Elektryczny autobus polskiej produkcji
Model E-bus firmy Rafako ładuje się w 15 minut, bateria umiejscowiona jest w podłodze a 80% jego komponentów pochodzi z Polski.
polanddanny z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 132
Model E-bus firmy Rafako ładuje się w 15 minut, bateria umiejscowiona jest w podłodze a 80% jego komponentów pochodzi z Polski.
polanddanny z
Komentarze (132)
najlepsze
A autobus musi dobrze wypadać w przetargach.
Do tego rynek samochodów osobowych jest zapchany, w dodatku istnieje rynek samochodów używanych, przy autobusach biedniejsze kraje modernizują się, zaś bogatsze szukają oszczędności. Podejrzewam, że know-how przy autobusie nie jest jakieś wybujałe.
Trochę mnie śmieszy jak ktoś pokazuje nowy produkt i pisze o zmniejszonej masie. Z czego zmniejszonej? Z wcześniejszej wersji?
@moon_bluebird: gdy bedzie wypadek, przewroci sie na bok, zacznie brakowac tlenu lub bedzie potrzebna szybka ewakuacja, to szybe zbijesz mloteczkiem, pleksy...ni uja. Plus, platwopalnosc tego plastiku.
@bizn: Myślałem że wspomnisz o tym dymie na miniaturce. Ma coś z solarisa. Jeszcze nie wyjechał a już się jara ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jerzy Wiśniewski, prezes Rafako, pytany niedawno przez portal WNP.PL o to przedsięwzięcie, wskazał, że spółka wciąż rozwija ten projekt i chce go doprowadzić do końca, czyli do homologacji. - Pracuje nad tym zespół ludzi, których pozyskaliśmy z branży automotive. Jednocześnie
i od tak ni z gruchy ni z pietruchy sobie zrobili autobus? Kurde no a branża samochodowa wydaje miliardy dolarów posiadając setki inżynierów żeby opracować nowy model... Mogli po prostu przyjechać do Polski to by zobaczyli jak można robić biznes i nowoczesne pojazdy.
W automotive większość czasu zajmuje wymyślenie cyklu produkcyjnego, a nie samego samochodu.
Komentarz usunięty przez moderatora
A tak na powaznie to i tak fajnie ze "silnik" nie jest made in germany/usa tylko nasz.
Pierwsze dwa punkty to rzeczywiście nowoczesne rozwiązania ( ͡° ͜ʖ ͡°)
No chyba że zmieniają profil biznesu :)
Komentarz usunięty przez moderatora
W sumie dobrze kombinują, im wiecej autobusów elektrycznych tym wiecej potrzeba elektrowni, im wiecej elektrowni tym więcej będą zarabiać ze swojego głównego biznesu
Tutaj wyprodukowany przez Rafako kawałek Żarnowca, niestety nie pracuje (wiadomo czego) ale tez nie trafił na złom