jak ktoś powie, że kubica nie potrafi jeździć bo ma horo renke to niech sie w łeb walnie, inne auta odjeżdżają mu na prostej więc wina zdecydowanie leży po stronie bolidu
@PochinkiParty: Jak ktoś twierdzi, że Robert nie potrafi jeździć to niech pamięta, że w 2008 zdobył tutaj PP. Nie dość, że jeździ szrotem to jeszcze nie mają części zamiennych...
F1 to zawsze bardziej walka technologii pomiędzy stajniami niż umiejętności kierowców. One dopiero decydują, gdy bolidy są na podobnym poziomie. Liczą się nawet ustawienia sprzętu pod konkretny tor. Inżynierowie i kasa.
@qwerty54321 ta "deska" to halo, jest w celu zapewnienia bezpieczeństwa kierowcy, bo były przypadki w przeszłości gdy jakiś odłamek z toru uderzał kierowcę w głowę (np. wypadek Massy). Światła stopu włączają się przy zmianie biegu na niższy, żeby kierowcy wiedzieli kiedy rywal przed nimi zwalnia.
@mario-zdk: obawiam się że będzie to trwało tylko rok... i tak będą go oceniać tylko pod kątem wyników. Jak Sirotkina i Strolla. Jak odpadnie z F1 to dobrze by było żeby jeżdził i pokazał co potrafi w Formule 2, tam wszyscy mają identyczne bolidy. Skoro jest nadal tak dobry to przecież nie będzie miał problemu to pokazać i wrócić do F1 za 2 lata? Inna sprawa że Russel jest ubiegłorocznym mistrzem
Nieźle musi go w środku boleć, gdy wie, że jest bardzo dobry i pewno lepszy niż 50-80% kierowców na torze, ale przez wolny bolid traci sekundy na zwykłych prostych. To jest jakaś farsa i poniżenie.
@SebastianSynJanuszaIGrazyny: strzelam, że ta radość i satysfakcja z powrotu do F1 powoli się ulatnia (╯︵╰,) Oby nie i walczył, aby być w przyszłym sezonie mimo padła
@kobrys13: Np. w 2010 w głosowaniu szefów zespołów na najlepszego kierowcę zajął 5 miejsce, z czego trzech kierowców przed nim walczyło o tytuł do ostatniego wyścigu (do tego przed nim był Hamilton, który jest pięciokrotnym mistrzem świata), w 2008 był uważany przez wielu (oczywiście nie przez wszystkich, część upatrywała w tej roli Hamiltona) za NAJLEPSZEGO kierowcę tamtego sezonu (zresztą był liderem klasyfikacji po zwycięstwie w Kanadzie),
eh, źle się na to patrzy... na zakrętach ciągła walka żeby utrzymać bolid na torze, a na prostych rywale odchodzą jakby Robert miał bolid z niższej serii :(
Po pierwsze to że "odjeżdżają na prostej" to jest całkowicie normalne i nie oznacza że mają szybsze samochody. Jeśli dwa samochody jadą identycznym tempem, jeden pół sekundy przed drugim oznacza to że przykładowo na zakręcie przejeżdżanym 100km/h będą jeden za drugim 14m, a na prostej gdzie rozpędzą się do 300km/h odstęp będzie wynosił 41m.
Dlatego to jest zupełnie normalne że odległości między samochodami rosną jak
Obejrzałem cały wyścig patrząc na onboard Kubicy. W międzyczasie przełączałem się na bolid Vettela, którego bolid szedł jak po sznurku (do czasu aż bączka zakręcił xD). Na takim onboard najbardziej widać różnicę w osiągach bolidu, tego jak się zachowuje w zakrętach. Fajnie było popatrzeć jak chłopaki trochę powyprzedzali się wzajemnie w początkowej fazie wyścigu.
@wroclaw79: F1 TV. Wykupiłem dostęp na miesiąc żeby sprawdzić jak to działa. I jest zarąbiście. Mam kanał Eleven ale wczoraj np. byłem w tym czasie u teściowej i już mi się przydało. Jedyna wada to opóźnienie pomiędzy transmisją live a tą w TV. Z zalet: - wybór onboard kierowcy. To jest mega bo widzisz co się dzieje przed i po skończonym wyścigu. Tego w TV nie uświadczysz. Szczególnie, że końca
Przez chwilę Robert był nawet na 10. miejscu w wyścigu, ale przykro się robiło jak na prostych każdy go objeżdżał albo jeśli był przed nim to się szybko oddalał. To co zyskiwał Robert na zakrętach nie było w stanie skompensować strat na prostych. Dodatkowo wystartował na twardszej mieszance niż Russel, ale... wymienili mu ją bardzo szybko. Nie wiem czemu, bo nie było w trakcie wyścigu to przekazane, ale wygląda to trochę dziwnie.
Wyjechał na twardszej mieszance, na której mógł jechać obciążonym paliwem samochodem dłużej niż Russel na miękkiej. I teoretycznie mógł zyskać 1 pit-stop. Oczywiście twardsza mieszanka jest wolniejsza (co prawda patrząc na tempo Kubicy i Russela nie było wówczas tego widać, gdyż w tym akurat momencie wyścigu to Kubica miał lepsze tempo od Russela), ale strata związana z dodatkowym pit-stopem jest dużo większa. Komentatorzy też
@szpoq: przeciez na dlugich prostych w czasie wyscigu wbijal osmy bieg. No tyle, ze nie na pierwszym kolku, gdzie bolid nie ma jeszcze wlasciwych temperatur i cisnien, a do tego jest ciezki (pozniej jest tylko lzejszy, bo zuzywa paliwo, ktorego na pokladzie ma do 110kg), a cala stawka jest zbita - na "osemke" nie ma za wiele miejsca.
Bolid Williamsa to chyba amisze projektowali i zapomnieli wsadzić silnik tylko konia. Przecież Krzysiek kadetem tera by go doszedł. Robert walczy jak może z tym autem. To jaja są jakieś co mu dali, marnuje się w nim.
Mam pytanie na poważnie , czemu w F1 nie ma kobiet? Przepisy zabraniają czy to tylko dla mężczyzn bo jest jakaś tam F1 dla kobiet? Bo w sumie chyba kobieta i mężczyzna w bolidzie ma równe szanse czy to chodzi o przeciążenia których kobieta nie zniesie ?
@mieszalnik_paszy: zespol sklada sie z kilkudziesieciu ludzi, ktorzy musza nosic ten sam stroj. Ciezko byloby zmusic az tyle kobiet do noszenia tego samego stroju.
Wspaniale ogląda się takie obrazki. Robert Kubica jest prawdziwym fighterem i wierzę, że będzie tylko lepiej. Na plus bolidów Williamsa można zaliczyć to, że pomimo wyraźnego odstawania w szybkości od pozostałych bolidów w stawce - póki co spisują się w miarę bezawaryjnie. Postawa Roberta to bardzo dobry prognostyk na cały obecny sezon, który się dopiero zaczął i jeszcze lepszy prognostyk przed kolejnymi sezonami F1, być może w innym zespole :)
Na starcie na luzie łyka 3-4 pozycje, ale oczywiście w tej pierdziawce nic nie osiągnie.
Dalej jestem zdania że takie F1 nie ma sensu.2 główne teamy które są lata świetlne przed wszystkimi, gdzie reszta to praktycznie same zespoły satelickie. Dać każdemu taki sam sam bolid pod swoimi markami i na pewno klasyfikacje byłyby inne niż teraz.
No ale nie! Bo to CZĘŚĆ SPORTU!!!! TO BY ZABIŁO F1...Zesrałoby się. Wy puknijcie się niektórzy
Super sport gdzie od lat liczą się praktycznie tylko 2 zespoły, a reszta robi za tło, super sport! Szkoda że w innych dyscyplinach liczą się umiejętności, a nie sprzęt.
A mam takie pytanko do tych co śledzą F1 na bieżąco: dlaczego Willliams zrobił na ten sezon takiego ulepa dla Kubicy i Russela niczym Mirek handlarz na niedzielną giełdę, którym można tylko ledwie dojechać do mety, skoro jeszcze w sezonie 2014, 2015 zajęli dwa razy 3. miejsce w klasyfikacji konstruktorów?
A Williams jako firma ma póki co dzięki temu niezłe zyski, natomiast niestety taka "realizacja zysków" w sporcie zawsze kończy się szybką
@Satter: Przeszedł do nich Paddy Lowe nie siadł mu jego projekt bolidu zeszło roczny też był porażką. Brakuje dobrego dyrektora który poprowadzi firmę. Clare była szefową reklamy czy jakiegoś innego działu i nagle stała się głównodowodzącą i jej nie idzie. Odeszli z Williamsa inżynierowie na przestrzeni ostatnich lat. Ogólnie
@Satter: w tamtych latach mieli bardzo mocny silnik Mercedesa. Mają go w sumie nadal ale nie ma już takiej przepaści pomiędzy silnikami Mercedesa a innymi jaka była wtedy. Do tego cała karoseria samochodu - aero była na całkiem przyzwoitym poziomie. W tym roku prawdopodobnie tak jak i w ostatnim w całej konstrukcji jest jakiś poważny błąd. W 2018 samochód był bardzo niestabilny, występowały przeciągnięcia aerodynamiczne - tak samo jak samolot gwałtownie
Komentarze (240)
najlepsze
W Uno też na początku tak traciłem attosekundy.
@Glaca: Potwierdzam. Jeździłem Uno-chodem 1.0 Fire. Ogień.
https://youtu.be/ppeE3XEdGj0?t=34
Światła stopu włączają się przy zmianie biegu na niższy, żeby kierowcy wiedzieli kiedy rywal przed nimi zwalnia.
@SebastianSynJanuszaIGrazyny: im się to już dawno zwróciło
@kobrys13: Np. w 2010 w głosowaniu szefów zespołów na najlepszego kierowcę zajął 5 miejsce, z czego trzech kierowców przed nim walczyło o tytuł do ostatniego wyścigu (do tego przed nim był Hamilton, który jest pięciokrotnym mistrzem świata), w 2008 był uważany przez wielu (oczywiście nie przez wszystkich, część upatrywała w tej roli Hamiltona) za NAJLEPSZEGO kierowcę tamtego sezonu (zresztą był liderem klasyfikacji po zwycięstwie w Kanadzie),
quo vadis Williamsie...
Po pierwsze to że "odjeżdżają na prostej" to jest całkowicie normalne i nie oznacza że mają szybsze samochody.
Jeśli dwa samochody jadą identycznym tempem, jeden pół sekundy przed drugim oznacza to że przykładowo na zakręcie przejeżdżanym 100km/h będą jeden za drugim 14m, a na prostej gdzie rozpędzą się do 300km/h odstęp będzie wynosił 41m.
Dlatego to jest zupełnie normalne że odległości między samochodami rosną jak
- wybór onboard kierowcy. To jest mega bo widzisz co się dzieje przed i po skończonym wyścigu. Tego w TV nie uświadczysz. Szczególnie, że końca
Wyjechał na twardszej mieszance, na której mógł jechać obciążonym paliwem samochodem dłużej niż Russel na miękkiej. I teoretycznie mógł zyskać 1 pit-stop. Oczywiście twardsza mieszanka jest wolniejsza (co prawda patrząc na tempo Kubicy i Russela nie było wówczas tego widać, gdyż w tym akurat momencie wyścigu to Kubica miał lepsze tempo od Russela), ale strata związana z dodatkowym pit-stopem jest dużo większa. Komentatorzy też
Dalej jestem zdania że takie F1 nie ma sensu.2 główne teamy które są lata świetlne przed wszystkimi, gdzie reszta to praktycznie same zespoły satelickie.
Dać każdemu taki sam sam bolid pod swoimi markami i na pewno klasyfikacje byłyby inne niż teraz.
No ale nie! Bo to CZĘŚĆ SPORTU!!!! TO BY ZABIŁO F1...Zesrałoby się.
Wy puknijcie się niektórzy
Super sport gdzie od lat liczą się praktycznie tylko 2 zespoły, a reszta robi za tło, super sport!
Szkoda że w innych dyscyplinach liczą się umiejętności, a nie sprzęt.
@Saper86: Williams silnik Mercedesa i to coś daje?
Ty głupi jesteś czy udajesz? Czy ty mówisz że F1 to ,,równy'' sport?
Podam ci przykład, które zresztą można wymieniać
@Satter: Przeszedł do nich Paddy Lowe nie siadł mu jego projekt bolidu zeszło roczny też był porażką. Brakuje dobrego dyrektora który poprowadzi firmę. Clare była szefową reklamy czy jakiegoś innego działu i nagle stała się głównodowodzącą i jej nie idzie. Odeszli z Williamsa inżynierowie na przestrzeni ostatnich lat. Ogólnie