Koreańskie tramwaje w Warszawie. VAT zostaje w Polsce
Kwestia braku VAT-u nie ma wpływu na punktację w kryterium ceny, bowiem zamawiający porównywał kwotę brutto. Po doliczeniu VAT wartość oferty Hyundai wynosi ok. 2,246 mld zł i mieści się w budżecie zamawiającego. Oferta Pesy jest droższa od koreańskiej oferty o 0,591 mld zł brutto.
Baron_Al_von_PuciPusia z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 160
Komentarze (160)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
a pesa po prostu rzuciła ręcznik, nie wyrabiają z robotą i już płacą kary od wcześniejszych kontraktów
1. Budżet był znany! Za rączkę poprowadzono oferentów - dajecie to w tej cenie albo #!$%@?.
2. 1,8mld zł vs 2,8mld zł. Czy wy #!$%@? potraficie liczyć? MILIARD ZŁOTYCH RÓŻNICY.
3. Ktoś, kto daje w tym samym przetargu cenę o ponad 50% wyższą jest albo złodziejem, albo nie chciał realizować zamówienia.
I puenta... wykopki, przestańcie
Prawda jest taka, że dalibyśmy 2mld za tramwaje których nie dostalibyśmy w tym stuleciu XD Ale ważne że swoi zarobią XD
#tvpis
@wesoly_urolog: o tym piszę używając słowa "nie mogła".
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
A Hyundai za znacznie niższą cenę niby zrobi niezniszczalny, świetnie spasowany tramwaj?
Inna sprawa, że przez pewien czas byłem zakochany w Taniości chińskich produktów.
Dopóki wszystkie się nie spieprzyły po ~miesiącu. Trzy telefony, dron, TV. Wszystko na śmietniku i trzeba kupić nowe...
Ktoś tu zapomniał, że "Kupując Polskie dajesz prace".
@jumalafaq: Nikt nie zapomniał tylko oferta Pesy nie mieściła się w budżecie, a ponadto prawo nie pozwala wybrać w przetargu gorszej oferty ze względu na pochodzenie producenta.
A to nie jest przypadkiem tak, że PESA jest zadłużonym bankrutem?
I aby sfinansować budowę, materiały, opłaty i płace najpierw musiałaby zaciągnąć kredyt, a później dopiero spłacić go z odsetkami, po uzyskaniu całości kwoty od Warszawy? Bo w kasie pustki.
Jako przedsiębiorstwo o praktycznie zerowej zdolności i wiarygodności, taki kredyt byłby albo bardzo drogi, albo wręcz niemożliwy do uzyskania bez gwarancji państwowych (a tu już zgodę musi wyrazić UE), a całość
@mango2018: już jest państwowa, więc nie zbankrutuje nigdy - podatnik się chętnie dorzuci
@smaky78: @Baron_Al_von_PuciPusia: Część tramwajową przeją Stadler
Więc teraz offtop:
Kwestia sensu kupowania tych pociągów to inna sprawa. Ja osobiście uważam, że bez sensu jest posiadać linię kolejową łączącą największe aglomeracje i projektowaną pod 250-300 km/h i jeździć po niej tylko 160 km/h, więc decyzja o tym, żeby zacząć stopniowe podwyższanie prędkości na CMK
@DzdzystyDzejson: I znowu tłumaczenie komunizmem że jesteśmy gorsi? Jesteś żałosny. Komunizm trwał 44 lata a kapitalizm już 30 a gówno jak wypadało z pociągów na tory tak nadal wypada. Jak PKP nie potrafi tego zmienić to czego chcesz
Komentarz usunięty przez moderatora
A ja gdzieś czytałem, że ta firma ma potężne doświadczenie w budowie tramwai bo zbudowała ich do tej pory 20, a może nawet 40 sztuk. xD