niedawno (prawnie zapewne z mojej winy) zabiłbym faceta 50+ który podobnie wbiegł mi na drogę na czerwonym świetle ale na pasach. tak jechałem za szybko...(sprawdziłem to po fakcie bo byłem "pewny" że tam 90 można..) ale na szczęście miałem 3 pas żeby odbić.
tak czy inaczej moje spostrzeżenia jako osoby bez dodatkowych kursów rajdowca:
- odruchowo odbija się w stronę z której niema szans na inny samochód (super jak to jest inny
No to pewnie za maksymalnie miesiąc na tym odcinku drogi urzędnik zarządzi ograniczenie prędkości. Pozostaje tylko pytanie - czy to będzie 50 czy może łaskawie aż 70km/h...
@FrankTheTank: ja tu widzę jeden ślad kół z lewej strony. Takie chwycenie kół jest bardzo niebezpieczne bo może skręcić całym autem. Nie wiadomo na ile kierowca unikał potrącenia wjeżdżając na trawę a na ile był to skutek niesprawnych hamulców.
@weniwidiwiczi: Z tym dowodem w postaci nagrania raczej nic mu nie grozi. Tam nie ma ruchu pieszego nawet wzdłuż drogi za barierkami. Pieszy ani nie miał prawa, ani też wygodnej możliwości znaleźć się na poboczu. Też widywałem ludzi przebiegających w niewyznaczonych, a także wyraźnie oznaczonych z zakazem ruchu pieszych miejscach, nawet na obwodnicy! Śmiem przypuszczać że jest to związane z imigracją, ponieważ ostatnimi laty problem zdaje się występować częściej - jednocześnie
@goromadska: wiadomo ze kierowca neiwinny, ale za zabicie czlowieka na drodze jeszcze nikogo w tym kraju nieuniewinnili....sad zawsze moze powiedziec ze nie zachowal wystarczajacej ostroznosci nie potrafill przewidziec...
Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedno zjawisko. Filmujący prawie nie hamuje, pomimo że widzi przed sobą zderzenie i lecącego pieszego - pozostali kierowcy na filmie (poza może samym zderzonym z pieszym) też reagują cokolwiek słabo.
Wydawałoby się że naturalnym odruchem będzie awaryjne hamowanie, jednak często gdy kierowca widzi coś co go prawdziwie przerazi, bez względu czy jest to coś zagrażające jemu czy otoczeniu, reakcja będzie taka jak u filmującego i okolicznych kierowców.
@hellfirehe: Masz w ogóle prawo jazdy? Ułamki sekund, hamowanie jest, to jest droga szybkiego ruchu, hamowanie do 0 nie jest też najlepszym wyjściem, ty wyhamujesz, za tobą kolejne auto też, ale następne już nie i masz karambol.
@Rafal00027: Tyle że w takich przypadkach nie jest to świadoma decyzja kierowcy, a zazwyczaj właśnie panika.
Badania nad tym zjawiskiem były przyczyną opracowania systemów BAS (chyba już nawet obowiązkowych w nowych samochodach), które w tego typu przypadkach dociskają hamulce maksymalnie, właśnie dlatego że 80% kierowców nie jest w stanie zahamować skutecznie w warunkach przerażenia sytuacją w której się znaleźli.
@Herron: kretyński to jest twój komentarz. Człowiek na takiej drodze patrzy tunelowo. Czyli jak nie powinno być tam pieszych to nie zauważysz dopóki nie wyląduje ci na masce.
@SpokojnyPan: to jest taki odcinek że na legalu można zapierniczać. Dwa pasy, teren niezabudowany. Ograniczenie tam jest do 100 km/h. Brak chodnikow w okolicy. Pieszych tam po prostu nie ma.
Komentarze (135)
najlepsze
tak czy inaczej moje spostrzeżenia jako osoby bez dodatkowych kursów rajdowca:
- odruchowo odbija się w stronę z której niema szans na inny samochód (super jak to jest inny
Pozostaje tylko pytanie - czy to będzie 50 czy może łaskawie aż 70km/h...
Komentarz usunięty przez moderatora
no chyba sobie #!$%@? kpisz
@janekplaskacz
Nie chce mi się szukać, pamiętam co mi pisałeś.
Komentarz usunięty przez moderatora
Filmujący prawie nie hamuje, pomimo że widzi przed sobą zderzenie i lecącego pieszego - pozostali kierowcy na filmie (poza może samym zderzonym z pieszym) też reagują cokolwiek słabo.
Wydawałoby się że naturalnym odruchem będzie awaryjne hamowanie, jednak często gdy kierowca widzi coś co go prawdziwie przerazi, bez względu czy jest to coś zagrażające jemu czy otoczeniu, reakcja będzie taka jak u filmującego i okolicznych kierowców.
@Rafal00027: Tyle że w takich przypadkach nie jest to świadoma decyzja kierowcy, a zazwyczaj właśnie panika.
Badania nad tym zjawiskiem były przyczyną opracowania systemów BAS (chyba już nawet obowiązkowych w nowych samochodach), które w tego typu przypadkach dociskają hamulce maksymalnie, właśnie dlatego że 80% kierowców nie jest w stanie zahamować skutecznie w warunkach przerażenia sytuacją w której się znaleźli.
Również nie raz jest
Człowiek na takiej drodze patrzy tunelowo.
Czyli jak nie powinno być tam pieszych to nie zauważysz dopóki nie wyląduje ci na masce.
Niektóre komentarze pod filmem to czysty rak...
Predkosc zabija