Bez żeglugi śródlądowej Polska zostanie transportowo zablokowana.
Transport wodny powszechnie traktowany jest dzisiaj jako priorytetowy, bo to właśnie drogami morskimi odbywa się większość światowej wymiany handlowej. Tymczasem w Polsce żegluga jest całkowicie marginalizowana. Bez alternatywy dla autostrady A1 i innych nasz kraj zostanie transportowo zablokowany.
ramzes8811 z- #
- #
- #
- #
- #
- 210
Komentarze (210)
najlepsze
I nie wmówisz mi, że to kwestia klimatu, bo Ruscy po Wołdze pływają cały rok.
https://logistyka.wnp.pl/dalszy-wzrost-przewozow-srodladowych-w-niemczech,247862_1_0_0.html
Skąd dane o kurczeniu się transportu rzecznego? W Francji budują obecnie wielki 100km kanał który ma połączyć Sekwanę z siecią kanałów holendersko-niemieckich.
Litości.
ludzi już całkiem #!$%@?ło XD
Znów ta XIX wieczna geopolityka. Ułożenie dróg równoleżnikowe, południkowe...a może w poprzek? Niezdobyte góry na mapie, które kierowca przemierza autostradą dłubiąc palcem w nosie. LOL.
Dziś liczy się jak skutecznie przyciągasz biznes światłowodem, sprytem, jurysdykcją i ulgami podatkowymi.
Luksemburg i Szwajcaria.
44 lata po wydaniu decyzji, 20 lat w budowie. Wyposażenie elektrowni wodnej zakupione w Czechach 5 lat czekało w magazynach, gdy rokrocznie płacono za nie, zgodnie z umową, opłatę serwisowo-gwarancyjną wysokości kilku milionów złotych. W budżecie na rok 2016 - rok nie zapisano ani grosza na kontynuowanie inwestycji, ani też na jej zabezpieczenie.
Tak się robiło w RP III żeglugę śródlądową
- nie odczuwasz powodzi ani susz.
- polepsza się turystyka- popatrz sobie na różne zalewy.
- jest stałe źródło zielonej energii.
- zmniejsza erozje brzegów.
- większa stabilność energetyczna, w przypadku susz elektrownie nie mogą tak intensywnie działać.
- i tak dalej i tak dalej.
Natomiast owszem, takie kanały mogą być atrakcją turystyczną (jak w Wielkiej Brytanii) ale tak naprawdę w większości przypadków nikt dzisiaj nimi nic nie transportuje. Mniej więcej dobrą analogią jest to, że możesz się przejechać po starówce dorożką, ale nie spotkasz już praktycznie nigdzie żadnej poważnej
akurat ta władza w sprawie transportu śródlądowego robi najwięcej od dekad.
Przypominam kto rozdaje karty (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ot-logistics,32,0,2412320.html
A oczywiście cały ten ,,program rozwoju'' byłby jak każdy inny w tym nieszczęśliwym kraju. Na jeden miliard wpompowany w rozwój transportu, dwa miliardy rozwiną
Komentarz usunięty przez moderatora
Nie ma transportu, który w jakiś sposób nie ingeruje w przyrodę
Lament o ptaki był uzasadniony, bo to czyste s*syństwo zrzucać wodę w ich okresie lęgowym po to by spławić produkt. Wiedząc o tym doskonale.
Ale hajs się musi zgadzać, c'nie?
Prostujemy rzeki, betonujmy koryta .. #!$%@? biedę, unię pieniążki da a kto ma zarobić zarobi.
Nie wiem czy znasz Jacka Bartosiaka (geopolityk, od paru lat dość znany), twierdzi on że poziom rzek w Polsce był nawet o 3m wyższy niż obecnie (nie weryfikowałem tej wiedzy, ale myślę że ten pan wie co mówi)