Witam was koledzy i koleżanki w to piękne, piątkowe popołudnie.
Tyle tytułem wstępu. Chciałbym was ostrzec przez robieniem zakupów w sklepie https://www.eobuwie.com.pl/. Wiem, że takich materiałów na wykopie było już od groma jednak pewne sprawy trzeba nagłaśniać, a takie podejście do klienta należy piętnować.
TL;DR Sklep eobuwie.com.pl odrzuca reklamacje z automatu tłumacząc się złym dopasowaniem obuwia/uszkodzeniem mechanicznym.
W połowie zeszłego roku zakupiłem w wyżej wymienionym z nazwy sklepie trampki Tommy Hilfiger za lekko ponad 200 polskich złotych. Po jakimś czasie zaobserwowałem, że we wnętrzach obu butów pojawiają się przetarcia materiału. Postanowiłem to zgłosić na reklamację, uznając, że zapewne bez problemu zostanie uznana jak to w większości sklepów (stacjonarnych) bywa. Jak się okazało sprawa została rozpatrzona na moją niekorzyść. "Specjalista" uznał, że uszkodzenie wynika ze złego dopasowania obuwia do stopy. Jak to jest stwierdzane nie wiem, mogę się tylko domyślać. Od tej decyzji postanowiłem się odwołać, jak się okazuje bezskutecznie. Treści rozmów mailowych i odwołanie zamieszczam wam poniżej. Uznałem, że faktycznie może i nie ma sensu się kłócić, ciężko rozstrzygnąć w tej sprawie kto ma racje i odpuściłem.
i odwołanie:
Zdjęcie butów:
Jako, że jestem naiwny i głupi jak się okazuje po jakimś czasie kupiłem w tym samym sklepie kolejną parę obuwia. Tym razem były to buty marki Lacoste za sumę bodajże 369 zł. Wszystko było okej do czasu, gdy w prawej sztuce zaczęła odklejać się podeszwa. Po kilku dniach odkleiła się na dość dużym obszarze, zdenerwowałem się, buty rzuciłem w kąt i stwierdziłem, że tym razem chyba nie ma mowy o odrzuceniu reklamacji, bo sprawa jest aż nazbyt oczywista. Jakie było moje dzisiejsze zdziwienie gdy dostałem maila od działu reklamacji.
TAK. Sklep stwierdził, że buty zostały uszkodzone mechanicznie. Zagotowałem się konkretnie przez co może moja odpowiedź na tą wiadomość była zbyt emocjonalna.
Jak widać wszystkie wiadomości od eobuwie lecą z automatu, z określonym szablonem. Zmienia się jedynie uzasadnienie.
Zdjęcia butów:
"Uszkodzenie mechaniczne" według sklepu eobuwie.com.pl. Wnioski należy wyciągnąć samemu. Mi już opadły ręce, bo w roku 2019 oczekuję innego podejścia do klienta. Niejednokrotnie zwracałem uszkodzone towary w sklepach odzieżowych, zawsze sprawy załatwiane były od ręki. Takie jest nasze prawo i należy z niego korzystać. Ten sklep ewidentnie robi ze swoich klientów idiotów i zniechęca do składania reklamacji trefnych produktów.
Tym razem nie zamierzam odpuszczać i faktycznie wybiorę się do Rzecznika praw konsumenta, a jeśli będzie trzeba to opłacę ekspertyzę specjalisty z prawdziwego zdarzenia.
Komentarze (39)
najlepsze
@chris_june: Serio? dlatego kupiłeś lacosty i tommy hilfiger?
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Co do drugiego buta ciężko ocenić po fotach. Czub wygląda na dodatkowo szyty więc jeśli cała podeszwa odchodzi to musiało się stać coś poważniejszego niż rozklejenie
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Na wykopie był już taki jeden co kupił buty ze skórzana podeszwą i potem był zdziwiony, że chodzenie po betonie zdarło podeszwy.
Do komentujących moje "cebulactwo". Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Każdy konsument ma prawo dochodzić swoich praw i należy to robić. W przypadku trampek pogodziłem