzeg: zdecydowanie jesteśmy innym pokoleniem. Moi rodzice, osoby wykształcone, pracujące w "państwówce" zawsze szanowali moje decyzje. Szkoły, studia...aż do momentu rozpoczęcia życia zawodowego. Aktualnie pracuję dla dużego zagranicznego koncernu, w którym jest duża rotacja ludzi lecz są spore możliwości. Przez 3 lata zmieniałem miejsce pracy dwukrotnie, co już było szokiem dla moich rodziców. I tu pojawiły się różnice w poglądach. Z początku było: Skoro dostałeś pracę, to pracuj tam do
Adrian00
Adrian00
26.10.2010, 07:48:36
  • 31
Będąc na etacie nigdy nie zostanie się bogatym.
  • 10
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

E.....n
E.....n
konto usunięte 26.10.2010, 09:47:54
  • 9
@Lisu:

Jakoś bym nie narzekał na etat w KGHM za jakieś 600 000 zł ...na miesiąc.
R.....d
R.....d
konto usunięte 26.10.2010, 08:49:08
  • 5
@Adrian00: Najlepszym tego przykładem są panowie z Sejmu i Senatu :-)
e-welina
e-welina
e-welina
26.10.2010, 09:00:23
  • 24
Mnie przedsiębiorcy nie wkurzają, wkurzają mnie za to często pracownicy i ich niekonsekwencja: w hossie uważają, że ich płace powinny rosnąć tak szybko jak zyski przedsiębiorcy, a w bessie, że powinni zachować miejsca pracy i to bez zmniejszenia pensji.

I nie, nie jestem pracodawcą.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

AdrianV91
AdrianV91
26.10.2010, 08:58:51
  • 19
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

keriokowalski
keriokowalski
keriokowalski
26.10.2010, 10:55:16
  • 11
@rrdzony: lubisz wolność? Zostań pracodawcą. Zobaczysz, jaka to wolność gdy widzimisię panienki z ZUS-u czy skarbówki może skończyć się więzieniem. Zobaczysz, jaka to wolność, gdy pomimo opłacania tzw. składek nie masz prawa do świadczeń, bo np. 3 miesiace temu zapłaciłeś o 1 dzień za późno (pracowników jakoś to nie dotyczy). Zobaczysz, jaka to wolność gdy nie masz gwarantowanej pensji, nie masz gwarantowanego urlopu, a jacyś "życzliwi" (np. pracownik którego zwolniłeś
AdrianV91
AdrianV91
26.10.2010, 10:25:04
  • 7
@rrdzony: Tak, pracuję. Na umowę zlecenie i bardzo mi to odpowiada. Ja nie robię łachy pracodawcy, ani on mi - coś nie pasuję to się rozstajemy. Ma być wolny rynek i tyle. Jesteś za głupi lub zbyt leniwy by założyć własny biznes lub wymyślić jakiekolwiek inne źródło pieniędzy to Twój problem. Masz wolność - nikt Cię w pracy na siłę nie trzyma - tacy jak Ty tłumaczą swoją nieporadność życiową
Kissblade
Kissblade
26.10.2010, 09:01:51
  • 18
Myślę, że można by nawet pokusić się o wyróżnienie konkretnych okresów życia, w jakich osoba wstępuje w rolę uczynnego wspomagacza państwowego systemu kontroli. Tzw. "wiek średni", kiedy człowiek zaczyna odczuwać, że zadyszka łapie go jakby częściej, zatrzymuje się, odwraca i patrzy na swoje życie - i porównuje się z innymi. I pojawia się pytanie: "Jak?! Ja całe życie haruję, a tu taki, jeden z drugim, nowym samochodem? Nie może być! Bandyta! Niech
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

TehNoLogic
TehNoLogic
26.10.2010, 10:20:01
  • 15
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

n.....y
n.....y
konto usunięte 26.10.2010, 11:39:25
  • 10
@TehNoLogic: Tu rzeczywiście masz rację. Wielu ludzi nie zakłada firmy, bo nie chce mieć z biurwami do czynienia. Na ten przykład ja wolę robić tzw. fuchy, zapłacić od nich uczciwie podatek niż zarobić parę groszy więcej i się za to z biurwiszonami użerać jako firma.
macgawron
macgawron
26.10.2010, 13:35:57
  • 2
@TehNoLogic: coś w tym jest. licha polska wypłata, okrojona przez biurokrację, nie starcza na zrobienie oszczędności. nic więc dziwnego, że ludzie boją się "niepewności jutra". w sytuacji życia od 1 do 1 nawet jeden miesiąc bez pracy to katastrofa finansowa.
b.....l
b.....l
konto usunięte 26.10.2010, 09:25:14
  • 11
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rt_of_vnt
rt_of_vnt
26.10.2010, 09:03:31
  • 4
W sumie to jest jedna z najmądrzejszych rzeczy jaką ostatno przeczytałem. Mało czytam w sumie, ale zawsze to coś ... i do tego uzmysłowiło mi to, że w sumie się boję podejmować ryzyka.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

J.....y
konto usunięte 26.10.2010, 09:28:02
  • 3
@rt_of_vnt: no w sumie tak w sumie masz racje w sumie.
S.....Y
S.....Y
konto usunięte 26.10.2010, 12:15:34
  • 3
" Czy przedsiębiorca powinien dzielić się z pracownikami swoimi zyskami? Oczywiście, że tak. A czy pracownicy powinni zrzucić się wspólnie z właścicielem na pokrycie strat? Skandal, jak coś takiego można mówić! " Świetnie napisane. Brawo.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

hakeryk2
hakeryk2
26.10.2010, 12:03:43
  • 1
@upr_spam zakopał jako spam. Hmmm.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Hity

tygodnia

Nie żyje Joanna Kołaczkowska
Nie żyje Joanna Kołaczkowska
5865
#niejembodrogo uderzmy w Januszy gastronomi!
#niejembodrogo uderzmy w Januszy gastronomi!
3916
Ponad 300 km/h przez Warszawę. Prokuratura umorzyła śledztwo.
Ponad 300 km/h przez Warszawę. Prokuratura umorzyła śledztwo.
3398
Nadkomisarz przyjeżdża na potańcówkę i parkuje na środku Katowickiego rynku.
Nadkomisarz przyjeżdża na potańcówkę i parkuje na środku Katowickiego rynku.
3044
PZKFiTS wycofuje licencję najlepszej zawodniczce na świecie, Agacie Sitko
PZKFiTS wycofuje licencję najlepszej zawodniczce na świecie, Agacie Sitko
2848
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #demokracja
  • #wolnyrynek
  • #muzyka
  • #4konserwy
  • #samorzady
  • #libertarianizm
  • #polska
  • #anarchokapitalizm
  • #konstytucja
  • #liberalizm
  • #filozofia
  • #cenzura
  • #heheszki
  • #kukizie
  • #ekonomia

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking