W dniu 17.02 wygenerowałem etykietę i opłaciłem usługę dla paczki pobraniowej z przedmiotami sprzedanymi poprzez allegro, a następnego dnia nadałem przesyłkę w jednym z łódzkich parcelshop'ów. Tydzień później otrzymałem negatywny komentarz na allegro, nazywający mnie oszustem i oskarżający o niewysłanie przedmiotu. Nie rozumiejąc sytuacji bezzwłocznie skontaktowałem się z infolinią. Dodzwonić się w celu otrzymania informacji wymaga wiele cierpliwości i zawziętości. Złożyłem reklamację telefonicznie. Następnego dnia otrzymałem e-mail ze stopką dłuższą niż treść wiadomości:
Niestety, na powyższą wiadomość nie otrzymałem już żadnej odpowiedzi.
W systemie, do paczki nie była zarejestrowana żadna reklamacja. Zgłosiłem ją więc, wybierając powód "skarga". Przez dłuższy czas brak odpowiedzi na reklamacje, więc dzwonię i na infolinii dowiaduję się, że powinienem wybrać inny powód. Zgłaszam więc kolejną reklamację w dniu 19.03. Z braku celniejszego powodu wybieram powód "nieterminowe dostarczenie przesyłki". Tym razem otrzymałem potwierdzenie o poniższej treści:
Dzień dobry,
Zajmujemy się już Twoją sprawą.
W przypadku potrzeby uzupełnienia dokumentacji reklamacyjnej skontaktujemy się z Tobą telefonicznie lub mailowo.
Ponadto informujemy, że ustawowy termin rozpatrywania reklamacji to 30 dni od daty skompletowania dokumentacji. Nasz oferowany czas rozpatrzenia Twojej reklamacji to 10 dni roboczych od daty zgłoszenia reklamacji.
Dane reklamacji:
Numer reklamacji: 2862/03/19
Powód: NIETERMINOWOSC
Zgłaszający: NADAWCA
Imię i nazwisko: ROBERT Cxxxxxxxxx
Nazwa firmy: Adres email: xxxxxxxxxxx
Numer SAP:
Numer telefonu: xxxxxxxxx
Numer LP: 20178062512
Kwota roszczenia: 141
Forma zwrotu: PRZELEW
Treść: Przesyłka dostarczona do punktu DHL Parcel w dniu 18.02 nie została odebrana przez kuriera. W tej sprawie kontaktowałem się z państwem przez infolinię jak i zgłaszając relamację, lecz do tej pory nie dostałem żadnej konkretej informacji. Kwota roszczenia składa się z prowizji od sprzedaży w serwisie allegro, o której zwrot bezskutecznie się ubiegałem (mogę załączyć wiadomość od obsługi serwisu z negatywną decyzją) w wysokości 8,26 zł, kwoty 15,31 zł, którą zapłaciłem za niewykonaną przez państwa usługę oraz kwoty 118 zł - wartość zawartości przesyłki. Przez państwa nierzetelne podejście do klienta otrzymałem pierwszy i jedyny komentarz negatywny w serwisie allegro.
Pozdrawiamy,
Dział Obsługi Klienta DHL Parcel
Oczywiście, po raz kolejny, brak reakcji. Dzwonię więc na infolinię, przepychanie się z automatem przez 5 minut i odbiera niezbyt miła Pani. Przedstawiam się, opisuję sprawę, a w zamian dostaję informację, że "jestem jakimś błędem systemowym i do nikogo nie została przypisana moja reklamacja". Rozmowa z Panią na infolinii była na tyle niemiła, że zostałem przełączony do przełożonej przedmówczyni. Oczywiście, bardzo wszystkim jest przykro, ale już zostałem przypisany, dwa tygodnie i reklamacja zostanie rozpatrzona. I tym razem zostałem okłamany. Kolejne połączenie na infolinię, 15.05 historia się powtarza. Reklamacja z jakimś błędem systemowym, nieprzypisana do nikogo. Proszę o rozmowę z przełożoną, licząc na to, że odbierze ta sama Pani, ale tak się nie stało. Znowu nikt nie wiedział, skąd taka sytuacja. Zostałem przypisany do odpowiedzialnej za reklamację osobę i rozmówczyni zagwarantowała, że do piątku reklamacja zostanie rozstrzygnięta. Stanowczo zaznaczyłem, że jeżeli tak się nie stanie to w związku z brakiem odpowiedzi na reklamację, przesyłam przedsądowe wezwanie do zapłaty. Kiedy dostałem odpowiedź? W terminie? Oczywiście, że nie. W sobotę rano zgłosiłem sprawę do internetowego rozstrzygania sporów na stronie Komisji Europejskiej https://ec.europa.eu/consumers... i po kilku godzinach otrzymałem wiadomość o zamknięciu reklamacji. Po niżej załączam jej niezmienioną treść:
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pismo, dotyczące reklamacji przesyłki o wyżej wymienionym numerze Listu Przewozowego informujemy, że zostało zakończone prowadzone w przedmiotowej sprawie postępowanie.
Chcielibyśmy poinformować, iż zgodnie z powszechnie dostępnym Regulaminem Świadczenia krajowych usług przewozowych i pocztowych DHL Parcel w § 9 pkt. 1. Dowodem zawarcia umowy o przewóz, w tym również usługi pocztowej i doręczenia przesyłki jest stosowany przez DHL Express List Przewozowy. Oferta DHL Parcel definiuje usługę przewozu od momentu nadania przesyłki do chwili doręczenia jej Odbiorcy. W omawianym przypadku przesyłka nie została podjęta przez kuriera, a więc nie doszło do zawarcia umowy.
W związku z powyższym pozostajemy na stanowisku, iż z tytułu przedmiotowego zdarzenia nie można przypisać przewoźnikowi odpowiedzialności.
Wyrażamy nadzieję, że przedstawione przez nas wyjaśnienia spotkają się z Państwa zrozumieniem oraz pozwolą na obiektywną ocenę zaistniałej sytuacji. Chcielibyśmy jednocześnie zapewnić, iż wszelkie zgłaszane uwagi są dogłębnie analizowane, a oferowanie Klientom w pełni satysfakcjonującego poziomu usług pozostaje najważniejszym celem firmy DHL Parcel. Wyrażamy także nadzieję, iż w toku naszej dalszej współpracy nie dojdzie do podobnych nieporozumień.
Z poważaniem,
Kompletnie nie rozumiem tej odpowiedzi na reklamację i jak dla mnie jest nierzeczowa i szablonowa. Zwracam się do Was drodzy Wykopowicze z pytaniem co i gdzie powinienem teraz zrobić? Nie chcę odpuścić, gdyż za dużo czasu i nerwów mi ta sprawa zabrała. Uważam, że mam rację i należy mi się co najmniej zwrot kosztów za niewykonaną usługę oraz prowizja z allegro, której serwis nie zgodził mi się oddać. Mam już przygotowane przedsądowe wezwanie do zapłaty, ale domyślam się, że zostanie zlane jak wszystko wcześniej.
Komentarze (101)
najlepsze
No to nie bierzmy paragonów, nie bierzmy potwierdzeń wpłat/ wypłat na konto i liczmy na to, że bez żadnego dowodu w razie jakichkolwiek błędów jakie mogą wystąpić druga strona uwierzy na słowo. Np. szanowny jakiśtam-banku - ja naprawdę wpłacałem 10 mln złotych do tego wpłatomatu - oddajcie je bo jesteście
To jakaś bzdura. Rozpoczęcie usługi i wykonywania umowy to moment przyjęcia przesyłki od nadawcy. Nadawcy nie interesuje, kto i jak konkretnie ją dalej przekazuje - zlecenie było na dostarczenie jej pod zadany adres i tyle.
Zresztą ogólnie, jeśli oddaję buty do
Konwencja CMR: "Rozdział III. Zawarcie i wykonanie umowy przewozu
Artykuł 4.
Dowodem zawarcia umowy przewozu jest list przewozowy. Brak, nieprawidłowość lub utrata listu przewozowego nie wpływa na istnienie ani na ważność umowy przewozu, która
DHL ma rocznie kilkanaście miliardów paczek, a mają prawie 99.9% doręczeń.
Z kurierami nie ma się co bić. Myślicie, że oni was traktują inaczej, niz firmy, które mają 750 milionów - 1 miliard PLN obrotów? Nie. Dla nich każdy klient jest taki sam. Jeden z wielu.
Czesta praktyka w kazdej firmie. Za duzo paczek i wyslanie sms jest szybsze niz zapieprzanie z paczka. Latwiej jest wyrobic dniowke.
zachowaj kulture
Takie przypomnienie :)
https://gazetawroclawska.pl/czekasz-na-paczke-mozesz-nie-miec-prezentu-na-swieta-kolejki-pod-dhlem/ar/11621086
Jak nadawałem ostatnio u konkurencji (też przez punkt partnerski w pobliskim sklepie xD) to wygenerowana etykieta była skanowana takim przenośnym terminalem i zatejestrowana w systemie.
Wychodzi na to że DHL nie ogarnia nawt czegoś takiego jak ewidencjonowanie przesyłek, jak kurier nie
Kurier nie zastał mnie w domu więc wrzucił opony przez płot ( ͡º ͜ʖ͡º)
Nie przyjmuj do wiadomości negatywnego rozpatrzenia i odpisz do nich że nie wywiazali się z terminów i uznajesz że zaakceptowali twoja reklamację, zapytaj jak chcą ja rozwiązać jak będą swirowac rzecznik konsumentów