Nauka matematyki w polskich szkołach
Tak uczą dzieci w podstawówce. Jak sądzicie RiGCz czy RAK? #pabianice #matematyka #edukacja #szkola #nauczyciele
Matti92 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 428
Tak uczą dzieci w podstawówce. Jak sądzicie RiGCz czy RAK? #pabianice #matematyka #edukacja #szkola #nauczyciele
Matti92 z
Komentarze (428)
najlepsze
@kubapoz: Tylko ostatnie zadanie jest tak skonstruowane. W pozostałych dwóch uczeń musi zgadnąć jak wpasować się w klucz a nie o to chyba chodzi. Poza tym nauczyciel jest niekonsekwentny - w drugim zadaniu używa jednostek a w pierwszym nie.
dlatego tylko 3 bo trzeba bylo bardziej pomyslec i napisac to w takiej kolejnosc jaka jest tresc zadania...
Wykopki nie mają dzieci w szkole, to nie wiedzą i minusują.
Informacja dla wszystkich: osobą oceniającą prawdopodobnie nie był matematyk, lecz raczej nauczyciel 1-3.
Otóż przemienność mnożenia nie jest oczywista dla wszystkich dzieciaków w pierwszych klasach podstawówki.
Dziecko prawdopodobnie będzie sobie zdawać sprawę że 3x4 = 4x3, ale mimo to nie do końca będzie rozumieć przemienności, z racji tego
@gundis24: Ale dopóki nie będzie podwyżek, to nie ma szans żeby do zawodu trafiał lepszy sort.
@Mario7400: dopóki jest ZNP, bo to ten komuszy wytwór tamuje rozwój edukacji w Polsce
Sam daję testy, na których w poleceniu zapisuję "jeżeli pasują obydwie odpowiedzi, wybierz zawsze tę, która spełnia taki i taki warunek" - żeby sprawdzić, że dzieciak zna obydwa rozwiązania, a nie tylko jedno (a na egzaminie spotka się z drugim i będzie kicha).
Jesli to nie fejk to zakładam, że dzieci zostały poinstruowane, że na tym konkretnym teście należy zrobić wg tego konkretnego schematu, bo sprawdzian nie sprawdza umiejętności mnożenia tylko umiejętność zastosowania tej metody.
Równie dobrze ktoś pójdzie na boks i będzie się awanturował, że po co on ma używać pięści skoro z
1) Jedna koszula ma 6 guzików -> 1*6. 4 Koszule mają guzików: 4*6
2) Potrzeba 6 guzików na jedną koszulę -> 6*1. Potrzeba 6*4 guzików na 4 koszule.
To jest matematyka. Tu ma się liczyć logika oraz poprawny wynik, do którego dochodzi się poprawnymi wzorami. To nie np. "jedyna słuszna" interpretacja wiersza.
Z zadania jasno wynika, że jest to sprawdzian z mnożenia. Gdyby dziecko zastosowało całki, logarytmy i inne (w
Jeśli mamy 3 monety po 5 złotych, to kilka lat później mamy zadanie z 3 obiektami po x. Liczbę zapisuje się zwykle pierwszą, więc trzeba zapisać 3x, a nie x3, bo to dziwnie wygląda. I także trzeba tego uczyć od początku.
3 * 5 zł to co innego niż 3
@Antyradek: 3x5zl to to samo co 5zlx3 a 3zlx5 to to samo co 5x3zl. Nie ogarniam dlaczego przestawiajac liczby nie przestawiasz jednostek.
Komentarz usunięty przez moderatora
Co za różnica czy liczysz 6 * 4 czy 4 * 6?
Ja bym napisał tak samo jak ten dzieciak, czyli 6*4. Bo mam po 6 guzików na 4 bluzkach.
A ktoś inny sobie pomyśli, że ma 4 bluzki po 6 guzików. Nosz kurde, co za różnica?
I ci nauczyciele jeszcze by chcieli pensje
2. Działania są dobre pod względem matematycznym, pod względem logicznym są źle.