Złomnik: Nikt w Europie nie sypie tyle soli na drogi co my. Bo jest tania
Sól na drogach niszczy rośliny, okalecza zwierzęta, sprzyja korozji samochodów i dróg. Jest jednak najtańszym rozwiązaniem, więc jesteśmy na nią skazani. Alternatywy są zbyt drogie.
Hahazard z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 231
- Odpowiedz
Komentarze (231)
najlepsze
Na prawdę, to nie rocket science. Mając na to 15 minut robisz to następująco - bierzesz pod uwagę:
- ilość samochodów w gminie
- średnią wartość samochodu
- statystyki mierzące wpływy substancji, które rozważasz na
https://www.youtube.com/watch?v=61hNZFxW3Ns
@GangsterUrodzony2005UA: masz poczucie humoru chłopie :)
Zakres mojej współpracy głównie obejmuje Kanade, USA, UK, Francje, Holandie, Belgie, Szwajcarie.... kilku innych krajów również, ale gdzieś na końcu listy jest Polska - i zaraz wyjaśnię dlaczego.
"Na zachodzie" koszty utrzymania dróg są wysokie i to w dużej mierze ze względu na ludzi, którzy muszą jeździć sprzętem także w nocy, święta, itp. Nikt za 5 euro nie jeździe i nie czeka na telefon na wyjazd. Wiadomo, że kolejnymi kosztami są sprzęt i chemia, ale to przyjmijmy w uproszczeniu będzie w miarę stałe na poziomie europejskim.
I teraz do sedna - w krajach o wyższej kulturze utrzymania dróg i bezpieczeństwa przykłada się dużą rolę do planowania i zapobiegania sytuacjom niebezpieczniejszym na drogach. Dla tego korzysta się z odpowiednich narzędzie m.in pogodowych do planowania akcji typu płużenie, podawanie chemii, itp. Tego typu narzędzie i firmy które je tworzą są w stanie z dużym prawdopodobieństwem (70% +) dostarczyć szczegółową prognozę pogody nawet na 8 dni do przodu z dokładnościom do 1h.
I
Mialem dawno temu Alfe 166 i nie miala wogole rdzy. Do dzisiaj bardzo mile wspominam.