@dav2015: ci programiści z Indii to taki Kozioł ofiarny. Prawda jest taka, że nie mają z tą katastrofą nic wspólnego. Za projekt odpowiada firma, przełożeni, kontrola jakości. Zrzucanie winy na programistów jeszcze bardziej pokazuje jak leży tam zarządzanie.
@EmDeCe: nie będzie. To jest już IT nie lotnictwo. Studenci, Hindusi, skracanie terminów, próby pomijania testów, masa ludzi kompletnie bez wiedzy, którzy na siłę próbują np. poprawić dokumentację techniczną bo jej kompletnie nie rozumieją itd.
@EmDeCe: Mogą się nie nauczyć. Przed erą Boeinga w USA była wielka firma McDonnell Douglas. robili świetne samoloty pasażerskie ale jak to korporacja zaczęła szukać oszczędności. było kilka katastrof w których udowodniono że model DC-10 już w fazie projektowania miał błędy o których wiedzieli konstruktorzy dokonujący testów. np. wyrywające się drzwi luku bagażowego. zarząd jednak to zbagatelizował i nie naprawili błędów, dalej sprzedawali maszyny z tymi wadami. cofnięcie na serwis i
@YourDoom: nie, to nei jest definicja multikulti. Znam projekty w których pracują ludzie z całego świata, także z indii, które świetnie prosperują. A co do tego linku, to jako były pracownik Microsoftu mogę jedynie powiedzieć, że pracują tam ludzie z całego świata i praca w wielu, wielu zespołach idzie naprawdę dobrze.
@wuadek: dokładnie, każdy producent wie, że jak jego sprzęt się psuje, to nie dlatego, że jest wadliwy, tylko dlatego, że osoby które go kupują są złej narodowości/wyznania/nie lubią wątróbki.
@mazaken: Nie każdy może byc dobrym pilotem, to nie klepanie kodu, trzeba mieć tradycje. Szybownictwo, czuć samolot bez nadmiaru wspomagaczy. Ciężko zabronić kupować odrzutowce, ale lepiej lecieć z kapitanem latającym z pasji a nie w ramach awansu społecznego. Bo na lekarza Pajeet za głupi...
@wuadek: To niestety smutna prawda. Na chwilę obecną przeciętny "Kowalski" mógłby "zagłosować" portfelem i sugerować się wyborem lotu w zależności jaki samolot by go wiózł, bo sprawa jest świeża. Ale za rok ? Zapomni, no i "przecie naprawili".
Z 2 strony możesz nie mieć racji bo Airbus nie miał wtopy więc nie musi odrabiać strat więc da niższe ceny ¯\_(ツ_/¯
@vasco_da_gama: Oczywiście, że tak. Można to porównać na przykładzie katastrof samolotów w 1988 roku w Lockerby oraz irańskiego samolotu zestrzelonego przez USA nad Zatoką Perską. Średnia wysokość odszkodowania w przypadków ofiar katastrofy nad Lockerby wyniosła ok 10 mln dolarów za każdą ofiarę. Zaś w przypadku ofiar irańskiego samolotu wysokośc odszkodowania wyniosła od 150 (dzieci i emeryci) do 300 tys. dolarów za osobę.
@jednorazowka: dobrze napisał, jak to niby inaczej wytłumaczysz? oni próbowali zbić koszty do jak najniższych, by mieć więcej marży z końcowej ceny za samolot.
Marża – różnica między ceną sprzedaży dobra a ceną jego zakupu, określająca nadwyżkę (zysk) uzyskiwaną ze sprzedaży dobra ponad bezpośrednie koszty jego uzyskania. Może być wyrażona kwotowo lub procentowo.
A niech to, czyżby maksymalizacja zysków ku uciesze akcjonariuszy, przy pominięciu jakichś tam procedur, które były tylko opóźnieniem i dodatkowymi kosztami, znów sprawiła że musiało zginąć kilkadziesiąt ludzi, bo ktoś w Excelu zaokrąglił o kilka oczek za dużo na cięciu kosztów ( ͡º͜ʖ͡º)? No ale to regulacje są złe, pamiętajcie że korporacja zawsze chce dla was dobrze, nigdy źle ( ͡°͜ʖ͡
@mat_91 Idiotyczne lub nic niewnoszace lub jednozdaniowe komentarze powinny byc na wypoku usuwane z automatu... Choc z drugiej strony... Wykop swiecilby pustkami...
@Simmonides: Większość pasażerów to się dowie czym leci dopiero na pokładzie jak zajrzy do broszurki bezpieczeństwa (czy jak to się tam fachowo te airline safety card nazywa).
@eeemil: przy czym jesli dobrze rozumiem to nadszarpnęło reputacją FAA bo niektorzy sugerują, że FAA przymykało oczy by pomóc krajanom. EASA z tego co pamiętam wyraźnie powiedziało, że nawet jeśli FAA pozwoli maxom latać w Ameryce, to i tak podejmie decyzje sama w oparciu o własne kryteria.
Hahaha USA 100mln dolarów rodzinom ofiar dwóch samolotów, a VW miliardy Amerykanom za to ze samochód miał przekłamane normy spalin które w USA i tak nie obowiązują w tych zakresach. A chodzi o sam fakt kłamstwa - to jest sprawiedliwość
Mirki, tak wyglada wszystko obecnie gdzie występuje czynnik ludzki. Mieszkanka w których mieszkacie to pełne błędów lokale projektowane przez studentów 2k netto.
Wszystko to efekt walki o pieniądz każdym kosztem.
Pamietam jak projektowałem swoją pierwsza linie SN. Nic o tym nie wiedziałem, o normach tez nikt mi nie powiedział. Pomimo ze nauczyłem się mówić „nie wiem, nie potrafię, proszę pomóżcie mi”. To dostawałem odpowiedz;
@KrS1: "Mirki, tak wyglada wszystko obecnie gdzie występuje czynnik ludzki. Mieszkanka w których mieszkacie to pełne błędów lokale projektowane przez studentów 2k netto." Wiesz, że projekt budowlany musi być sprawdzony przez gościa z uprawnieniami i za katastrofę może iść do więzenia?
Wiem, że to może zbyt mocne, ale jakby tak 2-3 osoby, które są za to odpowiedzialne po prostu skazać za to co się stało na karę śmierci, znaleźć tych, którzy gonili z terminami, upraszczali procedury wdrożeniowe itp. tak dla przykładu, żeby już nigdy nikomu nie przyszłoy do głowy żeby igrac z bezpieczeństwem transportu lotniczego...
Wiem, że to może zbyt mocne, ale jakby tak 2-3 osoby, które są za to odpowiedzialne po prostu skazać za to co się stało na karę śmierci, znaleźć tych, którzy gonili z terminami, upraszczali procedury wdrożeniowe itp. tak dla przykładu, żeby już nigdy nikomu nie przyszłoy do głowy żeby igrac z bezpieczeństwem transportu lotniczego...
@RaFa2600: Brawo, dzięki temu uda Ci się posłać do celi śmierci kilku menedżerów średniego szczebla, którzy zostaną
@wolodia po pierwsze napisałem, że nie wiem czy to dobry pomysł, po drugie napisałem że chodzi o faktycznie te osoby które igraly z bezpieczeństwem, po trzecie przez wywołanie kryzysu na rynku kredytów hipotecznych nikt bezpośrednio nie zginął. Jednakże uważam, że dopóki w obu przypadkach winni nie zostaną ukarani w sposób, który skutecznie odstraszy naśladowców, nie możemy się czuć całkowicie bezpiecznie w powietrzu jak również podpisując umowę kredytową...
Nie da się bezkarnie ciąć kosztów. Ja tam czekam na festiwal katastrof. Przynajmniej, na kanałach informacyjnych, paplanina o polityce zejdzie na dalszy plan :-)
Ciekawe co by było gdyby stanął na krawędzi bankructwa. Za dużo ma kontraktów wojskowych by pozwolili mu upaść albo zostać przejętym przez jakieś zagraniczne spółki.
@gm001131: On nie może upaść jest za wielki to zajebisty paradoks. Jest źródłem części do całej rodziny B3/4/5/6/7/8/9XX oraz wydawcą biuletynów bezpieczeństwa. Wszelkie ruchy zmiany właścicielskie oraz przerwanie łańcucha dostaw zablokowały by transport lotniczy na planecie. Oraz uczyniły by latanie bardziej niebezpiecznym.
@jakub20: Całkowity upadek to na pewno nie nastąpi. Chociażby z tych przyczyn, które napisałeś. Ale ryzyko przejęcia lub rozparcelowania na mniejsze firmy już istnieje. Choć ta firma ma za duże znaczenie strategiczne by USA do tego dopuściło.
Komentarze (115)
najlepsze
Studenci, Hindusi, skracanie terminów, próby pomijania testów, masa ludzi kompletnie bez wiedzy, którzy na siłę próbują np. poprawić dokumentację techniczną bo jej kompletnie nie rozumieją itd.
Wszędzie tak samo.
@mikolaj_o: Multikulti nie ma nic do rzeczy, tylko złe zarządzanie projektem i dawanie złych ludzi do złej pracy.
Ale za rok ? Zapomni, no i "przecie naprawili".
Z 2 strony możesz nie mieć racji bo Airbus nie miał wtopy więc nie musi odrabiać strat więc da niższe ceny ¯\_(ツ_/¯
$289k na osobę? Dobrze dla nich że się samoloty rozbiły na jakichś zadupiach bo życie Amerykanów zapewne zostałoby wycenione znacznie wyżej...
No ale to regulacje są złe, pamiętajcie że korporacja zawsze chce dla was dobrze, nigdy źle ( ͡° ͜ʖ ͡
Niezły jest
Wszystko to efekt walki o pieniądz każdym kosztem.
Pamietam jak projektowałem swoją pierwsza linie SN. Nic o tym nie wiedziałem, o normach tez nikt mi nie powiedział. Pomimo ze nauczyłem się mówić „nie wiem, nie potrafię, proszę pomóżcie mi”. To dostawałem odpowiedz;
Co się martwisz, nie ty się pod tym
Wiesz, że projekt budowlany musi być sprawdzony przez gościa z uprawnieniami i za katastrofę może iść do więzenia?
A to jakim teoretycznym państwem jest Polaka nie mówi nam hala w Katowicach i pseudowyroki
@RaFa2600: Brawo, dzięki temu uda Ci się posłać do celi śmierci kilku menedżerów średniego szczebla, którzy zostaną
Za dużo ma kontraktów wojskowych by pozwolili mu upaść albo zostać przejętym przez jakieś zagraniczne spółki.
Wszelkie ruchy zmiany właścicielskie oraz przerwanie łańcucha dostaw zablokowały by transport lotniczy na planecie.
Oraz uczyniły by latanie bardziej niebezpiecznym.
Komentarz usunięty przez moderatora