@tombeczka: GPS niczego nie zaniża - a już na pewno prędkości, bo to wynika z zasady jego działania. Niedokładność nawet tanich chipów GPS w odniesieniu do prędkości nie przekracza 0.1 m/s (0.36 km/h) w 3-sekundowym interwale pomiarowym, zakładając standardową jakość sygnału. To samochodowe prędkościomierze zawyżają prędkość - dlatego, że to jest jeden z warunków homologacji UE.
Czy ten łeb się przedstawił? Podasz jego imię, nazwisko, stopień oraz ewentualnie jednostkę komendy? To się kwalifikuje pod paragraf. Jeżeli jesteś zainteresowany, to Ci pomogę w sprawach formalnych, by ten funkcjonariusz poniósł konsekwencje prawne.
@Karakanus: Albo jestem ślepy, albo przekroczyłeś obowiązującą prędkość o 13 km/h. W takiej Holandii czy Nowegii kosztowałoby cię to dużo drożej niż koszt kamerki... Ale ponieważ jesteśmy w Polsce, to uważasz, że masz do tego prawo, nieprawdaż? Pewnie w dodatku narzekasz na polityków, drobnych złodziejaszków i innych meneli?
u nas dopiero od 10-15 jest liczone przekroczenie zluzuj majty
@rekoj: nie, obowiązuje domyślne +10 km/h jako możliwe odchylenie urządzeń pomiarowych (radarów). Tutaj masz wskazania wg GPSa. A taryfikator wygląda tak: 1. Przekroczenie dopuszczalnej prędkości (art.20 lub art.31 ust.1 pkt 1 Kodeksu Drogowego):
do 10 km/h: do 50 zł, o 11–20 km/h: od 50 do 100 zł, o 21–30 km/h: od 100 do 200 zł, o 31–40 km/h: od 200 do
Wyprzedzanie tuż przed przejściem dla pieszych jest tak samo traktowane jak wyprzedzanie na przejściu dla pieszych. Kierowca mijając znak informujący, że zbliża się do przejścia dla pieszych P-10 nie był 4 kołami na swoim pasie. Niestety, ale linia przerywana wprowadza w błąd. Podsumowując, szczegółowa hierarchia ważności wygląda następująco: - policjant, lub inna osoba uprawniona do kierowania ruchem - sygnały świetlne - znaki pionowe - znaki poziome żółte - znaki poziome białe -
@widmo82: Pokaż mi na tym filmiku znak, który informuje kierowcę, że zbliża się do przejścia dla pieszych. Nie ma tam takiego. Ten o którym mówisz, nie oznacza zbliżania się do przejścia dla pieszych (może, nie musi). Stoi tam znak ostrzegawczy A-17, który ostrzega, że w pobliżu może znajdować się miejsce, gdzie przemieszcza się duża liczba dzieci (najczęściej przy chodnikach i przejściach przy szkołach taki znak stoi). Linia przerywana nie wprowadza w
Komentarze (296)
najlepsze
@rekoj: nie, obowiązuje domyślne +10 km/h jako możliwe odchylenie urządzeń pomiarowych (radarów). Tutaj masz wskazania wg GPSa.
A taryfikator wygląda tak:
1. Przekroczenie dopuszczalnej prędkości (art.20 lub art.31 ust.1 pkt 1 Kodeksu Drogowego):
do 10 km/h: do 50 zł,
o 11–20 km/h: od 50 do 100 zł,
o 21–30 km/h: od 100 do 200 zł,
o 31–40 km/h: od 200 do
Podsumowując, szczegółowa hierarchia ważności wygląda następująco:
- policjant, lub inna osoba uprawniona do kierowania ruchem
- sygnały świetlne
- znaki pionowe
- znaki poziome żółte
- znaki poziome białe
-
Nie ma tam takiego. Ten o którym mówisz, nie oznacza zbliżania się do przejścia dla pieszych (może, nie musi). Stoi tam znak ostrzegawczy A-17, który ostrzega, że w pobliżu może znajdować się miejsce, gdzie przemieszcza się duża liczba dzieci (najczęściej przy chodnikach i przejściach przy szkołach taki znak stoi).
Linia przerywana nie wprowadza w
@Voxen: nawet ty powinieneś mieć na tyle rozumu, żeby wiedzieć, że jak się skompromitujesz jakimś wpisem, to siedzisz cicho...