Siema Mirki,
dzisiaj chciałbym wam przedstawić podejście do klienta firmy @SferisPL i to z jak wielką starannością dbają o to aby towar który zostanie u nich zakupiony, dotarł bezpiecznie do adresata ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
1. Dnia 22 maja postanowiłem zakupić w wspomnianej wyżej firmie telewizor z dostawą kurierem do domu.
2. Czas wysyłki spoko, wyrobili się w 2 dni i 24.05 zapukał kurier, zdziwiło mnie to że telewizor był w FABRYCZNYM PUDEŁKU, czaicie, nie w żadnej paczce odpowiedniej do przewozu z folią bąbelkową w środku, styropianem, gąbką czy czymkolwiek, po prostu w tekturowym opakowaniu producenta, takim samym w jakim dostaje się telewizor normalnie w sklepie stacjonarnym, z resztą z adekwatnymi oznaczeniami których nikt przy wysyłce chyba nie zauważył.
3. Pudełko na pierwszy rzut oka wyglądało w porządku, całe szczęście otworzyłem je w obecności kuriera, wtedy moim oczom ukazało się to (╯︵╰,)
4. Standardowo postanowiłem spisać z kurierem protokół żeby mieć szanse na odzyskanie pieniędzy/wymianę na nowy i wysłałem do Sferis maila opisującego sytuacje.
Po wysłaniu zdjęć opakowania dostałem dostałem odpowiedź:
Ciekawi mnie czy pisząc "przecież jest dziura w opakowaniu" Starszy specjalista ds. Reklamacji miał na myśli otwory do przenoszenia czy może dopatrzył się czegoś czego ja nie zauważyłem? (ಠ‸ಠ)
Skontaktowałem się z firmą kurierską, uzyskałem odpowiedź którą się z nimi podzieliłem i standardowo spróbowałem użyć magicznego zwrotu "skontaktować się z Rzecznikiem Praw Konsumenta" w nadziei że może pójdzie z górki i ustąpią, sytuacja i tak raczej dla nich przegrana, jedynie mogą znacznie utrudnić mi życie i wydłużyć proces odzyskania moich pieniędzy.
Odpowiedź:
Zapytałem się jeszcze czy kurier sam się ze mną skontaktuje, potwierdzili i od tamtej pory nastąpiła cisza, kurier się nie skontaktował, na następne maile sferis także przestał odpisywać, nie wiem na co mam czekać, telewizor stoi, kasa na ich koncie leży, może jak pomożecie mi kręcić małysza to coś to pomoże, także ogromna prośba o #wykopefekt ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
Komentarze (400)
najlepsze
Smutne jest to, że poszkodowany jest klient, który musi się bujać z reklamacjami. Poważna firma powinno dać mu nowy TV, a sprawę z kurierem
Tu widać obicie kartonu, więc spisywanie protokołu, że wszystko jest ok to strzał w stopę, oraz strzał w sprzedającego bo też nic od przewoźnika nie dostaną.
Kolejna sprawa "całe szczęście otworzyłem je w obecności kuriera" XD No #!$%@?, zamawiasz telewizor nie kamień, brałeś w ogóle pod uwagę nie otwieranie w
Treść została ukryta...
Poza tym nawet na kartonie jest piktogram (bo może ktoś nie umie czytać) że nie wolno tego kartona wysyłać, to jest opakowanie handlowe a nie transportowe.
Komentarz usunięty przez moderatora
Procedura chargeback wymaga, żeby (akurat w tej sytuacji) skontaktować się ze sprzedawcą i próbować rozwiązać problem. Dopiero przy bezskuteczności tego sposobu, chargeback jest uruchamiany i wymagane jest przesłanie korespondencji. Opisany przypadek już może się kwalifikować do tej procedury, skoro kontakt nastąpił, ale sprawa nie została rozwiązana.
Inspekcja Handlowa w Polsce to trochę kpina - muszą powiadomić o kontroli i nagle wszystko jest już cacy ;).
Skarbówka i paragony to już broń z kategorii atomówki,